@Sistis Jotenkin aistin pinnanalaista pettymystä näihin laskeviin lukuihin? Luku ei vastaa todellisuutta, koska rypäs. Lasku hidastuu, koska rypäs ei enää vaikuta ja keräilyeriä on luvassa, eli ilmeisesti joku uusi rypäs jossain, koska mikään muu ei tähän vaikuta. Laitoin sanoja suuhusi, mutta tuolla tavalla postauksesi minulle välittyy.
Ymmärrät siinä tapauksessa täysin väärin.
Minähän olen viimeisen kuukauden täällä useaan otteeseen maininnut, että ei mene enää kauaa, kun tartunnat kääntyvät kovaan laskuun, ja että nämä ryppäät vain ovat viivästyttäneet tätä. Nyt se sitten toteutuu.
Toin tuon faktan esiin, että osin tämä hurja laskuvauhti selittyy noiden ryppäiden hiipumisella, koska se on ihan fakta. Jos piirrät laskuvan käyrän, ja teet siihen pienen pompun ylöspäin, huomaat, että laskukäyrä on jyrkimmillään pompun laskuvaiheessa ennen paluuta tuolle varsinaiselle laskukäyrälle. Siinä kohtaa laskuvauhti hieman hidastuu, mikä on ihan normaalia.
En todellakaan pidä huonona sitä, jos nykyinen maaginen noin 0.75 oleva R-luku muuttuu kohta vaikkapa 0.85:n lukemiin, koska sekin takaa meille ihan hyvän laskuvauhdin.
Toivottavasti osasin nyt hieman avata mielipidettäni. Toki hieman huolestuttaa, että miten sekavana persoonana minua pidetään, jos ajatellaan minun olevan pettynyt tilanteen paranemisesta... :D