Kyllä minulle ainakin saa selventää, jos on väärinymmärrystä. Ei ole ongelmaa myöntää jos olen väärässä tai jos tässä on haettu jotain muuta. Niin tuo teksti minulle avautui.
No, saattaa olla sitten niin, että vikaa on kirjoitustaidon lisäksi myös meikäläisen lukutaidossa.
Strategia on itsessään yksi taso, toinen taso on sen noudattamisen aste. Ruotsissa strategia itsessään oli sellainen, että vaikka sitä olisi noudatettu hyvin, lopputulos olisi ollut huono. Suomessa taas strategia on osoittautunut onnistuneeksi, tai ainaki selvästi paremmin onnistuneeksi kuin Ruotsissa, jos mittarina käytetään tautitapausten määrää tai talouden selviytymistä. Sairastumisia tulee toki silti, ja osassa tapauksia kyse voi olla siitä, ettei strategian mukaisia rajoituksia tai suosituksia ole noudatettu.
Viime kädessä nuo molemmat tasot määräävät suurilta osin sen, miten laajalle tauti leviää yhteiskunnassa. Ja silloin se toki leviää usein niihin paikkoihin, joissa sosiaaliset etäisyydet ovat pieniä ja väestötiheys suuria. Maahanmuuttajayhteisöt ovat tällöin erityisen haavoittuvaisia. Yhtä lailla näidenkin yhteisöjen kohdalla strategian noudattaminen vaikuttaa lopputulokseen, mutta nämä yhteisöt ovat kuitenkin myös niitä, jotka saavat valitettavasti suurimman osan strategian epäonnistumisista osakseen.
Selvensikö yhtään, mitä ajoin takaa?