Yleisesti minä olen ihan vaan rehellisen rehellisesti itse sitä mieltä, että valtamedialla on tällä hetkellä ympäri maailmaa ainoastaan yksi agenda ja en todellakaan ole vaikuttunut siitä, kuinka objektiivista tietoa valtamedia meille tällä hetkellä jakaa.
Mikä se agenda on? Oman liiketoimintansa konkurssiin ajaminen? "Valtamedia" oli keväällä yksi kovimmin koronasta kärsinyt toimiala, kun mainonta on aina se, mikä ensimmäisenä leikataan nolliin. Sanomalehtimainonta laski keväällä -50 %, televisiomainonta -40 %.
Ja, noh, kannattaa oikeasti pysytellä erossa salaliittoteorioista, mihin näytät olevan hieman jo toinen jalka oven välissä. Se on aika vaarallinen tie, mistä tuntuu hyvin monelle olevan vaikea palata sivistyksen pariin.
Otan nyt vaan esille sellaisen asian, että meidän asiantuntijat ja media ei vieläkään löydä yhtään uskottavaa selitystä, miksi ne kuolemantapaukset suhteessa kevääseen on aivan prosentteja siitä, mitä ne oli keväällä?
Tällehän on kaksi hyvin yksinkertaista selitystä, jotka jo sellaisinaan selittävät valtaosan erosta. Nämä selitykset on myös median ja asiantuntijoiden toimesta kerrattu liki päivittäin.
1. Tällä hetkellä testataan aivan valtavasti enemmän kuin keväällä. Keväällä testattiin (liki koko maailmassa) vain heitä, jotka olivat niin sairaita, että joutuivat sairaalaan. Kevään todelliset tartuntaluvut olivat 10-20-kertaisia todelliseen verrattuna. Tämänhetkiset ehkä lähempänä 1,5-2-kertaisia. Tämä on monin paikoin myös vahvistettu suurilla määrillä vasta-ainetestejä.
2. Toistaiseksi tartunnat eivät tällä hetkellä jakaudu liki tasaisesti koko väestöön, mikä oli likempänä kevään tilannetta. Kaikki riskiryhmät ovat aliedustettuina uusissa tartunnoissa, jolloin vakavasti sairastuminen ja kuoleminen on huomattavasti harvinaisempaa.
Miksi meillä on nollatoleranssi? Miksi jokainen media rummuttaa nollatoleranssia? Tällä hetkellä keinot on muuten kovempia kuin tauti.
Mikä nollatoleranssi? Suomessa ei ole tällä hetkellä käytännössä oikein mitään rajoituksia. Kaikki liiketoiminnot ovat auki, saa järjestää massatapahtumia, ihmisten jokapäiväistä käyttäytymistä ei rajoiteta mitenkään.