Onko tämä Valavuoren video jo ollut täällä (tai kiinnostaako edes ketään):
Ihan mielenkiinnosta haluaisin nähdä kuinka sekaisin Suomi tästä menisi. Omaan elämään ei vaikuttaisi mitenkään. Mulla on tosin viinakaappi täynnä pulloja, joita ei tule juotua. Ehkä niistä saisi hyvän hinnan mustassa pörssissä?
Onko tämä Valavuoren video jo ollut täällä (tai kiinnostaako edes ketään):
Pahasti pelkään, että hallitus tulee kieltämään myöskin alkoholin myynnin kohtapuoliin. Vaikka siinä menetettäisiin iso kasa verotuloja, niin se ei taida enää tässä "konkurssissa" niin paljon haitata. Ikävä kyllä Suomesta löytyy liikaa ihmisiä, jotka sortuvat kotioloissa väkivaltaan oli sitä alkoholia saatavilla tai ei. Mutta katsotaan nyt, minkälaisia kortteja sieltä hallituksen korttipakasta löytyy.
Ja se kysymys: alunperinkin minua on hieman kummastuttanut norjalaisten melkomoinen sairastuminen jo pandemian alkuvaiheessa. Onko kyseessä testaamisen taajuus eli raju panostus heti vai ovatko norjalaisetkin lomailleet pohjois-Italiassa ja Tirolissa koska siihen on varaa niin monella? Minä kuvittelin norjalaisten lähtevän omaan tunturiin tai muuhun lähiluontoonsa lomailemaan urheiluhenkisesti.
Nämä molemmat syyt on mainittu selityksenä norjalaisten luvuille.Ja se kysymys: alunperinkin minua on hieman kummastuttanut norjalaisten melkomoinen sairastuminen jo pandemian alkuvaiheessa. Onko kyseessä testaamisen taajuus eli raju panostus heti vai ovatko norjalaisetkin lomailleet pohjois-Italiassa ja Tirolissa koska siihen on varaa niin monella? Minä kuvittelin norjalaisten lähtevän omaan tunturiin tai muuhun lähiluontoonsa lomailemaan urheiluhenkisesti.
Valavuori ei kiinnosta, mutta juttu oli hyvä. Suosittelen. Itse olen nähdyt samaa, että sinun pitää vaatia, että pääset testauksiin vaikka olet töissä sosiaali - ja terveydenhuollon työntekijänä.Onko tämä Valavuoren video jo ollut täällä (tai kiinnostaako edes ketään):
[MEDIA=youtube]SLravBSGAhY[/MEDIA]
Nämä molemmat syyt on mainittu selityksenä norjalaisten luvuille.
Kuvittelet väärin. Norjalaisia on aivan valtavasti Tirolissa (kaikissa kolmessa niistä) joka talvi.
Hallituksen poikkeustoimille sitten kuukausi jakoaikaa eli tästä vielä 6 viikkoa eteenpäin. Aika odotettu päätös ja noilla päästään täällä todennäköisesti jo epidemian huippukohtaan, mutta vielä ei ole varmuutta kääntyykö se laskuun tuosta ja miten ennuste elää.
Uudet toimet ovat kyllä hyviä varsinkin länsirajavalvonnan tiukentaminen. Ruotsalaisten löysät rajoitukset tuovat tänne turhaa korona-altistusta ihan kuin jos suomalaiset jatkaisivat hiihtokeskustoimintaa.
Nyt alkaa varmistua se että hoitokapasitetti saattaa ehkö riittää vaikka pitkä maraton töstä tulee ja toukokuussa hoitohenkilökunta on kovilla. Poissaolot sairastelujen takia näkyvät silloin pahemmin työoaikoilla. Samalla kun lomakausi vähitellen alkaa voi tekijöistä tulla pula ja lomia joudutaan tässä epävarmassa tilanteessa vain lykkäämään myöhemmäksi. Koululaiset tuskin enää palaavat kouluihin tänä keväänä.
Menee aiheen vierestä mutta mitä ovat kaikki kolme Tirolia? Tiroli on Tiroli, ja oletan, että toisella tarkoitat Südtirolia. Mutta miten saat Trentinosta "kolmannen Tirolin"?
Tilanne New Yorkissa on niin vakava, että laivaston jättimäinen sairaala-alus lähetettiin apuihin. Mitä tekevät ihmiset? Tietenkin kokoontuvat katsomaan sen saapumista...
Tilanne New Yorkissa on niin vakava, että laivaston jättimäinen sairaala-alus lähetettiin apuihin. Mitä tekevät ihmiset? Tietenkin kokoontuvat katsomaan sen saapumista...
En ole ihan varma kannattaako niitä riskiryhmiä tupata sinne kauppaan 7-8 törmäilemään toisiinsa. Lahdessa esim. City-marketit tarjoaa tuota aikaa vain ma, ke ja pe ja mitä olen kuullut tutuilta niin silloin on ollut melko paljon porukkaa kaupassa ja välillä jopa tungosta eikä turvavälejä ole hyllyillä jaksettu pitää. Kun vissiin ajatellaan että riskiryhmien tunnilla ollaan muka turvassa. Itse kävin tänään kaupassa (reilun kahden viikon kotona olon jälkeen) iltapäivällä eikä siellä ollut kovin montaa asiakasta hyllyjen väleissä pyörimässä. Kassoilla olin ainut asiakas.
Hintojen laskeminen voi toimia, jos on paikkakunnan ainoa alan yrittäjä ja saa hintoja laskemalla madallettua kuluttajien ostokynnystä ja sitä kautta lisättyä myyntiä. Muussa tapauksessa laskemalla hintoja pakotat kilpailijat samaan ja mahdollinen hyöty valuu hukkaan sen mukana. Eli +-0.Joo, mutta siis vaikka suunnilleen niitä paikkoja ensisijaisesti, joita ennenkin käyttänyt. Tossa viikko sitten viimeks kattelin tuttuja ravintoloita, joissa käyty viimeisten kuukausien aikana välillä, niin olivat lähteneet ruuan ulosmyyntiin nyt tilanteen vuoksi. Haettiin nopeasti mukaan pari annosta, ja hyvin toimi.
Hyvä pointti tuo hinta-asia. Siinä voivat joustaa nyt kyllä, että saavat homman toimimaan.
Oli viihdeohjelma Noinviikonstudiossa, että kun normaalisti hamstrataan vessapaperia niin jenkki hamstraa aseita että jos paperi loppuu niin sitä voi kätevästi hakee naapurista.Amerikkalaiset hamstraavat käsiaseita ja ammuksia kun pelkäävät että moni poliisi sairastuu koronaan eikä apua saa kun sitä tarvitsisi. Perjantaina haastateltiin suomalaista poliisia joka jutteli että asuntomurrot ovat tippuneet lähes nollaan nyt kun väki on kotosalla etätöissä.
Itse asiassa minua vähän jäi kiinnostamaan. Olisi toivottavaa kun potilas jotenkin kykenisi kuvailemaan mitä vittua siinä videossa niinku olisi.Itse asiassa ei kiinnosta.
Kannattaa mieluummin lukea vaikkapa tämä, asiallinen juttu:Itse asiassa minua vähän jäi kiinnostamaan.