Jatkan valitsemallani iltapaskalinjalla, koska niissä on usein käteviä suomenkielisiä, nopeasti luettavia juttuja tavallisille kansalaisille. Kuten tämä
Lähipäivät näyttävät, lähteekö koronaan kuolleiden määrä samanlaiseen nousuun kuin Ruotsissa ja Tanskassa.
www.iltalehti.fi
josta löytyy THLn tutkimusprofessori Markku Peltosen sivutyönään eli harrastuksenaan piirtämiä informatiivisia kuvaajia.
Suomen osalta pitää jaksaa odottaa vielä pari viikkoa tilanteen etenemistä, mutta yksi huomio ja yksi kysymys on minulla.
Tuossa koronatartuntojen kehityskäyrässä on mielenkiintoinen Tanskan pvm. 13.3. ,on lähtenyt matalammalle uralla tuolloin.
Ja se kysymys: alunperinkin minua on hieman kummastuttanut norjalaisten melkomoinen sairastuminen jo pandemian alkuvaiheessa. Onko kyseessä testaamisen taajuus eli raju panostus heti vai ovatko norjalaisetkin lomailleet pohjois-Italiassa ja Tirolissa koska siihen on varaa niin monella? Minä kuvittelin norjalaisten lähtevän omaan tunturiin tai muuhun lähiluontoonsa lomailemaan urheiluhenkisesti.