Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 937 213
  • 81 126

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

Tästä on nyt melko tarkkaan se kaksi vuotta aikaa. Harvapa meistä silloin ymmärsi, millainen shitshow tästä on tulossa. Muistan vieläkin kun tuota yhtä tartuntaa seurattiin kaikissa medioissa ja uutislähetyksissä, että tuleeko se ja koska se tulee. Nykyään yli 10 000 tartuntaa päivässä ei kiinnosta enää juuri ketään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiköhän tämä kolmen suuren puolueen keskeisten henkilöiden ulostulo ole koordinoitu jo kauan sitten ennen vaaleja.
Voi hyvin olla ja toki Tanskan tilanne on saattanut vielä nopeuttaa ulostuloa. Ei silti kiinnosta minua tässä vaiheessa, kunhan aletaan availemaan yhteiskuntaa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Voi hyvin olla ja toki Tanskan tilanne on saattanut vielä nopeuttaa ulostuloa. Ei silti kiinnosta minua tässä vaiheessa, kunhan aletaan availemaan yhteiskuntaa.
Minulle ei enää riitä että aletaan availemaan. Se pitää avata kuten Tanskassa tehdään.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Maltillinen elinkeinoministeri toivoo laajennuksia ruokaravintoloiden aukioloihin. Kaikki lievennykset on toki hyvästä mutta se on aika vähän vielä.å

Lintilä tarkoittanee asteisella vapauttamisella, että ensin vapautetaan hotelliketjujen ravintolat, etenkin Lapissa, ja vasta sitten ei niin merkittävät pikkupaikat.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Eduskunnan sote-valiokunnasta tukea rajoitusten purkamiselle. Myös Aki Linden sanoo, että ruokaravintoloiden rajoituksia voitaisiin purkaa. Vaikka muuten hän on sanoissaan hieman muita varovaisempi.

”Asiat eivät ole yksinkertaisia, enkä ole tässä päättäjän asemassa, mutta voi olla, että varsinkin ruokaravintoloiden osalta joitakin lievennystä voitaisiin tehdä. Tunne on se, että ruokaravintoloiden sulkeminen kello kuudelta on aika aikaista. Tilanne ei kuitenkaan ole sillä tavalla ohi, että ravintolat voitaisiin missään nimessä avata kokonaan täysin normaalisti niin, että ne ovat auki myöhäiseen iltaan ja yökerhotkin ovat auki.”

Lindén on sitä mieltä, että tilanne vaatii korkean asiantuntemuksen arviota. Rajoituksia ei pidä höllätä liian aikaisin, ettei tule takapakkia. Linden pitäisi myös koronaviruksen yleisvaarallisten tartuntatautien listalla kevään ajan.

”Kuten [infektiosairauksien ylilääkäri] Asko Järvinen tässä hiljattain sanoi, vaikkei tauti yksilötasolla tällä hetkellä ole monellekaan vaarallinen, niin se on vaarallinen meidän terveyspalvelujärjestelmälle. Niin kyllä se tämän kevään sietää olla vielä siellä yleisvaarallisten tartuntatautien joukossa.”

 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Voin vaan kuvitella, miten paljon ravintoloiden, baarien ja yökerhojen omistajia kiristää vannetta tuollaiset "ei missään nimessä voida avata" puheet tässä, kun kahden vuoden rajapyykki jo häämöttää.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Demarikalenteri epävireessä?

Ravintolarajoitukset alkoivat jo 24.12. Mun ymmärtääkseni siitä on yli kuukausi.
En tiedä miten teilä turtiaisilla meni uusi vuosi, mutta minä olin vuoden vaihtuessa Vuokatissa ravintolassa ryppäämässä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Voiko siis olla, että läski, tämä tässä, pääsisi kohta uimahalliin polskimaan jopa Kymenlaaksossa?
Kuppilat, baarit, juottolat, yökerhot tuskin tulevat toimimaan tänä keväänä normaalisti. Ei vain riitä päättävillä elimillä papu ja sisu siihen. Tulee jotain kuppasia tukipaketteja ja kesäksi sitten mestat auki.
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
En vain edelleenkään ymmärrä miten rajoitusten purkuun vaaditaan perusteita kun rajoitukset pitää purkaa heti jos edellytykset eivät täyty. Joka kerta kun joku rajoitus asetetaan, pitää sille olla perusteet. Aika turhaan on tämä yksi kuntosaliyrittäjä kysellyt perusteiden perään, mutta eipä sellaisia ole.
 

okkim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käppärät
En tiedä miten teilä turtiaisilla meni uusi vuosi, mutta minä olin vuoden vaihtuessa Vuokatissa ravintolassa ryppäämässä.
Ja miksipä et olisi täällä Kainuussa olisikin ollut, oltiinhan "Koronan perusvaiheen viimeinen linnake, josta löytyvät nyt 'Suomen parhaat bileet'". Tännehän tuli mm. Joensuusta ja Kuopiosta järjestettyjä kyytejä jotta ihmiset pääsivät baariin.

Muu manner-Suomi sitten olikin eri asemassa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Minä minä minä. Täähän se demareiden rajoitusten ideana on ollut kokoajan. Ei ne rajoitukset haittaa niin kauan kuin omia juttuja saa tehdä.
Hienosti oli vedetty jo turtiais-kortti esiin. Näihin ei välttämättä kannata lähteä mukaan.

Noin muuten on aivan käsittämätöntä tuo ravintolarajoitustenkin kanssa vekslailu. Etenkin ruokapaikkojen kurittaminen menee täysin yli ymmärryksen, koska mitään oikeasti välttämätöntä syytä aukioloaikojen rajoittamiseen ei ole.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minä minä minä. Täähän se demareiden rajoitusten ideana on ollut kokoajan. Ei ne rajoitukset haittaa niin kauan kuin omia juttuja saa tehdä.
Ja vastaavasti terveydenhuollon kantokyvyn kuormittuminen ei haittaa, kunhan pääsee tekemään omia juttuja.

Sosiaalinen media on onneksi vain pieni kuva kansasta ja mielenosoitukset koskeneet vielä pienempää, joten varsin hyvin on kansakunta kestänyt läpi puoluekentän näkyvästä itsekkyydestä huolimatta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä minä minä. Täähän se demareiden rajoitusten ideana on ollut kokoajan. Ei ne rajoitukset haittaa niin kauan kuin omia juttuja saa tehdä.
Siltä se varmasti tuntuu jos pitää koronaa valtaeliitin salajuonena.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja vastaavasti terveydenhuollon kantokyvyn kuormittuminen ei haittaa, kunhan pääsee tekemään omia juttuja.

Sosiaalinen media on onneksi vain pieni kuva kansasta ja mielenosoitukset koskeneet vielä pienempää, joten varsin hyvin on kansakunta kestänyt läpi puoluekentän näkyvästä itsekkyydestä huolimatta.

Kyllä täällä suurin osa on ymmärtänyt rajoitukset terveydenhuollon puolesta, mutta siinä kohtaa, kun tehdään päättömiä rajoituksia ilman kunnollisia korvauksia niin aika vittuilultahan tuo näyttää. Kuten tämän hetkiset ravintolarajoitukset.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Tanskassa lievät sairaalatapaukset lisääntyy, mutta teholuvut pysyy alhaalla.

TodayChange in 24 hours
Hospitalised3918+24
Of which in intensive care units44+1
Of which in intensive care units and on ventilators28-1

 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Voin vaan kuvitella, miten paljon ravintoloiden, baarien ja yökerhojen omistajia kiristää vannetta tuollaiset "ei missään nimessä voida avata" puheet tässä, kun kahden vuoden rajapyykki jo häämöttää.
Alkaa ainoa vaihtoehto olemaan että toimijat avaavat kylmästi toimintansa ja ovensa samana päivänä. Siinähän sitten oikeasti mitataan oliko nämä rajoitukset oikean suhtaiset kun joka ikinen lätkämatsi, teatterinäytös, taidenäyttely, yksityinen museo, kuntosali, ravintola ja yökerho ynnämuu alkaa kylmästi toimimaan normaalisti. Tuleeko kaikille seuraamuksia, tutkitaanko kaikki vai todetaanko että annetaan olla?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja vastaavasti terveydenhuollon kantokyvyn kuormittuminen ei haittaa, kunhan pääsee tekemään omia juttuja.
Ja vastaavasti perustuslain mukaisten perusoikeuksien rikkominen viranomaisten taholta rajoituksilla joiden pohjalla ei ole mitään näyttöä tartuntamääristä ei haittaa, kun ohjauskirjeitä lähettää omaa sydäntä lähellä olevat demarit.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Isossa-Britanniassa tartunnat kääntyy varmaan pian kasvuun. Tartunnat 7pv:n mittarilla enää 3,2% laskussa.
Varmasti osittain johtuu tästä Omikronin alamuunnoksesta, josta ei vielä kauheesti tiedetä.

Sairaalamäärä jo 14,5% laskussa 7pv:n tarkastelujaksolla. Viimeinen sairaalapäivitys tuotu 21.1.2021. Taisi olla viimeksi noin 12% laskussa, eli lasku kiihtyy.

Kuolemat kääntynyt 3,2% laksuun 7pv:n tarkastelujaksolla.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös