K
kiwipilot
Kaksi vuotta olen tuolla kädet paskassa työntänyt kyytiä maski naamalla ja välillä ilman. Keväällä 2020 heitettiin suoraan syvään päätyyn ja ikinä ei tiennyt mitä siellä seuraavassa osoitteessa odottaa: onko koronaa vai noroa vaiko molempia. Aika nopeasti selvisi kannattaako tuota tautia pelätä hysteerisesti. Ei kannattanut. Se, mitä olen kentällä nähnyt ei ole korreloinut juuri ollenkaan tähän paniikkiin ja tämä vahvistuu päivä päivältä. Olin ihan ensimmäisiä piikin ottaneita tässä maassa, samoin lapseni ikäryhmässään. Koen että mun talkoot on nyt siivilissä tehty. Enää ei jaksa. Duunissa hommat tehdään ammattimaisesti (siis kuten palkanmaksaja tahtoo) mutta siviilissä otan iisisti. Ilman maskia, kevään tuoksuja haistellen. Ja joo, Juvan lihapäätä en äänestä.Oletko sitä mieltä, että maskien käyttö ei auta koronatilanteeseen ollenkaan? Haluaisitko minun aivastavan päin naamaasi maski päällä vai ilman maskia?
Maskit eivät varmasti ratkaise ongelmaa, mutta mielestäni yhtenä osana strategiaa vähentää tartuntoja. Varsinkin, kun tarkoituksena on hidastaa tartuntahuippua eli turvata terveydenhuollon kantokyky.
Täällä matalapääty kieltäytyy kaikista ohjeistuksista eli kotitesteistä, maskeista ym. ja samaan aikaan vaatii kaikien rajoitusten poistoa. Turtiaiselle tulossa täältä äänivyöry.