– Ministeriö tuli aikalailla yllätetyksi siinä, miten pääkaupunkiseudun kunnat tulivat aika voimallisesti ulos. Etukäteen meihin ei ole oltu yhteydessä, että olisimme voineet tätä asiaa yhdessä pohtia, Varhila kertoo MTV Uutisille.
Kehtaakin olla yllättynyt. Tottakai kunnat tuli voimallisesti esiin. Toisin kun stm niin kunnissa on akuutti kriisi päällä tällähetkellä ja haluaisivat siihen mielummin ratkaisun tänään tai huomenna. Ei kunnissa ole aikaa lomailla ja pitää korona taukoa sitte ku ihmiset on peloteltu kouluun menemisestä ja lasten harrastuksista niinkuin stm tekee.STM:n Kirsi Varhila kertoo pääkaupunkiseudun kuntien koronalinjauksen tulleen yllätyksenä. Hän odottaa kunnilta oikeudellisia perusteita niiden päätökselle, jota pitää lainvastaisena.
– Ministeriö tuli aikalailla yllätetyksi siinä, miten pääkaupunkiseudun kunnat tulivat aika voimallisesti ulos. Etukäteen meihin ei ole oltu yhteydessä, että olisimme voineet tätä asiaa yhdessä pohtia, Varhila kertoo MTV Uutisille.
STM:n Varhila MTV Uutisille viranomaisten uusimmasta koronajupakasta: "Ministeriö tuli aikalailla yllätetyksi"
"Etukäteen meihin ei ole oltu yhteydessä", Varhila kertoo asiasta.www.mtvuutiset.fi
Suomen sosiaali- ja terveysministeriö on romahtamisen partaalla.
Tässä vaiheessa prioriteettina tulee olla sosiaali- ja terveysministeriön kantokyvyn varmistaminen henkilövaihdoksilla sekä poliittisella puolella että virkamiespuolella.
Olemme veitsenterällä.
Mun 11-vuotias kysyi kans melko relevantin kyssärin, "miks on silleen, että me saadaan käydä lätkätreeneissä, mut aikuiset ei saa harrastaa vaik sulkista, ku se on sisällä"Tässä hyvä esimerkki kuinka sekavaa tiedotus tällä hetkellä on:
7v. Muksuni ei tänään jaksanut kävellä kotiin vaan soitti ja pyysi kyytiä. No ei ollut ongelma kun olin kaupassa, joten hain kotiin. Kotimatkalla kysyin, että miksi ei voi kävellä kotiin? Totesi, että reppu on niin hankala. Ai, totesin itse. No toinen hyppäsi autosta ja itse nappasin sitten sen repun. ”Mitä helvet…”. Kysyin että miksi reppu painaa niin paljon? Muksu vastasi että kun siellä on kaikki koulukirjat. ”Öö…??”. Syynä on se että opettajat pelkää että JOS lapsi joutuu jäämään kotiin tai tulee kipeäksi niin on parempi että on sitten kirjat mukana. Mitä ihmettä? Ensinnäkin, ei ole altistuneiden karanteeneja. Ei ole tulossa etäkoulua. Eikä lapsi ala tekemään tehtäviä jos on sairaana. Kertoo ehkä riittävästi tästä koronasotkusta kun ei edes koulut tiedä mitä sieltä seuraavaksi tulee.
Ainii, kuule Kiuru, viel yks asia. Haista paska!
Ohhoh, ihanko näin? Terveitä lapsia päiväkodeissa ja kouluissa.Eilen sain itse positiivisen tuloksen (lievät oireet), niin vaimo vei varmuuden varalta pojan (ekaluokkalainen) testiin. Tänään tuli myös pojalle positiivinen tulos, täysin oireeton. (Vaimo teki eilen kotitestin, joka negatiivinen.) Mietinpä vain, että varmaan aivan hiton paljon noita oireettomia lapsia kouluissa/päiväkodeissa.
Niin, varsinkin täällä pk-seudulla virus käy lähes kaikki läpi tulevina viikkoina. Karanteeneja vähennetty, testeihin ei meinaa päästä (itsekin sain ajan ihan tuurilla), kyllähän tässä on pakko myöntää, ettei leviämistä pysty enää mitenkään kontrolloimaan.Ohhoh, ihanko näin? Terveitä lapsia päiväkodeissa ja kouluissa.
Onneksi pikkuhiljaa järki alkaa voittamaan ja terveitä lapsia (tai aikuisiakaan) ei viedä tikutettavaksi. Näistä juuri aiheutuvat nämä turhaan monia kuormittavat ”sairaus”poissaolot ja karanteenit.
Mihin tuossa uutisessa mainittuun asiaan siis mielestäsi pitäisi puuttua? Rakennusalalla on tällä hetkellä kova tekijäpula, joka ei johdu yksin koronasta. Kyse ei ole siitä, että ulkomaalaisia otettaisiin vain halvan työvoiman takia vaan ylipäätään siksi, että se on elinehto sille, että tekijöitä on.Miksi vitussa näihin puututa. Ilmeisesti se halpatyövoima vuotaa edelleen rajan läpi. Onneksi rajoja valvotaan.
Rakentaminen | ”Turvallisuuden lisäksi kysymys on siitä, riittääkö työvoima” – Omikronaallon pelätään sulkevan työmaita, YIT:llä tartunnat kasvavat vauhdilla
Töitä rakennustyömailla ei ole vielä keskeytetty, mutta sairastumisaaltoa pelätään, rakennusyhtiöiden edustajat kertovat.www.hs.fi
Et ole tainnut kauheasti seurata uutisointia Kiinan koronatoimista? Vastauksena tuohon kysymykseen: kyllä, erittäin toisin.Mistä muuten johtuu että Kiinassa ei ole käytännössä ollenkaan ollut korona virusta alkuvuoden 2020 jälkeen, eivätkö he tilastoi oikein, onko heillä erilaiset rokotteet, tekevätkö he jotain toisin? Kiina ei kuitenkaan pitäisi olla matkustamisen suhteen suljettu maa. Ei ymmärrä.
Eilen sain itse positiivisen tuloksen (lievät oireet), niin vaimo vei varmuuden varalta pojan (ekaluokkalainen) testiin. Tänään tuli myös pojalle positiivinen tulos, täysin oireeton. (Vaimo teki eilen kotitestin, joka negatiivinen.) Mietinpä vain, että varmaan aivan hiton paljon noita oireettomia lapsia kouluissa/päiväkodeissa.
Mulla oikeastaan lievä nuha, vähän yskää, ajoittaista väsymystä, ei ole ollut kuumetta.Meidän sakissa nuoremmalla pojalla oli viime viikolla tosi lieviä oireita, ei yhdistetty koronaan. Viikonloppuna itselle ja rouvalle oireita, vanhemmalle pojalle maanantaina. Sitten pojan kotitesti posi. Aluksi ajateltiin että mitä noita vahventamaan. Rouva ei antanut periksi ja koko lössi testiin eilen. Nyt odotellaan tuloksia. Aika paljon vetoa voisin lyödä että omikronilla mennään, niin samat oireet kaikilla. Lievää lämpöä aluksi, tuskainen olo kurkussa/nenässä, kuivaa yskää, ehkä silmissä pientä valonarkuutta välillä.
Mulla oikeastaan lievä nuha, vähän yskää, ajoittaista väsymystä, ei ole ollut kuumetta.
Tieto tekstarilla tuli vasta tänään aamulla, eilen tarkistin Omakannasta.
Se mikä ärsyttää, on tuo saatanan hymistely. Voi kuulkaa, helvetin suurin osa ihmisistä on tehnyt töitään ihan normaalisti koko tämän ajan. Maskit ym. tietysti lisämausteena. Osa tekisi nytkin mielellään, mutta joillakin aloilla työn tekeminen on estetty ylemmiltä tahoilta.