Vielä sellainen juttu että mistähän STM meinasi repäistä sellaiset miljoona kotitestiä muutamassa päivässä jonka tuo koululaisten testaus useamman kerran viikossa vaatii. Ja millä ajattelivat järjestää jakelulogistiikan?
Ehkä sitäkin, mutta itse olen ajatellut ihan sieltä keväästä 2020 alkaen, että Krista on helvetin peloissaan. Hän on altis tukahduttajaporukan varoituksille/suosituksille ja pyrkii ajamaan niitä mieluummin kuin esim. THL:n vastaavia.Kiurun täytyy olla vallasta humaltunut despootti.
Totta, mutta tiedät itsekin ettei virallisiin tilastoihin lueta kuin testein vahvistetut tapaukset. Oma kompetenssi ei riitä arvioimaan todellista määrää.Ei vaan ei ole testeillä todettua. Melko iso ero
Näin tosiaan on ollut sitä ei varmaan kukaan kiistäkkään, osin kyllä vähän vahingossakin kun hallitus ei ole saanut kaikkea läpi mm. yksityisiä saleja ei saatukaan kiinni, ulkonaliikkumiskielto ei toteutunutkaan.Koronatoimien tiukkuuden vertailuun on kehitetty näemmä oma indeksinsä. Itselläni ei ole hajuakaan, että miten tämä indeksi lasketaan, mutta ainakin tuon perusteella olemme Suomessa olleet läpi pandemian selvästi vapaampia kuin monessa Euroopan maassa:
Edit: tuollahan se osin kerrotaankin:
Totta, mutta tiedät itsekin ettei virallisiin tilastoihin lueta kuin testein vahvistetut tapaukset. Oma kompetenssi ei riitä arvioimaan todellista määrää.
Sehän lienee kuntien vastuulla, ylhäältä voi esittää mitä vaan vaatimuksia.Vielä sellainen juttu että mistähän STM meinasi repäistä sellaiset miljoona kotitestiä muutamassa päivässä jonka tuo koululaisten testaus useamman kerran viikossa vaatii. Ja millä ajattelivat järjestää jakelulogistiikan?
Yksi prosenttiluku vielä: 94,5% suomalaisista EI ole sairastunut koronaan.
Ehkä sitäkin, mutta itse olen ajatellut ihan sieltä keväästä 2020 alkaen, että Krista on helvetin peloissaan. Hän on altis tukahduttajaporukan varoituksille/suosituksille ja pyrkii ajamaan niitä mieluummin kuin esim. THL:n vastaavia.
Vaikka itselleni huumori onkin se helpoin keino helpottaa tätä vitutusta, niin olisi mahtava jos tähän löytyisi faktatietoa. Pienten koululaisten vanhempana otsasuoni sykkii jo valmiiksi että mitä tästä taas tulee. Omani ovat kertaalleen rokotettuja ja vissiin sillä ei nyt enää olekaan mitään vaikutusta karanteeneihin altistumistilanteissa. Vastaus kyllä lienee olemassa tuolla jossain, kukaan suurista johtajistamme ei vaan ole tullut sitä sanoneeksiSiis koko koululuokka karanteeniin, jos yhdellä tartunta. Kai tuosta karanteenista nyt edelleen vapautuu kahdella tai edes kolmella rokotteella? Muuten menee koulunkäyntijärjestelyt aivan pelleilyksi, jos näin ei ole. Esim. yläkoulussa voi samalla opettajalla olla muutama luokka karanteenissa ja muutama koulussa. Ja samalla luokalla (jos luokka ei ole karanteenissa) muutama opettaja voi pitää tunnit lähiopetuksena ja muutama ope antaa omasta karanteenistaan etäopetusta..
Ehkä sitäkin, mutta itse olen ajatellut ihan sieltä keväästä 2020 alkaen, että Krista on helvetin peloissaan. Hän on altis tukahduttajaporukan varoituksille/suosituksille ja pyrkii ajamaan niitä mieluummin kuin esim. THL:n vastaavia.
Totta ihmeessä tarkoitan vahvistettuja tapauksia, en mitään omia arvailuja.Silloin kannattaa lisätä omaan tekstiinsä ”tilastojen mukaan” ja ehkä tuo korostettu ”ei” oli myös hyvä tapa korostaa sen fakta-arvoa. Jota sillä ei ole.
Meillä taas on toisen pojan lätkäjengin kanssa se tilanne että 70%:lta pelaajia/toimihenkilöitä löytyy tällä hetkellä immuniteetti tautia kohtaan. Tuntuu todella kohtuuttomalta että suojeluperusteisesti lyödään kielto päälle.Nyt alkaa meikältä loppua ymmärrys näihin rajoituksiin.
Toimin kolmessa junnujoukkueessa toimihenkilönä.
Koko korona aikana on näissä on ollut KAKSI altistumista joista toinen ei johtanut edes karanteeneihin.
Jatkotartuntoja ei ole tullut.
Tähän aikaan mahtuu myös aika paljon pelireissuja.
Vastaus noihin kaikkiin miksi-kysymyksiin olisi osoittaminen sormella viereistä kolleegaa, ei tuohon haastatteluun tarvitsisi sanoja ollenkaan. Koska mikään ei ole itsestä kiinni ja vika tässä hallituksessa on aina jonkun toisen. Aina, saatana.Täytyy vielä sanoa että olen erittäin pettynyt suomalaiseen mediaan tämän pandemian aikana. Pääasia tuntuu olevan kerätä klikit talteen mahdollisimman raflaavilla jutuilla, sen sijaan että haastettaisiin sitä kuinka härskillä tavalla ministeri Kiuru asiaansa edistää.
Tuosta tämän viikon performanssista tuli tavallaan vähän Trump mieleen. Ensin keskustelua herättävä avaus savuverhoksi sille mitä oikeasti tavoitellaan, tiedotustilaisuus missä suoraan valehdellaan/vääristellään tutkimustuloksista ja käytetään sitä perusteena, sitten juntataan päätökset läpi asiantuntijoita kuuntelematta, vedoten vanhentuneeseen raporttiin, että olisi edes joku selkänoja päätöksille. Ja kansan kahtiajako pro-Krista vs anti-Krista senkun syvenee. (Tämä vertaus puoliksi vitsillä, ei kannata liian vakavasti ottaa)
Jos vielä on joku media joka osaa tehdä muutakin kuin kopioida STMn tiedotteet niin seuraavat voisi kysyä:
- miksi hallitus ei kuuntele asiantijoita
-miksi karanteenia ei lyhennetty THLn suosituksen mukaan
- miksi kahteen vuoteen ei ole tehty mitään sairaanhoidon kapasiteetin nostamiseksi
-millä kriteereillä nykyisistä rajoituksista voidaan luopua
-miksi hallitus on hirttäytynyt vanhentuneisiin hallintakeinoihin, kuten testaus, jäljitys, eristys
Tuossa tärkeimmät, lisääkin tulisi mieleen mutta en pidättele hengitystäni että näitäkään kukaan uskaltaisi kysyä
Ei hallitus päätä karanteeneista.-miksi karanteenia ei lyhennetty THLn suosituksen mukaan