Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 9 016 409
  • 81 135

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ei mutta siis porukkahan alkaa olla jo ihan tolkuissaan tässä vaiheessa.

Jos käy lukemassa minkälaista settiä tähän ketjuun kirjoitettiin vaikkapa joskus huhtikuussa, niin siellä sitä vasta sakeaa settiä onkin. Porukalla oli aivan pimeitä ja kaikesta ihmisen arkijärjestä irrallaan olevia luuloja ja pelkotiloja tästä viruksesta.
 
K

kiwipilot

Ei mutta siis porukkahan alkaa olla jo ihan tolkuissaan tässä vaiheessa.

Jos käy lukemassa minkälaista settiä tähän ketjuun kirjoitettiin vaikkapa joskus huhtikuussa, niin siellä sitä vasta sakeaa settiä onkin. Porukalla oli aivan pimeitä ja kaikesta ihmisen arkijärjestä irrallaan olevia luuloja ja pelkotiloja tästä viruksesta.

Joo, joskus maaliskuun lopulla oli vain pakko lopettaa tämä säikeen lukeminen, sen verran sakeaa alkoi olemaan. Samanlaista oli toki ilmassa muuallakin, töissä onneksi vähemmän. Osalla porukasta jutut alkoivat olla tyyliä ”Sama kuin sotatila” ja muutaman kerran pitikin kysyä että hei, ootteko nyt vittu ihan tosissanne näiden juttujenne kanssa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Joo, joskus maaliskuun lopulla oli vain pakko lopettaa tämä säikeen lukeminen, sen verran sakeaa alkoi olemaan. Samanlaista oli toki ilmassa muuallakin, töissä onneksi vähemmän. Toki osalla porukasta jutut alkoivat olla tyyliä ”Sama kuin sotatila” ja muutaman kerran pitikin kysyä että hei, ootteko nyt vittu ihan tosissanne näiden juttujenne kanssa.
Itse en muista keväältä mitään kovin nihkeää menoa, mutta ehkä se oli sitten helppo filtteröidä loppupeleissä pois. Pari hassua huutelijaa kävi välillä paikalla ja katosi sitten myös aika nopeasti. Ei niitä oikein huomannut. Meillä oli @Sistis kanssa liian hauskaa arvuutella epidemian kehitystahtia ja muita trendejä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara

Ja kuinka monta testiä tässä maassa vielä tehdäänkään, ennen kuin tämä show on ohi...

Niin tässä voidaankin nostaa hattua esim. Mehiläiselle, joka on päättänyt tehdä vähän "tiliä". Testin hinta 249 €, kela-korvauksen jälkeen 196 €.
Testiin pääsee vaan lähetteellä, jonka saa digikliniikalta, hintaan 39,90, kela-korvauksen jälkeen 31,90 €.
Jos tulos positiivinen saat jatko-ohjeet hintaan 38 €.
Jos tulos on negatiivinen ja tarvitset siitä todistuksen saat sen hintaan 21,90 €

edit. Hinnat Mehiläisen sivuilta kopioitu

Valtaosahan tietenkin käy "julkisella puolella" ja sieltä ne isot kulut tuleekin, kuten tuossa linkissä onkin mainittu....

Eiköhän vuoden loppuun mennessä tule vielä kymmeniä tuhansia testejä
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei mutta siis porukkahan alkaa olla jo ihan tolkuissaan tässä vaiheessa.

Jos käy lukemassa minkälaista settiä tähän ketjuun kirjoitettiin vaikkapa joskus huhtikuussa, niin siellä sitä vasta sakeaa settiä onkin. Porukalla oli aivan pimeitä ja kaikesta ihmisen arkijärjestä irrallaan olevia luuloja ja pelkotiloja tästä viruksesta.

Ei vitsit, muistan kun Bigredcat (tjs) tykitti täällä ja poimi meikäläisenkin viestejä oikein erikseen. Pitää jossain vaiheessa käydä katsomassa mitä kamaa sieltä löytyy.
 
K

kiwipilot

Ei vitsit, muistan kun Bigredcat (tjs) tykitti täällä ja poimi meikäläisenkin viestejä oikein erikseen. Pitää jossain vaiheessa käydä katsomassa mitä kamaa sieltä löytyy.

Joo ja esim. Yläpesä(?) tarjotteli reilusti nyrkkipanoa kaikille meille yhtään skeptisesti silloiseen vouhotukseen suhtautuville. Tunteisiin meni juu.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kävin pojan eilen testaamassa drive in. Ei ollut paha kokemus ainakaan meillä. Ajattelin käydä omakannassa katsomassa tulosta mutta eipä onnistunutkaan. Ei pääse katsomaan alaikäisen tietoja ja poika itse ei pääse katsomaan kun ei omista verkkopankkitunnuksia. Onko tietoa tuleeko tekstarilla tieto samaan aikaan kun ilmestyy omakantaan? Su alkoi kurkkukipu ja yskä ja tänään ei enää oireita.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylen uutisissa haastateltiin koronamaskin käyttäjää ja kovasti oli sitä mieltä että haluaa käyttää. Toki se maski peitti leuan ja suun, muttei sieraimia...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin pojan eilen testaamassa drive in. Ei ollut paha kokemus ainakaan meillä. Ajattelin käydä omakannassa katsomassa tulosta mutta eipä onnistunutkaan. Ei pääse katsomaan alaikäisen tietoja ja poika itse ei pääse katsomaan kun ei omista verkkopankkitunnuksia. Onko tietoa tuleeko tekstarilla tieto samaan aikaan kun ilmestyy omakantaan? Su alkoi kurkkukipu ja yskä ja tänään ei enää oireita.

Alle 10v. muistaakseni pitäisi kyllä näkyä Omakannassa vanhempien tunnareilla? Sitä vanhemmille lapsille kannattaa laittaa verkkopankkitunnukset tilaukseen, sillä helpottaa kummasti kaikenlaista asiointia. Itse hoidin tämän juuri kuntoon, kun tuntuu, että lasten asioiden hoito alkaa olla tosi hankalaa ilman tunnareita ja aspoissa saa jonotella pitkiäkin aikoja.

Mutta asiaan... testitulostieto tulee kutakuinkin samaan aikaan tekstarilla kuin Omakantaan. Itselleni ilmoitus tuli illalla melko myöhään ja sen jälkeen tiedot löytyivät myös Omakannasta. Sitä ennen pari tuntia ennen tekstaria kannassa ei näkynyt mitään. Veikkaisin, että aikaero on ihan marginaalinen.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Alle 10v. muistaakseni pitäisi kyllä näkyä Omakannassa vanhempien tunnareilla? Sitä vanhemmille lapsille kannattaa laittaa verkkopankkitunnukset tilaukseen, sillä helpottaa kummasti kaikenlaista asiointia. Itse hoidin tämän juuri kuntoon, kun tuntuu, että lasten asioiden hoito alkaa olla tosi hankalaa ilman tunnareita ja aspoissa saa jonotella pitkiäkin aikoja.

Mutta asiaan... testitulostieto tulee kutakuinkin samaan aikaan tekstarilla kuin Omakantaan. Itselleni ilmoitus tuli illalla melko myöhään ja sen jälkeen tiedot löytyivät myös Omakannasta. Sitä ennen pari tuntia ennen tekstaria kannassa ei näkynyt mitään. Veikkaisin, että aikaero on ihan marginaalinen.

poika 15v ja hänellä pankkikortti, mutta tili näkyy minun verkkopankissa. Yritin tossa muutama viikko sitten hankkia hänelle verkkopankkitunnuksia niin hankalaa oli. Ei onnistu kuulemma lähipankissa ja aika pitäisi varata Helsingin keskustan pankkiin ja molemmat vanhemmat mukana tai sitten äidiltänsä valtakirja. Hankalaksi mennyt pankki asioiminen nykyään. Kiitos vastauksesta ja odotellaan tekstaria.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en muista keväältä mitään kovin nihkeää menoa, mutta ehkä se oli sitten helppo filtteröidä loppupeleissä pois. Pari hassua huutelijaa kävi välillä paikalla ja katosi sitten myös aika nopeasti. Ei niitä oikein huomannut. Meillä oli @Sistis kanssa liian hauskaa arvuutella epidemian kehitystahtia ja muita trendejä.
Muistan kuinka ketju oli täynnä tietäjiä kertomassa kuinka kyse on vaan influenssasta tai flunssasta. Ei vaikuta maailmaan pahemmin. Tämä vielä siinä vaiheessa kun Italia oli lockdownissa ja tietoa sairaaloiden ylikuormituksesta saatiin.

Se oli aika sakeaa, mutta fake news jne.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
poika 15v ja hänellä pankkikortti, mutta tili näkyy minun verkkopankissa. Yritin tossa muutama viikko sitten hankkia hänelle verkkopankkitunnuksia niin hankalaa oli. Ei onnistu kuulemma lähipankissa ja aika pitäisi varata Helsingin keskustan pankkiin ja molemmat vanhemmat mukana tai sitten äidiltänsä valtakirja. Hankalaksi mennyt pankki asioiminen nykyään. Kiitos vastauksesta ja odotellaan tekstaria.

Mikä pankki? Nordeassa onnistui todella helposti. Mä tein hakemuksen ja toinen huoltaja sai tekstarin, että pitää käydä kirjautumassa verkkopankkiin ja sillä hyväksyä verkkopankkitunnukset. Ainoa moka oli se, että pankki avasi kokonaan uuden tilin, johon tunnarit, mutta esim. käyttötili, mihin debit/Visa Electron ei tunnareista hyötynyt. Soitto aspaan ja poistivat yämän tilin ja liittivät käyttötilin tunnareihin. Säästötili, mihin lapsilla ei ole käyttöoikeutta, ei näy niiden tunnareilla edelleenkään. Meillä kummallakin aikuisella näkyy omassa verkkopankissa lasten kaikki tilit myös edelleen.

Sori OT. Ehkä näistä tiedoista voi olla jotain hyötyä muillekin.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mikä pankki? Nordeassa onnistui todella helposti. Mä tein hakemuksen ja toinen huoltaja sai tekstarin, että pitää käydä kirjautumassa verkkopankkiin ja sillä hyväksyä verkkopankkitunnukset. Ainoa moka oli se, että pankki avasi kokonaan uuden tilin, johon tunnarit, mutta esim. käyttötili, mihin debit/Visa Electron ei tunnareista hyötynyt. Soitto aspaan ja poistivat yämän tilin ja liittivät käyttötilin tunnareihin. Säästötili, mihin lapsilla ei ole käyttöoikeutta, ei näy niiden tunnareilla edelleenkään. Meillä kummallakin aikuisella näkyy omassa verkkopankissa lasten kaikki tilit myös edelleen.

Sori OT. Ehkä näistä tiedoista voi olla jotain hyötyä muillekin.

Aktia pankki ja oikein virkailijan kanssa juttelin asiasta. Pitää tiedustella uudestaan asiaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kävin pojan eilen testaamassa drive in. Ei ollut paha kokemus ainakaan meillä. Ajattelin käydä omakannassa katsomassa tulosta mutta eipä onnistunutkaan. Ei pääse katsomaan alaikäisen tietoja ja poika itse ei pääse katsomaan kun ei omista verkkopankkitunnuksia. Onko tietoa tuleeko tekstarilla tieto samaan aikaan kun ilmestyy omakantaan? Su alkoi kurkkukipu ja yskä ja tänään ei enää oireita.

Itse kävin perjantaina kanssa tosiaan tuollaisessa Drive In -testissä. Lupailivat että 4 päivää menisi kun ilmoitus tulee. Tekstarilla piti tulla.... Oma kannassa näky kyllä hienosti jopa testaajan nimi ja muita tietoja tuolla "terveystiedot -valikossa". No koetti tiistai ja se 4 päivää testistä. Ei kuulunut viestiä, eikä näkyny omassa kanssa. Soitto ohjelapun numeroon. Siellä täti vastasi et ei täällä mitään näy. Ja hei täällä on vielä torstaisiakin testejä ilman vastausta...
No illemmalla sitten tuli tekstarilla vastaus. Omassa kannassa kävin just. En sieltä löytänyt vastausta. Sen verran monta kertaa on pää ottanu isompaakin osumaa, että en tiedä missä se siellä pitäisi olla. Hienosti näkyy kaikki 2018 vuoden labratuloksetkin. Ja kaikki reseptit, sekä tietoja kun olen käynyt yksityisillä hammaslääkäreillä.
Tosi hyväntuntuinen systeemi. Toivottavasti tuonne saisi sen testituloksen myös

Niin ja toivotaan, että saisitte mahdollisimman pian sen vastauksen. En tiedä tietenkään, että kävittekö yksityisellä puolella vai kunnallisella, itse kävin kunnallisella. Ruuhkaa taitaa monessa paikassa olla, että varaudu siihen, että ette vielä huomenna saa vastausta...
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itse kävin perjantaina kanssa tosiaan tuollaisessa Drive In -testissä. Lupailivat että 4 päivää menisi kun ilmoitus tulee. Tekstarilla piti tulla.... Oma kannassa näky kyllä hienosti jopa testaajan nimi ja muita tietoja tuolla "terveystiedot -valikossa". No koetti tiistai ja se 4 päivää testistä. Ei kuulunut viestiä, eikä näkyny omassa kanssa. Soitto ohjelapun numeroon. Siellä täti vastasi et ei täällä mitään näy. Ja hei täällä on vielä torstaisiakin testejä ilman vastausta...
No illemmalla sitten tuli tekstarilla vastaus. Omassa kannassa kävin just. En sieltä löytänyt vastausta. Sen verran monta kertaa on pää ottanu isompaakin osumaa, että en tiedä missä se siellä pitäisi olla. Hienosti näkyy kaikki 2018 vuoden labratuloksetkin. Ja kaikki reseptit, sekä tietoja kun olen käynyt yksityisillä hammaslääkäreillä.
Tosi hyväntuntuinen systeemi. Toivottavasti tuonne saisi sen testituloksen myös

Niin ja toivotaan, että saisitte mahdollisimman pian sen vastauksen. En tiedä tietenkään, että kävittekö yksityisellä puolella vai kunnallisella, itse kävin kunnallisella. Ruuhkaa taitaa monessa paikassa olla, että varaudu siihen, että ette vielä huomenna saa vastausta...

kunnallisella puolella käytiin ja hyvin toimi homma. Pojalla jo oireetkin hävinneet ja odottelee jo testitulosta ettei tarvitse sisällä kökkiä.Täti sanoi että 1-3vrt pitäisi tulla mutta ei osannut sanoa ruuhkista.
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse kävin perjantaina kanssa tosiaan tuollaisessa Drive In -testissä. Lupailivat että 4 päivää menisi kun ilmoitus tulee. Tekstarilla piti tulla.... Oma kannassa näky kyllä hienosti jopa testaajan nimi ja muita tietoja tuolla "terveystiedot -valikossa". No koetti tiistai ja se 4 päivää testistä. Ei kuulunut viestiä, eikä näkyny omassa kanssa. Soitto ohjelapun numeroon. Siellä täti vastasi et ei täällä mitään näy. Ja hei täällä on vielä torstaisiakin testejä ilman vastausta...
No illemmalla sitten tuli tekstarilla vastaus. Omassa kannassa kävin just. En sieltä löytänyt vastausta. Sen verran monta kertaa on pää ottanu isompaakin osumaa, että en tiedä missä se siellä pitäisi olla. Hienosti näkyy kaikki 2018 vuoden labratuloksetkin. Ja kaikki reseptit, sekä tietoja kun olen käynyt yksityisillä hammaslääkäreillä.
Tosi hyväntuntuinen systeemi. Toivottavasti tuonne saisi sen testituloksen myös

Niin ja toivotaan, että saisitte mahdollisimman pian sen vastauksen. En tiedä tietenkään, että kävittekö yksityisellä puolella vai kunnallisella, itse kävin kunnallisella. Ruuhkaa taitaa monessa paikassa olla, että varaudu siihen, että ette vielä huomenna saa vastausta...
Täällä P-Hämeessä tämäkin asia on erilainen. Negatiivista tuloksista on turha mitään tekstaria odotella ja Kantaan tulokset tulevat keskellä yötä jos ovat tullakseen.

Mutta me saatiin jo 5 vuorokaudessa neg tulokset Kantaan. Positiivista, että odotteluaika lyheni kolmella päivällä:-)
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Oliko tänään nyt se päivä, kun MTV:n julkisuuteen tuomien ennusteiden mukaan paska voisi räjähtää todella tuulettimeen? Eli päiväkohtainen tartuntamäärä asettua todella suurelle tasolle?

Mielenkiinnolla odotetaan.

Noh, tuoreimman tiedon mukaan kauhuskenaario hyytyi, mutta ennuste näyttää silti hurjalta. Suomen ryhtiliike pitää, tutkijoiden kauhuskenaario hyytyi 3 000 tartunnan päiväennusteesta – ennuste muutaman viikon päähän näyttää silti hurjalta

Mutta kohtahan se nähdään paljonko sieltä tulee. Henkilökohtaisesti en usko, että mitään suurta hyppäystä tartunnoissa on tulossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös