Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 960 374
  • 81 126

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
En edelleenkään oikein osta tätä maskin käyttöä, ajatuksena siis. Monet tavalliset kaduntallaajat eivät sitä osaa oikein käyttää ja itse asiassa vain altistavat itseään enemmän ei pelkästään koronalle, vaan muillekin tartunnoille. Näkisin, että todellinen hyöty maskeista olisi vain, jos niitä käytettäisiin ammattimaisesti.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eiköhän se maskikin tule maksamaan sen sata euroa kappale veroineen, jotta saadaan kuitattua Pedrolle Italiaan hieman fyrkkaa.

Pistän protestiksi paperipussin päähän.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
THL:n ehdotukseen maskien käytöstä. Periaatteessa hölmöläisten hommia. Jos tällaiseen lähdetään lailla niin kyseiset maskit pitää olla silloin ilmaisia kansalaisille tai sitten maksaa vaan sen verran mitä niiden valmistus maksaa eli omakustannehintainen.

Mä nimittäin en käytä maskia kun pakolla koska ahdistun hengityssuojaimen käytöstä.
Ei olla lähtemässä lailla; kyseessä on suositus. Ja vaikka asiasta tulisi asetus (ts. käyttöpakko), eihän pyöräilykypäriäkään jaeta ilmaiseksi.

Psykoosihommia joka tapauksessa ja osa pelko-operaatiota siinä missä mm. päivittäin vaihtuva spekulaatio rokotteesta, mediahysteria, kasvopleksipelleilyt sekä "uusi normaali" -papukaijajutut.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Eikös jossain vaiheessa THL ohjeistanut myös, että maskeja voi tehdä itse? Aina vaan paranee, kohta tuolla liikkuu porukka reikäisistä t-paidoista tehdyissä maskeissa. Enkä siis sano, etteivätkö ne toimisi jos ovat järkevästi tehty JA jos niitäkin käytetään oikein, mutta hieman epäilen asiaa...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei olla lähtemässä lailla; kyseessä on suositus. Ja vaikka asiasta tulisi asetus (ts. käyttöpakko), eihän pyöräilykypäriäkään jaeta ilmaiseksi.

Psykoosihommia joka tapauksessa ja osa pelko-operaatiota siinä missä mm. päivittäin vaihtuva spekulaatio rokotteesta, mediahysteria sekä "uusi normaali" -papukaijajutut.

Käytännössä koskisi enemmän vain tiettyjä firmoja ja kunnallisen puolen työpaikkoja joissa tuota joutuisi käyttään tuon suosituksen jälkeen. Tosin jos kyse on suosituksesta niin en tiedä voiko työnantaja pakottaa pitämään?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Käytännössä koskisi enemmän vain tiettyjä firmoja ja kunnallisen puolen työpaikkoja joissa tuota joutuisi käyttään tuon suosituksen jälkeen. Tosin jos kyse on suosituksesta niin en tiedä voiko työnantaja pakottaa pitämään?
Voi pakottaa esim. työsuojeluperustein.

THL:n Salmisen mukaan suositus on tulossa "julkisille paikoille". Julkisia paikkoja ovat mm. jääkiekko-ottelut, ravintolat, kaupat ja yleisötilaisuudet.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Vielä muutama päivä sitten Salminen totesi, että maskisuositusta voidaan harkita, jos tartuntatilanne muuttuu dramaattisesti tai kun ihmiset palaavat lomilta töihin. Nyt sitten ollaan menossa kertaheitolla ns. full HD -moodiin.

Tuliko tähänkin ohjeistus jostain maan rajojen ulkopuolelta vähän kuin "uusi normaali" -hokemaan, jota eri maiden hallitukset toistelivat maalis-huhtikuussa papukaijamaisesti, aivan naurettavalla ja överiksi vedetyllä tavalla?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ei olla lähtemässä lailla; kyseessä on suositus. Ja vaikka asiasta tulisi asetus (ts. käyttöpakko), eihän pyöräilykypäriäkään jaeta ilmaiseksi.

Psykoosihommia joka tapauksessa ja osa pelko-operaatiota siinä missä mm. päivittäin vaihtuva spekulaatio rokotteesta, mediahysteria, kasvopleksipelleilyt sekä "uusi normaali" -papukaijajutut.

Sitä sanoinkin että kun on vaan suositus ja jos meen Seija Simolan lailla Junalla Turkuun niin mä en silloin pistä maskia päähäni ja ei silloin myöskään henkilökunta voi estää mun nousemista junaan eikä ketään muutakaan.

Jos jotain tuloksia halutaan millä taudin leviäminen estetään niin silloin pitää olla ns pakko. Eli junaan ei ole asiaa ilman maskia.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen nyt huomannut täällä kommunistisessa Romaniassa uuden tarkoituksen kasvomaskeille. Aikaisemmin jo kerroin kuinka sitä käytetään usein leukasuojuksena, mutta näin ilmojen lämmetessä maskeja on ruvettu käyttämään myös jonkinlaisina viuhkoina joilla voi sitten viilentää kasvojaan. Eli se otetaan ihan kylmästi vaan pois naamalta ja sitten viuhdotaan edestakaisin samalla kun puhutaan vierustoverille. Yksikin tällainen viuhtoja jos tulee mulle jotain selittämään niin viuhdon sen kyllä sairaalaan samantien.

Eli joopa joo, suositukset on suosituksia, ja vaikka olisi pakko, niin aina löytyy näitä idiootteja jotka eivät tajua miten sitä maskia pitäisi käyttää, tai eivät välitä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Lensin tänään Kaunasiin Liettuaan. Koneessa oli maskipakko, busseissa kuskilla ja kaikilla asiakkailla on maskit. Kaupoissa kaikilla asiakkailla ja henkilökunnalla pitää olla maskit. Ravintolakaduilla yleensä vain henkilökunnalla ja vanhemmilla ihmisillä on maskit. Aika tosissaan täällä ollaan koronan kanssa verrattuna Suomeen.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mitenköhän kouluissa tää maskien käyttö?
En tarkoita peruskouluja, vaan sellaisia, joissa on meitä aikuisia.
En kyllä jaksais istua kahdeksaa tuntia maski naamalla. Toisaalta ei kyllä muutenkaan kiinnostaisi mennä jatkamaan opiskeluja ahtaisiin tiloihin.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
THL: koko ajan on ollut maskisuositus päällä mutta nyt sitä vain terävöitetään.

Mahdan epäillä että tällainen terävöittäminen enää uppoa kehenkään. Silloin maaliskuussa olisi voinut vielä upota.

Itse näen, että nuo maskit ovat lopulta aika pieni tekijä viruksen leviämisessä. Pitäisi keskittyä niihin merkityksellisimpiin asioihin kuin jauhaa tästä enempää. Ne pitää maskia ketkä niin hyväksi näkee.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mites maskipakollisissa maissa on pikku lasten kohdalla toimittu? Mietin vaan omaa tytärtä (kuukauden vajaa 2 vuotta) ja hänelle maskin laittaminen kuulostaa lähinnä koomiselta, koska ei se päässä tule pysymään kahta sekuntia pidempään.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kun tämä Saksasta Suomeen palannut Hesarin toimittaja peräänkuulutti valtiovallalta toimia, niin minulla olisi yksi tarkoin kohdennettu ehdotus. Mitä jos estettäisiin Saksassa asuvilta Hesarin toimittajilta pääsy lomailemaan Suomeen heidän korona-riskiinsä vedoten.
Tuntuu siltä että ihmiset haluavat ulkoistaa ajattelunsa valtiolle. Odotetaan mitä Sanna/Salminen/Sale sanoo, ja sitten toimitaan.

Äly hoi, älä jätä.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Maskisuositus päälle ja siitähän se riitä taas syntyy, kun kaikki eivät tule sitä pitämään. Ne ketkä pitää tulee varmasti inisemään asiasta. Niitä odotellessa. Itse en älä mitään maskeja hommaamaan.

Ja maskeja käyttävä porukka on sitä samaa jengiä, joka on viimeisen kuukauden vaatinut maskisuositusta. Nyt pääsevät käyttämään "luvan" kanssa.

THL:n pääjohtaja vahvistaa: Maskisuositus pian – ensisijaisesti julkiseen liikenteeseen
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Itse en älä mitään maskeja hommaamaan.

Vahva sama. En vain näe tällä niin suurta hyötyä jos muutoin toimitaan vastuullisesti esimerkiksi pysyvällä kotona flunssaisena, pesemällä käsiä jne. Ainoa riski on se, jos kantaa ja levittää koronaa oireettomana, mutta emme siltikään pysty koronaa kokonaan tukahduttamaan tästä maailmasta.
 

SgtMarkov

Jäsen
Jos niistä naamareista olisi jotain hyötyä niin kaikki käyttäisivät niitä jo.

Töissäkin eräs puuhanainen jaksoi kailottaa isoon ääneen, että ne jotka eivät työnkuvansa puolesta voi tehdä etätöitä niin firma hommaa heille maskit. Tästä on aikaa nyt ehkä 2 kuukautta eikä niitä maskeja näy vieläkään.
 

Vepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

Kyllä naamareista olisi itselleni ainakin ollut hyötyä. Peltipoliisi räpsäisi 170 euron sakon. Ylinopeutta oli 6km/h. Tästä lähtien käytän kasvomaskia myös omassa autossani.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kannattaa tutustua miten niitä maskeja oikeaoppisesti käytetään, että niistä olisi hyötyä. Aikamoinen määrä niitä saa menemään kuukaudessa ja ei läheskään kaikilla ole niihin varaa. Tietysti jos samaa paskasta maskia käyttää viikon ja laittaa aina taustapeiliin roikkumaan niin eihän sitten paljon rahaa kulu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös