Vähän sellainen aihe, etten hirveästi jaksa alkaa vapaa-aikaa miettimään mutta heitän nyt pari ranskalaista viivaa:Kuinka vaikea tuollainen on toteuttaa? Ihan aikuisten oikeasti kaikki yli 2 viikkoa ja viikko testausta päälle on jo yhtään miltään organisaatiolta täyttä tyrimistä.
-ensinnäkään ei riitä että tehdään yksi softa. Iphonet käyttävät ios-käyttöjärjestelmää, Samsungit ja muut Androidia ja kai niitä Windows, Linux yms legacy-malleja vieläkin on. Näistä joistain on mahdollisesti erilaisia versioitakin.
-nuo puhelimet ja sovelluskaupat ovat hyvinkin hankala ekosysteemejä. Sinne ei mitä tahansa julkaisuun saa tuosta noin vain, vaan kaikki menee formaalien ja jäykkien prosessien läpi. Jo se että sovellus saa käyttöön resursseja kuten vaikkapa Bluetoothin vaatii omat temppunsa ja luvituksensa
-kannettavissa laitteissa pitää huolehtia huomattavasti desktoppeja tarkemmin virran kulutuksista ja muistoöin käytöstä ja vapauttamisista, poikkeusten käsittelystä muista. Esim laitteen pitäisi pystyä käsittelemään tilanteita joissa kantamalla voi olla sata muuta kännykkää.
-en tiedä otitko huomioon keskusrekisterin vaatimukset jonka avulla käyttäjät voitaisiin tavoittaa jos on ollut kontaktissa taudinkantajan kautta vai hoituisiko viestintä keskitetysti monisuuntaisesti softan kautta