4
444
Fake news. Mä ainakin olen jo rasvannut foliokypäräni valmiiksi asennusta varten.Hallitus jatkaa jo normaalisti. Testitulos oli negatiivinen epäillyllä kontaktihenkilöllä. Tämä uutisoitiin jo ap:n lopulla..
Fake news. Mä ainakin olen jo rasvannut foliokypäräni valmiiksi asennusta varten.Hallitus jatkaa jo normaalisti. Testitulos oli negatiivinen epäillyllä kontaktihenkilöllä. Tämä uutisoitiin jo ap:n lopulla..
Euroopassa muuten 150 000 kuolonuhrin raja mennyt rikki.
Ja Pohjois-Amerikassa kuoli eilen 2533 ihmistä coronaan, kun Euroopassa vastaava luku oli 1833. Ja tartunnat olivat 25 000 vs 33 000 Pohjois-amerikalle.
Euroopan väkiluku on 1,5-kertainen Pohjois-Amerikan vastaavaan, joten tilastot tasoittuvat joka päivä.
Näin jos siis haluat maanosia vertailla...
Mun mielestä tää keskustelu "toisesta aallosta" on erittäin harhaanjohtavaa ja luulen, että moni ei tajua ollenkaan mitä tämä tarkoittaa. Eihän mitään toista aaltoa ole olemassakaan, on vain sama aalto, joka leviää rajoitusten puitteissa heti siihen suuntaan, kun on vain mahdollista. Eli se "toinen aalto" on ihan sitä saatanan samaa aaltoa kuin alunperin, mutta vajaiden/tiukkojen rajoitustoimenpiteiden takia ensimmäinen aalto vaan jatkaa joko heikkenevänä/voimistuvana.
Ollaankohan Australiassa, Uudessa-seelannissa, Etelä-Koreassa jne huolissaan siitä ettei kansa sairasta tarpeeksi koronaa, ja pelätään vaarallisempaa "toista aaltoa".
itseasiassa sellainenkin porsaanreikä on hallituksella, että he voivat lakia muuttaa.Miten laki menee? Millä perusteella poikkeustoimia saa jatkaa? Minulle tulee tunne, että Pohjola on aivan oikeassa, mutta hallitus ei uskalla ääneen asiaa sanoa.
Vaihtoehdot lienevät lain rikkominen tai sairauden levittäminen.
Se ruotsalainen supernerohan totesi juuri uudesta-seelannista, että aikovatko he jatkaa eristystä seuraavat 2, 5 tai 10v. Sitten jos rajat avataan ja rokotetta ei vielä ole niin korona lähtee iloisesti kiertämään väestön keskuudessa, jossa ei tautipohjaa ole käytännössä yhtään ennestään
Tilastossa ei mielestäni valetta olekaan, vaan perspektiivissä mitä viestisi ensimmäisessä kappaleessa peräänkuulutit: "Maailmanlaajuista kuolinsyyvertailua. Korona tappaa enemmän kuin lähes mikään maailmassa tällä hetkellä. Vähän perspektiiviä "ihmisiä nyt vaan kuolee" -leiriin toivon mukaan. "Economist on kyllä ihan rehdisti vertaillut viikottaista kuolleisuutta vuoden alusta ja tuossahan näkyy hyvin että koronakuolleisuus nousi kohti kärkeä alkaen maaliskuusta. Ei siis mitään tekemistä emävaleen kanssa. Toki pandemia ei tappanut vielä silloin kun sitä ei ollut. Nuo "pistesijat" ovat uskoakseni ihan riittäviä mainintaan "one of leading causes" -kategoriaan pääsyyn. Etenkin kun puhutaan todellisista koronakuolemista varmistettujen sijaan.
Mainitsemaltasi Worldometer-sivustolta käy myös ilmi että pandemia ei ole maailmalla hiipumaan päin, joten covid-19 pysyttelee varmaankin kuolinsyylistan kärkipäässä vielä valitettavan pitkään: Coronavirus Cases: Statistics and Charts - Worldometer
Jotenkin tuntuu, että se ns "toinen aalto" jää kokonaan tulematta. Kyllähän sen pitäisi kaiken järjen mukaan olla nyt jo jossain päin maailmaa päällä ja siitä olisi jo uutisoitu. Tai sitten se on mennyt minulta ohi (Ihan mahdollista toki).
Ja muutenkin tämä on jo pitempään ollut oikeastaan vain väkirikkaimpien alueiden+Länsi-Pohjan asia. Muualla on vain muutamia (0-5/alue) uusia tapauksia/pvä.
Tästä toisesta aallosta olen sitä mieltä että eihäm ulkomailta todennäköisesti tuu yhtään mitään. Mikä on todennäköisyys että joku suomalainen sairastuu esim Saksassa? Ei kovinkaan iso. Uskon että tässä alkaa hyvin nopeasti muodostumaan sellaisia Green zonet mihin saa matkustaa. Se pieni mutta siinä on se että mikäli ei itse tule sellaisesta maasta missä on samanlainen tilanne, sinua ei huolita. Mihin tämä jättää suomen? Onko kukaan näistä jotka vastustaa tukahduttamista edes ajatellut sellaista tilannetta? Suomi jää koko maailman ulkopuolelle ellei täällä tukahduteta tätä tautia.
Siinäpäs sitten ollaan, eristettynä maailmalta. Mutta onneksi pääsee terassille.
Suomen lukuja kaunistelee harvaan asuttu maa ja rajoitukset jotka olleen liian rajuja...
Onko se kuuluisa toinen aalto joku luonnonvakio? Samaa mieltä että harva asutus suojelee jonkin verran tässä, mutta eiköhän se suojele sitten siinä toisessakin aallossa vai?En ymmärrä miten joku voi edes ajatella tukahduttamista, ei onnistu sitten millään. Tai no jos rokotteeseen saakka kaikki rajoitukset kuten nyt, eipä saada sitten valtiolainojen korkoja edes maksettua.
Ja se kuuluisa toinen aalto alkaa kun rajoituksia aletaan purkamaan, eikait se sitä ennen voi edes tulla.
Ruotsissa Tukholman alueella alkaa homma olla kesäkuussa taputeltu. Joka myös huomattavasti vaikeammin hallittava kuin uusimaa. Suomen lukuja kaunistelee harvaan asuttu maa ja rajoitukset jotka olleen liian rajuja... mutta joillekkin kun on sama vaikka maksais miljardin se säästetty elinvuosi, ei lapsiemme hyvinvointi ole tärkeää!
Mukava meidän sitten vanhuksena olla hoivakodissa paskat housuissa kun ei oo varaa hoitajiin.
Mikä on määritelmä nk. toiselle aallolle? Mitä pitää tapahtua, että relevantti solubiologi voi todeta, että palattiin lähtöruutuun?
Iso-Britannia ei myöskään julkaise toipuneiden määriä.*Listalla 13 maata, mutta Alankomaat ei julkaise tietoa toipuneiden määrästä, joten todellinen luku siellä lienee paljon pienempi.
Riippuu, että missäpäin Kiinaa? Täällä etelässä on jo suht normaalisti maskien käyttöä lukuunottamatta jo pitkään. Pohjoisessa on sitten asia eri, kun Heilongjiangin provinssissa ollaan pinteessä, kun Venjällä asuvat kiinalaiset pakenevat koronaa ja kai pottatukkien joukossa muutama etupeltikin tulee. Tai no ei tule enää, kun ulkkareilta kiellettiin maahanpääsy joku 3-4 vkoa sitten.Mielenkiintoisia kuulumisia Kiinasta aiemmin tänään työpalaverissa. Siellä oli aikomus avata toimistoja uudelleen ymmärtääkseni ensi viikolla, mutta ovat nyt peruneet tämän ja viivästyttäneet asiaa toistaiseksi. En tiedä koskeeko Kiinaa yleisesti vaiko vain firmaa, joka minulle elannon tuottaa, mutta en voinut välttyä ajatukselta, että siellä olisi pelkoa tai tietoa toisesta aallosta.
Tietäisikö esim. @RäpyläRepe tai joku muu Kiinan asukki asioiden tilasta paremmin? Julkisuudessa ei kai mitään tällaista tietoa ole ollut.