Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

• 9 253 227
  • 81 144

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Hieman lukuja Pirkanmaalta, ei alle 5:n tapauksen kuntia.

Tampere 84
Valkeakoski 12
Kangasala 11
Ylöjärvi 7
Pirkkala 6

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Noihin lukuihin kannattaa siis suhtautua varauksella. Tuolta voi siis tulla takautuvasti isoja hyppäyksiä, jos data alkaa siirtyä. Toivottavasti THL:n johto on kuitenkin tilanteen tasalla ja saa oikeat tiedot muita kanavia pitkin.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Onkohan niistä Finnairin varustelentsikoista kuulunut mitään, joiden piti viime viikon aikana ja sitten heti tämän viikon alkuun laskeutua Hesavantaalle? Vai onkohan jenkit napannu nekin.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onhan se aika jännää, kun monesta lähteestä saa lukea kuinka kasvosuojuksen käyttö on turhaa eikä oikeastaan suojaa miltään, ja samalla kuitenkin tulee uutisia siitä, miten ne monessa maassa määrätään pakollisiksi.
Itse olen ymmärtänyt niiden hyödyn olevan ensisijaisesti siinä, että kasvosuojan/maskin käyttö suojaa muita eikä niinkään käyttäjää itseään. Suojuksen käyttäjä ei niin helposti levitä omaa mahdollista virustaan eteenpäin.

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Onhan se aika jännää, kun monesta lähteestä saa lukea kuinka kasvosuojuksen käyttö on turhaa eikä oikeastaan suojaa miltään, ja samalla kuitenkin tulee uutisia siitä, miten ne monessa maassa määrätään pakollisiksi.
Itse olen ymmärtänyt niiden hyödyn olevan ensisijaisesti siinä, että kasvosuojan/maskin käyttö suojaa muita eikä niinkään käyttäjää itseään. Suojuksen käyttäjä ei niin helposti levitä omaa mahdollista virustaan eteenpäin.
Varsinkin tällaisessa viruksessa, joka leviää oireettomilta pelkästään puheen/hengityksen mukana, voisi kuvitella että maskeista on huomattavaa hyötyä.

Sellanen homma vaan, että mistäs saat Suomessa maskin? Jos tehdään pakollisiksi, niin valtio voisi huolehtia niiden jakelusta kansalaisille.

Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ilves tuuppasi maailmalle hengityssuojaimia logoonsa sopivalla visuaalilla ilmeellä. Vaikken fani olekaan, voisin melkein ostaa. No en tuohon hintaan, mutta hyvä idea kuitenkin.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Jeesuksen toinen tuleminen?

Ainoa oleellinen kysymys on pelaako Jeesus ensi kaudella KooKoossa vai Kärpissä?

"He's in breakaway, and he scores, but Jesus saves!"

Eiköhän Sumulaakson toinen pääty ole täynnä seurakunnan kausareita tässä tapauksessa.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Varsinkin tällaisessa viruksessa, joka leviää oireettomilta pelkästään puheen mukana, voisi kuvitella että maskeista on huomattavaa hyötyä.

Sellanen homma vaan, että mistäs saat Suomessa maskin? Jos tehdään pakollisiksi, niin valtio voisi huolehtia niiden jakelusta kansalaisille.
Maassa, jossa asun, näin on pyritty toimimaan. Kasvosuojuksia on jaettu viranomaisten ja erilaisten yhdistysten toimesta. Ei kuitenkaan kautta koko yhteiskunnan. Suojuksien tee-se-itse -valmistusohjeita on myös netissä paljon.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue

Äkkiäkös tuollaisen itse tekee. Ei siinä mikään Hirvaskankaan Markku tarvitse olla, kun singeri laulamaan. Eikös Suomi sata - teemalla tehty kintaita, niin nyt korona - suojia?

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Muistaako joku uutislähetystä oliko se nyt ylen vai mtv3 kun ensimmäiset suomalaisturistit tuli pohjois-italiasta ja uutisryhmä oli lentokentällä suorassa lähetyksessä. Siellä vähäteltiin asiasta ja naureskeltiin. Löytyisköhän tuota videota mistään?
löytyiskö tätä?

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Äkkiäkös tuollaisen itse tekee. Ei siinä mikään Hirvaskankaan Markku tarvitse olla, kun singeri laulamaan. Eikös Suomi sata - teemalla tehty kintaita, niin nyt korona - suojia?

Ehkä jopa arvee tekisi mikäli olisi youtube-video.
Paitsi, että äitee-vainaan ompelukone on Huskqvarna ilman manuaalia, sellainen poljettava oliivinvihreä, jonka käyttöremmi on varmaan seitsenkymmenvuotias eli kai väljä. Pikkupoikana sain kyllä sillä leikkiä, tikkasin reikiä paperiin. Siinä oli säätöjä ja muutenkin huisin kiinnostava mekaaninen ihmekone.
Äitee ei kuitenkaan opettanut neulomaan, bad mommy. Toisaalta hän virkkasi alakoulun tekstiilityöni eli patalapun loppuun, sen neljäviides-osaa, joka jäi arveelta uupumaan. Which was nice.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilves tuuppasi maailmalle hengityssuojaimia logoonsa sopivalla visuaalilla ilmeellä. Vaikken fani olekaan, voisin melkein ostaa. No en tuohon hintaan, mutta hyvä idea kuitenkin.

Eihän tuokaan hinta sinällään varmaan paha kun kaupoissa on näkynyt "kertakäyttöisiä" suojia jollain 5e kpl hinnalla.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue

Nyt vaan työn alle, kysyntää on.

Suomi nousuun. Tarvitaan vain näppäräsormisia ompelu - opiskelijoita, jämerä työnjohtaja ja tarvittava määrä atk-koodarinörttejä luomaan applikaatiot näille ja joku helppoheikki myymään. Jollei sitten nimimerkki arvee ehdi kaivaa Husqvarnaa esille ja potkaista sitä käyntiin kuin vähän käytöstä kangistuneen harley davidsonin ja laittaa hommaa aluille.

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Toivottavasti tästä virusaallosta otetaan opiksi niin, että seuraavan aallon iskiessä meillä on valmiudet valmistaa itse näitä suojavarusteita. Olemme kuitenkin korkean teknologian maa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy