Vai mennäänkö ehdottamallasi tavalla talous edellä ja ammutaan kaikki Suomen eläkeläiset Karttulan torilla? Voidaanko aloittaa sinun suvustasi?
Kuka muu täällä on ampumisesta puhunut kuin sinä?
Sen kun menet Karttulaan ammuskelemaan jos on niin hirveä tarve tehdä sitä.
Se nyt on vaan kylmä fakta, että tämä kuten käytännössä kaikki muutkin taudit iskevät herkemmin niihin joiden vastustuskyky on jo valmiiksi heikko.
Täten säästeittäisiin noin 30 000 000 000 euroa vuodessa (lue 30 miljardia euroa vuodessa) ja kaikki talousongelmat olisi ratkaistu, koska tuo olisi yli 50% Suomen valtion vuoden 2020 budjetista.
Tuollaisia summia ei kyllä mitenkään säästetä mutta kylmä fakta on se, että Suomen terveyden huollosta alle 20% asiakkaista vie yli 80% rahoista.
Se, että tiettyjä hoitoja leikattaisiin ei tarkoita sitä ettei hoitoa saisi vaan sitä, että mietitään tarkemmin kenelle tehdää ja mitä.
Mun mielestä jokainen joka vertaa tuhansia tai kymmeniä tuhansia ihmishenkiä (lue elinvuosia) ja taloutta keskenään voisi mennä sinne Karttulan torille, kaivaa itselleen maakuopan ja haudata itsensä sinne pysyvästi.
Oletko YT-neuvotteluissa VAI oletko kuollut? Siitä on aivan sanoinkuvaamattoman iso ero!!!
Tämä on ehkä typerin kommentti mitä olen tältä palstalta koskaan lukenut. Mua hävettää sun puolesta.
Tämä kommenttisi kertoo siitä ettet ole nähnyt vierestä sitä kuinka joku kuituu pois siellä sängyn pohjalla useita vuosia, pitäisi olla lupa eutanasiaan kun potilas on siinä tilassa ettei paranemisesta ole mitään toivoa.
Sinun kommenttisi kertoo pitkälle siitä kuinka kauas kuolema on mennyt normaalista ihmisestä se on täysin luonnollista ja se on varsinkin luonnollista, että niittää satoaan sieltä "heikommasta" päästä.
Henkilökohtaisesti ihan sama vaikka korona veisi jossain vaiheessa täältä kuitenkin lähdetään se on kaikilla edessä toisilla ennemmin toisilla myöhemmin mutta kukaan ei jää tänne pysyvästi.
YT-neuvotteluiden tuloksena Suomessa tulee kuolleita tämän vuoden aikana iso määrä, mutta he eivät näy koronan uhreissa.
Minua ei hävetä, joten häpeä vaan ihan rauhassa.
Eivät ne ole ainoastaan nyt vaan aina. Terveydenhuollon kuluista vie leijonanosan pieni vähemmistö. Kun ihmisten kuolema hyväksyttäisiin luonnolliseksi osaksi elämää eikä vanhuksia ja vakavasti sairaita yritettäisi hoitaa kalliilla hoidoilla, terveydenhuollon kuluista pystyttäisiin leikkaamaan mittava osa.
Olen itse tämän mallin kannalla. Julkisen terveydenhuollon tulee tarjota inhimillinen kuolema kivunlievityksineen ja jokaiselle mahdollisuus eutanasiaan, mutta jos kalliita hoitoja tahtoo, ne tulee rahoittaa yksityisillä vakuutuksilla.
Niin nämä asiat ovat niitä joista pitäisi uskaltaa keskustella mutta ei näistä uskalleta.
On paljon arvokkaampaa jos vanhus pääsee kivuistaan nopeasti eroon kun jäisi omaisten takia sinne sairaalan sänkyyn makaamaan moneksi vuodeksi.
Se on hirvittävää nähdä kuinka elämän haluinen ihminen kuolee henkisesti paljon ennen kuin fyysisesti, sama juttu sitten muisti sairauksien kanssa ei se ole arvokasta elämää jos et tunne ketään enää viimeisen kymmenen tai kahden kymmenen vuoden aikana.
Jos tätä asiaa kysyttäisiin nimenomaan näiltä vanhuksilta jotka nyt sattuvat siellä sairaaloissa yms. makaavan niin siellä olisi enemmistö sitä mieltä, että toivottavasti korona veisi eikä tarvisi kitua pitkään.
Tätä on vaan nykypäivän ihmisen niin vaikea myöntää ja läheisistään irti päästäminen on sen takia niin vaikeaa kun kuolema ei ole enää se normaalia asia mitä se oli vielä nykyisen vanhusväestön nuoruudessa.
Ei jumalauta näitä sun juttuja ihan oikeesti.
Voitko väittää, että se ei muka pitäisi paikkaansa?
Tämän viruksen kohdalla en vielä uskaltaisi sanoa, että hyvä kunto estää sairastumista. Ja edelleen, lieväoireisena voi virusta levittää tehokkaammin.
Voisivathan nämä "parempikuntoiset" käydä tekemässä Omakannassa elvytyskiellon, kun riski on niin pieni sairastua saati sairastua vakavasti. Säästäisivät terveydenhuollon resursseja. Kävisivät vaan ahkerasti salilla reenaamassa, kyllä se siitä.
Keskimäärin näin vaan on. Sitä kuinka hyvin virus leviää oireettomasta kantajasta ei ole vielä todistettu.
Tai sitten ne huonompi kuntoiset tekisivät sen se olisi oikeampi säästökeino.