Mainos

Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

• 9 180 893
  • 81 158

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Mutta voi pojat, kun lätkän ja muun urheilun seuraaminen maistuu mansikoilta tämän kaiken jälkeen. Tai se, että saa mennä kylään jonnekin ilman huolen häivää.
Tai mennä aurinkoisena kesäpäivänä kavereitten kanssa terassille. Toivottavasti onnistuu viimeistään elokuussa.

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta eikö tämä virus leviä juuri pisaroina ja siksi tuota varoetäisyyttä suositellaan. Ainakaan lääkärilehden mukaan HUS ei usko, että leviää ilmateitse. Tällöin heppoinenkin maski on tyhjää parempi.
Mä oon ymmärtänyt että sen hengityssuojan idea on niin päin, että jos ihminen kantaa virusta vaikka tietämättään, niin ei sitten levitä sitä ihan yhtä tehokkaasti kun isoimmat räät jää yskiessä naamariin.
Voin toki olla väärässäkin.

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Eikös tätä selitetty sillä, että Tiroli ei silloin vielä ollut alue, jota määräykset koskivat.
Aa, tosiaan. Tais tuossa vaiheessa olla vielä liian vähän tietoa, ettei omavaraiseen karanteeniin lähtenyt.

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Olishan se kun joku "Raimo" 18v finninaama rynkky kädessä pysäyttelee autoja ja kysyy papereita. Vituiksihan se menisi.

Miksi menisi vituiksi?

Jos samanikäiset olivat aikoinaan pysäyttämässä Neuvostoliiton hyökkäyksiä niin eiköhän tuo valvonta onnistuisi nykynuorilta ihan hyvin.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Jos samanikäiset olivat aikoinaan pysäyttämässä Neuvostoliiton hyökkäyksiä niin eiköhän tuo valvonta onnistuisi nykynuorilta ihan hyvin.
Silloin kun ne junnut olivat pysäyttämässä Neuvostoliiton hyökkäystä niin oli suotavaa - ellei jopa toivottavaa - että Suomi-konepistoolilla vähän suolasi rajan yli pyrkivää pensasneuvostoliittolaista.

En ole ihan varma onko sama toivottavaa tehdä Hirvensalmen mökilleen pyrkivän eläkeläismiehen kanssa joka liian nopeasti pistää käden povariin ajokorttiaan näyttääkseen.

Molemmissa tapauksissa toki rajanpyrkijä ei rajan yli mene. Sen myönnän.

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Miksi menisi vituiksi?

Tässä nyt ajattelen itseäni 19v (ei 18) kun olin intissä, niin ei se maailmankatsomus ollu ihan tällä tasolla kuin nyt.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi menisi vituiksi?

Siihen aikaan pojat oli miehiä. Nyt rynkyn tilalla olis joku vitun kannettava älylaite, mistä näytettäisiin videoita, kun joku saatanan tubettaja Roni Beck valistaisi ihmisiä olemaan matkustamatta. Se 50-60 vuotias Seppo pyyhkii noilla valistamisvideoilla ja 18-vuotiaiden ohjeilla persettä, jos joku yrittää tulla käskyttämään. Näin se vaan menee nykyaikana. Ja jos se joku Seppo sattuukin olemaan Seppo Räty, niin koko puolustusvoimat on sen jälkeen hätää kärsimässä. Rädyn menemistä ei rajoiteta, perkele. Ehdottaisinkin hallituksen käsittelevän erikseen Seppo Rätyä koskevien rajoituksien purkua.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Siihen aikaan pojat oli miehiä. Nyt rynkyn tilalla olis joku vitun kannettava älylaite, mistä näytettäisiin videoita, kun joku saatanan tubettaja Roni Beck valistaisi ihmisiä olemaan matkustamatta. Se 50-60 vuotias Seppo pyyhkii noilla valistamisvideoilla ja 18-vuotiaiden ohjeilla persettä, jos joku yrittää tulla käskyttämään.
En ole parempaa argumenttia lukenut yleisen asevelvollisuuden lakkauttamisen ja palkka-armeijaan siirtymisen puolesta.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole parempaa argumenttia lukenut yleisen asevelvollisuuden lakkauttamisen ja palkka-armeijaan siirtymisen puolesta.
Älä ota tosissaan.

Ei vaan, minkä takia meillä on armeija ja minkä takia siellä käydään? No nyt olisi tarvetta kurkkupurkeille. Täysin mahdollinen eristys ja ei vaadi edes mitään sen kummoisempaa. Otetaan puolustusvoimat pois metsästä teiden päälle.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Miksi menisi vituiksi?

No enpäs tiiä. Olin tuossa joitakin viikkoja sitten katsomassa paikallista sotilasvalaa. Uskallan kyllä sanoa, että jos ne lapsenkasvoiset, vetelät ja huonoryhtiset finninaamat menee joltain 70-vuotiaalta jäärältä kysymään papereita ja komentamaan sisätiloihin, niin ihan jokainen Markku ja Pertti ei tottele.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ei ole mitään lakia tai sääntöä joka estäisi Lappiin matkustamassa jos ei ole karanteenissa (minä tosin olen ping @Zamboni koska tulin 12 päivää sitten ulkomailta), joten mielelläni tulen sen sinulle kertomaan. Kyllä näitä sääntöjä on tarpeeksi ilman, että niitä tarvitsee itse lisää keksiä
Tämä Almahan siis on karanteenissa Lontoon matkan vuoksi.

julle-jr

Jäsen
Omaan korvaan kuulostaa kyllä hieman uskomattomalta, että iso osa suomalaisia haluaisi yhtäkkiä lopettaa lakien noudattamisen vain siksi, että "poliisi ei näe". Mä ainakin keksin heti vaikka kuinka monta rikosta, jotka jossain määrin hyödyttäisivät minua, mutta kiinnijäämisvaara olisi melko pieni. En silti tee niitä.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No enpäs tiiä. Olin tuossa joitakin viikkoja sitten katsomassa paikallista sotilasvalaa. Uskallan kyllä sanoa, että jos ne lapsenkasvoiset, vetelät ja huonoryhtiset finninaamat menee joltain 70-vuotiaalta jäärältä kysymään papereita ja komentamaan sisätiloihin, niin ihan jokainen Markku ja Pertti ei tottele.

Kyllä Markku ja Pertti tottelevat, jos niillä finninaamoilla on sotilaspuku päällä. Jos tuollaiset vanhat jäärät jotain kunnioittavat, niin nimenomaan armeijaa ja vaikkapa poliisia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy