Ulkonaliikkumiskielto lisää järjestyshäiriöiden, murtojen yms. määrää heti ja jos poliisin pitää valvoa ettei siellä nyt vaan K-marketin nurkalla kokoonnuta niin se kaikki aika on poissa siitä.Mitä ongelmia? Mikä kuormitettu poliisi kun poliisi itse sanoo, että rauhottunut meno huomattavasti. Puhuuko ihmiset kännykkään autoa ajaessaan yhtä paljon kuin aiemmin, vaikka valvonta kuulemma mahdotonta? Kyllä se lain olemassaolo jo itsessään nostaa kynnystä sitä rikkoa vaikka sen valvominen olisi hankalaa saati, että liki mahdotonta. Jopa perhanan pyöräilykypärien käyttö suorastaan raketoi sen jälkeen kun tuli asiasta laki vaikka sama laki ei määrää sanktiota käyttämättä jättämisestä.
Joten sillä ei ole mitään rauhoittavaa vaikutusta.
Puhuu todella paljon ja vielä enemmän viestittelevät sen huomaa kun seuraa miten ihmiset puhelinta ratin takana käyttävät en ymmärrä mikä siinä handsfreessa on niin vaikeaa käyttää.
Jännä juttu etten ole huomannut sen käytössä mitään muutosta kun olen itse käyttänyt kypärää siitä asti kun sen sain ensimmäisen kerran ja ei siihen ole lakia tarvittu.
Ulkonaliikkumiskielto tuo mukanaan muuton mökeille kun jos nyt on etelä-suomessa tämmöiset kelit ja pääsiäisen jälkeen tuo vasta korostuu entistä enemmän. Sen jälkeen kaupungeissa on porukkaa vielä vähemmän ja ongelmia ei ole.
Ei ole mitään hyötyä tuosta hommasta niin sitä ei kannata tehdä jos jotain tehdään niin se sitten määräys valtiolta, että ravintolat kiinni silloin porukan määrä kaupungilla vähenee todella paljon.
Lisäksi mm. koululaiset jotka eivät nyt pääse kouluun alkavat pikkuhiljaa olla todella kyllästyneitä olemaan vaan kotona eli ongelmia tuo toisi merkittävästi enemmän kuin hyötyjä.
Mutta toiset osaa käyttää järkeä sinulle pitää olla ilmeisesti laki jokaiseen asiaan.