Mainos

Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

• 9 180 128
  • 81 158

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Vielä on viikko aikaa perua, eikä menetä kuin pienen varausmaksun. Täytyy seurailla uutisia ja tehdä ratkaisuja tarpeen mukaan. Vielä on boxi auton katolla, joten toivo elää.
Kannattaa lähteä nyt vaan. Enemmän se lähtemättä jättäminen vituttaa, kun hyvin suurella todennäköisyydellä ette ole vielä koronaan sairastuneet. Huolehditte vain paremmin kuin hyvin käsihygieniasta, noudatatte yskimisetikettiä liikkuessanne kaupoissa yms ja välttelette isoja väkijoukkoja. Jo toki ihan omankin terveyden takia.

Toki jos joku teistä tuntee jo ennen lähtöä itsensä sairaaksi, niin siinä tapauksessa voisin miettiä matkan perumista.

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Ei tuossa kohtaa pidä edes miettiä, vaan matkan peruminen koko porukalta automaatio.
No lähinnä yritin(huonosti) viitata siihen, että itse en edes miettisi matkan perumista, jos olisimme terveitä.

Mutta olet toki täysin oikeassa.

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Tää on se ajatusmaailma minkä takia virus leviaa Euroopassa pahemmin kuin missään muualla. Ei välitetä ohjeistuksesta.
Joo.

Missä on ohjeistettu, että ei saa lähteä mökille hiihtämään.

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eihän tässä tarvitse telkkaria iltojen viihdykkeeksi kun tänne tulee lähes 20 sivua viestejä päivän aikana.

Jollei muiden ihmisten kärsimyksiä oteta lukuun niin itse alan tykkäämään tästä lockdownista päivä päivältä enemmän. Tänäänkin oltiin perheen kanssa hyvällä omallatunnolla hommissa metsäpalstalla ja vietiin sieltä kuormallinen oksia mummin mökille polttopuun tekoa varten. Samalla sai kuulumiset vaihdettua, turvavälin päästä tietenkin. Mutta toisin kuin useimmiten kun sillä seudulla käy, niin nyt voi skipata hyvällä omallatunnolla kaikki muut sukulaisten ja perhetutujen tykönä kaffettelut.

Ensi viikko vietetäänkin sitten päivät jälkikasvun kanssa puolison käydessä kylilllä töissä ja kaupassa. Jos hyvin menee niin kertaakaan ei tarvitse täältä omalta torpalta minnekään lähteä.

Ymmärrän kyllä että joitain sosiaalisempia ihmisiä nykyinen tilanne ahdistaa. Itse olen siitä hyvässä asemassa että tykkään touhuilla täällä torpalla omiani eikä sosiaalisten kontaktien puute ole minulle lainkaan negatiivinen juttu. Jos lockdown menee niin pitkälle ettei enää rakennustavaraakaan saa niin sitten pitää alkaa keksimään jotain vaihtoehtoista aktiviteettia, onneksi sentään puutavara ei heti lopu ja jonkun verran ruuveja+nauloja olen jo ehtinyt hamstraamaan.

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Pistää vituttamaan ne idiootit, ketkä ovat tässä lähipäivinä ajelleet pohjoiseen viettämään mökki- ja laskettelulomiansa ja samalla mahdollisesti vieneet koronaa mukanaan sinne. Kuinka vajaa pitää päästänsä olla?

Saisi jokainen etelän turisti sairastuttuaan ajaa täältä ite tiehensä yhtä kyytiä

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Eikös kävely- ja juoksu olleet hyvin vammaherkkiä urheilulajeja? Tai kuntoilu.

En nyt löydä tilastoa, mutta eilen tai edellispäivänä törmäsin juuri tilastoon tämän osalta. Loukkaantumiset oli suhteutettu aikaan. Tuon lähteitä en tietenkään ulkoa muista, mutta pitää katsoa jos tuon löydän huomenna. Toki tuotahan tilastoa on sinänsä helppo pitää epäluotettavana, kun niin moni ihminen kävelee yms

Tuo voi olla sinällään totta, että vammoja tapahtuu suhteellisen paljon. Mutta luulisin, että noin keskimäärin niissä ei tapahdu kiireellisiä toimenpiteitä ja henkilöresursseja nopeasti sitovia vaativia vammoja niin usein, kuin vaikkapa maasto- tai maantiepyöräilyssä. Eli jos joku taittaa vähän nilkkaansa, niin sen hoitaminen voi hetken odottaa, mutta aivotärähdys pyöräilyssä sitoo pahimmillaan ensihoitoyksikön ja vaatii sairaalayön.

Täällä kaikki vuorilajit jouduttiin erikseen ja rautalangasta vääntäen kieltämään, koska ne ovat tietysti niin suosittuja. Jossakin rando-vapaalaskussa loukkaantumiset vaatii pahimmillaan etsinnät ja pelastamiset helikopterilla sekä isompia toimenpiteitä sairaalassa. Muutamaa luupäätä on varsin tuntuvasti sakotettu, kun ne on käräytetty itse teosta skimo-vaelluksella tai jääkiipeilemässä. Harmittaahan se itseänikin, kun säät on loistavat, mutta sinne nyt ei vain tällä hetkellä ole menemistä. Onneksi ylivoimainen valtaosa tajuaa jättää hölmöilemättä, vaikka talvilajikausi Alpeilla onkin tämän myötä ohi.

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Saisi jokainen etelän turisti sairastuttuaan ajaa täältä ite tiehensä yhtä kyytiä
Pidättekö te ne Levin ja Ylläksen yms kausityöntekijät kanssa nyt sitten siellä?

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
No mulla on mökki varattuna (varaus tehty viime vuoden puolella) Koillismaalta syrjäisestä paikasta. Tarkoitus on/oli mennä metsiin hiihtelemään, ei rinteisiin, ravintoloihin, shoppailupaikkoihan tai muuhun ihmisvilinään. Aikomus on/oli, että auton tankkaus ja eväät lähtee matkaan paikoista, joissa muutenkin asioimme. En asu pääkaupunkiseudulla tai edes kaupungissa, vaan lähes koronavapaalla alueella.Tässähän tuntee olevansa isokin rikollinen, kun tuota haavetta edelleen pitää hengissä. Voipi olla, että joutuu vetämään henkselit reissun päälle...

Joo. Et mene. Niinkuin emme mene me muutkaan. Ei siellä Koillismaalla kyllä ole parin viikon päästä latujakaan, vaan latuhuolto loppuu myös pohjoisen keskuksista kun jengi ei vaan usko. Itse peruutin samantyyppisen reissun jo viime viikolla, kun se nyt vaan on sellaisenaankin vähintään täydellisen paskaa esimerkkiä. Vaikka ladulla koronariski onkin olematon.

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Varmaan voisi kaikki laittaa karanteeniin
Niin, ei kai niitä nyt voi herranjumala sieltä ainakaan tänne etelään päästää tartuttamaan muita ihmisiä.

Viimeksi muokattu:

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Naapurimaassamme pääministeri on puhunut kuningaskuntalaisilleen: US ja Yle

Luottavat näköjään valitsemaansa taktiikkaan. Vielä, ainakin päiviä.

molari

Jäsen
Huolestuttaa hieman kuinka ihmisten mielenterveys kestää tämän. Melkoisen sekavaa menoa on jo monella somessa ja etenkin kokonaisuuden käsittäminen tuntuu kovin vaikealta.

Niinpä, mietipä tilannetta 2-3 viikon päähän, etenkin, jos "ei välttämättömät" alat laitetaan kiinni, se on helvetillinen määrä pienyrittäjiä ja työntekijöitä, joilta katkeaa palkanmaksu tai vähäinenkin kassavirta, säästöjä on niukanlaisesti ja parhaassakin tapauksessa päivärahoja saa odottaa toukokuulle, ehkä pidempään, kun kassoilla ja Kelalla on jo nyt useamman viikon jonot.

Siinä juoksukaljojen lisäksi saattaa kyytiin päätyä einestä ja wc-paperia.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Alma Hätöstä ei instan ja IS:n mukaan matkasta seurannut kahden viikon karanteeni napannut kun piti Lappiin lähteä. Helvetin hienoa että on olemassa näitä some-vaikuttajia jotka ovat sitä mieltä ettei nämä karanteenit heitä koske jos ei satu napostelemaan. Kyllä tällaisilla esimerkeillä tauti saadaan kiertämään ja voimaan hyvin. Itsehän tuo näytti lähinnä loukkaantuvan ja selittelemään suut silmät täyteen paskaa kun tätä kritisoitiin.

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Huolestuttaa hieman kuinka ihmisten mielenterveys kestää tämän. Melkoisen sekavaa menoa on jo monella somessa ja etenkin kokonaisuuden käsittäminen tuntuu kovin vaikealta.

Lainaan , eli julkeasti hyödynnän viestiäsi aivan helvetin turhan, vaiko sittenkään turhan IP-lehden jutun vääntämiseksi hieman poliittiseksi eli setämiesten yleisdissaamisen ja toisaalta nuoren mediaälymystön maailmankuvittelun ylivertaisuuden kohotuksen ottavan ehkä kolhuosumia tässäkin tilanteessa:

Höpöttäjiä nykymaailmassa riittää, somevaikuttajia vielä enemmän.

@Neely näköjään ehti ensin samalle asialle.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Alma Hätöstä ei instan ja IS:n mukaan matkasta seurannut kahden viikon karanteeni napannut kun piti Lappiin lähteä. Helvetin hienoa että on olemassa näitä some-vaikuttajia jotka ovat sitä mieltä ettei nämä karanteenit heitä koske jos ei satu napostelemaan. Kyllä tällaisilla esimerkeillä tauti saadaan kiertämään ja voimaan hyvin. Itsehän tuo näytti lähinnä loukkaantuvan ja selittelemään suut silmät täyteen paskaa kun tätä kritisoitiin.
Lainaan , eli julkeasti hyödynnän viestiäsi aivan helvetin turhan, vaiko sittenkään turhan IP-lehden jutun vääntämiseksi hieman poliittiseksi eli setämiesten yleisdissaamisen ja toisaalta nuoren mediaälymystön maailmankuvittelun ylivertaisuuden kohotuksen ottavan ehkä kolhuosumia tässäkin tilanteessa:

Höpöttäjiä nykymaailmassa riittää, somevaikuttajia vielä enemmän.

@Neely näköjään ehti ensin samalle asialle.
Tervetuloa tähän nykyajan minä minä maailmaan. Täällä toimii minun lait ja jos ei, niin jotkut @dana77 ja @Jani82 tulee kertomaan miten kaikki on hyvin ja loppu on turhaa.

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Onneksi tällaisina aikoina on sosiaalinen media olemassa, jolloin näiden suhteellisen yksinkertaisten ihmisten typeryys nostaa entisestään päätään. Pakko olla tavalla tai toisella jatkuvasti esillä, eikä omista teoista oteta mitään vastuuta.

Näitä karanteenin kiertäjiä on ollut ilmeisesti vähän turhankin paljon liikenteessä. Eikö tuosta voisi periaatteessa vaikka sakottaa, jos menee jossain möläyttämään olevansa karanteenissa?

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Hannu Jortikka
Voi Alma parka, koita jaksaa kun saat vihaista palautetta. Olihan sun pakko päästä sinne OMALLE mökille ja laittaa siitä instaan tieto. Että kaikki varmasti tietää missä oot.

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikähän muuten mahtaa olla osuus ulkomailta palanneista, jotka noudattavat ohjeistusta ja pysyttelevät kotona ja pihalla käydään vain ulkoilemassa omassa rauhassa? Oma mutu on että alle 10% noudattaa annettuja suosituksia ja 40% käy ainakin kaupassa, kun enhän mä ole kipeä ja loput puolet sit elää kuten ennenkin.

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
On se niin väärin. Kyllä tunnussanalla "hiihtämään" pitäisi ihan jokaisen epäitsekkään kuntoiluniilon päästä nyt Lapin laduille. Tälle porukalle pitää sallia omat erivapaudet siksi koska...

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tervetuloa tähän nykyajan minä minä maailmaan. Täällä toimii minun lait ja jos ei, niin jotkut @dana77 ja @Jani82 tulee kertomaan miten kaikki on hyvin ja loppu on turhaa.
Ei ole mitään lakia tai sääntöä joka estäisi Lappiin matkustamassa jos ei ole karanteenissa (minä tosin olen ping @Zamboni koska tulin 12 päivää sitten ulkomailta), joten mielelläni tulen sen sinulle kertomaan. Kyllä näitä sääntöjä on tarpeeksi ilman, että niitä tarvitsee itse lisää keksiä

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy