Niin, ei kai niitä nyt voi herranjumala sieltä ainakaan tänne etelään päästää tartuttamaan muita ihmisiä.Varmaan voisi kaikki laittaa karanteeniin
Viimeksi muokattu:
Niin, ei kai niitä nyt voi herranjumala sieltä ainakaan tänne etelään päästää tartuttamaan muita ihmisiä.Varmaan voisi kaikki laittaa karanteeniin
Huolestuttaa hieman kuinka ihmisten mielenterveys kestää tämän. Melkoisen sekavaa menoa on jo monella somessa ja etenkin kokonaisuuden käsittäminen tuntuu kovin vaikealta.
Huolestuttaa hieman kuinka ihmisten mielenterveys kestää tämän. Melkoisen sekavaa menoa on jo monella somessa ja etenkin kokonaisuuden käsittäminen tuntuu kovin vaikealta.
Alma Hätöstä ei instan ja IS:n mukaan matkasta seurannut kahden viikon karanteeni napannut kun piti Lappiin lähteä. Helvetin hienoa että on olemassa näitä some-vaikuttajia jotka ovat sitä mieltä ettei nämä karanteenit heitä koske jos ei satu napostelemaan. Kyllä tällaisilla esimerkeillä tauti saadaan kiertämään ja voimaan hyvin. Itsehän tuo näytti lähinnä loukkaantuvan ja selittelemään suut silmät täyteen paskaa kun tätä kritisoitiin.
Tervetuloa tähän nykyajan minä minä maailmaan. Täällä toimii minun lait ja jos ei, niin jotkut @dana77 ja @Jani82 tulee kertomaan miten kaikki on hyvin ja loppu on turhaa.Lainaan , eli julkeasti hyödynnän viestiäsi aivan helvetin turhan, vaiko sittenkään turhan IP-lehden jutun vääntämiseksi hieman poliittiseksi eli setämiesten yleisdissaamisen ja toisaalta nuoren mediaälymystön maailmankuvittelun ylivertaisuuden kohotuksen ottavan ehkä kolhuosumia tässäkin tilanteessa:
Alma Hätönen matkusti Lappiin – koronakaranteenissa olevan juontajan toiminta sai somessa aikaan kommenttimyrskyn
Alma Hätönen kertoo Instagramissa, että Lappi-kuvan julkaiseminen oli ajattelematonta, vaikka hän lomaileekin omalla mökillään keskellä metsää.www.is.fi
Höpöttäjiä nykymaailmassa riittää, somevaikuttajia vielä enemmän.
@Neely näköjään ehti ensin samalle asialle.
Onneksi tällaisina aikoina on sosiaalinen media olemassa, jolloin näiden suhteellisen yksinkertaisten ihmisten typeryys nostaa entisestään päätään. Pakko olla tavalla tai toisella jatkuvasti esillä, eikä omista teoista oteta mitään vastuuta.Alma Hätöstä ei instan ja IS:n mukaan matkasta seurannut kahden viikon karanteeni napannut kun piti Lappiin lähteä. Helvetin hienoa että on olemassa näitä some-vaikuttajia jotka ovat sitä mieltä ettei nämä karanteenit heitä koske jos ei satu napostelemaan. Kyllä tällaisilla esimerkeillä tauti saadaan kiertämään ja voimaan hyvin. Itsehän tuo näytti lähinnä loukkaantuvan ja selittelemään suut silmät täyteen paskaa kun tätä kritisoitiin.
Ei ole mitään lakia tai sääntöä joka estäisi Lappiin matkustamassa jos ei ole karanteenissa (minä tosin olen ping @Zamboni koska tulin 12 päivää sitten ulkomailta), joten mielelläni tulen sen sinulle kertomaan. Kyllä näitä sääntöjä on tarpeeksi ilman, että niitä tarvitsee itse lisää keksiä
Tämä voi olla arviona hyvin lähellä.Mikähän muuten mahtaa olla osuus ulkomailta palanneista, jotka noudattavat ohjeistusta ja pysyttelevät kotona ja pihalla käydään vain ulkoilemassa omassa rauhassa? Oma mutu on että alle 10% noudattaa annettuja suosituksia ja 40% käy ainakin kaupassa, kun enhän mä ole kipeä ja loput puolet sit elää kuten ennenkin.
Ja näin Venäjällä
Lääkäreiden hätähuuto Venäjällä: Hallitus valehtelee | Verkkouutiset
Lääkäreiden hätähuuto Venäjällä: Hallitus valehtelee | Verkkouutisetwww.verkkouutiset.fi
Lyhyet vastaukset:Mitkä tekijät vaikuttavat kuolleisuusprosentteihin eri maiden välillä?
Testausten määrä suhteessa todellisiin tartuntoihin?
Terveydenhuollon taso/romahtaminen?
Tartunnan saaneiden keski-ikä?
Näitä on varmasti käyty aiemmin läpi, mutta ei jaksa lukea jokaista sivua.
Onko Euroopan maiden välillä todellisuudessa paljon eroa yleisessä kansanterveydessä? Vai onko virus vain iskenyt tiettyihin heikomman elintason ryhmiin eri maissa? Tai heikommassa kunnossa oleviin ihmisin (esim. vanhukset). Esimerkiksi Italian ikärakenteesta muistan lukeneeni useita viestejä.kansanterveydellinen taso
Italia on keski-iältään maailman toiseksi vanhin maa, ja erityisesti maan pohjoisosissa asuu iäkästä väestöä. Italiassa perheyhteisöt ovat myös perinteisesti muodoltaan erilaisia kuin esim. Suomessa; kolmen sukupolven edustajia asuu yleisesti samassa talossa, mikä edistää infektioiden leviämistä. Sosiologisesti se on toki inhimillinen, yhteisöllinen asumistapa.Onko Euroopan maiden välillä todellisuudessa paljon eroa yleisessä kansanterveydessä? Vai onko virus vain iskenyt tiettyihin heikomman elintason ryhmiin eri maissa? Tai heikommassa kunnossa oleviin ihmisin (esim. vanhukset). Esimerkiksi Italian ikärakenteesta muistan lukeneeni useita viestejä.
Tämä on nyt sitä sooloilua, mistä täytyisi päästä eroon. Yksilötasolla joku juttu voi tuntua merkityksettömältä, mutta kun tuhannet tekevät samoin niin ollaankin kusessa.Kannattaa lähteä nyt vaan. Enemmän se lähtemättä jättäminen vituttaa, kun hyvin suurella todennäköisyydellä ette ole vielä koronaan sairastuneet. Huolehditte vain paremmin kuin hyvin käsihygieniasta, noudatatte yskimisetikettiä liikkuessanne kaupoissa yms ja välttelette isoja väkijoukkoja. Jo toki ihan omankin terveyden takia.
Toki jos joku teistä tuntee jo ennen lähtöä itsensä sairaaksi, niin siinä tapauksessa voisin miettiä matkan perumista.