Jos nyt ajatuksella olet noita viestejä lukenut, niin joillekin sen vanhuksen näkeminen liikenteessä on aiheuttanut niitä näppylöitä ja tänne ollaan tultu purkamaan pahaa oloa.
Lähellekään kaikilla ikäihmisillä ei ole sellaista turvaverkkoa, että olisi henkilö joka hoitaa kaupassakäynnin, apteekkireissun tms. Tähän viittasin tuossa lainaamasi viestin loppuosassa.
Tässä ketjussa viestejä tulee todella runsaasti, joten en kiistä, etteikö tuollaisiakin saattaisi olla. Mutta minä en ole sellaisia huomannut, joskaan en ole millään kyennyt kaikkia viestejä lukemaan. Olen itse nähnyt ainoastaan kritiikkiä näitä jääräpäitä kohtaan, jotka vähät välittävät suosituksista, ja kokoontuvat edelleen porukalla viettämään iltapäivää, koska "valtio ei minua määrää".
Mutta lenkillä ja kävelyllä saa ymmärtääkseni käydä, eikä siinä ole mitään väärää. Kaupassa saa käydä, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. Tosin monella pienelläkin paikkakunnalla on nyt järjestetty ruoan ja apteekkituotteiden kotiinkuljetuksia sekä mahdollisuuksia käydä ostoksilla ennen varsinaista aukioloaikaa, joten näitäkin keinoja on.
Omat riskiryhmään useammastakin syystä kuuluvat vanhempani ovat onneksi noudattaneet ohjeita. Heillä kauppareissut hoitaa siskoni, kun hän asustelee heidän lähellään. Eivät nuokaan täysin neljän seinän sisällä ole olleet, vaan ovat käyneet mökillä (sama paikkakunta) ja koiran kanssa ulkona. Mutta ihmiskontaktit ovat onneksi jäädyttäneet.