Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 928 844
  • 81 126

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Mistähän muuten mahtaa johtua, että Varsinais-Suomessa ei ole tullut viikkoon esiin yhtään uutta koronatartuntantaa, vaikka sitä ennen niitä tuli kuuden ajan päivän joka päivä. Pirkanmaalla on samanlainen tilanne.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Sitä tarkoitin että nämä etelän hetelmät tajuaisivat että olisikin pitänyt pysyä siellä etelässä eikä tulla sinne pohjoiseen.
Siinä on etelän hetelmän turha tulla paikalliseen terkkariin huutaan et auttakaa kun mahdollinen rysähtäminen olisi ollut estettävissä tai ainakin rajoitettavissa pysymällä siellä himassa.

Kyllä se vaan tosiasia on, että aika monessa Lapin kunnassa ei olisi mitään palveluja ilman etelän hetelmiä ja muita turisteja.
Siitä olen kanssasi aivan samaa mieltä, että juuri nyt sinne ei ole kenelläkään mitään syytä mennä, vaan kaikkien pitäisi pysyä kotonaan.
Sitten joskus, kun tilanne normalisoituu, voidaan mennä katsomaan, että onko koltta käyttänyt luppoaikansa asiakaspalvelun kehittämiseen vai pankolla piereskelyyyn.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kiinnitin huomiota, että ruokakaupassa melkein jokaisella myyjällä oli hanskat kädessä kun taas apteekissa kaikki olivat paljain käsin.
Kyllä noita hanskoja ainakin itse duunissa tulee nyt käytettyä ihan sen takia, että jos vetäisi paljain käsin, niin niitä saisi olla ihan jatkuvalla syötöllä jynssäämässä puhtaiksi. Hanskat myös tekee sitä, että omaa naamaansa ei tule huomaamattaan näplättyä sillä tavalla, kuin paljain käsin. Sitten, kun menee vaikka tauolle tai jotain muuta härväämään, niin hanskat jää siihen työpisteelle. Käsiä tulee sitten pestyä, mutta ei tässä ole mitenkään mahdollista mitään täydellinen hygienista suoritusta tehdä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Monenlaisia arkisia asioita, hyödyt ja riskit puntaroiden pitää ajatella uudestaan. Sitäkin mietin juuri, että voinko mennä nyt parturiin kun otsahiukset roikkuu jo silmillä ja takatukka rehottaa. Leikkaanko itse puolihuolimattomasti, vai uskallanko kuitenkin mennä paikalliselle tutulle parturille siistimään hiukseni ja samalla antamaan tukeni pienyrittäjälle? En kuulu riskiryhmiin.

Toisaalta, mitä väliä sillä on miten takkuinen ja epäsiisti hiuspehko on, kun ei sitä muutenkaan tarvitse ihmisten ilmoilla juuri näyttäytyä. Mielipiteitä tähän?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Järki voitti.
Jos olisin ilkeä, voisin sanoa, että tuntuu aivan saatanan hyvältä ja olen 100% vahingoniloinen niille ihmisille, ketkä lähtivät jollekkin laskettelulomalle hiihtoKESKUKSIIN näinä aikoina ja nyt eivät pääsekkään laskettelemaan. Ja toivottavasti tuo tieto on saavuttanut heidät kun määränpäähän on n.10km matkaa jonkun 700 ajetun kilometrin jälkeen.

Mutta koska en ole ilkeä, tyydyn sanomaan, että hemmetin hyvin tehty päätös.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ottaen huomioon, etttä Uusimaa on maan sydän ja taloudellinen, kulttuurellinen sekä henkinen veturi niin vähän hiljaista taitaisi olla.

Henkinen veturi on aika kaukana, kun ihmiset sieltä painavat ympäri Suomea mökeilleen levittämään tautia. Muualla tätä kutsutaan tyhmyydeksi.

Itse olen koko ajan suhtautunut lähinnä huvittuneena pahimpaan panikointiin. Tauti helpottaa kesään mennessä, koska leviäminen on riippuvainen myös lämpötilasta ja kosteudesta. Nyt pitäisi vain seuraavat 2-3 viikkoa ihmisten pysyä paikoillaan, niin hyvä tulee.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Henkinen veturi on aika kaukana, kun ihmiset sieltä painavat ympäri Suomea mökeilleen levittämään tautia. Muualla tätä kutsutaan tyhmyydeksi.

Itse olen koko ajan suhtautunut lähinnä huvittuneena pahimpaan panikointiin. Tauti helpottaa kesään mennessä, koska leviäminen on riippuvainen myös lämpötilasta ja kosteudesta. Nyt pitäisi vain seuraavat 2-3 viikkoa ihmisten pysyä paikoillaan, niin hyvä tulee.

Täältä palstalta löytyy kyllä huikeaa porukkaa! Esim tämä sankari näköjään tietää, että jengi nimenomaan pk-seudulta on lähtenyt ympäri Suomea. Voisin lyödä vetoa, että yhtälailla osa Lappiin matkanneista idiooteista on Tampereelta, osa Oulusta jne.

Saatanan tyhmää ja turhaa vastakkainasettelua nyt kriisin keskellä!
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Täältä palstalta löytyy kyllä huikeaa porukkaa! Esim tämä sankari näköjään tietää, että jengi nimenomaan pk-seudulta on lähtenyt ympäri Suomea. Voisin lyödä vetoa, että yhtälailla osa Lappiin matkanneista idiooteista on Tampereelta, osa Oulusta jne.

Eikös tässä ketjussa puhuta koronaviruksesta ja sen leviämisestä? Katso tilastot, missä sitä esiintyy ja tule sen jälkeen kommentoimaan uudestaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Monenlaisia arkisia asioita, hyödyt ja riskit puntaroiden pitää ajatella uudestaan. Sitäkin mietin juuri, että voinko mennä nyt parturiin kun otsahiukset roikkuu jo silmillä ja takatukka rehottaa. Leikkaanko itse puolihuolimattomasti, vai uskallanko kuitenkin mennä paikalliselle tutulle parturille siistimään hiukseni ja samalla antamaan tukeni pienyrittäjälle? En kuulu riskiryhmiin.

Toisaalta, mitä väliä sillä on miten takkuinen ja epäsiisti hiuspehko on, kun ei sitä muutenkaan tarvitse ihmisten ilmoilla juuri näyttäytyä. Mielipiteitä tähän?

Nämä ovat niitä elämän valintatilanteita, joissa on itse tehtävä päätös, ja kannettava seuraukset:
-jos silmillä roikkuminen haittaa, saksi pois
-takatukka saa rehottaa
-onko parturi kuolemassa nälkään
-miksi hän altistaa oman terveytensä ottamalla asiakkaita
-miten hän estää tartuntojen leviämisen
-onko oma lähipiirisi 100% varmasti tartunnaton, ettet itse levitä virusta tietämättäsi
-edustaako hiukset sinulle omassa arvomaailmassasi terveyttä tärkeämpää tekijää
-onko matkalla parturiin ja takaisin mahdollisuuksia saada/levittää tartuntaa

Kun nyt noi alkuun pohtii läpi, niin eiköhän siitä joku fiksu päätös synny. Onneksi itse olen klani.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Monenlaisia arkisia asioita, hyödyt ja riskit puntaroiden pitää ajatella uudestaan. Sitäkin mietin juuri, että voinko mennä nyt parturiin kun otsahiukset roikkuu jo silmillä ja takatukka rehottaa. Leikkaanko itse puolihuolimattomasti, vai uskallanko kuitenkin mennä paikalliselle tutulle parturille siistimään hiukseni ja samalla antamaan tukeni pienyrittäjälle? En kuulu riskiryhmiin.

Toisaalta, mitä väliä sillä on miten takkuinen ja epäsiisti hiuspehko on, kun ei sitä muutenkaan tarvitse ihmisten ilmoilla juuri näyttäytyä. Mielipiteitä tähän?
Kyllähän nyt annetaan kasvaa karanteenitukka ja karanteeniparta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyllä se vaan tosiasia on, että aika monessa Lapin kunnassa ei olisi mitään palveluja ilman etelän hetelmiä ja muita turisteja.
Siitä olen kanssasi aivan samaa mieltä, että juuri nyt sinne ei ole kenelläkään mitään syytä mennä, vaan kaikkien pitäisi pysyä kotonaan.
Sitten joskus, kun tilanne normalisoituu, voidaan mennä katsomaan, että onko koltta käyttänyt luppoaikansa asiakaspalvelun kehittämiseen vai pankolla piereskelyyyn.

On totta että etelän hetelmät tuo sinne sen elannon, iltasanomissa oli isohko juttu ko. asiasta.

Nyt vaan tosiaan pitäisi täällä tajuta että sinne pohjoiseen ei ole vittu mitään asiaa tautia levittämään.
Nyt jokaisen pitäisi se tajuta.
Otetaan rauhassa ja annetaan tilanteen rauhoittua.
Tullaan sit syksyllä, jos tilanne on parantunut, sankoin joukoin
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kyllä noita hanskoja ainakin itse duunissa tulee nyt käytettyä ihan sen takia, että jos vetäisi paljain käsin, niin niitä saisi olla ihan jatkuvalla syötöllä jynssäämässä puhtaiksi.
Tämähän se ongelma juuri on, että ne virukset voi sitten muhia siellä hanskojen pinnoilla vaikka kuinka pitkään vaikka et kosketa omaa naamasi, niin levität sitä kaikille muille ja pinnoille mihin kosket.

Taudin pysäyttäminen ei ole vain oman naaman varjelua vaan pyritään estämään mahdollisuudet viruksen leviämiselle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tauti helpottaa kesään mennessä, koska leviäminen on riippuvainen myös lämpötilasta ja kosteudesta. Nyt pitäisi vain seuraavat 2-3 viikkoa ihmisten pysyä paikoillaan, niin hyvä tulee.
Australiassa on loppukesä ja corona leviää agressiivisesti.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Turhien, mahdollisesti jopa haitallistenkin väärien tietojen levittäminen ei ole hyvä asia, ei edes huumorilla. Rikepiste annettu.
Mitäs mieltä palstaveljet: Naapurini kovasti liputtaa salaliittoteorian perään. Siihen liittyy viruksen tahallinen liikkeelle laitto, jotta lääketehtaat pääsevät rikastumaan rokotteella. Salaliittoon on valjastettu tiedotusvälineitä myöden suurin piirtein kaikki. Lisäksi siihen liittyy 5G-verkon rakentaminen, joka on kiivaimmillaan juuri niillä alueilla, joilla virus jyllää koviten. Kun ihmisten huomio ok Koronassa niin kyseenalainen 5G-verkon rakentaminen jää pienemmälle huomiolle.

Itsehän pidän naapurin naikkosta huuhaa-lahkolaisena.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Australiassa on loppukesä ja corona leviää agressiivisesti.
Yhtä agressiivisesti kuin kylmissä maissa?

Tuskin kukaan epäilee, etteikö leviäisi, mutta jos R-luku tippuu edes viidesosan kylmiin maihin verrattuna, niin epidemian kesto ja laajuus pienenee radikaalisti.

Siinä on suuri ero, tartuttaako sairastunut keskimäärin 2, vaiko 2.5 ihmistä.
 
Kiinnitin huomiota, että ruokakaupassa melkein jokaisella myyjällä oli hanskat kädessä kun taas apteekissa kaikki olivat paljain käsin.

Samoin somessa näkee paljon kuvia ihmisistä treenaamassa kumihanskat kädessä ja sitten samat hanskat kädessä kuvataan videota kännykällä ja otetaan huikkaa vesipullosta.

Edelleen on aika erikoista miten paljon ihmisten toiminta perustuu paljolti uskomuksiin, ihan sama näköjään mikä antaa sen turvallisuuden tunteen.

Tällä tarkoitan siis sitä että taudin leviämistä ei vähennä se, että ihmiset käyttävät hanskoja koska oma terve ihosi suojaa sinua samalla tavalla kuin kumihanska. Sitten voi miettiä kummalla mielummin kosketat omaa naamaa, vesipulloa tai puhelinta? Puhtailla käsillä vai samalla kumihanskalla mitä käytit salilla tai kaupassa?

Tämä on täysin totta. Itse käytän kuitenkin kumihanskoja kaupassa koska jostain syystä se auttaa minua tiedostamaan että naamaa ei kannata koskea. Huomasin että kutittelin koko ajan nenää, hieroin silmiä ym. ennen kuin otin hanskat käyttöön. Hanskat ovat niin epämukavat että ei tule unohdettua mitä niillä käsillä tekee. Kännykän käytön olen lopettanut kauppareissuilla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yhtä agressiivisesti kuin kylmissä maissa?

Tuskin kukaan epäilee, etteikö leviäisi, mutta jos R-luku tippuu edes viidesosan kylmiin maihin verrattuna, niin epidemian kesto ja laajuus pienenee radikaalisti.

Siinä on suuri ero, tartuttaako sairastunut keskimäärin 2, vaiko 2.5 ihmistä.
Paha sanoa lukujen perusteella. Olet oikeassa kyllä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs mieltä palstaveljet: Naapurini kovasti liputtaa salaliittoteorian perään. Siihen liittyy viruksen tahallinen liikkeelle laitto, jotta lääketehtaat pääsevät rikastumaan rokotteella. Salaliittoon on valjastettu tiedotusvälineitä myöden suurin piirtein kaikki. Lisäksi siihen liittyy 5G-verkon rakentaminen, joka on kiivaimmillaan juuri niillä alueilla, joilla virus jyllää koviten. Kun ihmisten huomio ok Koronassa niin kyseenalainen 5G-verkon rakentaminen jää pienemmälle huomiolle.

Itsehän pidän naapurin naikkosta huuhaa-lahkolaisena.
Sano sille, että olet tutkinut asiaa ja taustalla on varmaan Korona-pelin valmistaja. Vähän unohduksissa ollut peli menee nyt valmistajan mukaan kuin kuumille kiville.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös