Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 9 023 835
  • 81 135

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Lomapäivä numero kolme ja tänään piti mennä sisäleikkipuistoon, mutta sinne ei saa mennä, koska se on erittäin vaarallinen paikka. Rakkauden hedelmien naamasta näki, ettei vain ulkona puuhastelu tänään innostaisi, koska mitään muuta ei olla parina päivänä tehty. Päivän kuva todennäköisesti onkin, että naamat ovat kiinni ruudussa koko päivän ja mitään ei viitsitä tehdä, jonka lisäksi alkaa jossain kohtaa kiukuttelu, kun on tylsää.

Jos olisi vähäänkään alkoholistin vikaa, niin menisin huuhtomaan kurkusta alas koko päivän, kun turhauttaa, sillä ovathan baarit turvallisia paikkoja aina kello viiteen asti.

Tänään piti olla jalkapäivä salilla, mutta lähinnä toivon että joku potkaisisi minua päähän ja heräisin vasta kun tämä mielipuoliset ja päättömät rajoitukset ovat ohi.

On aika lähettää päivittäinen viesti päättäjille.

Haistakaa hallitus vittu!

Auttaako tällainen jatkuva itkupotku-käyttäytyminen yhtään olotilaasi? Tässä on itse kukin harmissaan rajoituksista, mutta tuollainen katkeroituminen ei ole hyväksi itsellesi, eikä myöskään läheisillesi. Etsi itsellesi uusi harrastus nyt rajoitusten ajaksi, kun nyt et pysty harrastaan salitreeniä.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Auttaako tällainen jatkuva itkupotku-käyttäytyminen yhtään olotilaasi? Tässä on itse kukin harmissaan rajoituksista, mutta tuollainen katkeroituminen ei ole hyväksi itsellesi, eikä myöskään läheisillesi. Etsi itsellesi uusi harrastus nyt rajoitusten ajaksi, kun nyt et pysty harrastaan salitreenuä.
Onhan tuo nyt parempi täällä purkaa kuin että menisi kadulle tappelemaan.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
"Koronapassia voi edelleen käyttää ravitsemisliikkeissä rajoitusten vaihtoehtona siten, että ruokaravintoloiden on mahdollista olla avoinna klo 20 saakka. Ravintolat voivat edellyttää koronapassin esittämistä koko aukioloaikansa ajan."

Eivät muuten voi kun se passi on kokonaan jäädytetty 20.1. saakka eikä sitä voi käyttää missään. Tai ehkä tämän päivän vielä voivat muttei enää uudenvuodenaattona. Huomenna puoliltaöinhän se passi menee pois käytöstä.
 
Viimeksi muokattu:

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Auttaako tällainen jatkuva itkupotku-käyttäytyminen yhtään olotilaasi? Tässä on itse kukin harmissaan rajoituksista, mutta tuollainen katkeroituminen ei ole hyväksi itsellesi, eikä myöskään läheisillesi. Etsi itsellesi uusi harrastus nyt rajoitusten ajaksi, kun nyt et pysty harrastaan salitreeniä.
Mistä sinä tiedät miten minä käyttäydyn kotona, kun kerroit ettei se ole hyväksi läheisilleni? No minä kerron sinulle. Pyrin olemaan ihan samanlainen mitä normaalistikin olen ja kehittää tekemistä vanhemmille lapsille, ettei heillä ihan paskaa ole, kun mihinkään ei voi mennä pl. pulkkamäet ja ulkojäät.

Tämä itkupotku-käyttäytyminen - miksi sinä sen miellät - on arkea monessa lapsiperheessä tällä hetkellä ja minä vain kerron tänne asiat niin kuin ne tällä hetkellä ovat. Epäreiluja ja ennenkaikkea epäloogisia monellakin tapaa, joista kärsii tällä hetkellä lapset, lapsiperheet ja nuoret aikuiset monellakin tapaa.

Kyllä olen katkera ja ilmaisin jo viikon ensimmäisessä viestissä, että aion jatkaa tätä lapsellista kiukuttelua juuri niin kauan kuin näin hölmöjä rajoituksia on. Sen sijaan, että otat viestit itkupotkuraivarina, niin toivoisin enemmän että se avaisi silmiä täällä. Parempi se on tänne avautua, kuin kotona olla perseeseen ammuttu karhu ja myrkyttää koko ilmapiiri.

Voidaan ihan hyvin vaihtaa osapuolia, että sinä tulet tänne minun saappaisiin ja minä tulen sinne latelemaan viisauksia.

"Etsi itsellesi uusi harrastus"

Ei jumalauta. Jos olisi pätäkkää tarpeeksi, niin keksisin varmasti aika montakin uutta harrastusta koko perheelle, mutta kun se asia ei vaan ole niin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko @Sistis spekuloinut paljonko meillä olisi porukkaa sairaalassa ja teholla nyt ja ensi viikolla näillä tartuntamäärillä, jos sinne joutuisi Deltan vakavuuden mukaan edelleen jengiä?

En edes uskalla spekuloida. Tällä hetkellä näyttää siltä, että sairaalapotilaiden määrät ovat pysyneet aika lailla vakaina, vaikka tartunnat ovat kasvaneet. Tämä oli tilanne jo ennen omikron-aallon tulemista. Nykyään, kiitos rokotteiden ja varianttien, tilanteet muuttuvat koko ajan. Ehkä kuukauden sisällä olevalla aikavälillä pystyy jotain ennustamaan, mutta sen jälkeen menevät kulmakertoimet jo uusiksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei varmasti pureta rajoituksia kun koronapassikin on jäähyllä ainakin 20.1 saakka ja luultavasti se muutetaan kolmen rokotuksen passiksi.

Tammi-Helmikuu mennään tehtaan, eikun, Kiurun takuulla kovilla rajoituksilla varmuuden vuoksi.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Tuo boldaamani lauseesi tulee olemaan tosi. Viranomaisilla ei tule riittämään kanttia alkaa purkamaan rajoituksia näiden nyt kuluvien 2-3 viikon jälkeen. Siellä ajatellaan, että siitä syntyisi kuva jossa ne rajoitukset olivat hätiköiden tehtyjä jolloin moni pääsisi kyseenalaistamaan heidän toimintaansa. Tätähän ei virkamies halua eikä kestä. Virkamies kun on aina oikeassa. Kaikessa. Mieluummin sitten jatketaan rajoituksia jollain varmuuden vuoksi -verukkeella vielä muutaman viikon, että saadaan pidettyä uskottavuutta yllä.
Saa ottaa talteen.

Eikös se ollut vain vajaa vuosi sitten kun piti alkaa ulkonaliikkumiskielto ja sitten ei alkanutkaan? Nämä viime hetken ähäkutti-muutokset ovat niitä, jotka saavat kuulostamaan kaiken puuhastelulta.

Sen uskon, että Omikromi leviää tällä hetkellä vauhdilla, mutta että siihen sairastuminen on vähemmän vaarallista. Kolme viikkoa näyttää suuntaa sen osalta miten se vaikuttaa sairaalakapasiteettiin, joka on ainoa lain mukainen syy rajoitustoimille. Skenaario muuttui, mutta päivitys on tekemättä strategiaan.

Niin joo, ja eikös koronanyrkkikin perustettu, mutta ei siitä sittenkään ole kuulunut mitään. Kuka tätä johtaa taas?
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mistä sinä tiedät miten minä käyttäydyn kotona, kun kerroit ettei se ole hyväksi läheisilleni? No minä kerron sinulle. Pyrin olemaan ihan samanlainen mitä normaalistikin olen ja kehittää tekemistä vanhemmille lapsille, ettei heillä ihan paskaa ole, kun mihinkään ei voi mennä pl. pulkkamäet ja ulkojäät.

Tämä itkupotku-käyttäytyminen - miksi sinä sen miellät - on arkea monessa lapsiperheessä tällä hetkellä ja minä vain kerron tänne asiat niin kuin ne tällä hetkellä ovat. Epäreiluja ja ennenkaikkea epäloogisia monellakin tapaa, joista kärsii tällä hetkellä lapset, lapsiperheet ja nuoret aikuiset monellakin tapaa.

Kyllä olen katkera ja ilmaisin jo viikon ensimmäisessä viestissä, että aion jatkaa tätä lapsellista kiukuttelua juuri niin kauan kuin näin hölmöjä rajoituksia on. Sen sijaan, että otat viestit itkupotkuraivarina, niin toivoisin enemmän että se avaisi silmiä täällä. Parempi se on tänne avautua, kuin kotona olla perseeseen ammuttu karhu ja myrkyttää koko ilmapiiri.

Voidaan ihan hyvin vaihtaa osapuolia, että sinä tulet tänne minun saappaisiin ja minä tulen sinne latelemaan viisauksia.

"Etsi itsellesi uusi harrastus"

Ei jumalauta. Jos olisi pätäkkää tarpeeksi, niin keksisin varmasti aika montakin uutta harrastusta koko perheelle, mutta kun se asia ei vaan ole niin.
Ymmärrän harmituksen ja itselläkin kaikki menee uusiksi näiden rajoituksiin takia.

Silti, näin se ajanvietto nuorilla muuttuu.
Omassa nuoruudessa ulkojäät ja sen jälkeen saunaan ja vähän töllöä olivat parasta ikinä.
Nykyajan nuorille se on näemmä lähinnä rangaistus.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tässä on nyt itse nähnyt ja sitten muiden sairastaneiden itsensä kertomana, niin 80+ vuotiaille ollut viime aikoina todella lieviä nuo oireet. Iso osa ei olisi mennyt testiin, jos ei olisi omaiset patistelleet.

Osa myös parempi kuntoisia ja osa sitten enemmän moninaisesti sairaita.

Onko sitten rokotteiden tuomaa hyötyä vai mitä, mutta parempi näin.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Eivät muuten voi kun se passi on kokonaan jäädytetty 20.1. saakka eikä sitä voi käyttää missään. Tai ehkä tämän päivän vielä voivat muttei enää uudenvuodenaattona. Huomenna puoliltaöinhän se passi menee pois käytöstä.

Tarkoittaakos tämä sitä että ruokaravintolatkin menevät kiinni klo 18 vai että voivat olla kaikille auki klo 20 asti?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Auttaako tällainen jatkuva itkupotku-käyttäytyminen yhtään olotilaasi? Tässä on itse kukin harmissaan rajoituksista, mutta tuollainen katkeroituminen ei ole hyväksi itsellesi, eikä myöskään läheisillesi. Etsi itsellesi uusi harrastus nyt rajoitusten ajaksi, kun nyt et pysty harrastaan salitreeniä.
Voin vastata että omakohtaisesti täällä kitiseminen auttaa oikeasti. Ihminen etsii jonkun paikan purkaa vitutustaan, ennen ajettiin perhe kirveen kanssa lumihankeen, nyt aikuiset miehet itkevät netin keskustelupalstoilla. Itse ainakin tykkään tästä kehityksestä.

edit. Lisätään vielä että talviaikana ”etsi uusi harrastus” kun melkein kaikki on kiinni, on mielestäni suunnatonta vittuilua. Mitä helvettiä nyt pitäisi harrastaa? Veneilyä, kalastusta, golfia, frisbeegolfia?
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä ei edelleenkään muut sitä, että sinun kaavallasi laskettuna olemme aikalailla ihmiskunnan loppuun saakka sulkutilassa. Uusia viruksia ja uusia vaarallisia viruksia tulee jatkuvasti. Mikäli se perusoletus on edeltäjien vaarallisuus tai tietysti tässä kaavassasi uuden viiruksen antamat vertailukohdat, niin tämä on se todellisuus jossa tulemme tällä logiikalla elämään.

Tuo on ihan puhdasta hevonpaskaa enkä ole mitään tällaista "kaavaa" esittänyt.

Tunnut olevan niin perillä menetelmäkirjallisuudesta (mitä muuten tarkoitat tällä tässä yhteydessä?), että kysyisin mitkä ovat viruksessa ne olennaisimmat yhteydet vaarallisimpiin sukulaisiinsa? Siis muu kuin sukulaissuhde? Sukulaissuhde itsessään taitaa kuitenkin olla määritelmällinen ja ihmisen luomus, vaikka toki sisältääkin varmasti jotain tieteellistä yhteyttä ainakin yhteisten määritelmien kautta? Tosin pelkästään sukulaissuhteisiin vetoaminen olisi tässä vähän yhtä hassua kuin sanoa, että Suomenkieliset kyllä ymmärtävät unkarinkielisiä, tai näin ainakin tulee olettaa kunnes meillä on tarpeeksi vankkumatonta dataa ja tieteellistä tutkimusta osoittamaan toisin.

On hieman absurdia että itse esitit itsevarmalla äänellä jotain "jokainen variantti on uusi virus" -tason höpinää ja nyt lähdet aivan järjettömiin vertauksiin jostain unkarilaisten ja suomalaisten kielitaidosta... Kyllä ihmistenkin perimää analysoidaan ja siinä sukulaisuuksilla on paljonkin merkitystä, mutta ei se mihinkään kielitaitoon tietenkään liity. Ihan tosissasiko ajattelit että tämä on älykäs heitto?

En ole mikään virologi. Esimerkiksi täältä kuitenkin löytyy myös maallikoille sulatettavissa olevaa tietoa varianteista Coronavirus Disease 2019 (COVID-19). "Sukulaissuhde" tässä tapauksessa tarkoittaa tietenkin että perimä on pieniä muutoksia lukuunottamatta sama.

  • Mutation: A mutation refers to a single change in a virus’s genome (genetic code). Mutations happen frequently, but only sometimes change the characteristics of the virus.
  • Lineage: A lineage is a group of closely related viruses with a common ancestor. SARS-CoV-2 has many lineages; all cause COVID-19.
  • Variant: A variant is a viral genome (genetic code) that may contain one or more mutations. In some cases, a group of variants with similar genetic changes, such as a lineage or group of lineages, may be designated by public health organizations as a Variant of Concern (VOC) or a Variant of Interest (VOI) due to shared attributes and characteristics that may require public health action.

Kun nyt tuota hierarkkisuutta jostain ihmeellisestä syystä väheksyt, tässä esimerkiksi mainintaa tuoreesta tutkimuksesta jossa eri varianttien käyttäytymistä ihmisessä on vertailtu bayeslaisen hierarkkisen mallin avulla: Viral Dynamics of SARS-CoV-2 Variants in Vaccinated and Unvaccinated Persons | NEJM En tarkoita että tuo on ainoa tapa mallintaa asioita, mutta tässä tapauksessa on aivan selvä luonnollinen hierarkia. Viruksella on kantamuoto josta kaikki variantit ovat kehittyneet. Tämä kantamuoto on virus eikä esim. bakteeri, joten sillä on oletettavasti viruksille tyypillisiä ominaisuuksia (viruksille ominaisen vaihtelun rajoissa). Tarkemmin se on koronavirus eikä esim. influenssavirus jne.

Tällainen asetelma on tekstikirjatason esimerkki hierarkkisesti mallinnettavasta "ongelmasta" johon tietenkin liittyy valtavasti alaspesifejä yksityiskohtia. Muita esimerkkejä vaikka aihetta käsittelevästä Wikipedia-artikkelista Bayesian hierarchical modeling - Wikipedia

Hierarchical modeling is used when information is available on several different levels of observational units. For example, in epidemiological modeling to describe infection trajectories for multiple countries, observational units are countries, and each country has its own temporal profile of daily infected cases.[3] In decline curve analysis to describe oil or gas production decline curve for multiple wells, observational units are oil or gas wells in a reservoir region, and each well has each own temporal profile of oil or gas production rates (usually, barrels per month).[4] Data structure for the hierarchical modeling retains nested data structure. The hierarchical form of analysis and organization helps in the understanding of multiparameter problems and also plays an important role in developing computational strategies.[5]

 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Silti, näin se ajanvietto nuorilla muuttuu.
Omassa nuoruudessa ulkojäät ja sen jälkeen saunaan ja vähän töllöä olivat parasta ikinä.
Nykyajan nuorille se on näemmä lähinnä rangaistus.
Ja minun vanhemmilla taasen nuoruuden ajanvietto oli heinäpellolla työskentely kukonlaulusta pimeän tuloon ja palkaksi siitä sai perunoita ja pari penniä viikkorahaa.

On minunkin nuoruudessa ollut parasta ulkojäät ja pihapelit naapureiden kanssa, joita harrastettiin koko päivä, kun tietoa paremmasta ei ollut. Se vaan, että ajat muuttuu ja nuoret siinä samalla, vaikka kuinka haluaisi vaalia vanhoja perinteitä sekä tyytyväisyyttä pieniin asioihin.

Olisi tietenkin helppoa, kun nykynuoret tyytyisivät samoihin asioihin mitä omassa nuoruudessa oli mutta kun ne nykynuoret eivät nyt vain ole samanlaisia mitä he olivat silloin ku me oltiin nuoria.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mistä sinä tiedät miten minä käyttäydyn kotona, kun kerroit ettei se ole hyväksi läheisilleni? No minä kerron sinulle. Pyrin olemaan ihan samanlainen mitä normaalistikin olen ja kehittää tekemistä vanhemmille lapsille, ettei heillä ihan paskaa ole, kun mihinkään ei voi mennä pl. pulkkamäet ja ulkojäät.

Tämä itkupotku-käyttäytyminen - miksi sinä sen miellät - on arkea monessa lapsiperheessä tällä hetkellä ja minä vain kerron tänne asiat niin kuin ne tällä hetkellä ovat. Epäreiluja ja ennenkaikkea epäloogisia monellakin tapaa, joista kärsii tällä hetkellä lapset, lapsiperheet ja nuoret aikuiset monellakin tapaa.

Kyllä olen katkera ja ilmaisin jo viikon ensimmäisessä viestissä, että aion jatkaa tätä lapsellista kiukuttelua juuri niin kauan kuin näin hölmöjä rajoituksia on. Sen sijaan, että otat viestit itkupotkuraivarina, niin toivoisin enemmän että se avaisi silmiä täällä. Parempi se on tänne avautua, kuin kotona olla perseeseen ammuttu karhu ja myrkyttää koko ilmapiiri.

Voidaan ihan hyvin vaihtaa osapuolia, että sinä tulet tänne minun saappaisiin ja minä tulen sinne latelemaan viisauksia.

"Etsi itsellesi uusi harrastus"

Ei jumalauta. Jos olisi pätäkkää tarpeeksi, niin keksisin varmasti aika montakin uutta harrastusta koko perheelle, mutta kun se asia ei vaan ole niin.

Ymmärrän tilanteeksi, mutta asiat voisivat olla huonomminkin. Voisimme olla pandemian sijasta sotatilassa, jolloin varmasti asetettaisiin vieläkin kovempia rajoituksia + vielä suurempi kuoleman pelko olisi keskuudessamme.

Yhteinen vihollisemme on tällä hetkellä koronavirus, jota vastaan maailman hallitukset kamppailevat tällä hetkellä. Rajoituksia ei aseteta ihmisten kiusaksi, vaan koska ne ovat tarpeellisia, jotta yhteiskunta pystyisi toimimaan mahdollisimman normaalisti.
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mistä sinä tiedät miten minä käyttäydyn kotona, kun kerroit ettei se ole hyväksi läheisilleni? No minä kerron sinulle. Pyrin olemaan ihan samanlainen mitä normaalistikin olen ja kehittää tekemistä vanhemmille lapsille, ettei heillä ihan paskaa ole, kun mihinkään ei voi mennä pl. pulkkamäet ja ulkojäät.

Tämä itkupotku-käyttäytyminen - miksi sinä sen miellät - on arkea monessa lapsiperheessä tällä hetkellä ja minä vain kerron tänne asiat niin kuin ne tällä hetkellä ovat. Epäreiluja ja ennenkaikkea epäloogisia monellakin tapaa, joista kärsii tällä hetkellä lapset, lapsiperheet ja nuoret aikuiset monellakin tapaa.

Kyllä olen katkera ja ilmaisin jo viikon ensimmäisessä viestissä, että aion jatkaa tätä lapsellista kiukuttelua juuri niin kauan kuin näin hölmöjä rajoituksia on. Sen sijaan, että otat viestit itkupotkuraivarina, niin toivoisin enemmän että se avaisi silmiä täällä. Parempi se on tänne avautua, kuin kotona olla perseeseen ammuttu karhu ja myrkyttää koko ilmapiiri.

Voidaan ihan hyvin vaihtaa osapuolia, että sinä tulet tänne minun saappaisiin ja minä tulen sinne latelemaan viisauksia.

"Etsi itsellesi uusi harrastus"

Ei jumalauta. Jos olisi pätäkkää tarpeeksi, niin keksisin varmasti aika montakin uutta harrastusta koko perheelle, mutta kun se asia ei vaan ole niin.

Joo, riittävän paljon rahaa kun on, niin voi varmaan myös jatkaa ihan niitä vanhoja harrastuksia eikä tarvitse keksiä uutta. Eikö se ollut niin, että yksityistilaisuuksia voi edelleen järjestää niissä suljetuissa liikuntatiloissa. Esim. kuntosalinhan voi sitten vuokrata yksityistilaisuutta varten vaikka aamusta iltaan ja pääsee sitten yksikseen tai tilaisuuteen kutsumiensa ihmisten kanssa pumppaamaan rautaa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Voin vastata että omakohtaisesti täällä kitiseminen auttaa oikeasti. Ihminen etsii jonkun paikan purkaa vitutustaan, ennen ajettiin perhe kirveen kanssa lumihankeen, nyt aikuiset miehet itkevät netin keskustelupalstoilla. Itse ainakin tykkään tästä kehityksestä.

edit. Lisätään vielä että talviaikana ”etsi uusi harrastus” kun melkein kaikki on kiinni, on mielestäni suunnatonta vittuilua. Mitä helvettiä nyt pitäisi harrastaa? Veneilyä, kalastusta, golfia, frisbeegolfia?

Lukeminen, hiihtäminen, kävelylenkin, pelaaminen näin esimerkkeinä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo boldaamani lauseesi tulee olemaan tosi. Viranomaisilla ei tule riittämään kanttia alkaa purkamaan rajoituksia näiden nyt kuluvien 2-3 viikon jälkeen. Siellä ajatellaan, että siitä syntyisi kuva jossa ne rajoitukset olivat hätiköiden tehtyjä jolloin moni pääsisi kyseenalaistamaan heidän toimintaansa. Tätähän ei virkamies halua eikä kestä. Virkamies kun on aina oikeassa. Kaikessa. Mieluummin sitten jatketaan rajoituksia jollain varmuuden vuoksi -verukkeella vielä muutaman viikon, että saadaan pidettyä uskottavuutta yllä.
Saa ottaa talteen.

Valitettavasti voit hyvinkin olla oikeassa. Tuokin sudenkuoppa olisi vältetty jos valmistelu ja viestintä olisi kunnossa. Sekavan "panikoinnilta" vaikuttavan viestinnän sijaan olisi viestintäammattilaisten alustamana tultu julkisuuteen niin, että looginen ketju nykytilanteesta ja epävarmuustekijöistä potentiaalisiin uhkakuviin olisi tuotu esille ja kerrottu selkeästi mitä ollaan välttämässä ja miten. Olisi korostettu, että turhaan ei haluta rajoittaa koska rajoitteiden haitat tiedostetaan. Siksi tärkeitä mittareita (kerrottaisiin mitä ja miksi esim. tartuntojakin täytyy kiihtyvässä epidemiatilanteessa seurata sairaalaan joutuvien määrän lisäksi) seurattaisiin myös verrokkimaissa ja oltaisiin valmiina purkamaan rajoitukset heti kun ne eivät enää näytä tarkoituksenmukaisilta.

Mutta perseelleenhän tuo vedettiin, kertakaikkiaan. Täydellinen viestintäkatastrofi Kiurun sooloiluineen, Marinin "altistuneena ohjeiden vastaisesti baariin" -kohuineen ja THL:n verrokkeihin verrattuna hidasliikkeisine ja salamyhkäisine mallinnuksineen ynnä muineen.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Taneli Puumalainen sönköttää jälleen testauksen, jäljittämisen ja sisärajavalvonnan tärkeydestä. Samaa viestiä toitotti tänään aiemmin STM:n toinen johtotähti, Kirsi Varhila.

Nämä sankarit aikovat ihan oikeasti, edelleen, tukahduttaa Omikronin. Onnea matkaan.
Aika ristiriitaista touhua, samalla kun pitäisi kaikki rokottaa kiireesti. Kuitenkin samat ihmiset hoitaa rokottamista ja jäljittämistä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Joo, riittävän paljon rahaa kun on, niin voi varmaan myös jatkaa ihan niitä vanhoja harrastuksia eikä tarvitse keksiä uutta. Eikö se ollut niin, että yksityistilaisuuksia voi edelleen järjestää niissä suljetuissa liikuntatiloissa. Esim. kuntosalinhan voi sitten vuokrata yksityistilaisuutta varten vaikka aamusta iltaan ja pääsee sitten yksikseen tai tilaisuuteen kutsumiensa ihmisten kanssa pumppaamaan rautaa.

En ole rikas, päinvastoin.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhteinen vihollisemme on tällä hetkellä koronavirus, jota vastaan maailman hallitukset kamppailevat tällä hetkellä. Rajoituksia ei aseteta ihmisten kiusaksi, vaan koska ne ovat tarpeellisia, jotta yhteiskunta pystyisi toimimaan mahdollisimman normaalisti.
No siitähän tässä "kiukuttelussa" on kyse, kun meistä moni kokee etteivät ne rajoitukset ja kiellot ole tarpeellisia vaan ylimitoitettuja ja nimenomaan niillä estetään se yhteiskunnan normaali toiminta. Hallituksen ja virkamiesten näkemykset rajoitusten tarpeellisuudesta eivät vastaa todellisuutta, vaikka sinä haluatkin siihen niin uskoa. Usko tai älä, mutta sekin on mahdollista että virkamies on erehtyväinen. Kysy vaikka Karpolta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Lukeminen, hiihtäminen, kävelylenkin, pelaaminen näin esimerkkeinä.
Hän taisi sanoa jo että kävi kävelemässä. Muutenkin jos miettii jotain urheilua, niin kun yhtäkkiä lähtee pidemmille lenkille, niin kohta on jo plantaarifaskitiitti tai penikkatauti tai joku muu vamma. Toki kenkiä saa edullisesti.

Sitten pelaaminenkin maksaa, itsellä on firman tietokone, eikä omaa tietokonetta ole ollut edellisen hajottua. Pleikkarikin taitaa olla aika hinnoissaan. Hiihtämiseen liittyy se liikarasitus-vammat että välineiden ostaminen.

Vieläkin olen sitä mieltä että ”etsi uusi harrastus” on puhdasta vittuilua (tai sitten hetkellinen ajatuskatkos).

Lukeminen on sitten @Via Dolorosa kaltaiselle ”suurperheelliselle” aika huono harrastus aloittaa yhtäkkiä. Lukeminen vaatii aikaa ja lapsien kanssa sitä aikaa on suhteellisen vaikea järjestää. Ainakin kun vertailukohtana on matkustuksen kanssa 1.5-2h intensiivinen salitreeni.

ja tuo uusi harrastus aiheuttaa noita liikarasituksia hyvin paljon, varsinkin jos se yhtäkkiä pitäisi repäistä korvaamaan toinen (intensiivinen) harrastus. Menee ihan samaan kategoriaan kuin B-junnuille ehdottaa lumisotaa jääkiekkotreenien korvikkeeksi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Päivittyvä seuranta, jossa informaatio häviää uuden tieltä. Alla oleellinen:

Skotlannissa tehty tutkimus kertoo Salmisen mukaan, että omikronin aiheuttama tauti vaikuttaa alustavien tulosten perusteella 40-60 prosenttia deltaa lievemmältä. Näin arvioitiin jo aiemmin, mutta uudet ja laadukkaat tutkimukset vaikuttavat tukevan havaintoa.

Omikron on syrjäyttämässä deltaa kautta Euroopan, ja alueellisesti jo syrjäyttänytkin. Mitään erityisiä riskimaita ei enää ole, sillä Suomessakin omikron vaikuttaa nousseen valtavirukseksi HUS-alueella.

@TosiFani, siinä lisää tutkittua tietoa. Kyllä tuo niin selvältä vaikuttaa, että tuohon uskaltaa jo uskoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös