Tai vetää pasianssiraivarit kotosalla pienessä pöhnässä.Onhan tuo nyt parempi täällä purkaa kuin että menisi kadulle tappelemaan.
Tai vetää pasianssiraivarit kotosalla pienessä pöhnässä.Onhan tuo nyt parempi täällä purkaa kuin että menisi kadulle tappelemaan.
Mistä sinä tiedät miten minä käyttäydyn kotona, kun kerroit ettei se ole hyväksi läheisilleni? No minä kerron sinulle. Pyrin olemaan ihan samanlainen mitä normaalistikin olen ja kehittää tekemistä vanhemmille lapsille, ettei heillä ihan paskaa ole, kun mihinkään ei voi mennä pl. pulkkamäet ja ulkojäät.Auttaako tällainen jatkuva itkupotku-käyttäytyminen yhtään olotilaasi? Tässä on itse kukin harmissaan rajoituksista, mutta tuollainen katkeroituminen ei ole hyväksi itsellesi, eikä myöskään läheisillesi. Etsi itsellesi uusi harrastus nyt rajoitusten ajaksi, kun nyt et pysty harrastaan salitreeniä.
Onko @Sistis spekuloinut paljonko meillä olisi porukkaa sairaalassa ja teholla nyt ja ensi viikolla näillä tartuntamäärillä, jos sinne joutuisi Deltan vakavuuden mukaan edelleen jengiä?
Tuo boldaamani lauseesi tulee olemaan tosi. Viranomaisilla ei tule riittämään kanttia alkaa purkamaan rajoituksia näiden nyt kuluvien 2-3 viikon jälkeen. Siellä ajatellaan, että siitä syntyisi kuva jossa ne rajoitukset olivat hätiköiden tehtyjä jolloin moni pääsisi kyseenalaistamaan heidän toimintaansa. Tätähän ei virkamies halua eikä kestä. Virkamies kun on aina oikeassa. Kaikessa. Mieluummin sitten jatketaan rajoituksia jollain varmuuden vuoksi -verukkeella vielä muutaman viikon, että saadaan pidettyä uskottavuutta yllä.
Saa ottaa talteen.
Ymmärrän harmituksen ja itselläkin kaikki menee uusiksi näiden rajoituksiin takia.Mistä sinä tiedät miten minä käyttäydyn kotona, kun kerroit ettei se ole hyväksi läheisilleni? No minä kerron sinulle. Pyrin olemaan ihan samanlainen mitä normaalistikin olen ja kehittää tekemistä vanhemmille lapsille, ettei heillä ihan paskaa ole, kun mihinkään ei voi mennä pl. pulkkamäet ja ulkojäät.
Tämä itkupotku-käyttäytyminen - miksi sinä sen miellät - on arkea monessa lapsiperheessä tällä hetkellä ja minä vain kerron tänne asiat niin kuin ne tällä hetkellä ovat. Epäreiluja ja ennenkaikkea epäloogisia monellakin tapaa, joista kärsii tällä hetkellä lapset, lapsiperheet ja nuoret aikuiset monellakin tapaa.
Kyllä olen katkera ja ilmaisin jo viikon ensimmäisessä viestissä, että aion jatkaa tätä lapsellista kiukuttelua juuri niin kauan kuin näin hölmöjä rajoituksia on. Sen sijaan, että otat viestit itkupotkuraivarina, niin toivoisin enemmän että se avaisi silmiä täällä. Parempi se on tänne avautua, kuin kotona olla perseeseen ammuttu karhu ja myrkyttää koko ilmapiiri.
Voidaan ihan hyvin vaihtaa osapuolia, että sinä tulet tänne minun saappaisiin ja minä tulen sinne latelemaan viisauksia.
"Etsi itsellesi uusi harrastus"
Ei jumalauta. Jos olisi pätäkkää tarpeeksi, niin keksisin varmasti aika montakin uutta harrastusta koko perheelle, mutta kun se asia ei vaan ole niin.
Eivät muuten voi kun se passi on kokonaan jäädytetty 20.1. saakka eikä sitä voi käyttää missään. Tai ehkä tämän päivän vielä voivat muttei enää uudenvuodenaattona. Huomenna puoliltaöinhän se passi menee pois käytöstä.
Voin vastata että omakohtaisesti täällä kitiseminen auttaa oikeasti. Ihminen etsii jonkun paikan purkaa vitutustaan, ennen ajettiin perhe kirveen kanssa lumihankeen, nyt aikuiset miehet itkevät netin keskustelupalstoilla. Itse ainakin tykkään tästä kehityksestä.Auttaako tällainen jatkuva itkupotku-käyttäytyminen yhtään olotilaasi? Tässä on itse kukin harmissaan rajoituksista, mutta tuollainen katkeroituminen ei ole hyväksi itsellesi, eikä myöskään läheisillesi. Etsi itsellesi uusi harrastus nyt rajoitusten ajaksi, kun nyt et pysty harrastaan salitreeniä.
Tämä ei edelleenkään muut sitä, että sinun kaavallasi laskettuna olemme aikalailla ihmiskunnan loppuun saakka sulkutilassa. Uusia viruksia ja uusia vaarallisia viruksia tulee jatkuvasti. Mikäli se perusoletus on edeltäjien vaarallisuus tai tietysti tässä kaavassasi uuden viiruksen antamat vertailukohdat, niin tämä on se todellisuus jossa tulemme tällä logiikalla elämään.
Tunnut olevan niin perillä menetelmäkirjallisuudesta (mitä muuten tarkoitat tällä tässä yhteydessä?), että kysyisin mitkä ovat viruksessa ne olennaisimmat yhteydet vaarallisimpiin sukulaisiinsa? Siis muu kuin sukulaissuhde? Sukulaissuhde itsessään taitaa kuitenkin olla määritelmällinen ja ihmisen luomus, vaikka toki sisältääkin varmasti jotain tieteellistä yhteyttä ainakin yhteisten määritelmien kautta? Tosin pelkästään sukulaissuhteisiin vetoaminen olisi tässä vähän yhtä hassua kuin sanoa, että Suomenkieliset kyllä ymmärtävät unkarinkielisiä, tai näin ainakin tulee olettaa kunnes meillä on tarpeeksi vankkumatonta dataa ja tieteellistä tutkimusta osoittamaan toisin.
Ja minun vanhemmilla taasen nuoruuden ajanvietto oli heinäpellolla työskentely kukonlaulusta pimeän tuloon ja palkaksi siitä sai perunoita ja pari penniä viikkorahaa.Silti, näin se ajanvietto nuorilla muuttuu.
Omassa nuoruudessa ulkojäät ja sen jälkeen saunaan ja vähän töllöä olivat parasta ikinä.
Nykyajan nuorille se on näemmä lähinnä rangaistus.
Mistä sinä tiedät miten minä käyttäydyn kotona, kun kerroit ettei se ole hyväksi läheisilleni? No minä kerron sinulle. Pyrin olemaan ihan samanlainen mitä normaalistikin olen ja kehittää tekemistä vanhemmille lapsille, ettei heillä ihan paskaa ole, kun mihinkään ei voi mennä pl. pulkkamäet ja ulkojäät.
Tämä itkupotku-käyttäytyminen - miksi sinä sen miellät - on arkea monessa lapsiperheessä tällä hetkellä ja minä vain kerron tänne asiat niin kuin ne tällä hetkellä ovat. Epäreiluja ja ennenkaikkea epäloogisia monellakin tapaa, joista kärsii tällä hetkellä lapset, lapsiperheet ja nuoret aikuiset monellakin tapaa.
Kyllä olen katkera ja ilmaisin jo viikon ensimmäisessä viestissä, että aion jatkaa tätä lapsellista kiukuttelua juuri niin kauan kuin näin hölmöjä rajoituksia on. Sen sijaan, että otat viestit itkupotkuraivarina, niin toivoisin enemmän että se avaisi silmiä täällä. Parempi se on tänne avautua, kuin kotona olla perseeseen ammuttu karhu ja myrkyttää koko ilmapiiri.
Voidaan ihan hyvin vaihtaa osapuolia, että sinä tulet tänne minun saappaisiin ja minä tulen sinne latelemaan viisauksia.
Ei jumalauta. Jos olisi pätäkkää tarpeeksi, niin keksisin varmasti aika montakin uutta harrastusta koko perheelle, mutta kun se asia ei vaan ole niin.
Mistä sinä tiedät miten minä käyttäydyn kotona, kun kerroit ettei se ole hyväksi läheisilleni? No minä kerron sinulle. Pyrin olemaan ihan samanlainen mitä normaalistikin olen ja kehittää tekemistä vanhemmille lapsille, ettei heillä ihan paskaa ole, kun mihinkään ei voi mennä pl. pulkkamäet ja ulkojäät.
Voin vastata että omakohtaisesti täällä kitiseminen auttaa oikeasti. Ihminen etsii jonkun paikan purkaa vitutustaan, ennen ajettiin perhe kirveen kanssa lumihankeen, nyt aikuiset miehet itkevät netin keskustelupalstoilla. Itse ainakin tykkään tästä kehityksestä.
edit. Lisätään vielä että talviaikana ”etsi uusi harrastus” kun melkein kaikki on kiinni, on mielestäni suunnatonta vittuilua. Mitä helvettiä nyt pitäisi harrastaa? Veneilyä, kalastusta, golfia, frisbeegolfia?
Tuo boldaamani lauseesi tulee olemaan tosi. Viranomaisilla ei tule riittämään kanttia alkaa purkamaan rajoituksia näiden nyt kuluvien 2-3 viikon jälkeen. Siellä ajatellaan, että siitä syntyisi kuva jossa ne rajoitukset olivat hätiköiden tehtyjä jolloin moni pääsisi kyseenalaistamaan heidän toimintaansa. Tätähän ei virkamies halua eikä kestä. Virkamies kun on aina oikeassa. Kaikessa. Mieluummin sitten jatketaan rajoituksia jollain varmuuden vuoksi -verukkeella vielä muutaman viikon, että saadaan pidettyä uskottavuutta yllä.
Saa ottaa talteen.
Aika ristiriitaista touhua, samalla kun pitäisi kaikki rokottaa kiireesti. Kuitenkin samat ihmiset hoitaa rokottamista ja jäljittämistä.Taneli Puumalainen sönköttää jälleen testauksen, jäljittämisen ja sisärajavalvonnan tärkeydestä. Samaa viestiä toitotti tänään aiemmin STM:n toinen johtotähti, Kirsi Varhila.
Nämä sankarit aikovat ihan oikeasti, edelleen, tukahduttaa Omikronin. Onnea matkaan.
Joo, riittävän paljon rahaa kun on, niin voi varmaan myös jatkaa ihan niitä vanhoja harrastuksia eikä tarvitse keksiä uutta. Eikö se ollut niin, että yksityistilaisuuksia voi edelleen järjestää niissä suljetuissa liikuntatiloissa. Esim. kuntosalinhan voi sitten vuokrata yksityistilaisuutta varten vaikka aamusta iltaan ja pääsee sitten yksikseen tai tilaisuuteen kutsumiensa ihmisten kanssa pumppaamaan rautaa.
No siitähän tässä "kiukuttelussa" on kyse, kun meistä moni kokee etteivät ne rajoitukset ja kiellot ole tarpeellisia vaan ylimitoitettuja ja nimenomaan niillä estetään se yhteiskunnan normaali toiminta. Hallituksen ja virkamiesten näkemykset rajoitusten tarpeellisuudesta eivät vastaa todellisuutta, vaikka sinä haluatkin siihen niin uskoa. Usko tai älä, mutta sekin on mahdollista että virkamies on erehtyväinen. Kysy vaikka Karpolta.Yhteinen vihollisemme on tällä hetkellä koronavirus, jota vastaan maailman hallitukset kamppailevat tällä hetkellä. Rajoituksia ei aseteta ihmisten kiusaksi, vaan koska ne ovat tarpeellisia, jotta yhteiskunta pystyisi toimimaan mahdollisimman normaalisti.
Hän taisi sanoa jo että kävi kävelemässä. Muutenkin jos miettii jotain urheilua, niin kun yhtäkkiä lähtee pidemmille lenkille, niin kohta on jo plantaarifaskitiitti tai penikkatauti tai joku muu vamma. Toki kenkiä saa edullisesti.Lukeminen, hiihtäminen, kävelylenkin, pelaaminen näin esimerkkeinä.
Skotlannissa tehty tutkimus kertoo Salmisen mukaan, että omikronin aiheuttama tauti vaikuttaa alustavien tulosten perusteella 40-60 prosenttia deltaa lievemmältä. Näin arvioitiin jo aiemmin, mutta uudet ja laadukkaat tutkimukset vaikuttavat tukevan havaintoa.
Omikron on syrjäyttämässä deltaa kautta Euroopan, ja alueellisesti jo syrjäyttänytkin. Mitään erityisiä riskimaita ei enää ole, sillä Suomessakin omikron vaikuttaa nousseen valtavirukseksi HUS-alueella.
En silti näe, että tuo olisi kovinkaan katastrofaalista nykyisillä tiedoilla, vaikka olisi levinnyt vähän enemmänkin. Eli vaikka tuo olisi vuotanutkin, niin se olisi ollut onni onnettomuudessa. Päätöksenä toki periaatteellisesti oikea.Niinhän se on, mutta hyvä kun edes yritti. Leviäminen olisi voinut silti olla ehkä vieläkin nopeampaa ilman tuota päätöstä.
Ymmärrän turhautumisen toki erittäin hyvin, sillä moni oli jo siirtynyt ns. eteenpäin toisen piikin jälkeen ja jättänyt koko hössötyksen taakseen. Ja kuitenkin vielä jouduttiin palaamaan uuteenvanhaan normaaliin (heh) variantin vuoksi, joka vaikutti jo siihen asti tulleiden tietojen perusteella tuhnulta. Tämä oli kyllä selkeästi varman päälle pelaamista, koska meidän terveydenhuolto ei tunnu kestävän yhtään mitään, joten jos pienikin hyöty saavutetaan, niin oltiin valmiita muihin yhteiskunnallisiin haittoihin (plus saadaan kolmatta rokotekierrosta samalla vietyä läpi). Mutta itse katson isoa kuvaa silti positiivisesti. Ulospääsy on varmaan lähempänä kuin koskaan ja tämä yliammuttu rajoituspäätös painaa lopulta omassa vaakakupissa suht vähän sen rinnalla tällä hetkellä. Olen valmis muuttamaan mielipiteeni, jos vastoin dataa ja rajoituksia jatketaan varmuuden vuoksi vielä pidemmälle kesään. Ihmiset alkavat kyseenalaistamaan ja kapinoimaan jossain vaiheessa väkisinkin, jos lenssun takia rajoitetaan perusoikeuksia.Tässä lienee ihan viisas kommentti tässä yleisessä panikoinnissa. Toki täytyy muistaa, että ihmiset reagoivat näihin "lyhytaikaisiin" rajoituksiin aika eri tavalla nykyään, kun pandemian aikana on aika usein mainostettu lyhyitä sulkuja, jotka sitten ovatkin venähtäneet kuukausien pituisiksi. Menneisyys ei toki ole tae tulevasta, mutta tällä hetkellä näitä rajoituksia voisi mielestäni perustellusti pitää kaikista heikoimpina rajoituksina koko pandemian aikana. Viime keväänä ymmärrykseni vielä riitti, mutta nyt näillä rokotekattavuuksilla ymmärrykseni rajat alkavat tulla vastaan. Tosin samaa on varmasti viranomaisissa ja kaikissa muissa, mutta lakiahan heidän on noudatettava.
Kiuru kuulemma epäilee vielä vahvasti tätäkin. Saattaa olla uusi supervirusmutaatio tämä, parempi sulkea kaikkisiinä lisää tutkittua tietoa. Kyllä tuo niin selvältä vaikuttaa, että tuohon uskaltaa jo uskoa.
Alustavat tiedot: omikronin aiheuttama tauti 40–60 prosenttia lievempi kuin deltan
STM ja THL kertoivat vuoden viimeisessä koronaviikkoinfossa tuoreimmat tiedot epidemiasta.yle.fi
Päivittyvä seuranta, jossa informaatio häviää uuden tieltä. Alla oleellinen:
@TosiFani, siinä lisää tutkittua tietoa. Kyllä tuo niin selvältä vaikuttaa, että tuohon uskaltaa jo uskoa.