Tuossa ei tarvitse todellakaan odottaa eliitin käskytystä. Roskiin vaan, jos siltä tuntuu. Mitään muuta kuin hyveposeerausta enää tässä vaiheessa.
Luulen kyllä, että tuosta seuraisi täysin päinvastainen reaktio ja piikit jäisi hakematta. Testeissä käyminen nyt muutenkin pitäisi olla ilmaista, jos tälläistä passia tuodaan.Yhden konkreettisen hyödyn keksin heti koronapassista. Sen ansiosta rokottamattomuus tulee pidemmän päälle kalliiksi, kun pitää jatkuvasti omaan piikkiin hakea niitä negatiivisia testituloksia. Tämä saattaisi aidosti saada näitä "en koe saavani rokotteesta mitään hyötyä"-tyyppejä hakemaan piikkinsä...
Testeissä käyminen on (ainakin toistaiseksi) ilmaista, jos on syytä epäillä koronaa Ja se testi tehdään sen vuoksi. Tapahtumaan pääsemiseksi kyseessä on terveystarkastus. Testaaminenkaan ei ole ilmaista.Luulen kyllä, että tuosta seuraisi täysin päinvastainen reaktio ja piikit jäisi hakematta. Testeissä käyminen nyt muutenkin pitäisi olla ilmaista, jos tälläistä passia tuodaan.
Luulen kyllä, että tuosta seuraisi täysin päinvastainen reaktio ja piikit jäisi hakematta. Testeissä käyminen nyt muutenkin pitäisi olla ilmaista, jos tälläistä passia tuodaan.
Kappas. Tältäkin palstalta löytyy rokotevastainen henkilö. Eiköhän korona- ja influenssarokotukset kannattaisi ottaa ihan itsensä takia, muiden takia ja kansantalouden takia. Jännä, että saat käännettyä vastuun noin päin.Onkohan tästä koronarokotuksesta tulossa joku vuosittainen traditio? Ehkä yleisin lause, minkä olen nyt kuullut omassa tuttavapiirissä menee jotakuinkin näin: ”Voin kyllä nyt ottaa tuon rokotuksen yhteisen hyvän vuoksi, mutta todellakaan en aio joka vuosi rampata hakemassa mitään rokotetta”. Itse siis olen täysin samaa mieltä. Eikö ihmisellä pidä sen verran olla vastuuta, että jos flunssa pelottaa, niin välttelee kontakteja muihin ja jos on valmis ottamaan sen vastaan (kuten minä), niin sitten elää ihan normaalia elämää?
Löytyykö? Mulla on kaks rokotetta hanskassa. En vaan ole aiemmin hakenut influenssaankaan mitään rokotteita, niin miksi jatkossa hakisin tähänkään? Nyt kun toivottavasti elämässä siirrytään eteenpäin ja tämä tauti jää lähinnä vanhuksia ja riskiryhmäläisiä kiinnostavaksi kulkutaudiksi.Kappas. Tältäkin palstalta löytyy rokotevastainen henkilö. Eiköhän korona- ja influenssarokotukset kannattaisi ottaa ihan itsensä takia, muiden takia ja kansantalouden takia.
Jos pikatesti käy niin ongelmaa ei ole. Jos sen pitää olla PCR-testi kuten on kaavailtu niin se on ongelma kun tuloksen saamisessa voi kestää todella pitkään.Uutisten perusteella näin ei olisi. Tuossa kohtaa testaus omaan piikkiin, pois lukien lapset.
Tässä yksi uutinen, jossa asiaa puidaan.
THL:n Mika Salminen Ylellä: Parin kuukauden sisällä Suomessa voidaan luultavasti palata normaaliin, testaus jatkossa rokottamattomille ja maksulliseksi
Koronapassin käyttöönotto tulee todennäköisesti vaikuttamaan koronan testaukseen Suomessa, arvioi Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen johtaja Mika Salminen Ylen Ykkösaamussa.www.aamulehti.fi
Edit: Tässä hallituksen kaavailu:
Hallitus sopi matkustussäännöistä, myös esitys koronapassista valmistui: passin ikäraja 12 vuotta, perustuu EU:n koronatodistukseen
Valtioneuvoston aamupäivän istunto siirtyi hallituksen kiistan vuoksi. Ylen tietojen mukaan kiista koski maahantulomallia. Koronapassina toimisi EU:n koronatodistus.yle.fi
Vaikka siksi, että vähemmän työssäkäyviä sairastuisi ja työntekijöitä olisi vähemmän sairaslomilla.Löytyykö? Mulla on kaks rokotetta hanskassa. En vaan ole aiemmin hakenut influenssaankaan mitään rokotteita, niin miksi jatkossa hakisin tähänkään? Nyt kun toivottavasti elämässä siirrytään eteenpäin ja tämä tauti jää lähinnä vanhuksia ja riskiryhmäläisiä kiinnostavaksi kulkutaudiksi.
Joo about 2-3 viikkoa. Siihen sitten vielä viikko pari, jotta rokote ehtii vaikuttamaan.Kokoajan ollaan puhuttu, että rajoitukset poistetaan kun 80% yli 12v:sta on saanu 2.rokotetta tai kun kaikilla kansalaisilla on ollut mahdollisuus saada 2.rokotetta.
Eihän tohon mene enään kuin pari viikkoa. Katotaan, mitä silloin tapahtuu. Tuskin Marinit ja Kiurut voi kokoajan jauhaa tästä rajasta, jossei silloin rajoituksia purettaisi.
Samassa jutussa myös se suurin este tulee taas ilmi eli Krista Kiuru. Miten yksi nainen voi pitää koko maata panttivankina? Ilman, että puolue laittaa tuollaisen kuriin?Pääministeri Marin oli keväällä ”aika väsynyt”, mutta IS-haastattelussa hänellä on kansalle vapaudenviesti – korona on pian selätetty: ”Nyt saa mennä, kokea ja tehdä”
Koronakurimus söi keväällä pääministeri Sanna Marinin voimia, mutta nyt hänestä jokaisen suomalaisen on aika palata normaaliin elämään. Marinin tuoreimman arvion mukaan rajoitukset voidaan purkaa jo muutaman viikon päästä.www.is.fi
Siellähän se Sanna kertoo, että nyt saa rokotettu mennä ja tehdä niinku ennenkin.
Eikö niitä ole useampiakin?Kappas. Tältäkin palstalta löytyy rokotevastainen henkilö. Eiköhän korona- ja influenssarokotukset kannattaisi ottaa ihan itsensä takia, muiden takia ja kansantalouden takia. Jännä, että saat käännettyä vastuun noin päin.
No joo, eikö se alusta alkaen ollut selvä että se jäisi kausittaiseksi ja siihen pitäisi koko ajan ottaa uudet rokotukset?Onkohan tästä koronarokotuksesta tulossa joku vuosittainen traditio? Ehkä yleisin lause, minkä olen nyt kuullut omassa tuttavapiirissä menee jotakuinkin näin: ”Voin kyllä nyt ottaa tuon rokotuksen yhteisen hyvän vuoksi, mutta todellakaan en aio joka vuosi rampata hakemassa mitään rokotetta”. Itse siis olen täysin samaa mieltä. Eikö ihmisellä pidä sen verran olla vastuuta, että jos flunssa pelottaa, niin välttelee kontakteja muihin ja jos on valmis ottamaan sen vastaan (kuten minä), niin sitten elää ihan normaalia elämää?
Kokoajan ollaan puhuttu, että rajoitukset poistetaan kun 80% yli 12v:sta on saanu 2.rokotetta tai kun kaikilla kansalaisilla on ollut mahdollisuus saada 2.rokotetta.
Eihän tohon mene enään kuin pari viikkoa. Katotaan, mitä silloin tapahtuu. Tuskin Marinit ja Kiurut voi kokoajan jauhaa tästä rajasta, jossei silloin rajoituksia purettaisi.
No joo, eikö se alusta alkaen ollut selvä että se jäisi kausittaiseksi ja siihen pitäisi koko ajan ottaa uudet rokotukset?
Niin, eiköhän sen saa jättää ottamatta. Tietenkin siitä voi koitua ongelmia kun muut ei harrasta sitä sosiaalista välttelemistä ja oireettomat rokotetutkin voi levittää tautia, mutta jos ei haittaa koko ajan saada se niin ei kai siinä.
Koska ihmisiä ei voi pakottaa ottamaan rokotetta ja siihenhän tällä pyrittäisiin.Testeissä käyminen on (ainakin toistaiseksi) ilmaista, jos on syytä epäillä koronaa Ja se testi tehdään sen vuoksi. Tapahtumaan pääsemiseksi kyseessä on terveystarkastus. Testaaminenkaan ei ole ilmaista.
@I own your face Miksi terveystarkastusten pitäisi olla ilmaisia, jos ne voisi jättää kokonaan ilmaiseksi saatavalla rokotuksella? Jotenkin paistaa läpi sellainen yksilöillä on oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia -ajattelu.
Koska ihmisiä ei voi pakottaa ottamaan rokotetta ja siihenhän tällä pyrittäisiin.
Noh, kyllä niitä verorahoja kulutetaan suuret määrät kaikkeen muihin turhuuksiin myös...Miksi teitä kulkutautimyönteisiä pitäisi paapoa yhteiskunnan rahoilla? Eikö se riitä jo, että sairaaloissa kulutetaan älyttömät määrät verorahoja teidän hoitoon? Vielä pitäisi testit maksaa, jotta voit käydä dokaamassa.
Mutta onko oikeudenmukaista viedä sairaaloiden tehohoitoyksiköiden hoitokapasiteettia koska kieltäytyi ottamasta ilmaista rokotetta?Koska ihmisiä ei voi pakottaa ottamaan rokotetta ja siihenhän tällä pyrittäisiin.