Hallituksen tavoite lienee siirtää ravintoloiden liikevaihdot alkoon ja sitä kautta valtion taskuihin. Nythän siinä on jo aika hyvin onnistuttu.Tuo baarien sulkeminen klo 17 tai 18 on ehkä kaikista pahin aika sulkea kun ihmiset kerkee vielä käydä hakemassa lisää juotavaa kaupoista sekä alkosta ja siirtää bileet ahtaisiin kotioloihin, mahdollisesti vielä eri seurueen kanssa. 23 jos menee kiini niin siinä ainakin vähenee se mahdollisuus kun kaupat on jo kiini ja kaikilla ei ole välttämättä kotona juotavaa ja osalle tuo taas on jo aika riittävä aika lähteä nukkumaan. Ravintola kuitenkin saisi edes osan liikevaihdostaan.
IS:n tiedot: Näin ravintoloiden rajoituksia höllätään helatorstaina koko maassa
Hallitus päättää huomenna epidemian tasosta kaksi luopumisesta: Teatterit avaavat ja pienet konsertit sallitaan jo suuressa osassa Suomeawww.is.fi
IS:n uutisessa Pirkanmaa on vielä leviämisvaiheessa, vaikka näin ei ole.
Faktat tiskiin. Itsé olen lukenut ja minulle on linkitetty, että vaikka sinut on rokotettu niin silti voit saada koronan ja levittää virusta. Ainoa ero on, että kun sinut on rokotettu et saa todennäköisesti taudin vakavaa muotoa. Korjaa jos olen väärässä.Katsos kun se rokote ihan tutkitusti estää myös leviämistä. Mutta kuten harhaiset uimahallijuttusi osoittavat, ei tämä keskutelu johda todennäköisesti mihinkään joten vedä foliot vaan tiiviimmälle kun piikki lähestyy.
En minä halua (toki olisi hyvö että olisi auki) uimahalleja auki. Voin liikkua vedessä vaikka ulkona tällä hetkellä. Se on jopa suotavaa. Kylmä kuuma (sauna avanto) on todella hyvää liikuntaa. Siihen päälle vielä lenkkeilyt metsässä omien voimien rajoissa auttaa minua henkisesti ja fyysisesti.Tässä ei ollut kyllä pienintäkään järjen hiventä... Anteeksi, mutta pakko sanoa rumasti.
En ymmärrä alkuunkaan tätä rokotteen ottamisen ja uimisen vertaamista toisiinsa, enkä etenkään sitä että mikäli haluaa uimahallit auki, ei saisi olla sitä mieltä, että rokote tulisi kaikkien kynnelle kykenevien ottaa.
Noh, mutta ehkä tämä riittää tästä. Itse olen piikillä jo käynyt, ja olen tyytyväinen siihen. Jatkakaa te muut!
Kerroinko syyn miksi uimahallit ovat kiinni? Kerroin vain, että ihan yhtä suurella syyllä uimahallit ovat kiinni, kuin esimerkiksi ravintolat.Okei, nyt osoitit sitten olevasi täysin pihalla myös tästä uimahallien sulkusyystä. Mainitsemasi kun ei ole sellainen.
Jos olet noin tyhmä, niin kannattaisiko opetella käyttämään Googlea tai ainakin poimimaan tuloksista muutakin kun salaliittoja.Faktat tiskiin. Itsé olen lukenut ja minulle on linkitetty, että vaikka sinut on rokotettu niin silti voit saada koronan ja levittää virusta. Ainoa ero on, että kun sinut on rokotettu et saa todennäköisesti taudin vakavaa muotoa. Korjaa jos olen väärässä.
Joo. Huomasin tämän myös ja sitten löytyi tuo ohjeistus samalta nettisivuilta, että Vantaa ei rokottaisi alle 6kk sisään sairastamisesta. Tuo ratkaisee kai sen pulman kun mietin aiemmin että kannattaako edes heti mennä piikille. Huomenna silti kyllä soitan besserwisser-puhelun tuonne ja kysyn että laskenko 6kk sairauden alusta vai lopusta ja saanko ajan siis syys- vai lokakuulle. Samassa yhteydessä asiallisesti tiedustelen myös onko varmaa ettei kyseessä ole terveydentilaan liittyvä syrjintä.Kerrankin jotain hyötyä siitä, että on vantaalainen varhais-boomer. Meille nelikymppisille aukesi ajanvaraus koronarokotukseen tänään. Aika varattu ensi viikon perjantaille. Josko tässä tosiaan syksymmällä pääsisi jo vähän normaalimpaan elämään.
HUS ja leviämisvaiheen kriteerit:
Ilmaantuvuus yli 50 -> kyllä
Tapusten kasvuvauhti yli 10% -> ei
Postiivisten näytteiden osuus yli 2% -> ei
Sairaalahoidon ja tehohoidon tarve kasvaa voimakkaasti -> ei
Alle puolet tartuntalähteistä jäljitettävissä -> käsittääkseni ei
Millään muulla kuin ilmaantuvuudella ei ilmeisesti ole enää mitään merkitystä? Aivan käsittämätöntä.
Myös @Sistis Menee ehkä hienosäädöksi, mutta tähän olisi pitänyt tehdä porras satasen ja viidenkympin väliin. En tarkoita, että 75 olisi jokin maaginen välietappi, vaan pikemminkin niin, että satasen alituksen jälkeen esimerkiksi tietty lasku (25%?) kolmen viikon tarkastelujaksolla toisi alueen kiihtymisvaiheeseen, jos muut mittarit olisivat sen mukaiset. Vastaavasti toinen vastaava lasku heti perään merkitsisi perusvaihetta, olettaen taas, että muut mittarit ovat sen mukaiset.HUS ja leviämisvaiheen kriteerit:
Ilmaantuvuus yli 50 -> kyllä
Tapusten kasvuvauhti yli 10% -> ei
Postiivisten näytteiden osuus yli 2% -> ei
Sairaalahoidon ja tehohoidon tarve kasvaa voimakkaasti -> ei
Alle puolet tartuntalähteistä jäljitettävissä -> käsittääkseni ei
Millään muulla kuin ilmaantuvuudella ei ilmeisesti ole enää mitään merkitystä? Aivan käsittämätöntä.
Se tietty mainittiin, että iso osa väestöstä on rokotettu kiinalaisvalmisteilla, joiden tehosta ei ole vielä kovin hyvin mitään riippumatonta tutkimusdataa.Koronavirus | Seychellit on rokottanut väestöstään lähes 70 prosenttia – Nyt pientä saarivaltiota koettelee uusi tartuntapiikki, kolmannes tapauksista rokotetuilla
Saarivaltiossa kirjattiin kuun vaihteessa kolmen päivän aikana lähes 500 uutta tartuntaa.www.hs.fi
Onko tästä nyt tulkittavissa että vaikka päästään 70 prosentin rokotekattavuuteen niin jos seurataan vain uusia tartuntoja niin rajoituksista ei päästä koskaan eroon? Jutussa ei mainittu sairaalaan joutuneista mitään.
Se tietty mainittiin, että iso osa väestöstä on rokotettu kiinalaisvalmisteilla, joiden tehosta ei ole vielä kovin hyvin mitään riippumatonta tutkimusdataa.
Toivottavasti rajoitukset poistuu ennen kuin suurin osa Helsingin asukkaista on puukotettu hengiltä, koska tietyt harrastukset ja nuorisotalot on kiinni. Luotan, että junnujen verhojen värit on vaihdettu, uudet pelikonsolit hankittu ym. ettei susihukka vie. Miten ennen aikaan ihmiset pysyi hengissä, kun ei ollut nykyisen kaltaisia harrastuksia?Turha näistä on yrittää väitellä kun ei ole haluakaan ymmärtää näitä liikuntapaikkojen sulkuja. Nuoriso ostaa Helsingissä puukkoja ja kirveitä ja lähes joka viikko ollut viime aikoina nuorten välisiä puukotuksia. Sama kun heille sanoisi, että miksi ette mene metsään keräämään sieniä kun harrastukset ja nuorisotilat ym ollut kiinni.
Inter avaa katsomot Haka-otteluun - maksimiyleisömäärä 6 katsojaa
Aluehallintoviraston kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta FC Inter on päättänyt sittenkin avata portit yleisölle tulevana sunnuntaina, kun Kupittaalle saapuu vieraaksi FC Haka.www.veikkausliiga.com
Inter käynyt AVIn kanssa neuvottelut ja saa ottaa kuusi katsojaa 8000 kapasiteetin Veritas Stadionille. Toivottavasti myös muut seurat yhtyvät vastaavaan vittuiluun.
Siis olet sitä mieltä, että hallitus haluaa rajoittaa alkoholia tarjoavien ravintoloiden aukioloa vain siitä syystä, että alko saa enemmän asiakkaita?Hallituksen tavoite lienee siirtää ravintoloiden liikevaihdot alkoon ja sitä kautta valtion taskuihin. Nythän siinä on jo aika hyvin onnistuttu.
Siis olet sitä mieltä, että hallitus haluaa rajoittaa alkoholia tarjoavien ravintoloiden aukioloa vain siitä syystä, että alko saa enemmän asiakkaita?
Kuinka paljon mielestäsi tartuntoja olisi Suomessa tänään, jos ravintoloiden aukiolo olisi vapautettu normaaliin ennen vappua?No kyllä tässä selitykset tälle pelleilylle ravintoloita kohtaan alkaa loppumaan...
Kuinka paljon mielestäsi tartuntoja olisi Suomessa tänään, jos ravintoloiden aukiolo olisi vapautettu normaaliin ennen vappua?
Onko mielestäsi rajoituksilla mitään vaikutuksia nykyisiin tautitapauksiin?
Jos keskustelemme kannattavuudesta ravintoloille niin miksi on anniskelurajoituksia ylipäätänsä?Puhuinko normaalista? 21.00 hanat kiinni ja 22.00 ovet kiinni olisi paljon kannattavampaa ravintoloille. Tuollaiset 18.00-19.00 hanat kiinni on naurettavaa.
Kerroinko syyn miksi uimahallit ovat kiinni? Kerroin vain, että ihan yhtä suurella syyllä uimahallit ovat kiinni, kuin esimerkiksi ravintolat.
Myös @Sistis Menee ehkä hienosäädöksi, mutta tähän olisi pitänyt tehdä porras satasen ja viidenkympin väliin. En tarkoita, että 75 olisi jokin maaginen välietappi, vaan pikemminkin niin, että satasen alituksen jälkeen esimerkiksi tietty lasku (25%?) kolmen viikon tarkastelujaksolla toisi alueen kiihtymisvaiheeseen, jos muut mittarit olisivat sen mukaiset. Vastaavasti toinen vastaava lasku heti perään merkitsisi perusvaihetta, olettaen taas, että muut mittarit ovat sen mukaiset.
Ennen sataa lähtötaso saattaa olla liian korkea suurimittaiselle avaamiselle, enkä ehkä lähtisi itsekään ottamaan riskiä siitä, että mentäisiin vielä jonkinlaista takapakkia.