Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 970 380
  • 81 129

Luoto

Jäsen
Epärationaalisuus on sitä, että pelkää leffateatterissa saavansa tappavan taudin vaikka oikeasti paljon vaarallisempaa on se matka kotiosoitteesta sinne leffateatteriin. Voi vaikka jäädä auton alle tai pudota jääpuikko katolta päähän.
Meillä on eri mielipide sekä epärationaalisuudesta, että oikeasta. Jos vieressä tai takana voi jollain kolmesta ihmisestä olla korona, olen täysin kyvytön vaikuttamaan asiaan mitenkään. Kun päivittäin kaupungissa on kymmeniä tartuntoja, vain tollo ei ota huomioon, että elokuvateatterissa voi tartunnan saanut tulla viereen. Matkalla elokuvateatteriin voin vaikuttaa asioihin ja riski on mitätön.
Lisätään vielä, että en minä koronaa halua, vaikka se ei olisi tappavakaan. Taitaa siinä olla ikäviä ja pitkäaikaisia ei-tappavia vaivoja. Ja kaikkein viimeksi haluan tartuttaa tautia muihin.

Anon sanoin, luuseri. Äijät on erikseen.
 
Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuossa yllä on sinulle vastaus asiaan. Voit sen lukaista viestisi yläpuolelta. Eikä kyse ole mistään pelosta edelleenkään, vaan täysin järkevästä toiminnasta. Se, että sinä arvotat asiat eri tavalla ei tee toisesta ihmisestä pelokasta tai tyhmää. Se ihminen vain arvottaa asioita eri tavalla kuin sinä, se voi hänelle olla silti ihan yhtä järkevä valinta kuin sinulle se toinen.

Korjaan sen verran, että tuo ei välttämättä ole järkevää toimintaa, vaikka se on mielestäsi järkevää toimintaa.

Kirjoitit tuossa, että sinulla on 1/10 mahdollisuus saada rokotteen jälkeen koronan vakava tautimuoto. Haastan tämän näkemyksen. Se, että joku rokote antaa 90% suojan väestölle ei käsittääkseni tarkoita sitä ettei se antaisi mitään suojaa 10% eli tuolle 1/10 rokotetuista. Väitän, että vakavan tautimuodon se estää yksilölle vielä paljon tehokkaammin kuin tuon 90% hieman rokotteesta ja yksilöllisistä ominaisuuksista riippuen. Korjaa mikäli olen väärässä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Korjaan sen verran, että tuo ei välttämättä ole järkevää toimintaa, vaikka se on mielestäsi järkevää toimintaa.

Kirjoitit tuossa, että sinulla on 1/10 mahdollisuus saada rokotteen jälkeen koronan vakava tautimuoto. Haastan tämän näkemyksen. Se, että joku rokote antaa 90% suojan väestölle ei käsittääkseni tarkoita sitä ettei se antaisi mitään suojaa 10% eli tuolle 1/10 rokotetuista. Väitän, että vakavan tautimuodon se estää yksilölle vielä paljon tehokkaammin kuin tuon 90% hieman rokotteesta ja yksilöllisistä ominaisuuksista riippuen. Korjaa mikäli olen väärässä.
Tässä nyt sinulle yksi sivu mikä asian selittää. Tai Lancetin sama, jos se on sinusta selkeämpi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minkä asian se selittää? En haluaisi klikkailla auki tuollaisia sivustoja.
Minä vastasin sinun kysymykseen, tai no sanoit korjaa mikäli olen väärässä, no olet väärässä lue itse. Laitoin kaksi lähdettä joista voit asian lukea. Lancetin linkki ei jostain syystä halua aueta kunnolla, mutta Lancet on luotettava sivusto siinä kuin gavi.org:kin.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Minä vastasin sinun kysymykseen. Laitoin kaksi lähdettä joista voit asian lukea. Lancetin linkki ei jostain syystä halua aueta kunnolla, mutta Lancet on luotettava sivusto siinä kuin gavi.org:kin.
Missä tuolla lukee, että joka kymmenes rokotettu saa rokotteesta huolimatta koronan vakavamman tautimuodon?

Haisee perinteiselle mutuwolfin hattuvakiolle tämä taas. Etkö sää oo nolannu jo liian monta kertaa ittes täällä?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Missä tuolla lukee, että joka kymmenes rokotettu saa rokotteesta huolimatta koronan vakavamman tautimuodon?

Haisee perinteiselle mutuwolfin hattuvakiolle tämä taas. Etkö sää oo nolannu jo liian monta kertaa ittes täällä?
Kiitos, että kävit taas henkilöön. Tokikaan se ei ole 1/10 mahdollisuus saada vakava muoto jos vakavalla tarkoitetaan sairaalaan joutumista. Se on mahdollisuus saada tauti ilman mitään suojaa, eli normaalisti ja sitten yksilöstä riippuen se on vakava tai ei. Samalla tavalla kuin rokotettuna on jokin prosentti mahdollista saada ihan normaalisti se tauti, josta sitten voi tulla vakava tai ei. Kyse toki siitä miten määrittää vakavan, minä määritin sen niin, että saa taudin ilman rokotteen antamaa suojaa. Sinä toki saat itse muotoilla sen mitä sinä pidät vakavana. Kyseessä ei ole mikään hattuvakio, vaan se miten rokotteet toimii/on toimimatta kun mennään laboratorioiden ulkopuolelle ja esim. virusaltistuksen määrä on tuntematon tekijä.

Minä en heittäisi 1/10 arpaa siitä, että saanko Koronan jos voin sen välttää, muodostuu siitä sairaalaan asti vievä tai ei. Onko sinusta nyt paremmin muotoiltu? En influenssarokotteen saatuanikaan menisi ehdoin tahdoin altistamaan itseäni influenssalle jos voin sen välttää vaikka kuinka sen kuolleisuus on 10% tms. siitä mitä Koronan.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllä alkaa tosiaan ihmiset sekoilemaan koronasta johtuen. Jos kaikki olisivat kuin @BlackWolf niin saisi sanoa Suomi Oy:lle heipat ja viimeinen sammuttaa valot. Vaikka trollausta varmasti onkin, niin täytyy myöntää että tunteisiin menee. Ihan käsittämätöntä edes ajatella miten vaikeaa elämä olisi ollut ennen tätä koronaa ja olisi sen jälkeen, jos omaisi tuollaisia pelkotiloja muista ihmisistä ja heidän taudeistaan. Täytyy nyt vaan toivoa, että nämä kaikki blackwolffit on trolleja ja ihmiset tajuaisi laittaa kulutusjuhlat pystyyn kun yhteiskuntaa aletaan avaamaan. Itse ainakin meinaan istua baareissa ja ravintoloissa tulevana kesänä kaiken vapaa-aikani.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Intiassa erittäin kova kasvu tartuntamäärissä jatkuu. Toki on niin, että maassa on aivan valtavasti asukkaita ja kaikki on aina suhteellista. Mutta tästäkin huolimatta se on kyllä huolestuttava merkki, että maassa tartuntojen määrä käytännössä tuplaantuu kahden viikon välein tällä hetkellä. Tämä kehitys alkoi noin kuukausi sitten.

Sitten siitä naapurista Bangladeshissa ja Pakistanissa on myös tartunnat lähteneet reippaaseen kasvuun viime viikkoina.

Kyllä nuo kolkat on sellaisia, että on helvetillisen vaikeaa saada tämä virus siellä oikeasti kuriin ihan lähiaikoina. Pelkästään näissä kolmessa maassa asuu yhteensä tuollainen karkeasti ottaen yli 1,7 miljardia ihmistä. Kaikki tietää elinolosuhteet ja millaisia ne on, sekä terveydenhuollon laadun.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samalla tavalla kuin rokotettuna on jokin prosentti mahdollista saada ihan normaalisti se tauti, josta sitten voi tulla vakava tai ei. Kyse toki siitä miten määrittää vakavan, minä määritin sen niin, että saa taudin ilman rokotteen antamaa suojaa.

Ihan oikeasti joutuuko täällä nyt määrittelemään vakavan tautimuodonkin uudelleen? Olet siis trolli ja kyllä, "käyn nyt myös henkilöön".

Sanot, että musta on valkoinen ja joku haastaa näkemyksen. Kaivat esiin sivustoja, joissa sanotaan, että musta ei ole valkoinen, mutta harmaa on lähempänä mustaa kuin puhdas valkoinen. Kun tästä huomauttaa niin kerrot kuinka on mielipideasia mitä kukakin sitten pitää valkoisena. Ei jumalauta. Tämä oli tässä ja numero (nimimerkki) muistiin.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihan oikeasti joutuuko täällä nyt määrittelemään vakavan tautimuodonkin uudelleen? Olet siis trolli ja kyllä, "käyn nyt myös henkilöön".

Sanot, että musta on valkoinen ja joku haastaa näkemyksen. Kaivat esiin sivustoja, joissa sanotaan, että musta ei ole valkoinen, mutta harmaa on lähempänä mustaa kuin puhdas valkoinen. Kun tästä huomauttaa niin kerrot kuinka on mielipideasia mitä kukakin sitten pitää valkoisena. Ei jumalauta. Tämä oli tässä ja numero (nimimerkki) muistiin.
Eli sinusta Koronavirukseen sairastuminen ei ole vakavaa ja kyseessä ei ole vakava tauti? Ja jos tätä näkemystä ei kanssasi jaa, niin on trolli? Minusta kylläkin korona-virus levittää aika hemmetin vakavaa tautia ja sen on todennut about koko maapallon terveydenhuollon ammattilaiset ja maiden hallitukset. Minä en sanonut, että 1/10 saada vakava muoto, sinä sen keksit minun sanomakseni. Minä sanoin, että on 1/10 saada vakava tauti mitä mielestäni Korona todistetusti on.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli sinusta Koronavirukseen sairastuminen ei ole vakavaa ja kyseessä ei ole vakava tauti? Ja jos tätä näkemystä ei kanssasi jaa, niin on trolli? Minusta kylläkin korona-virus levittää aika hemmetin vakavaa tautia ja sen on todennut about koko maapallon terveydenhuollon ammattilaiset ja maiden hallitukset.

Vielä kerran. Ei jumalauta. Tämä on viimeinen vastaukseni sinulle, lue tarkasti ja vaikka pariin kertaan niin ehkä opit jotain.

Koronavirus voi aiheuttaa vakavan tautimuodon, mutta suurimmalle osalle sairastuneista se ei ole vakava tauti. Lukuisat lapset ja nuoret kuten myös vanhemmatkin ihmiset sairastavat koronan kokonaan oireettomana tai hyvin lievin oirein. Kaikki eivät siis edes tiedä sairastaneensa koronaa. Esimerkiksi näissä tapauksissa kyse ei ole vakavasta taudista.

Viestisi viimeinen lause on itsestäänselvyys.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vielä kerran. Ei jumalauta. Tämä on viimeinen vastaukseni sinulle, lue tarkasti ja vaikka pariin kertaan niin ehkä opit jotain.

Koronavirus voi aiheuttaa vakavan tautimuodon, mutta suurimmalle osalle sairastuneista se ei ole vakava tauti. Lukuisat lapset ja nuoret kuten myös vanhemmatkin ihmiset sairastavat koronan kokonaan oireettomana tai hyvin lievin oirein. Kaikki eivät siis edes tiedä sairastaneensa koronaa. Esimerkiksi näissä tapauksissa kyse ei ole vakavasta taudista.

Viestisi viimeinen lause on itsestäänselvyys.
Eli ihan turhaanhan tässä ollaan vuosi oltu kaikki paikat kiinni koko maapallolla ja ihan turhaan on koko maapallo laitettu seis. On näitä Koronan vähättelijöitä ennenkin nähty. Hienoa hei, sinä et pidä Koronaa vakavana, hyvä sinulle. Näköjään ne minua fiksummat (sinusta en tiedä) tuolla päättäjinä ja asiantuntijoina kuitenkin pitää ja ehkä hyvä niin. Minä komppaan jatkossakin niitä jotka tietää minua paremmin, en jatkoajan kirjoittajia joita vituttaa istua sisiällä ja jotka kuolemattomuuden tunnoissaan vähättelee tautia ja vittuilee muille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@BlackWolf , totuushan tuossa @Näkkäri viestissä on. Ja kyllä sinä sen tiedät mutta haluat tapasi mukaan vängätä. Emme me turhaan olla oltu varovaisia ja sulkutiloissa vaikka kaikille ei tule vakavaa tautimuotoa. Toimet on tehty suojallaksemme niitä jotka saavat vakavan tautimuodon. Koska sitä ei varmasti tiedä kenelle sattuu niin kaikki vähän niin kuin suojelee toisiaan. Sen sanominen ettei korona ole kaikille vakava sairaus ei ole vähättelyä vaan totuus. Sen kieltäminen tällä tietämyksellä on ihan turhaa eikä johda mihinkään.

Edit. Minua ei ns. vituta istua sisällä vaan olen nauttinut tästä "rauhan ajasta". Olen ollut kotona ja sen jälkeen kotona ja se on ollut ihan mukavaa. Ja aina voi mennä pihalle jos sisällä olo vituttaa (viittaan siis itseeni).
 
Viimeksi muokattu:
F

Flonaldo

Ei tee mieli mennä elokuviin jos tiedän että molemmin puolin viereen kyynerpäätuntumalle voi tulla koronatartunnan saaneet, samoin taakse hönkimään.
Mun epärationaaliset pelkotilat ja päätökset perustuu dataan punaisena hehkuvan alueen tartuntamääristä ja pariin kertaan hälyttäneeseen koronavilkkuun. Leimakirveellä hoituu väärät mielipiteet näppärästi.
Onpa tästä nyt saatu melkoinen sekoilu aikaiseksi.

Oletettavasti siis tässä henkilö itse on rokotettu, koska muutenhan hän ei siellä leffateatterissa voisi itse olla.

Nyt kun tartuntoja on melko paljon, lienee 1 / 1000 todennäköisyys, että siellä juuri sinun valitsemassasi näytöksessä on yksi (1) tartuttava henkilö. Todennäköisyys sille, että hän tulee kyynärpäätuntumalle juuri sinun paikastasi sitten 1 / 100 000.

Tämä nyt, tänään. Kun leffateatterit ovat auki kaikkialla ja passeja olisi käytössä, likipitäen nolla perään noihin.

Sitten voisi jollain todennäköisyydellä siitä kyynärpäätuntumalta tartunnan saada, mutta rokotus leikkaa kunnolla sairastumista sen verran, että jälleen pistetään nolla perään.

Jos rokotepassi pitää saada siis sinun ja kaltaistesi mielenrauhan vuoksi, on tämä valtava riski luokkaa yksi kymmenestä miljoonasta. Leffaan menossa missä tahansa muussa tapahtumassa on korkeampi riski sairaalaan päätymisestä: automatka, kadun ylittäminen kävellen, rappusten kävely, poppareihin tukehtuminen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@BlackWolf , totuushan tuossa @Näkkäri viestissä on. Ja kyllä sinä sen tiedät mutta haluat tapasi mukaan vängätä (ja jopa vääristellä toisten sanoja). Emme me turhaan olla oltu varovaisia ja sulkutiloissa vaikka kaikille ei tule vakavaa tautimuotoa. Toimet on tehty suojallaksemme niitä jotka saavat vakavan tautimuodon. Koska sitä ei varmasti tiedä kenelle sattuu niin kaikki vähän niin kuin suojelee toisiaan. Sen sanominen ettei korona ole kaikille vakava sairaus ei ole vähättelyä vaan totuus. Sen kieltäminen tällä tietämyksellä on ihan turhaa eikä johda mihinkään.

Edit. Minua ei ns. vituta istua sisällä vaan olen nauttinut tästä "rauhan ajasta". Olen ollut kotona ja sen jälkeen kotona ja se on ollut ihan mukavaa. Ja aina voi mennä pihalle jos sisällä ole vituttaa.
Kuka vääristeli ja kenen sanoja? Ihan kysyn vain. Suosittelen lukemaan aikajärjestyksessä. Voin toki laittaa sinulle tähän ne alle:

tänään klo 15.15 Minä
1/10 on mielestäni vähän liian suuri sauma saada vakava tauti ja lievänkin version saaminen vituttaisi.

tänään klo 15.32 Näkkäri
Kirjoitit tuossa, että sinulla on 1/10 mahdollisuus saada rokotteen jälkeen koronan vakava tautimuoto.

Noin minä kirjoitin vakava tauti, en vakava tautimuoto. Sieltä voit itse tarkistaa. Se, että näkkäri ymmärsi minun sanoneen tai väittää minun sanoneen vakava tautimuoto ei pidä paikkaansa. Eikä myöskään lievänkin version saaminen vituttaisi tarkoita, että kyseessä ei olisi vakava tauti tai että olisin viitannut edellisessä vakavaan tautimuotoon, vaan juurikin kuten kirjoitin vakavaan tautiin. Eli kuka on vääristellyt ja mitä?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@BlackWolf ,totuushan tuossa @Näkkärin viestissä on. Ja kyllä sinä sen tiedät mutta haluat tapasi mukaan vängätä (ja jopa vääristellä toisten sanoja). Emme me turhaan olla oltu varovaisia ja sulkutiloissa vaikka kaikille ei tule vakavaa tautimuotoa. Toimet on tehty suojallaksemme niitä jotka saavat vakavan tautimuodon. Koska sitä ei varmasti tiedä kenelle sattuu niin kaikki vähän niin kuin suojelee toisiaan. Sen sanominen ettei korona ole kaikille vakava sairaus ei ole vähättelyä vaan totuus. Sen kieltäminen tällä tietämyksellä on ihan turhaa eikä johda mihinkään.

Edit. Minua ei ns. vituta istua sisällä vaan olen nauttinut tästä "rauhan ajasta". Olen ollut kotona ja sen jälkeen kotona ja se on ollut ihan mukavaa. Ja aina voi mennä pihalle jos sisällä olo vituttaa (viittaan siis itseeni).
Et edelleen kerro missä muka vääristelen toisten sanomisia. Toistit vain saman viestisi toiseen kertaan. Kerro nyt missä vääristelen jotain? Henkilö tuli tänne vääristelemään minun sanoja ja sinä tulet hyökkäämään minun kimppuun ja väittämään, että minä vääristelen, kiitos tästä.
 

okkim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käppärät
Nyt on koronapaniikki lähtenyt hienosti laukalle.

tällä hetkellä todennäköisyys saada korona on varmaan jotain prosentin osia. Mutta kun on saanut rokotteen, todennäköisyys saada koronan vakava muoto on 10 %. En ihmettele enää näitä rokotekriitikkoja.

Tuossa @BlackWolf in linkittämässä Lancetin jutussa mainittiin että "we would expect roughly 0·05% of vaccinated people would get diseased. " Eli kun olet saanut sen rokotteen niin aika pieni todennäköisyys saada tauti, ja jos sen kuitenkin saat niin mainitsemasi 10% mahdollisuus vakavaan muotoon alkaa nämä kaksi ynnättynä olla melkein vähemmän todennäköistä kuin lottovoitto tänäiltana.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuka vääristeli ja kenen sanoja?

En minä tiedä teidän juttuja vaan kommenttini liittyi noihin kahteen peräkkäin olevaan viestiin. Ei mihinkään mikä on tapahtunut kolmen aikaan.

Koronavirus voi aiheuttaa vakavan tautimuodon, mutta suurimmalle osalle sairastuneista se ei ole vakava tauti. Lukuisat lapset ja nuoret kuten myös vanhemmatkin ihmiset sairastavat koronan kokonaan oireettomana tai hyvin lievin oirein. Kaikki eivät siis edes tiedä sairastaneensa koronaa. Esimerkiksi näissä tapauksissa kyse ei ole vakavasta taudista.

Eli ihan turhaanhan tässä ollaan vuosi oltu kaikki paikat kiinni koko maapallolla ja ihan turhaan on koko maapallo laitettu seis. On näitä Koronan vähättelijöitä ennenkin nähty. Hienoa hei, sinä et pidä Koronaa vakavana, hyvä sinulle. Näköjään ne minua fiksummat (sinusta en tiedä) tuolla päättäjinä ja asiantuntijoina kuitenkin pitää ja ehkä hyvä niin. Minä komppaan jatkossakin niitä jotka tietää minua paremmin, en jatkoajan kirjoittajia joita vituttaa istua sisiällä ja jotka kuolemattomuuden tunnoissaan vähättelee tautia ja vittuilee muille.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En minä tiedä teidän juttuja vaan kommenttini liittyi noihin kahteen peräkkäin olevaan viestiin. Ei mihinkään mikä on tapahtunut kolmen aikaan.





@BlackWolf ,totuushan tuossa @Näkkärin viestissä on. Ja kyllä sinä sen tiedät mutta haluat tapasi mukaan vängätä. Emme me turhaan olla oltu varovaisia ja sulkutiloissa vaikka kaikille ei tule vakavaa tautimuotoa. Toimet on tehty suojallaksemme niitä jotka saavat vakavan tautimuodon. Koska sitä ei varmasti tiedä kenelle sattuu niin kaikki vähän niin kuin suojelee toisiaan. Sen sanominen ettei korona ole kaikille vakava sairaus ei ole vähättelyä vaan totuus. Sen kieltäminen tällä tietämyksellä on ihan turhaa eikä johda mihinkään.

Minua ei ns. vituta istua sisällä vaan olen nauttinut tästä "rauhan ajasta". Olen ollut kotona ja sen jälkeen kotona ja se on ollut ihan mukavaa. Ja aina voi mennä pihalle jos sisällä olo vituttaa (viittaan siis itseeni).
Olet nyt 3 kertaa! toistanut saman viestin vastaamatta kysymykseen. Osasin kyllä lukea sen jo ensimmäisellä kerralla. En ole ihan varma, että onko tämä jo tahallista trollausta vai onko tässä nyt käyttäjällä joku ongelma lainausten kanssa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@BlackWolf ,Pyydän anteeksi toistoa koska sormet ja puhelin eivät toimineet taaskaan kunnolla yhteen. Toinen viesti lähti vahingossa (poistin sen) ja kolmanteen näköjään tuli ylimääräistä tekstiä (poistin sen). Ja poistin ensimmäisestä viestistä "sanojen vääristelyn" koska se oli asiaton kommentti. Pyydän sitä anteeksi. Enkä edellekään kommentoinut mitä joskus klo 15 on tapahtunut. Pitää olla myös mahdollisuus kommentoida ilman että tietää mistä kiista on alkanut.

Edit. Trollata ei ollut tarkoitus vaan kommentoida viestiä jossa mielestäni turhaan hyökkäät Näkkäriä kohtaan syyttäen häntä koronan vähättelystä. Enpä minä rassukka tiennyt että kiistä oli alkanut jo kauan sitten ja siksi käytiin kierroksilla.
 
Viimeksi muokattu:

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tokikaan se ei ole 1/10 mahdollisuus saada vakava muoto jos vakavalla tarkoitetaan sairaalaan joutumista. Se on mahdollisuus saada tauti ilman mitään suojaa, eli normaalisti ja sitten yksilöstä riippuen se on vakava tai ei.
Moikka. Olet ymmärtänyt hieman väärin. Rokote antaa noin 90 % suojan koronaviruksen aiheuttamaa tautia vastaan, mutta myös rokotuksesta huolimatta sairastuneilla tauti jää keskimäärin lievemmäksi kuin rokottamattomilla, joten heillekin rokote antaa merkittävästi suojaa. Ei siis ole niin, että tällöin saisi "taudin ilman mitään suojaa."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös