Vähän
@KooMT kirjoitukseen viitaten, kuinka todennäköisenä pidätte että koululaisten (kutosluokkalaisten) leirikoulu (Suomessa, joku 3-4 päivää) pystyttäisiin järjestämään toukokuun lopussa?
Erittäin epätodennäköisenä. Meillä jäi viime vuonna pitämättä ja rahat jaettiin kaikkien oppilaiden kesken tasan, riippumatta siitä, kuka oli mitäkin maksanut tai kuinka paljon osallistunut. Jotkut voitti, jotkut hävisi (me), mutta toivottavasti meni kaikilla tarpeeseen. Ysiluokkalaisten leirikoulusta tänä keväänä ei ole puhunut kukaan enää kuukausiin, koska kaikkia vituttaa jo valmiiksi se, että se kuitenkin peruuntuisi. Normi kouluviikko vain metrin turvaväleillä on nykynuoren leirikoulu.
Itseäni ainakin risoo, että tuolla on metroasemat täynnä jotain nuorisojengejä, jotka vain maleksivat ympäriinsä. Ulkonaliikkumiskiellolla voitaisiin (toivottavasti) vaikuttaa edes näihin.
Risoo minuakin, vaikken missään käykään. Mutta ajatuksen tasolla ärsyttää kyllä. Minä en vastusta ulkonaliikkumiskieltoa, jos siinä on joku järki. Eli kielletään kaikki, paitsi välttämättömimmät ja annetaan sakkoa, jos kieltoa rikotaan. Olen mukana talkoissa, ehdottomasti. Ei vaikuta mun elämääni oikeastaan ollenkaan, valitettavasti. Mutta, jos tulee yöllinen ulkonaliikkumiskielto, ei sellaisella tule olemaan mitään vaikutusta. Ehkä voisi kuitenkin kokeilla sitä, että metroasemilta ja ostareilta heivataan jengi pellolle? Ulkona koronakin tarttuu huonommin. Raitis ilma tekee hyvää aivoillekin.