Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 931 719
  • 81 126

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Lounais-suomen avi näemmä harkitsee tekevänsä lainvastaisen päätöksen. Eli sulkevansa kuntosalit ja vastaavat. Uudenmaan avi ja stm yhdessä jo päätyivät siihen, että lainmukainen tapa on rajata käyttäjät max kymmeneen. Lisäksi noihin sulkikriteereihin kuului myös se, että sairaanhoidon tarve on pian äärirajoillaan. Tyksissä on tällä hetkellä kahdeksan koronapotilasta....

ei tässä näköjään täälläkään kauaa mene, kun saadaan nuo paikat kiinni. Onneksi korona on sitten sillä voitettu. Vituttaa, onneksi viikonloppuna ehtii vielä baariin.
 

Oadie

Jäsen

Siinä voi nyt ihmetellä mistä tuo muuntovirus on tullut ja missä se on pääasiassa levinnyt. Ja ennenkaikkea olisiko sille voinut tehdä jotain? Nyt voi sitten laittaa vaikka ne salit kiinni hyvällä omallatunnolla ja paasata päälle. Samaan aikaan tulee uutta muuntoa jatkuvasti sisään. Vittu mitä touhua, ihan oikeesti hei.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV

"Aletaan olemaan siinä ison kansallisen kysymyksen äärellä, että aikovatko suomalaiset tämän hoitaa" - Krista Kiuru

Kyllä tämä niin tuntuu hyvältä näin kansalaisena että itseäni syytetään. Hmph.
No kenestä tämä nyt sitten lopulta on kiinni? En minäkään pidä viestintää ihan asiallisena tai ainakaan järkevänä, mutta onhan nyt vallalla ihan järkyttävää uhriutumista aina, kun suositusten noudattamisen tärkeydestä muistutetaan. "Minä niin mieleni pahoitin". Ei ollut erityisesti sinulle, näitä on ollut nyt paljon.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Siinä voi nyt ihmetellä mistä tuo muuntovirus on tullut ja missä se on pääasiassa levinnyt. Ja ennenkaikkea olisiko sille voinut tehdä jotain? Nyt voi sitten laittaa vaikka ne salit kiinni hyvällä omallatunnolla ja paasata päälle. Samaan aikaan tulee uutta muuntoa jatkuvasti sisään. Vittu mitä touhua, ihan oikeesti hei.

Nykyisessä globaalisessa maailmassa se muuntovirus olisi tänne Suomeenkin ennen pitkää tullut, vaikka olisi tehty mitä tahansa sen estämiseksi.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Nykyisessä globaalisessa maailmassa se muuntovirus olisi tänne Suomeenkin ennen pitkää tullut, vaikka olisi tehty mitä tahansa sen estämiseksi.
Ilman muuta näin, mutta jos rajat olisi olleet kunnossa, niin isku olisi ollut pehmeämpi ja tapausten nousu hitaampaa. Oli nyt syy hallituksessa, avustajissa, oikeuskanslerissa tai jähmeässä systeemissä, niin tämä asia on mennyt vityiksi alusta lähtien.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ilman muuta näin, mutta jos rajat olisi olleet kunnossa, niin isku olisi ollut pehmeämpi ja tapausten nousu hitaampaa. Oli nyt syy hallituksessa, avustajissa, oikeuskanslerissa tai jähmeässä systeemissä, niin tämä asia on mennyt vityiksi alusta lähtien.

Vituiksi se on mennyt monessa muussakin maassa, muun muassa tällä hetkellä Virossa.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Tuohon iisalmelaisjoogiin liittyen, huomioin viime ja tällä viikolla, että Iisalmen tartuntaluvut alkoivat nousta ja alkoi olla päivittäin tartunnan saaneita. Tiedä häntä, liittyykö tuohon ensinmainittuun.
 

okkim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käppärät
No kenestä tämä nyt sitten lopulta on kiinni? En minäkään pidä viestintää ihan asiallisena tai ainakaan järkevänä, mutta onhan nyt vallalla ihan järkyttävää uhriutumista aina, kun suositusten noudattamisen tärkeydestä muistutetaan. "Minä niin mieleni pahoitin". Ei ollut erityisesti sinulle, näitä on ollut nyt paljon.

Tottakai tämä on jokaisesta kiinni, en kiellä sitä yhtään. Vaikkakin itse pyrin elämään mahdollisimman samanlaista elämää kuin ennen tätä kurimusta niin on mulla maski kaupassa päällä enkä myöskään seisoskele ihmisten kyljessä kiinni tms. Tarkoitin vaan sitä että mielestäni on typerää tuolta norsunluutornista syyllistää kansaa. Tai no, tuon kuvan olen itse viestinnässä saanut.
 

Oadie

Jäsen
Nykyisessä globaalisessa maailmassa se muuntovirus olisi tänne Suomeenkin ennen pitkää tullut, vaikka olisi tehty mitä tahansa sen estämiseksi.

Niin niin eli parempi näin ja laitetaan tietyt elinkeinot kiinni. Olen hieman eri mieltä asiasta. Mielestäni asialle olisi kannattanut tehdä jotain jo nykyisen tilanteen parantamiseksi, mutta jokaisella on mielipiteensä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Niin niin eli parempi näin ja laitetaan tietyt elinkeinot kiinni. Olen hieman eri mieltä asiasta. Mielestäni asialle olisi kannattanut tehdä jotain jo nykyisen tilanteen parantamiseksi, mutta jokaisella on mielipiteensä.

En minä tarkoittanut viestillä sitä, että parempi näin ja laitetaan tietyt elinkeinot kiinni. Totesin vaan tosiasian, että nykyisessä globaalimmassa maailmassa se muuntovirus olisi ennen pitkää tänne Suomeenkin tullut.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tottakai tämä on jokaisesta kiinni, en kiellä sitä yhtään. Vaikkakin itse pyrin elämään mahdollisimman samanlaista elämää kuin ennen tätä kurimusta niin on mulla maski kaupassa päällä enkä myöskään seisoskele ihmisten kyljessä kiinni tms. Tarkoitin vaan sitä että mielestäni on typerää tuolta norsunluutornista syyllistää kansaa. Tai no, tuon kuvan olen itse viestinnässä saanut.
En ole täysin eri mieltä, ei tuo Kiurun tuhahdus hyvää mediataitoa osoita. Mutta on näitä nyt syytä rummuttaa, eikä se ole syytös niille, jotka ovat niin tähänkin asti tehneet.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En minä tarkoittanut viestillä sitä, että parempi näin ja laitetaan tietyt elinkeinot kiinni. Totesin vaan tosiasian, että nykyisessä globaalimmassa maailmassa se muuntovirus olisi ennen pitkää tänne Suomeenkin tullut.

Tilanne olisi ihan helvetin paljon parempi, jos tuota muuntovirusta olisi saatu torjuttua vaikka kolme kuukautta pidempään. Se ei olisi ehtinyt levitä noin laajalle ja aiheuttaa näin isoa epidemiaa, ennen kuin rokotekattavuus olisi noussut rajoittamaan sitä.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Tilanne olisi ihan helvetin paljon parempi, jos tuota muuntovirusta olisi saatu torjuttua vaikka kolme kuukautta pidempään. Se ei olisi ehtinyt levitä noin laajalle ja aiheuttaa näin isoa epidemiaa, ennen kuin rokotekattavuus olisi noussut rajoittamaan sitä.
Mutta hallituksen effortti oli salien sulkemisessa. Toki sekään ei vielä ole täydellisesti onnistunut. Mutta mikäpä noilta olisi, edes puolittain.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tilanne olisi ihan helvetin paljon parempi, jos tuota muuntovirusta olisi saatu torjuttua vaikka kolme kuukautta pidempään. Se ei olisi ehtinyt levitä noin laajalle ja aiheuttaa näin isoa epidemiaa, ennen kuin rokotekattavuus olisi noussut rajoittamaan sitä.

Se on nyt jossittelua ja epäilen suuresti nykyisessä globaalissa maailmassa, että muuntoviruksen tuloa Suomeen olisi pystytty torjumaan touko-kesäkuuhun saakka, kun se on jo suuressa osassa maailmaa vallitseva virus.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäiskö jengin nyt rauhoittua ja lakata taivastelemasta jokaista Kiurun ja Marinin suusta tulevaa sammakkoa? Tuntuu, että monilla menee sanojat niin paljon liikaa tunteisiin, että unohtuu se sisältö. Viestintä on surkeaa eikä se muuksi varmasti tule muuttumaan. Yrittäkää päästä siitä nyt yli ja käyttäkää omaa järkeä, jos sellaista kerran kuitenkin löytyy. Siellä on taustalla kuitenkin ihan oppinutta väkeä, vaikka eivät fiksuja osaa puhuakaan. Tästä tartuntojen noususta on kuitenkin varoitettu vaikka kuinka kauan ja oikeassahan he ovat olleet. Opetelkaa suodattamaan höpinöistä olennainen ja noudattakaa ohjeistuksia: vähentäkää kontaktit minimiin, mikäli niitä vielä voi vähentää. Nyt ei ole hyvä hetki uhriutua ja uhmata kuin mikäkin angstinen teini. Paska osuu tuulettimeen ja me kärsitään kaikki siitä. Jos sitä paskan määrää voi pienentää, se varmaan kannattaa tässä asiassa nyt tehdä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Suomessakin harkitaan rokotteiden kohdistamista pahimmin koronasta kärsiville alueille.

No, mielestäni asiasta vain keskustellaan. Alueellisia rajoituksia ravintoloiden aukioloaikojen suhteen vastustettiin aikanaan sillä, että sen seurauksena helsinkiläiset lähtevät sankoin joukoin Juukaan bilettämään. Ehkä tämän jälkeen joku alkaa vakavissaan pohtia saman logiikan mukaisesti, että hyvin pärjänneet alueet pahentavat tahallaan tilannettaan, jotta eivät joutuisi jonon hännille...

Aiheeseen liittyen: periaatteessa tuo on ihan hyvä ajatus. Kuitenkin, kuten pari päivää sitten mainitsinkin, jos tuo toteutetaan, niin minusta näiden alueiden eristäminen olisi tehtävä sitä ennen, ettei tauti sitten leviä näille hyvin pärjänneille alueille, joiden rokotesuoja viivästyy...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se on nyt jossittelua ja epäilen suuresti nykyisessä globaalissa maailmassa, että muuntoviruksen tuloa Suomeen olisi pystytty torjumaan touko-kesäkuuhun saakka, kun se on jo suuressa osassa maailmaa vallitseva virus.

Ota huomioon, että ei se virus kuitenkaan heti leviä vallitsevaksi, vaan siinä menee aikaa. Kaikki, mikä olisi onnistuttu viivyttämään tätä tilannetta, olisi kotiinpäin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta hallituksen effortti oli salien sulkemisessa. Toki sekään ei vielä ole täydellisesti onnistunut. Mutta mikäpä noilta olisi, edes puolittain.

Tästä olen jopa osittain samaa mieltä. Salien sulkeminen on osoitus siitä, että taudin torjunta on epäonnistunut.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos rajoilla olisi pakkotestaus ja näitä joogin kaltoinkohteluvideoiden kaltaisia videoita laitettaisiin nettiin, niin kuinkahan moni näistä testauksia vaativista olisi huolestuneita, että ei noin voi mulle tai naapurin Penalle tehdä. Kun ei edes maskia saa vaatia, ettei vain jää pähkinät syömättä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Vituiksi se on mennyt monessa muussakin maassa, muun muassa tällä hetkellä Virossa.
Miksi me ei voitaisi toimia paremmin kuin muualla? Jos halutaan matkia muita maita, niin matkitaan vaikka Tanskaa tai Itävaltaa ja hankitaan niitä rokotteita.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ota huomioon, että ei se virus kuitenkaan heti leviä vallitsevaksi, vaan siinä menee aikaa. Kaikki, mikä olisi onnistuttu viivyttämään tätä tilannetta, olisi kotiinpäin.

Tietysti olisi, mutta tilanne on nyt se, mikä on. Turha jossittelu siitä, mitä olisi voitu tehdä paremmin, on turhaa. Nyt pitää keskittyä siihen, kuinka saamme tilanteen hallintaamme. Seuraavan pandemian aikana voidaan sitten miettiä sitä, mitä tehtiin nyt koronaviruspandemian aikana sekä hyvin että huonosti ja mitä tulee parantaa.
 

okkim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käppärät
Pitäiskö jengin nyt rauhoittua ja lakata taivastelemasta jokaista Kiurun ja Marinin suusta tulevaa sammakkoa? Tuntuu, että monilla menee sanojat niin paljon liikaa tunteisiin, että unohtuu se sisältö.

Mikäli minua tarkoitit niin aiemmin ei ole niinsanotusti mennyt tunteisiin, mutta nyt alkoi tympäistä koska kuitenkin itse olen mielestäni toiminut vastuullisesti. Enkä uhraudu, ei kuulu tapoihini.

Tosin helppohan se täältä Kainuusta huudella kun ollaan vielä perustasolla. Naapurialueet kiihtyvät jo ja useat ystäväni valmistautuvat siirtyyn ravintolatyöstänsä muihin hommiin ainakin toistaiseksi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei nyt millään pahalla, mutta Ossin twitteriä kun lukee niin tuohan lähinnä jotain salaliittoteoriat ketjun kamaa. Vähän haiskahtaa tuollaiselta QAnon-tyypiltä.

Voi olla myös QAnon-tyyppi, mutta ainakin TurtiaisenAnon-tyyppi (mitkä toki saattaa olla aika pitkälti sama juttu):

Ilmoittaudun mukaan Perussuomalaiset rp:n puheenjohtajakisaan

Tein päätökseni osittain Ano Turtiaisen puolueelta saaman kohtelun vuoksi. Ano Turtiainen on ainoa eduskunnassa oleva kansanedustaja, joka on yrittänyt tuoda esille todellisuuden ja päätöksenteon välissä ammottavaa kuilua.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo



Aiheeseen liittyen: periaatteessa tuo on ihan hyvä ajatus. Kuitenkin, kuten pari päivää sitten mainitsinkin, jos tuo toteutetaan, niin minusta näiden alueiden eristäminen olisi tehtävä sitä ennen, ettei tauti sitten leviä näille hyvin pärjänneille alueille, joiden rokotesuoja viivästyy...

Ihan samaa mieltä, ei voi olla niin, että jos esim. PKS ja Varsinais-Suomi rokotetaan ensin, niin sitten heillä on heti vapaa pääsy muualle maahan.

Ja mainitsen samassa viestissä vielä @BOL että samaa mieltä olen kanssasi tuosta, että nyt on syytä nyt jokaisen käyttää järkeään ja keskittyä sisältöön eikä sanojaan; todellakin, tästä on kiurut sun muut varoitelleet jo kuukausisotalla ja oikeassa olivat jo silloin. Vaikka miten tuntuisi, että sutta on huudeltu turhaan eikä nyt enää jaksa totella eikä tottele, koska laki ei määrää, niin pitäisi jaksaa ymmärtää, että kaikkien puolesta tässä jokainen joutuu vapauttaan kaventamaan. Mitä useampi näin tekee, sitä nopeammin päästään normaaliin.
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Itselle tuli helvetinmoinen morkkis kun lähdin vihjailemaan (täysin tuulesta temmattuna) että Savonlinnan vaihto-opiskelijoiden rypäs liittyisi tuohon bussiketjuun. Mielestäni erittäin typerästi tehty minun puolesta.

Oli vain pakko keventää huonoa omatuntoa. Huomaa että tämä menee vaihteeksi kovaa tunteisiin kun alkaa käyttäytymään semmoisella tavalla joka ei kuulu omiin arvoihin.

Välillä pitää antaa keittää yli, mutta faktassa pitää pysyä. Pahoittelen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös