Clubittaja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Mielestäni yhdenkään perusterveen bönden ei pidä saada rokotetta ennen Helsinkiläisiä, jos bönden kuntaan on maksettu senttikin Helsinkiläisten verorahoista tukea.
Tanska ja Itävalta eivät ole hankkineet rokotteita. Tanska ja Itävalta keskustelevat alustavasti kapasiteetin rakentamisesta toisen sukupolven rokotteille, joiden tuotanto on vauhdissa todennäköisesti 2022.Miksi me ei voitaisi toimia paremmin kuin muualla? Jos halutaan matkia muita maita, niin matkitaan vaikka Tanskaa tai Itävaltaa ja hankitaan niitä rokotteita.
Tietysti olisi, mutta tilanne on nyt se, mikä on. Turha jossittelu siitä, mitä olisi voitu tehdä paremmin, on turhaa. Nyt pitää keskittyä siihen, kuinka saamme tilanteen hallintaamme. Seuraavan pandemian aikana voidaan sitten miettiä sitä, mitä tehtiin nyt koronaviruspandemian aikana sekä hyvin että huonosti ja mitä tulee parantaa.
Oikeassa olet, mun moka.Tanska ja Itävalta eivät ole hankkineet rokotteita. Tanska ja Itävalta keskustelevat alustavasti kapasiteetin rakentamisesta toisen sukupolven rokotteille, joiden tuotanto on vauhdissa todennäköisesti 2022.
Tuli mieleen, että kun näitä uusia virusvariantteja näyttää ilmestyvän. Niin eikö ole iso riski, että kehitysmaissa, joihin rokotteet saadaan viimeisinä, syntyykin jonkinlainen uusi variantti mihin olemassaolevat rokotukset eivät päde. Tämä vaikka länsimaissa rokotukset saataisiinkin ”maaliin”.
Tarkoitus ei ole maalailla piruja seinille tai muuta. Kunhan tässä pohdin.
Tämä on ihan aiheellinen kysymys. Näin keittiövirologin pätevyydellä uskallan väittää melkein varmaksi että näin tulee käymään.Tuli mieleen, että kun näitä uusia virusvariantteja näyttää ilmestyvän. Niin eikö ole iso riski, että kehitysmaissa, joihin rokotteet saadaan viimeisinä, syntyykin jonkinlainen uusi variantti mihin olemassaolevat rokotukset eivät päde. Tämä vaikka länsimaissa rokotukset saataisiinkin ”maaliin
Jos ei muuta, niin ainakin tämä Pietilä on panostanut vertauskuviin:Johtajaylilääkäri: "Kaikki tunnusluvut ovat nyt punaisella. Nyt lähdetään tartunnoissa ylöspäin ja lujaa"
Varsinais-Suomen tartunnoista 70 prosenttia on virusmuunnosta. Turun kaupungin alueella prosentti on korkeampi. Koronanyrkki tiedottaa mahdollisista lisäsuluista torstaina.www.ts.fi
Veitsenterä termihän on ties kui vanha. Itse hämmästelin tänää termiä "ryvästymä". En mielestäni siihen aiemmin ollu törmänny mut tänään sattumalta useammassa korona uutisessa.Jos ei muuta, niin ainakin tämä Pietilä on panostanut vertauskuviin:
– Nyt ei enää huudeta sutta vaan ovella huutaa susilauma, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin johtajaylilääkäri Mikko Pietilä vertaa.
– Tämä on kuin hippaa, ja muuntoviruksen käsi ehtii koskettaa useampia, Pietilä toteaa.
En tiedä, onko minään muuna maailmanaikana ollut näin paljon kaikenlaista kielellistä veistelyä ja verbaaliakrobatiaa. Veitsenterät ja villiviirukset lienevät jo osa kansallista kulttuuriperintöä.
Veitsenterä termihän on ties kui vanha. Itse hämmästelin tänää termiä "ryvästymä". En mielestäni siihen aiemmin ollu törmänny mut tänään sattumalta useammassa korona uutisessa.
Oman järjen käyttö ei riitä kun vierus"kaveri" munaa homman. Tämän vuoksi tarvittaisiin esivaltaa ja sen pakkotoimia, nykyisellä räpiköinnillä alkaa Suomeen jo vähitellen menemään usko.Kun täällä itketään ettei sitä ja sitä rajoitusta saada täysimääräisesti voimaan niin tarvitseeko sääntö-Suomessa olla joku rajoitus ennen kuin voi omaa toimintaa rajoittaa? Oma järjen käyttö on mahdotonta ylimääräisten kontaktien välttämisessä ellei Marin ja Kiuru sitä erikseen kiellä? Jos jokainen tekee osansa niin tästä selvitään taatusti helpommalla mutta toki aina on oma napa, eikä mua nyt nappaa mut voin kyllä jeesustella.
Heitin isossa palaverissa, että yhtä isoa projektia viime vuosi ”rokotti” aika pahasti. Kukaan ei tajunnut. Saa käyttää silti.Olen itse no korvannut esim Teamsien alkuhöpinöissä kyselyihin miten menee vanhan vastauksen joka oli "peruspäivä" vastauksella "tässähän tämä veitsenterällä"
Olen itse no korvannut esim Teamsien alkuhöpinöissä kyselyihin miten menee vanhan vastauksen joka oli "peruspäivä" vastauksella "tässähän tämä veitsenterällä"
Pieni kevennys tähän väliin, aiheeseen liittyen kuitenkin. Ollaankohan me Suomalaiset ainoa kansa maailmassa joka vaatii valtiolta kovempia otteita? Tähän soppaan vielä kun lisää sen että valtio yrittää kovasti vastata huutoon, mutta ei pysty.
Vähän tulee sellainen fiilis että vain Suomessa tämä on mahdollista. Onhan tämä hieno maa kun sen näin ajattelee
Yhteinen tahtotila löytyy mutta kun työkalupakki on tyhjä. :) :)
On se. Tämän vuoksi on äärimmäisen tärkeää, että Suomi saa puutteelliset pandemialakinsa nyt kuntoon. Jos sieltä jostain lähtee joku uusi variantti liikkeelle, ja rokotteet eivät siihen tehoa, tauti pitää pysäyttää rajoille. Ymmärtääkseni nyt kehitetään rokotteita, jotka tehoavat ”kaikkiin variantteihin”, joten ehkä sellainen rokote olisi sitten ratkaisu...
Kuulostaa kyllä aika hurjalta jos on totta. Luulisi että tyyppi pelkäisi julkista leimaamista niin rajusti että ei lähtisi ulos tuollaisessa tilanteessa tai ainakaan tunnustaisi sitä. Ihan uskomaton pösilö jos on totta.Linked Inissä kiersi tarina jostain lapsiperheestä pulkkamäessä. Kuulemma perheen isä oli maininnut, että koko perhe oli saanut positiivisen testituloksen edellisenä päivänä, mutta kuulemma eivät olleet vielä karanteenissa, koska viranomaiset eivät olleet soittaneet ja käskeneet karanteeniin. Tämän jälkeen muut perheet olivat poistuneet aika vauhdilla. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta ei yllättäisi jos noin pölvästiä jengiä on liikenteessä.