Miksi me ei voitaisi toimia paremmin kuin muualla? Jos halutaan matkia muita maita, niin matkitaan vaikka Tanskaa tai Itävaltaa ja hankitaan niitä rokotteita.Vituiksi se on mennyt monessa muussakin maassa, muun muassa tällä hetkellä Virossa.
Miksi me ei voitaisi toimia paremmin kuin muualla? Jos halutaan matkia muita maita, niin matkitaan vaikka Tanskaa tai Itävaltaa ja hankitaan niitä rokotteita.Vituiksi se on mennyt monessa muussakin maassa, muun muassa tällä hetkellä Virossa.
Ota huomioon, että ei se virus kuitenkaan heti leviä vallitsevaksi, vaan siinä menee aikaa. Kaikki, mikä olisi onnistuttu viivyttämään tätä tilannetta, olisi kotiinpäin.
Pitäiskö jengin nyt rauhoittua ja lakata taivastelemasta jokaista Kiurun ja Marinin suusta tulevaa sammakkoa? Tuntuu, että monilla menee sanojat niin paljon liikaa tunteisiin, että unohtuu se sisältö.
Ei nyt millään pahalla, mutta Ossin twitteriä kun lukee niin tuohan lähinnä jotain salaliittoteoriat ketjun kamaa. Vähän haiskahtaa tuollaiselta QAnon-tyypiltä.
Ilmoittaudun mukaan Perussuomalaiset rp:n puheenjohtajakisaan
Tein päätökseni osittain Ano Turtiaisen puolueelta saaman kohtelun vuoksi. Ano Turtiainen on ainoa eduskunnassa oleva kansanedustaja, joka on yrittänyt tuoda esille todellisuuden ja päätöksenteon välissä ammottavaa kuilua.
Suomi harkitsee koronarokotteiden kohdentamista pahimmille epidemia-alueille – Hus: ”Kyllä siinä tietty logiikka on”
Norja on päättänyt muuttaa koronarokotejärjestystään niin, että annoksia jaetaan pahimmille epidemia-alueille.www.iltalehti.fi
Aiheeseen liittyen: periaatteessa tuo on ihan hyvä ajatus. Kuitenkin, kuten pari päivää sitten mainitsinkin, jos tuo toteutetaan, niin minusta näiden alueiden eristäminen olisi tehtävä sitä ennen, ettei tauti sitten leviä näille hyvin pärjänneille alueille, joiden rokotesuoja viivästyy...
Tanska ja Itävalta eivät ole hankkineet rokotteita. Tanska ja Itävalta keskustelevat alustavasti kapasiteetin rakentamisesta toisen sukupolven rokotteille, joiden tuotanto on vauhdissa todennäköisesti 2022.Miksi me ei voitaisi toimia paremmin kuin muualla? Jos halutaan matkia muita maita, niin matkitaan vaikka Tanskaa tai Itävaltaa ja hankitaan niitä rokotteita.
Tietysti olisi, mutta tilanne on nyt se, mikä on. Turha jossittelu siitä, mitä olisi voitu tehdä paremmin, on turhaa. Nyt pitää keskittyä siihen, kuinka saamme tilanteen hallintaamme. Seuraavan pandemian aikana voidaan sitten miettiä sitä, mitä tehtiin nyt koronaviruspandemian aikana sekä hyvin että huonosti ja mitä tulee parantaa.
Oikeassa olet, mun moka.Tanska ja Itävalta eivät ole hankkineet rokotteita. Tanska ja Itävalta keskustelevat alustavasti kapasiteetin rakentamisesta toisen sukupolven rokotteille, joiden tuotanto on vauhdissa todennäköisesti 2022.
Tuli mieleen, että kun näitä uusia virusvariantteja näyttää ilmestyvän. Niin eikö ole iso riski, että kehitysmaissa, joihin rokotteet saadaan viimeisinä, syntyykin jonkinlainen uusi variantti mihin olemassaolevat rokotukset eivät päde. Tämä vaikka länsimaissa rokotukset saataisiinkin ”maaliin”.
Tarkoitus ei ole maalailla piruja seinille tai muuta. Kunhan tässä pohdin.
Tämä on ihan aiheellinen kysymys. Näin keittiövirologin pätevyydellä uskallan väittää melkein varmaksi että näin tulee käymään.Tuli mieleen, että kun näitä uusia virusvariantteja näyttää ilmestyvän. Niin eikö ole iso riski, että kehitysmaissa, joihin rokotteet saadaan viimeisinä, syntyykin jonkinlainen uusi variantti mihin olemassaolevat rokotukset eivät päde. Tämä vaikka länsimaissa rokotukset saataisiinkin ”maaliin
Jos ei muuta, niin ainakin tämä Pietilä on panostanut vertauskuviin:Johtajaylilääkäri: "Kaikki tunnusluvut ovat nyt punaisella. Nyt lähdetään tartunnoissa ylöspäin ja lujaa"
Varsinais-Suomen tartunnoista 70 prosenttia on virusmuunnosta. Turun kaupungin alueella prosentti on korkeampi. Koronanyrkki tiedottaa mahdollisista lisäsuluista torstaina.www.ts.fi
Veitsenterä termihän on ties kui vanha. Itse hämmästelin tänää termiä "ryvästymä". En mielestäni siihen aiemmin ollu törmänny mut tänään sattumalta useammassa korona uutisessa.Jos ei muuta, niin ainakin tämä Pietilä on panostanut vertauskuviin:
– Nyt ei enää huudeta sutta vaan ovella huutaa susilauma, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin johtajaylilääkäri Mikko Pietilä vertaa.
– Tämä on kuin hippaa, ja muuntoviruksen käsi ehtii koskettaa useampia, Pietilä toteaa.
En tiedä, onko minään muuna maailmanaikana ollut näin paljon kaikenlaista kielellistä veistelyä ja verbaaliakrobatiaa. Veitsenterät ja villiviirukset lienevät jo osa kansallista kulttuuriperintöä.
Veitsenterä termihän on ties kui vanha. Itse hämmästelin tänää termiä "ryvästymä". En mielestäni siihen aiemmin ollu törmänny mut tänään sattumalta useammassa korona uutisessa.
Oman järjen käyttö ei riitä kun vierus"kaveri" munaa homman. Tämän vuoksi tarvittaisiin esivaltaa ja sen pakkotoimia, nykyisellä räpiköinnillä alkaa Suomeen jo vähitellen menemään usko.Kun täällä itketään ettei sitä ja sitä rajoitusta saada täysimääräisesti voimaan niin tarvitseeko sääntö-Suomessa olla joku rajoitus ennen kuin voi omaa toimintaa rajoittaa? Oma järjen käyttö on mahdotonta ylimääräisten kontaktien välttämisessä ellei Marin ja Kiuru sitä erikseen kiellä? Jos jokainen tekee osansa niin tästä selvitään taatusti helpommalla mutta toki aina on oma napa, eikä mua nyt nappaa mut voin kyllä jeesustella.
Heitin isossa palaverissa, että yhtä isoa projektia viime vuosi ”rokotti” aika pahasti. Kukaan ei tajunnut. Saa käyttää silti.Olen itse no korvannut esim Teamsien alkuhöpinöissä kyselyihin miten menee vanhan vastauksen joka oli "peruspäivä" vastauksella "tässähän tämä veitsenterällä"
Olen itse no korvannut esim Teamsien alkuhöpinöissä kyselyihin miten menee vanhan vastauksen joka oli "peruspäivä" vastauksella "tässähän tämä veitsenterällä"