Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 935 832
  • 81 126

Morgoth

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Käyttäjällä on aivan liikaa tällaisia turhia heittoja. Pelikielto annettu.
Huh huh. Koska oma napa tässä on kaikkein tärkein ja oleellisin, niin ainakin hetkeksi saa hengähtää. Ainoa itseen kunnolla kohdistuva rajoitus eli mahdollinen salien sulkeminen on nyt väistetty ainakin ensi viikon osalta. Lounais-suomen avi on sulkemassa paikkoja vain Raumalla ja Huittisissa, muualle ei toimenpiteitä.

Olen yllättynyt, että avi teki lainmukaisen päätöksen ja että uskalletaan vastustaa hallituksen tahtoa. No tässä nyt mennään tietty viikko kerrallaan ja on vain ajan kysymys, kunnes tytöt ovat pakottaneet kaikki avit sulkemaan kaiken. Mutta ei vielä, nautitaan siitä nyt.

Tuo rauman sulku sinällään naurettava. telakan ihmiset ja Pekka Virta pois laskuista, niin koko kylällä ei olisi mitään hätää. Mutta nyt kokonaisluvut ovat isoja tuosta johtuen, niin suljettava on.

Sulla on todella osuva nikki.
Onnittelut.
 

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Riippuen lopulta mistä variantista tulee hallitseva eli saatetaan tarvita huomattavasti korkeampikin tai tuo voi riittääkin.
(esim. tuhkarokkoon tarvitaan jopa 95 %).

Mitä laumasuojasta nyt tiedetään? Asiantuntijat vastaavat (YLE)

Jep eli tällä hetkellä on R-lukuna käytetty 3,3:a tuon laumasuojan laskemiseen. Jos variantti on R-luvultaan vaikkapa luontaisesti 5, niin laumasuojaan vaaditaan laskennallisesti 80% rokotekattavuus väestötasolla.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Huh huh. Koska oma napa tässä on kaikkein tärkein ja oleellisin, niin ainakin hetkeksi saa hengähtää. Ainoa itseen kunnolla kohdistuva rajoitus eli mahdollinen salien sulkeminen on nyt väistetty ainakin ensi viikon osalta. Lounais-suomen avi on sulkemassa paikkoja vain Raumalla ja Huittisissa, muualle ei toimenpiteitä.

Tuo rauman sulku sinällään naurettava. telakan ihmiset ja Pekka Virta pois laskuista, niin koko kylällä ei olisi mitään hätää. Mutta nyt kokonaisluvut ovat isoja tuosta johtuen, niin suljettava on.
Missäs noin lukee? Itsellä ei ole osunut silmään, niin mielenkiinnosta kyselen
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Artikkelissa Marin vetää Vapaavuoren kölin ali ja melko suoraan ilmaisee, että muuntovirus leviää pk-seudulla koska rajoituksia on purettu ennenaikaisesti. Tässä kyllä haiskahtaa poliittinen peli melko vahvasti, eikä tuo nyt mitenkään kovin rakentavaa ole.
Pidemmän aikaa tuo on selkeästi ollut jo poliittista miekkailua noiden kesken.

Marinista tulee jotakin sellainen mielikuva ettei ole kovin helppo joukkuepelaaja.
Jos miettii asetelmaa Marinin ja Vapaavuoren välillä näissä asioissa, niin ainakin itselle tulee mieleen kahden hyvin oman arvon tuntoisen, ellei jopa narsistisen ihmisen välinen taistelu.

Tulipa testausta testattua tänään Vantaalla ja aika nopeasti eteni. Klo 8:47 varasin ajan botista klo 8:55 näytteenottoon. Minuutin myöhässä paikalle läheiseen drive-iniin, missä muutama auto edessä. Klo 9:12 oltiin puikotettuna kotiin lähdössä. Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin iltasella tietää tuloksenkin jo. Itsellä meni neitsyys tässä, mutta ainakin muiden perheenjäsenten kohdalla nopsaan on aina tullut. Lieneekö sitten perjantai ja lomakausi aiheuttaa, että aika hiljaista tuolla nyt oli verrattuna muihin aikoihin mitä ohi on ajellut tuosta.

Siellä muuten walk-in kaistalla tuli samaan aikaan minibussillinen itämaiden naapureitakin testattavaksi. Liekö raksalle vai telakalle menossa, mutta hyvä että käyvät.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mistä lähtien totuus on ollut poliittinen peli? Oikeasti?

Politiikka ja byrokratia kuitenkin ne isoimmat syypäät ja pääsyyt, miksi arvotaan milloin mitäkin päätöstä kuukausitolkulla, eikä välttämättä sittenkään tule valmista. Kukaan ei halua pahoittaa kenenkään mieltä, ja vitkutellaan asioiden kanssa, jos vaikka joku muu ehtisi tekemään mahdollisesti kipeänkin päätöksen siinä välissä.

Ja sitten jos halutaan tehdä lakiin jotain tarpeellisia muutoksia kansalaisten edun numissä muuttuneessa tilanteessa, niin se onkin sitten niin raskas operaatio saada läpi, että yleistilanne ehtii jo muuttumaankin moneen kertaan.
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niinpä... Olis tääkin pitäny tietää jo vuosia sitten. Mutta kun tuo juna meni, niin pistäs tuohon vaikka kolme asiaa, joihin on nyt varauduttava vaikkapa loppuvuoden aikana?
-
-
-

Ei kai minun tehtäväni ole maallikkona tehdä mitään varautumissuunnitelmia, vaan se on juurikin noiden ammattilaisten hommaa ja he saavat siitä palkkaa. Oli kuitenkin jopa meille maallikoille tiedossa, että koronaviruspandemia tuskin on kevään jälkeen ohi, vaan on todennäköisesti tulossa uusia aaltoja. Miksi siis näihin uusiin aaltoihin ei ole varauduttu tehohoidon osalta näemmä millään tavalla?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai poliittinen peli?

Mistä lähtien totuus on ollut poliittinen peli? Oikeasti?

Marin:

– Kaikessa yksinkertaisuudessaan on kyse siitä, että meillä on paikkoja, meillä on tiloja ja meillä on tilanteita, joissa syntyy fyysisiä kohtaamisia ja näissä kohtaamisissa virus pääsee leviämään.

Jokainen meistä pystyy välttämään nuo tilanteet. Onko tahtoa?
No tämä mitä siteeraat Marinia ei kohdistu Vapaavuoreen.

Poliittiseksi peliksi touhu menee siinä vaiheessa jos vuoropuhelua käydään median kautta tuomalla esille vastakkainasettelua. Totuuden kertominen ei ole aina mikään paras vaihtoehto, nyt on kyse siitä miten kansalaiset toteuttaa valtaapitävien tahtoa.

Jos viestinnässä mennään siihen, että korostetaan olemassaolevia ristiriitoja, otetaan riski siitä että kansalaiset menettää uskon valtaapitäviin. Se on vaarallinen tie. Nyt viestinnän pitäisi olla yhtenäistä ja sen takana tapahtuvan keskustelun pitäisi jäädä verhojen taakse. Kritiikin aika ei ole kriisin keskellä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Artikkelissa Marin vetää Vapaavuoren kölin ali ja melko suoraan ilmaisee, että muuntovirus leviää pk-seudulla koska rajoituksia on purettu ennenaikaisesti. Tässä kyllä haiskahtaa poliittinen peli melko vahvasti, eikä tuo nyt mitenkään kovin rakentavaa ole.

On kyllä rehellisesti ihan saatanan oksettavaa syyttää tuossa lopussa kansalaisia tartuntojen lisääntymisestä. Samaten on lähes yhtä oksettavaa syyttää lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksien avaamista tartuntojen lisääntymisestä. Kaikkein oksettavinta tuossa pääministerimme lausunnossa on kuitenkin se, ettei omasta toiminnasta oteta YHTÄÄN MITÄÄN VASTUUTA!

En ole ennenkään ollut politiikan ystävä enkä koe mitään puoluetta omakseni, mutta jos Marin vastaa käsitystä demarista, niin sellainen en jumalauta ainakaan ole.

Vitun oksettavaa poliittista peliä ollut koko pandemia.

Nyt anteeksi, lähden oksentamaan.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Missäs noin lukee? Itsellä ei ole osunut silmään, niin mielenkiinnosta kyselen

Tuolla noin. Tietysti mitään ei ole päätetty, mutta kyllä nämä "ylen tiedot" usein paikkansa pitävät.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team

Tuolla noin. Tietysti mitään ei ole päätetty, mutta kyllä nämä "ylen tiedot" usein paikkansa pitävät.
Kiitoksia! Mennyt täysin ohi itseltä.


Edit. Eikö tuossa vähän vihjattu että ensin otetaan nuo lievemmät toimet käyttöön, ennenkuin tiloja aletaan sulkea?
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Marinin mielestä siis muuntoviruksen tuleminen maahan oli välttämätön paha, mutta Helsingin talouden pitäminen auki ei? Toivottavasti viimeistään tämän hallituskauden jälkeen Helsinki haastaa nämä ympäri maaseututa maksamansa vähän vajaat 500 miljoonaa euroa. Ehkä sitten siellä josain navetassakin ymmärtävät millä rahalla elävät.

Toisekseen voisi kuvitella, että Helsingin ollessa kaiken pahan alku myös rokotteet kohdistettaisiin tänne.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Miksi siis näihin uusiin aaltoihin ei ole varauduttu tehohoidon osalta näemmä millään tavalla?

Ei tietenkään. HUSissa keskitytään vain tekemään miljoonakauppoja kilpailuttamatta sekä vaatimaan valmiuslakia voimaan, ettei rahaa tarvitsisi käyttää henkilökuntaresurssien lisäämiseen.

Jostain luin, että puoli vuotta kestää hoitajan kouluttaminen tehohoidon vaatimalle tasolle. Aikaahan tässä vuoden aikana ei siis ole millään ollut.... eiku.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lapin sairaanhoitopiiri julistettiin torstaina koronaepidemian leviämisvaiheeseen, vaikka alue oli edelleen kiihtymisvaiheessa.

Eli Lappiin haluttiin pakotusti rajoitukset alkavaksi 8.3. vaikka silloin suurin osa Suomesta pitänyt jo hiihtoloman?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Eli Lappiin haluttiin pakotusti rajoitukset alkavaksi 8.3. vaikka silloin suurin osa Suomesta pitänyt jo hiihtoloman?
Varmaan juuri sen takia. Saa siellä yrittäjät edes jotain leivän päälle, Etelä-Suomen yrittäjistä ei niin väliä.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Huh huh. Koska oma napa tässä on kaikkein tärkein ja oleellisin, niin ainakin hetkeksi saa hengähtää. Ainoa itseen kunnolla kohdistuva rajoitus eli mahdollinen salien sulkeminen on nyt väistetty ainakin ensi viikon osalta. Lounais-suomen avi on sulkemassa paikkoja vain Raumalla ja Huittisissa, muualle ei toimenpiteitä.

Olen yllättynyt, että avi teki lainmukaisen päätöksen ja että uskalletaan vastustaa hallituksen tahtoa. No tässä nyt mennään tietty viikko kerrallaan ja on vain ajan kysymys, kunnes tytöt ovat pakottaneet kaikki avit sulkemaan kaiken. Mutta ei vielä, nautitaan siitä nyt.

Tuo rauman sulku sinällään naurettava. telakan ihmiset ja Pekka Virta pois laskuista, niin koko kylällä ei olisi mitään hätää. Mutta nyt kokonaisluvut ovat isoja tuosta johtuen, niin suljettava on.

Olen kateellinen! Voi olla, että itsekin väistän luodin ja jatkan treenamista jos kielto koskee vain pk-seudun saleja ja ei koko uusimaata. Hyi onko tämä sitä kaikista pahinta koronasyntiä? Lähtee nyt salille pöllöilemään ja vielä tautialueelta muualle!
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Olen kateellinen! Voi olla, että itsekin väistän luodin ja jatkan treenamista jos kielto koskee vain pk-seudun saleja ja ei koko uusimaata. Hyi onko tämä sitä kaikista pahinta koronasyntiä? Lähtee nyt salille pöllöilemään ja vielä tautialueelta muualle!
Tilanteen mukaan. jos sulku täällä käy, niin kyllä minä ainakin lähden ajelemaan aukiolevan salin perässä, jos se vaan about vajaan tunnin matkan päästä löytyy.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olen kateellinen! Voi olla, että itsekin väistän luodin ja jatkan treenamista jos kielto koskee vain pk-seudun saleja ja ei koko uusimaata. Hyi onko tämä sitä kaikista pahinta koronasyntiä? Lähtee nyt salille pöllöilemään ja vielä tautialueelta muualle!
Itse huvittuneena mietin että jos nyt esimerkiksi Rauman salit lyödään kiinni, niin kuinka moni lähtee salille esimerkiksi Eurajoelle, Laitilaan tai Euraan. Itselläkin muutama tuttu jotka ovat eläneet lähes täydellistä koronakuria kohta vuoden, poislukien 3x viikossa salille. Eli tekevät etätöitä, käyttävät kauppakassi-palveluja ja käytännössä liikkuvat kotoa hakemaan ruokaa ja käymään salilla. Voin lyödä vetoa että ajavat sitten vain viereiseen kuntiin treenaamaan. Ei heitä jaksa enää kiinnostaa Marinin väsymys tai Kiurun hartioita painavat huolet. He ovat mielestään oman osansa tehneet, hallitus ei. Enkä ainakaan itse heitä moiti että noin ajattelevat.

Itse kiukuttelen netissä ja hekumoin ajatuksella että olisi vielä nuori ja villi, voisi huudella ”vive la revolution” ja ”mellakoida”*


* Huudella iskulauseita ja lähteä kotiin kun virkavalta ohjeistaa
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse olen nyt ulkonaliikkumiskiellon kannalla. Ei tarvitse miettiä maskipakkoa, ravintoloita tai esiopetuksia. Viikko aikaa ladata jääkaappi ja pakastin. Sen jälkeen ulkona ei kuukauteen liiku kuin poliisi ja puolustusvoimat, kovat piipussa. Koirat kusetetaan alaoven raosta sen mitä remmi antaa myöden. Mutta ulos ei mene kukaan. Tää nykyinen pelleily ja vinkuminen saa loppua. Jos taavi tavantallaaja ei itse ymmärrä omaa parastaan, niin esivallan on estettävä se, millä virus leviää. Keskinäinen kanssakäyminen. Ja siihen tarvitaan tuo totaalinen ulkonaliikkumiskielto.
Voitko nyt heti sitten olla esimerkiksi muille, ja lukkiutua kuukaudeksi kotiisi? Etkä sitten tosiaan käy missään. Minä lenkkeilen sinä aikana ja nautiskelen kevätkeleistä. Enkä mä oikein tiedä, mitä tuollainen kielto hyödyttäisi jossain Nilsiällä tai Kälviällä. Kärsimystä olisi kyllä omiaan aiheuttamaan.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tilanteen mukaan. jos sulku täällä käy, niin kyllä minä ainakin lähden ajelemaan aukiolevan salin perässä, jos se vaan about vajaan tunnin matkan päästä löytyy.

Juu itsellä 23min päässä eli ei paha! Jos kyseessä olisikin vaan 2viikon kiinniolo niin voisi muuta treenailla. Eiköhän parin viikon päästä tilanne täsmälleen sama kun nytkin ja rajoituksia ei voida millään purkaa niin ei tässä kannata jäädä sitä odottelemaan.
 
Kyllä tuo eilinen ministerien tiedotustilaisuus oli kokonaisuudessaan varsin oksettavaa katsottavaa, kuten täällä oikein huomioitiin. Pahin kaikista oli Saarikko, sen perusteella mitä kuuntelin.

Vaikuttaa, että heille kansa on se välttämätön paha, jolle täytyy jollain tavalla yrittää selittää miksi näin toimitaan ja toiminta itsessään ajaa kansan aina vain riippuvaisemmaksi valtiosta.

Kaikkien kansalaisten luovuttamattomia oikeuksia, jotka on vuosisatojen saatossa lunastettu hirveällä hinnalla, poljetaan vain enemmän ja enemmän. Perustelut ovat tietenkin luokkaa: "tämä on tiedän omaksi parhaaksenne", "on teistä kiinni, milloin tämä loppuu", "me emme halua käyttää kovempia otteita, mutta voi olla, että joudumme tekemään sen", "muuta vaihtoehtoa ei ole".

Mieleen tulee lähinnä väkivaltainen parisuhde, mutta tällä kertaa se on kansan ja hallinnon välinen. Kansalaisten kapinaa tai vallankumousta ei tulla näkemään, mutta se voisi olla paikallaan, jotta nämä kansakunnan kaapin päällä tanssivat tädit ja sedät muistaisivat, kenelle ovat töissä.

En usko että yksikään aikaisempi hallitus olisi ollut yhtään parempi. Ei sillä.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole oikeusoppinut mutta olen ollut sillä kannalla että lentokentillä pakkotestaamisen mahdottomuus on tulkinta-asia eikä lain kirjaimen sanelema. Tässä ketjussa on aiheesta selvästi minua enemmän tietäviä mm. @DAF ja @Lätty-ylämummo . Kuitenkin joskus herää epäilys, että oikeusoppineet hirttäytyvät liiaksi kiinni siihen omaan tulkintaansa, kun usein etukäteen "mahdottomia" asioita päädytään kuitenkin toteuttamaan. En tiedä onko tällaisesta kysymys pakkotestauksen osalta ja täytyy heti antaa tunnustusta, että esim. @DAF oli aivan oikeassa keväällä kun keskustelu ketjussa kävi kuumana kansalaisten liikkumisen rajoittamisen osalta.

Kävimme nimimerkin @Lätty-ylämummo pientä keskustelua pakkotestaamisen mahdottomuudesta josta viestini alla.

Minusta tällä logiikalla voitaisiin yhtälailla hoitaa massatestaaminenkin. Nythän pakollisen testaamisen pitää perustua "yksilölliseen" epäilyyn (kuten esimerkissä pakollinen puhallutus). Puhallusratsian tapaan voitaisiin siis laittaa vapaaehtoinen testaus joka sisään-/uloskäynnille. Voit aivan huoletta kieltäytyä vapaaehtoisesta testistä. Kieltäytyminen tosin herättää epäilyn, että sinulla on yleisvaarallinen tartuntatauti mutta haluat välttää karanteenin. Tähän tilanteeseen löytyy oma lainsäädäntönsä (tartuntatautilaki) jolla epäilty voidaan vasten tahtoaankin toimittaa testattavaksi tai karanteeniin. Siksi koronatesti on järkevämpi valinta...

Enkä tarkoita kirjoitusmuotojen matkimisella vittuilla sinulle, joka tuotat hyvää tekstiä ketjuun. Ennemminkin koitan vähän herätellä näkemään sen puolen, että näissä jutuissa on usein enemmän kyse tulkinnasta/semantiikasta kuin varsinaisesti siitä mahdollistaako lain kirjain jotain vaiko ei. Puhallutusratsiassa puhaltaminen on de facto pakollista. Onko koronatesti liian eri asia jotta siitä kieltäytymiseen ei voitaisi analogianomaisesti soveltaa samaa "perusteltua epäilystä" tartuntatautilaissa mainittujen pakkokeinojen avaamiseksi?

Jos korona voitaisiin havaita ilman nenään työnnettävää tikkua, en usko että tällaista keskustelua edes vakavasti käytäisiin vaan pakkotestaus olisi puhallutuksenomainen selviö.

Nimenomaan. Silti minusta tuntuu vaikka maallikko olenkin, että kyse on suurelta osin tulkinnasta eikä vain lain kirjaimesta. Oliko @Lätty-ylämummo joka keskustellessamme esitti tartuntatautilain mukaisen "välttämättömyyden" täyttyvän rajatestauksenkin osalta jos ajaudumme johonkin Belgian tilanteesen. Näinhän asiaa tunnutaan tulkitsevan virallistenkin tahojen toimesta.


16 §
Pakollinen terveystarkastus

Aluehallintovirasto voi päättää, että 14 ja 15 §:n mukaiseen terveystarkastukseen osallistuminen on pakollista, jos se on yleisvaarallisen tartuntataudin tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäillyn tartuntataudin leviämisen ehkäisemiseksi välttämätöntä.



Minusta tulkinta on kuitenkin täysin järjetön. Jos puhutaan välttämättömyydestä epidemian ehkäisemiseksi, testaus on välttämätöntä/perusteltua nimenomaan ennen kuin sisäinen tilanne on päästetty pahaksi. Mitä väliä rajatestauksella on jos tauti leviää jo enemmän maan sisällä? Sen sijaan nimenomaan silloin rajatestauksesta olisi apua kun sisäinen tilanne on hyvä mutta huonomman epidemiatilanteen maista tautia vuotaa rajoilta.

Tuolla tulkinnalla "välttämättömyys" täyttyy silloin kun toimesta ei ole mitään hyötyä, mutta ei täyty silloin kun se oikeasti olisi välttämätöntä.

Nyt minulle oli sen verran breaking news -osastoa oikeuskansleri Tuomas Pöystin kannanotto äskettäin Ykkösaamussa (Ykkösaamu | Audio Areena) 12 minuutin kohdilla:
"Aluehallintovirastolla on ollut toimivalta kokoajan määrätä terveystarkastuksia ---
minun ja ymmärtääkseni oikeusministeriön käsitys on ollut koko ajan se, että ne voidaan määrätä myös isolle ryhmälle ihmisiä mutta aluehallintovirastot ovat aika tiukasti tähän asti noudattaneet sellaista tulkintaa joka lähtee siitä, että pitää olla yksilöperusteinen peruste..."

Pöystin mukaan on myös aihetta keskustella jälkikäteen hallinnon toimintatavasta koska AVI-ja kuntatasolla on velvollisuus ryhtyä toimenpiteisiin jos tartuntataudin leviämisen vaarasta on tieto. Eikä viranomaista pitäisi erikseen joutua ohjeistamaan tällaisiin toimiin ja on syytä varoa ettei päädytä hallintoon joka ei toimi kuin yksityiskohtaisia ohjeita saatuaan.

Voi hyvin olla että minulta on mennyt tämä kuvio ohi ja asia on ollut koko ajan selvää, mutta olen itse kovasti saanut sellaisen kuvan aiemmista keskusteluista että pakkotestaamista on pidetty nimenomaan lain kannalta mahdottomana perusoikeuksien rajoittamisena. Tämän tiedon valossa osa hallitukselle kaadetusta likasangosta kuuluukin siis aluehallintoviranomaisille.
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse huvittuneena mietin että jos nyt esimerkiksi Rauman salit lyödään kiinni, niin kuinka moni lähtee salille esimerkiksi Eurajoelle, Laitilaan tai Euraan. Itselläkin muutama tuttu jotka ovat eläneet lähes täydellistä koronakuria kohta vuoden, poislukien 3x viikossa salille. Eli tekevät etätöitä, käyttävät kauppakassi-palveluja ja käytännössä liikkuvat kotoa hakemaan ruokaa ja käymään salilla. Voin lyödä vetoa että ajavat sitten vain viereiseen kuntiin treenaamaan. Ei heitä jaksa enää kiinnostaa Marinin väsymys tai Kiurun hartioita painavat huolet. He ovat mielestään oman osansa tehneet, hallitus ei. Enkä ainakaan itse heitä moiti että noin ajattelevat.

Itse kiukuttelen netissä ja hekumoin ajatuksella että olisi vielä nuori ja villi, voisi huudella ”vive la revolution” ja ”mellakoida”*


* Huudella iskulauseita ja lähteä kotiin kun virkavalta ohjeistaa

Helsingissä asuvilta tutuilta olen kuullut, että monet salilla kävijät ovat lähdössä sieltä muualle treenaamaan kun salit menevät kiinni. Lahteen asti ainakin ollaan kuulemma valmiita lähtemään, joten eiköhän tuolta 100 km etäisyydeltä jokin auki oleva sali löydy. Jos tämmöistä pitemmälle treenien perässä liikkumista tulee, niin on mielenkiintoista nähdä, onko sillä vaikutusta taudin leviämiseen muualle.

Kun lasten ja nuorten harjoittelu oli tauolla pääkaupunkiseudulla, useat joukkueet ja harrastajaryhmät kävivät harjoittelemassa yksityisissä halleissa siellä mistä vaan vuoroja saivat. Osittain tämä tapahtui myös Uudenmaan ulkopuolella. En nyt tuon seurauksena ainakaan mitään mahdottomia tartuntaryppäitä huomannut ainakaan minkään uutisoinnin perusteella tapahtuneen.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Minua häiritsee pahasti että miten Marin kehtaa valittaa Uudenmaan kannasta lasten ja nuorten harrastustoiminnan suhteen? Espoo tarjoili jo dataa pöytään joka osoittaa ettei harrastustoiminnasta todettu aiheutuneen yhtä ainoaa tartuntaa helmikuussa. Missä on Marinin faktoihin pohjautuvat perusteet sille että näitä pitäisi kieltää taas kokonaan? Minä ihan oikeasti haluan kuulla perusteet. Jos mitään faktapohjaista ei löydy niin sittenhän tässä on kyse jostain saatanan egojen kalistelusta ja valta-aseman korostamisesta Marinin puolelta eikä mistään muusta. Management by perkele on jo aikoja sitten todettu huonoksi ja asiattomaksi tavaksi johtaa. Eikö tätä ole Hakaniemestä muistettu kertoa Sannalle?

Tämä ihmetys eilisen myöhäisillan uutisten jälkikäteen selailun pohjalta.
 
Viimeksi muokattu:

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Juu itsellä 23min päässä eli ei paha! Jos kyseessä olisikin vaan 2viikon kiinniolo niin voisi muuta treenailla. Eiköhän parin viikon päästä tilanne täsmälleen sama kun nytkin ja rajoituksia ei voida millään purkaa niin ei tässä kannata jäädä sitä odottelemaan.
Juu ei kannata. Naurahdin vähän ääneen kun edes kuvittelin, että joku uskoisi jotain rajoitusten purkumahdollisuuksia.

pitää nyt kuitenkin muistaa mm. Se, että eilen esiteltiin kolme viikkoa kestävä operaatio loppukiri. Tänään mainostetaan jo, että todellisuudessa kolmen viikon päästä ei edes harkita aikuisten osalta mitään lievennyksiä, ja että vappuna ehkä voi olla tartunnat jo vähän laskeneet. Hieman erilaisen käsityksen sai eilisestä pressistä.

Mutta jos tässä siis jotain on oppinut niin sen, että hallituksen jne. puheisiin ei kannata luottaa yhtään tippaa. Todella harvoin ne ovat edes puoliksi totta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös