Olen itse seurannut viime aikoina vähemmän koronauutisointia, mutta mielestäni hallitus on ollut jonkun aikaa aika vähän esillä.
Mutta toki tässä varmaan kohta joku ulostulo taas tulee, ei siinä mitään.
Oliko joskus tammikuussa kun mallinnettiin viimeksi tartuntamääriä ja saatiin todella komeita lukuja maaliskuulle? Itse odottelen tilanteen pikaista eskaloitumista, koska ei tässä ole enää kuin vajaa 3 viikkoa maaliskuun alkuun.
Toivotaan, että pysyvät myös nyt taustalla, ei tämä tilanne tällä hetkellä vaadi mitään sen kummempia ulostuloja.
Minä olen odottanut komeita lukuja kohta vuoden. Ei ole näkynyt.
Eipä kauhea ole osumaprosentti jos 65k testejä ja 438 bingoa? 0,67%.
Minusta tuntuu siltä, että sillä ei ole mitään merkitystä THL:lle ja hallitukselle, että paljonko testejä on tehty ja mikä on osumisprosentti. Vain tapauksien lukumäärä merkitsee.
Itsekin tässä odottelen, että milloin niitä ennustettuja nelinumeroisia lukuja/pvä alkaa näkymään. En tosin suosittele
kenenkään pidättelemään hengitystä niitä odotellessa, saattaa tulla happikato ennen sitä.
Sen päivän kun vielä näkisin, että Suomessa on tietojärjestelmä, jossa tällaisissa tilanteessa tiedot uusista tartunnoista
saataisiin yhdellä napin painalluksella suoraan tilastoihin. Eikä, niinkuin nyt, että ilmoitellaan miten sattuu, ehkä jopa
viikkojen takaa positiivisia testituloksia.