Denverin Munasyndi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Joo, täytyy itse asiassa korjata tuota aikasemmin ilmoittamaani lukemaa. Omassa selaimessa menee tällä hetkellä niin pieneksi, että katson 19.1. keskiarvoa, joka ei siis tietenkään ole todellinen, koska olettaa tällä hetkellä lukemaksi 0 tapausta. Mutta siihen asti kuin tartuntoja on merkitty, on suhteellisen paikkansapitävä. Tosin sen huomion olen tehnyt, että lukuihin tehdään nykyään jälkikäteen tapahtuvaa hienosäätöä kahden viimeisimmän päivän osalta seuraavan tullessa sisään. Kokonaislukemat säilyvät ennallaan, mutta yhden päivän tartuntoja siirretään toiselle ja niin edelleen.Syksyllä Helsingissä oli syysloman jälkeiseen aikaan sijoittuva lasku, jonka pohja saavutettiin marraskuun alussa, jolloin taso oli n. 42 tartuntaa/päivä. Tällä hetkellä ollaan n. 57 tartunnassa/päivä. Nämä siis tuolta Helsingin omasta seurannasta, joka tällä hetkellä on muuten varsin epäluettavassa kunnossa ja tuo viikkokeskiarvon käyrä vaeltelee jossain tulevaisuudessa (eikä siten kerro oikeaa lukemaa). Toivottavasti saavat sivuston kuntoon, kun tuota on suht säännöllisesti tullut seurattua. Lisäksi koko asteikon tekee epäluettavaksi huhtikuulle merkattu yli 800 tartunnan ilmeisen virheellinen päivä. Itse olisin myös sitä mieltä, että lasten liikuntarajoitukset voisi poistaa lähiaikoina mikäli tartunnat pysyy kohtuullisen matalalla tasolla.
Ennen kiihdytystä käytiin 40 tapauksen tuntumassa, mutta aivan hyvin "lähtötasoksi" voidaan tällaisessa tapauksessa ottaa myös lokakuun puoliväli, jossa mentiin suhteellisen pitkään noin 60 tapauksen tienoilla. Tarkoituksenani oli lähinnä osoittaa lainaamalleni kirjoittajalle, että Helsingissä on selkeästi tultu takaisin lähtötason lukemiin.