Tai sitten se, ettei koe ryhmäpainetta kovin isona. Järjellä ja varmaan ihan tieteelläkin ajateltuna ruokakaupassa käydessä maskin käytölle ei ole käytännön perusteita.Nyt kun näkee Helsingin ja Espoon (en tiedä mikä muissa tilanne nyt) ruokakaupoissa vielä jonkin verran maskittomia ihmisiä, niin jos ei ole ihan pakottavaa terveydellistä syytä olla maskittomana, niin miten ihmeessä he perustelevat tai selittävät syyn sille? Täällä kuitenkin tautia ja altistumisen vaaraa. Näin äkkiseltään ei tule mieleen muuta kuin välinpitämättömyys ja/tai tyhmyys.
Itse en käytä maskia ruokakaupassa, koska en harrasta siellä läheistä tuttavuutta tuntemattomien kanssa. Ja koko ajan olen salaa odottanut, milloin joku tästä minulle jotain sanoisi. Harmikseni vielä tätä ei ole tapahtunut, mutta toivottavasti jossain vaiheessa.
Suojeltavat saavat muutamia lisävuosia aikaa nauttia nuorempien maksamista eläkkeistä. Ei tällaista kukaan sano ääneen, mutta nyt suojeltavien 60+ vuotiaiden ikäryhmä aiheuttaa aikamoista laskua käytännössä kaikille ikäryhmässä 0-50v.Hyvä juttu Hesarilta ja avaa rajoitusten ongelmallisuutta. Kuten olen sataan kertaan todennut, koronarajoitukset iskevät lapsiin ja nuoriin, vaikka niillä suojellaan heikoimpia vanhuksia. Ikävä dilemma, jonka nuoriso maksaa sekä henkisesti että ihan rahana seuraavan vuosikymmenen aikana. Suojeltavat, noh, eivät ole tätä jälkipyykkiä enää pesemässä.
Nythän on muutenkin kasvamassa Suomessa ikäluokka, joka ensimmäistä kertaa historiassa ei ole varakkaampi kuin edellinen ikäluokka. Tämä koronahassuttelu ei varsinaisesti paranna tätä tilannetta.