Ei, kun pohdin sitä, että teetkö itse kaiken minimoidaksesi mahdollisen tartunnan välttämisen. Varsinkin kun koronaa voi olla missä vain. Uutisointienkin perusteella jotkut hyvin varovaisestikin eläneet ovat tartunnan saaneet.
Minun mielestä ei voi toisen puolesta sanoa, mikä kellekin on tarpeellista. Ja missä menee se raja kuinka paljon tulisi vältellä tartuntaa enemmänkuin valtiovalta käskee. Meillä ihmisillä, kun on erilaisia tarpeita ja erilaiset elämän tilanteet. Siitä syystä, jotkut herkässä vaiheessa olevat saattavat tippua yhteiskunnan kyydistä nyt tämän etäilyn aikakaudella.
Valtiovaltakin halusi pitää koulut auki mahdollisimman pitkään, koska arvioivat että etäkoulu on erisyistä yksilölle haitallisempaa kuin mahdollisen koronan leviäminen.
Aika näyttää tuleeko tästä etäilystä yhteiskunnalle iso lasku vai ei.
Itse olen sellaisessa elämäntilanteessa, että en kaipaa perheen ulkopuolisia kontakteja kovinkaan paljoa. 15-30vuotta sitten asia varmasti ollut toisin.
Toivottavasti tämä on pian ohi.
Duunit on jatkunut koko pandemian ajan nuorison parissa kontaktityössä pk-seudulla, eli periaatteessa riskihommaa koska tartuntoja on nuorilla paljon. Suojatumismahdollisuudet on heikot, joten tehdään ne mitä voidaan.
Vaimolla samanlainen työ, niillä asikastyössä maskit nyt viime viikot.
Lapset päiväkodissa ja koulussa normaalisti. Keväällä oli kotona aina kun oltiin vapaalla.
Salin laitoin jäihin ja tilasin lisää kahvakuulia, tarkoitus oli muutenkin siirtyä minimalistisempaam treenaamiseen, mutta paheneva tilanne nopeutti sitä parilla kuukaudella.
Paria kaveria olen nähnyt, käydään ulkona treenaamassa.
Vanhempia ei tule nyt kun tilanne paheni nähtyä, ollaan sovittu että soitellaan enemmän. Sukujoulu anoppilassavaihtui perhejouluun kotona, siinä on puolensa.
Festareita ja keikkoja on ikävä, mutta ne tulee takaisin.