Eli jokaiselle Suomen kansalaiselle maski, niin tämä pandemia oli siinä? Vai onko teillä ensikäden (hah) tietoa siitä, että kuinka moni pesee kätensä ja/ tai desinfioi niitä. Tunkeeko tyypit kaupassa ja muualla tappituntumalle? Ei ainakaan täällä Kotkassa. Antakaa nyt konkretiaa siitä, että mitä toimia jää tekemättä? Tuon maskien käyttöasteen allekirjoitan kyllä, koska itselläkin meni hetki sen kanssa alkaa pelaamaan. Jos etnisissä lähiöissä tulee muurit koronatietoisuuden ja heidän omien tapojensa välille, niin ehkä ne paukut kandee suunnata sinne, tai sitten ajaa Pasi ulosmenoväylän ja Itäkeskusken välille poikki. Eikä tämä ole mikään sellainen räntti, että tässä ei saisi suomalaisia arvostella. Saa arvostella ja itse teen sitä koko ajan, mutta minua ihan oikeasti kiinnostaisi tietää, että me syvät rivit teemme vielä väärin. Mutta ei sillä, olenhan mä tänne tainnut kirjoitella siitä suden huutamisesta, mitä media on harrastanut, vaikka itsekin ihan kohtuu isoa taloa edustan. Jos kesällä/ loppukesästä annettiin se "glimmer of hope", missä maalailtiin, että lokakuun alussa on kaikki rajoitukset poissa, niin ehkä me tarvittaisiin jonkinlainen "todellisuuden" nyrkki keskellä naamaa, että tajuttaisiin, että nyt ei ihan mene hommat niin kuin pitäisi. Mun käsitys on, että paljon tehdään, mutta samalla myös koitetaan elää niiden annettujen rajoitusten ja ohjeiden, sekä uhkakuvien ristiaallokossa, niin että osan meistä pelastusrengas on vain pestä käsiä, mutta jatkaa muuten elämäänsä, jos ei entiseen, niin johonkin malliin ainakin.
Tartunnat laskivat kevään lockdownin jälkeen. Rajoituksia höllenettiin. Nyt on tartunnat nousussa kohti Everestiä, mutta emme tarvi lockdownia. Ihmiset eivät kuitenkaan ole ryhdikkäitä, joten kohta tarvitaan lockdown.