Tukahduttaminen on aivan älyvapaa idea. Eikä tuo ole edes mitenkään realistista, koska jostain se tänne tulisi kuitenkin taas uudestaan ja sitten taas pitäisi ihmiset pakottaa tutisemaan koteihinsa jne. jne.
Jotenkin vieläkin tulee mieleen se, että ihmiset ei tunnu ymmärtävän sitä, että mikä tuollaisen polun päässä olisi, jos siis ihan oikeasti tämä virus lähdettäisiin pysyvästi tukahduttamaan. Tämä maa olisi vararikossa.
Maskipakon vaatiminen tässä vallitsevassa tilanteessa on minun mielestäni jonkinlaista kummallista kaipuuta jonkun rankaisevan isännän luo, jossa ylhäältä päin sanellaan kaikki. Tiedän, että vapaudesta puhuminen kuulostaa tässä yhteydessä monien mielestä paheksuttavalta. Mutta silti sanon sen, että minä vastustan tälläistä ihmisten vapauteen puuttumista, että nyt ruvettaisiin pakottamaan ihmiset maskin käyttöön. Se maskin käyttö ei ole iso asia vapauden kannalta, eikä iso vaiva yksilön kannalta, ja minä tiedän sen. Mutta nyt on kyse isommasta kysymyksestä ja siitä, että miten me yhteiskuntana toimitaan? Tässä vallitsevassa tilanteessa, jossa virus on varsin hyvin hallussa jonkun maskipakon säätäminen koko maahan loukkaisi, niin vahvasti käsitettä yksilönvapaudesta, että pitäisin sellaisen säätämistä aivan pöyristyttävänä.
Se on nyt vain hyväksyttävä, että tämä tauti on täällä ja sen kanssa on opittava elämään. Kiitos sen kohta tulevan rokotteen, niin tämäkin toivottavasti taantuu nopeasti ihmisten mielissä sinne influenssan tasoiseksi jutuksi, josta kukaan ei ota mitään kierroksia, koska se on niin tavanomainen asia.
Sitä odotellessa, että pääsee taas vapaasti matkustamaan, konsertteihin ja muihin tapahtumiin. Elämään.