Minä en ole missään puhunut, että opiskelijat veisi. Vaan ihan kuule normaali työntekijä voi sen sinne viedä jos sen joltain ei vielä oireita saaneelta saa. Asenne kun niihin maskeihin tuntuu olevan täysin nurinkurinen. Niiden tehtävä on nimen omaan suojata muita myös silloin kun on itse saanut taudin, mutta ei siitä vielä tiedä koska ei ole oireita.
Loput sun jutut on muutenkin niin sairasta Koronan vähättelyä ja roskaa, että jääkööt tuohon.
Niinhän tuossa itse nimenomaan sanoit.
Eikä haittaa omaatuntoa vaikka parisataa opiskelijaa sairastuttaisikin tai vanhainkotiin sen viruksen veisi ja mitä sitten jos joku vammautuu tai kuolee, heikot paskat kuolisi muutenkin.
Normi työntekijä voi viedä mutta tähän olisi helpompi puuttua järjestämällä nimenomaan näille jatkuvasti riskiryhmien kanssa tekemisissä oleville testejä jatkuvasti.
Eikä niin, että nyt testataan kaikki räkänokatkin kun nenä vuotaa se on resurssien totaalista tuhlausta.
Nämä maskinaamat ovat juuri niitä jotka ovat niskassa kiinni kaupoissa yms. ja lisäksi sen 90% ihmisistä pitää niitä väärin joten siinä ne hyödyt olivatkin. Sen sijaan ne jotka ovat ilman maskia pitävät turvavälit jolloin tartunnan riski on pieni.
Ei vähättelyä vaan asiat pitää osata suhteuttaa ei Korona ole niin paha kuin sinä tässä yrität vääntää se tarttuu pienissä huonosti ilmastoiduissa sisätiloissa joissa paljon ihmisiä kuten on nyt nähty Jyväskylässä ja Tahkolla.
Sen sijaan, että näitä mm. uskonnollisia tilaisuuksia kiellettäisiin pistettiin ravintolat kiinni ja näiden ravintoloiden pikasulkemisen takia ens viikolla tulee uusi tartunta ennätyksiä mutta kas kummaa sairaalassa olevien määrä nousee korkeintaan maltillisesti.
Jos julkisuudessa uskallettiin kertoa niin ihan puhdas arvaus koronan esiintyvyys tietyissä maahanmuuttaja kansalaisuuksissa on moninkertainen suomalaisiin verrattuna, no tätähän ei uskalleta kertoa vaikka sama on tullut ilmi mm. Ruotsista.
Ei näiden juttujen takia maskipakkoa kannata kauppoihin yms. tehdä niissä ilmanvaihto toimii keskimäärin todella hyvin ja niissä se altistumisaika on niin lyhyt ettei tartuntaa tule.