Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 995 366
  • 81 131

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Ministerin mukaan tartuntaketjujen ulkopuolelta ei ole todettu yhtään koronavirusta.

Onko se yllätys kun ei tartuntaketjujen ulkopuolelta ole testattu koronaa? Jessus.
Kyllä on testattu ja paljon. Mukaan lukien useampia tuttuni, toistaiseksi ei ole todettu näillä koronaa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Irlanti laittaa pariksi viikoksi koulut, lastenhoitopaikat ja turistinähtävyydet kiinni. Myös kokoontumisia rajoitetaan.

 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki ei-välttämätön lentäminen on kielletty. Kiellon toteuttamisesta vastaa itse kukin.
Eli oman harkinnan mukaista, eihän se silloin ole kielto vaan suositus.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä on testattu ja paljon. Mukaan lukien useampia tuttuni, toistaiseksi ei ole todettu näillä koronaa.
THL:n ohjeiden mukaan julkisella on testattu vain niitä, joilla on oireita JA yhteys riskialueisiin. Nythän toki koko maailma on riskialuetta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Päätettiin harrastejääkiekkojoukkueen kanssa, että pelataan kevään pelit tyhjille katsomoille. Nyt pitää ottaa vastuuta.
Eikös harrastustoiminta ole kielletty kanssa? Eli puulaaki-kiekko jäisi myös kesätauolle.

Kaikenkaikkiaan tätä kuunnellessa on tosi vaikea pitää kausi-influenssaa akuutimpana ongelmana, mutta teen parhaani koska just a flu bro.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itellä olis lento portugaliin lauantaina. Viikon lomasta on kyse. Lähteäkö vaiko eikö lähteä?
Itsellä olisi huomenna lento Tunisiaan. Matkatoimistoon kun soitin, siellä mennään business as usual eli tässä vaiheessa ei voi perua niin että saisi rahojaan takaisin. Ei tässä ole kuin huonoja vaihtoehtoja.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Me kaikki emme edelleen ole sydänkirurgeja emmekä ole olleet lomailemassa korona-alueella. Vaikka sulla olisi kuinka hyvä pointti, niin kyllä nyt esitit sen aika surkeasti.

Selitä mulle miksi mun pointti oli huono? Koronavirus on ollut Suomessa jo kauan. Sydänkirurgi on toki ollut kontaktissa kahden herkässä tilassa olevan potilaan kanssa, mutta samalla tavalla täällä ihmiset käyvät töissä, harrastuksissa, kaupoissa.. missä lie ja ovat mahdollisesti kontaktissa vanhusten ja muiden heikommassa terveydentilassa olevien kanssa.

Eikö olisi parempi jos kaikki vaan katsoisivat peiliin ja pitäisivät huolen siitä että itse toimivat mahdollisimman oikein, sen sijaan että etsitään joukolla joku toinen jota syyttää.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsellä olisi huomenna lento Tunisiaan. Matkatoimistoon kun soitin, siellä mennään business as usual eli tässä vaiheessa ei voi perua niin että saisi rahojaan takaisin. Ei tässä ole kuin huonoja vaihtoehtoja.
Itellä suora reittilento finskiltä, minkä voi siirtää, mutta hotelli menisi omaan piikkiin ymmärtääkseni.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Ministerin mukaan tartuntaketjujen ulkopuolelta ei ole todettu yhtään koronavirusta.

Onko se yllätys kun ei tartuntaketjujen ulkopuolelta ole testattu koronaa? Jessus.
Kyllähän tässä jokupäivä uutisoitiin, että vakavampia hengitystiesairauksia testaillaan myös koronan osalta pistokokein, juuri ulkopuolisten tartuntojen selvittämiseksi. Koronaviruksen testausohje tiukentui Suomessa: Nyt testataan kaikki vakavaa hengitystieinfektiota potevat

Todellisuutta en tiedä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli oman harkinnan mukaista, eihän se silloin ole kielto vaan suositus.
Jos ei osaa itse päättää, onko matka välttämätön, niin vaikka minä voin päättää sen. Koskee myös @jussi_j
Lomamatka Tunisiaan: Turha (ja mitä vittua Tunisiaan?)
Lomamatka Portugaliin: Turha
Ei tää ole niin vaikeeta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itsellä olisi huomenna lento Tunisiaan. Matkatoimistoon kun soitin, siellä mennään business as usual eli tässä vaiheessa ei voi perua niin että saisi rahojaan takaisin. Ei tässä ole kuin huonoja vaihtoehtoja.
Toki ne niin väittää, mutta selkeä viesti meille oli se, että UM:n tiedote on se juttu. Kyllä sieltä pitää ehdottomasti tulla rahaa takaisin myös yksityisille. Oman ryhmäni kanssa kyse on yli kymppitonnista, joten en kyllä aivan heti anna periksi. Odottelen kuitenkin vielä mahdolliset lentokiellot ja maahantulokiellot.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Selitä mulle miksi mun pointti oli huono? Koronavirus on ollut Suomessa jo kauan. Sydänkirurgi on toki ollut kontaktissa kahden herkässä tilassa olevan potilaan kanssa, mutta samalla tavalla täällä ihmiset käyvät töissä, harrastuksissa, kaupoissa.. missä lie ja ovat mahdollisesti kontaktissa vanhusten ja muiden heikommassa terveydentilassa olevien kanssa.

Eikö olisi parempi jos kaikki vaan katsoisivat peiliin ja pitäisivät huolen siitä että itse toimivat mahdollisimman oikein, sen sijaan että etsitään joukolla joku toinen jota syyttää.
Missä täällä on syytelty yhtään ketään? Lähinnä todettu, että tyhmästi tehty ja sillä hyvä. Ei ole kukaan vaatinut mitään munista hirteen tms. sinä se olet täällä ainoa joka jaksaa edes jankata asiasta, "kun ei saa syyttää". Kyllä voi ja saa. Tapahtunut mitä tapahtunut.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Alle 500? Eikö tuo Marin sanonut, että yli 500 hengen kokoontumiset on kielletty ja tämä perustuu tartuntatautilakiin.
Suositus on tehty AVI:lle ja AVI leimaa tämän, vain lakiteknisestä syystä näin. Ei ole mitään syytä AVI:lla olla noudattamatta suositusta.

Uskoisin et nyt Liigan toimistolla valmistellaan jo faksia aiheesta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Ei hätää. Maria Nordin auttaa.
 

Liitteet

  • CE64329B-CA78-4D23-AE80-4BC3F1292D23.jpeg
    CE64329B-CA78-4D23-AE80-4BC3F1292D23.jpeg
    60 KB · kertaa luettu: 384

Liukumessias

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän tässä jokupäivä uutisoitiin, että vakavampia hengitystiesairauksia testaillaan myös koronan osalta pistokokein, juuri ulkopuolisten tartuntojen selvittämiseksi. Koronaviruksen testausohje tiukentui Suomessa: Nyt testataan kaikki vakavaa hengitystieinfektiota potevat

Todellisuutta en tiedä.

Otsikko hieman harhaanjohtava, mutta totta että sairaaloissa todetuista vakavista hengitystieinfektioista, joilta ei löydy influenssaa tai selvää bakteerikeuhkokuumetta on saatettu testata coronaa. Kaikkia vakavaa hengitystieinfektiota sairastavia ei sentään olla coronan varalta testattu. Otos näissä kuitenkin jäänee pieniksi, sillä sairaalan puolelle päätynee vain pieni osa hengitystieinfektioista, suuri osa hoidetaan esim. terveyskeskusten vuodeosastoilla, joissa maantieteellisestä sijainnista riippuen jo influenssatestienkin tulosten valmistumiseen on saattanut kulua useampi päivä.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös