Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 8 980 441
  • 81 131

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Uutisessa lukee että "ulkoministeriö ei enää muuta yksittäisiä matkustustiedotteita koronaviruksen vuoksi" eli mitä tieltoa sieltä nyt ollaan hakemassa?
Lue siitä alkuperäisestä viestistä. Ihan vain piti katsoa, että onko tosiaan uutisissa ensin ennen kuin UM saa omille sivuilleen päivitettyä.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Vaan kun olen alueella missä on vain pari tapausta ja nekin karanteenissa niin vielä en ole sellaisella riskialueella.
Kuinka monen tartunnan jälkeen ajattelit jäädä kotiin. 10? 20? 100?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo, eli "suositus" on vain termi jota käytetään koska "kiellon" asettaa kunta tai aluehallintoviranomainen.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Maailman ehkäpä fiksuin hallinto löytyy 6 miljoonan asukkaan El Salvadorista. Maassa ei vielä yhtään tartuntaa, mutta maahan ei voi matkustaa. Ovet kiinni, joten säilynee koronavapaana alueena.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Tiroli on vähän kuin Pohjois-Italian jatke. Järkeäkin voi käyttää matkustaessa.

Kyllä, järkeä voi käyttää. Jos joku omaa pääsyn Helsingin Stockmannin kameravalvontatallenteisiin, niin voi laskea että kuinka monta aasialaista löytyy kuvasta viimeisen kuukauden ajalta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kuinka monen tartunnan jälkeen ajattelit jäädä kotiin. 10? 20? 100?
Tämän olen tehnyt jo sen jälkeen kun Italiasta lennot jatkui Lappeenrantaan. Kaikki ylimääräinen liikkuminen ulkona on meidän taloudessa jo toista viikkoa pannassa. Ei tässä nyt mitään karanteenia tarvitse, mutta ylimääräinen pois ja tarpeelliset tehdään, kuten työssäkäynti jne.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Ei pidä paikkaansa. Jos olisin esim. pk-seudulla niin kyllä. Vaan kun olen alueella missä on vain pari tapausta ja nekin karanteenissa niin vielä en ole sellaisella riskialueella. Lisäksi en ole lääkäri, mutta jos olisin niin tässä vaiheessa lopettaisin heilumisen julkisissa paikoissa.

Mistä sinä tiedät että kaikki alueellasi tartunnan saaneet ovat karanteenissa?

Edit: Mutta hyvä jos myönnät pk-seudun kuitenkin riskialueeksi. Kuinka moni ihminen meni pk-seudulla tänään aamulla töihin? Aika moni.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko lentomatkustamiset siis kielletty vaiko vain suositus välttää ja siirtää niitä?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Marin ei sanonut sanaa "suosittelee" ainakaan mun mielestä, mielestäni sanoi "Kielletään"
"Hallitus linjasi suosituksista yleisötilaisuuksien osalta....STM ohjeistaa AVI:t antamaan määräyksen...tässä hallituksen suositukset yleisötilaisuuksien osalta"
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Tämän olen tehnyt jo sen jälkeen kun Italiasta lennot jatkui Lappeenrantaan. Kaikki ylimääräinen liikkuminen ulkona on meidän taloudessa jo toista viikkoa pannassa.
Ei vittu... :D


Kuinka paljon varastoitua sokeria saunassa?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mistä sinä tiedät että kaikki alueellasi tartunnan saaneet ovat karanteenissa?
Ei sitä kukaan voikkaan tietää, mutta sen verran nyt pitää kuitenkin luottaa meidän terveydenhuoltoon, että kyllä täällä parhaansa yritetään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Hallituksen tiedotustilaisuuttaa kuunnellen, pakko sanoa että on kyllä helvetin pätevä puhuja tämä Marin. Ei yhtään ainutta takertuvaa sanaa, lukee melkein paremmin kuin Arvi Lind.
On tämä vähän helpommin seurattava tiedotustilaisuus kun Lahden dopingskandaali feat. Paavo M. Petäjä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei vittu... :D


Kuinka paljon varastoitua sokeria saunassa?
Koko sauna täynnä tietenkin. Haluatko ostaa? K-Marketin kauppias toi suoraan rekalla pihaan.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
"Hallitus linjasi suosituksista yleisötilaisuuksien osalta....STM ohjeistaa AVI:t antamaan määräyksen...tässä hallituksen suositukset yleisötilaisuuksien osalta"
Ok, seison korjattuna. Mut eiköhän ne suositukset mene läpi, taitaa olla kaikin puolin muutenkin oman sote/maakunta (tjsp) alueen vastuulle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko lentomatkustamiset siis kielletty vaiko vain suositus välttää ja siirtää niitä?
Kaikki ei-välttämätön lentäminen on kielletty. Kiellon toteuttamisesta vastaa itse kukin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ok, seison korjattuna. Mut eiköhän ne suositukset mene läpi, taitaa olla kaikin puolin muutenkin oman sote/maakunta (tjsp) alueen vastuulle.
Joo, sitä tarkoitin että "suositus" on tässä yhteydessä sama asia kuin määräys. Hallitus suosittaa, ministeriö ohjeistaa, AVI määrää, kunta kieltää. Tai jotain.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Ei sitä kukaan voikkaan tietää, mutta sen verran nyt pitää kuitenkin luottaa meidän terveydenhuoltoon, että kyllä täällä parhaansa yritetään.

Olen samaa mieltä. Mun ainoa pointti oli että on tylsää jos aletaan joukolla haukkumaan yhtä sydänkirurgia, kun me kaikki ollaan tehty samoja virheitä kuin hän.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hallituksen tiedotustilaisuuttaa kuunnellen, pakko sanoa että on kyllä helvetin pätevä puhuja tämä Marin. Ei yhtään ainutta takertuvaa sanaa, lukee melkein paremmin kuin Arvi Lind.

Saisi silti opetella räpäyttämään silmiään välillä, koska nykyinen muistuttaa enemmän Samuel L Jacksonin maniapuhetta Pulp Fictionissa tai jotain barbierobottia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Olen samaa mieltä. Mun ainoa pointti oli että on tylsää jos aletaan joukolla haukkumaan yhtä sydänkirurgia, kun me kaikki ollaan tehty samoja virheitä kuin hän.
Me kaikki emme edelleen ole sydänkirurgeja emmekä ole olleet lomailemassa korona-alueella. Vaikka sulla olisi kuinka hyvä pointti, niin kyllä nyt esitit sen aika surkeasti.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ministerin mukaan tartuntaketjujen ulkopuolelta ei ole todettu yhtään koronavirusta.

Onko se yllätys kun ei tartuntaketjujen ulkopuolelta ole testattu koronaa? Jessus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös