Mainos

Koronavirus – uhka myös Liigalle?

• 2 550 618
  • 16 346

RedIsMyColor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit
Jep eihän tässä mitään ihmeellistä ole. Mekin työnatajana järjestämme vuosittain vapaaehtoisen influessapiikin työntekijöille, minkä työterveys käy antamassa paikanpäällä.

Itse en ymmärrä, mikä siinä piikkien määrässä niin ahdistaa? Kysehän on vain suojauksen tasosta.

Kun kaikki ei kumminkaan piikkiä hae niin jatketaan sit tässä "sulkutilassa" loppu elämämme, hienoa, eikö?

Vai tehdäänkö niin, että jatkettaisiin nyt kuten englannissa elämää ja ne ketkä ottaa piikin ottaa ja ne ketkä ei ota niin ei ota. Ei tää muuten lopu koskaan. Riskiryhmäläiset on jo rokotettu ja meidän sairaalat ei todellakaan ole tällä hetkellä täynnä.

Niin kauan kuin te jotka vaaditte kaikkia ottamaan piikin, niin kauan tämä paska jatkuu. Tota piikkiä ei tule kaikki ottamaan... varmaan 80% suht maximi...

Apheu

Jäsen
Kyllä nyt pitäisi syksyllä homman ihan ehdottomasti vapautua täysin viimeistään parin kuukauden päästä, kun halukkaat ovat saaneet toisenkin rokotteen. Mikäli nyt ei mitään katastrofaalista virusmuunnosta tule tms. Eli hallit auki ja elämä jatkuu. Maskeja toki on hyvä pitää ja suositella, ja vaikka maskipakkokin joissakin tilaisuuksissa, mutta se on pieni hinta siitä, että muu elämä, tapahtumat jne. pyörivät jälleen normaalisti.

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kun kaikki ei kumminkaan piikkiä hae niin jatketaan sit tässä "sulkutilassa" loppu elämämme, hienoa, eikö?

Vai tehdäänkö niin, että jatkettaisiin nyt kuten englannissa elämää ja ne ketkä ottaa piikin ottaa ja ne ketkä ei ota niin ei ota. Ei tää muuten lopu koskaan. Riskiryhmäläiset on jo rokotettu ja meidän sairaalat ei todellakaan ole tällä hetkellä täynnä.

Niin kauan kuin te jotka vaaditte kaikkia ottamaan piikin, niin kauan tämä paska jatkuu. Tota piikkiä ei tule kaikki ottamaan... varmaan 80% suht maximi...

Missä vaiheessa kommentoin mitään sulkutiloihin liittyvää? Ja minun puolestani voidaan hyvinkin tehdä niin kuin Englannissa tehtiin, kunhan toinen rokote on saatu kaikille halukkaille. Harmi vain, että minä en ole tässä päättävässä asemassa, ja tuskin olet sinäkään?

Kyse etenkin tässä ketjussa on nyt siinä, millä keinoin väki saadaan mitä isommissa määrin takaisin halleihin, ja siinä mitkä ovat tähän ne realistiset keinot? Kun me valitettavasti ei vain voida niitä täällä porukalla päättää.

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Näinhän tässä alunperin piti käydäkin. Sulkutila tuli koska yhteiskunnalla ei ollut kykyä torjua koronaa ja sairaaloiden toimintakyky uhkasi ylittyä. Tällöin yhteiskunnat valtiot antoivat avoimen piikin ja sanoivat tehkää meille rokote maksoi mitä maksoi. Kun riskiryhmät ja kaikki ne jotka rokotteen haluavat ovat sen saaneet yhteiskunta jälleen avautuu sulkutila ei voi jatkua yhtään pitempään.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Kaikki on suhteellista.

Uudessa-Seelannissa ensimmäinen koronatartunta sitten helmikuun, maahan heti täysi sulkutila (17.8.2021)

Uuuden-Seelannin suurin kaupunki Auckland (n. 1,4 milj. asukasta) sulussa seitsemän päivää, muu maa kolme päivää.
Myös rannikkokaupunki Coromandel, jossa tartunnan saaneen miehen tiedetään vierailleen, on sulussa viikon.
Koronasulku tarkoittaa käytännössä sitä, että valtaosa kaupoista ja muista liikeyrityksistä on suljettu, myös koulut suljetaan. Kotoa saa poistua vain välttämättömästä syystä.

Tuntuu vapauttavalta asua Suomessa.
Niin, se että jossain vedetään vielä enemmän päin helvettiä ei suinkaan tarkoita sitä etteikö täällä voisi asioita hoitaa paremmin. Jos minulta pöllitään puhelin niin kyllä minua silti vituttaa vaikka naapurissa palaa talo, näin kärjistettynä esimerkkinä.

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Juu on tää suomi ihmeellinen paikka, kun suurin osa ihmisistä on saanut yhden rokotteen myötä kallonkutistajan paperit ja pystyvät ihmisten sielunelämää tulkitsemaan noin hyvin.
Kuka on sanonut, ettei minulla todellakin ole kallonkutistajan papereita. Jos äiti ei anna rokottaa lapsiaan, koska "näkee" rokotteen perustuvan salaliittoon tms. ja sisältävän "vieraita aineita", ei tarvitse olla kallonkutistaja ymmärtääkseen, että äidin "näky" on vainoharhainen..Yleensä nämä ihmiset suhtautuvat epäluuloisesti muihinkin asioihin, mutta ovat sinänsä ihan "normaalin" tuntuisia ihmisiä.

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Kuka on sanonut, ettei minulla todellakin ole kallonkutistajan papereita. Jos äiti ei anna rokottaa lapsiaan, koska "näkee" rokotteen perustuvan salaliittoon tms. ja sisältävän "vieraita aineita", ei tarvitse olla kallonkutistaja ymmärtääkseen, että äidin "näky" on vainoharhainen..Yleensä nämä ihmiset suhtautuvat epäluuloisesti muihinkin asioihin, mutta ovat sinänsä ihan "normaalin" tuntuisia ihmisiä.
Niin että ihmisillä ei voi olla muita syitä olla ottamatta rokotetta kuin salaliittoteoria. Anna mun kaikki kestää. Kannattaisko pikkuisen arvartaa maailmankuvaa ja lukea tätäkin ketjua enemmän, niin saattaisi vaihtoehtoja löytyä pikkuisen enemmän.

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
Muualla Euroopassa homma toimii hyvin, vaikka meillä on koko ajan ollut erittäin hyvä tilanne heihin verrattuna koronan suhteen. Silti täällä ei saada asioita etenemään ollenkaan eteenpäin, vaan pelleillään näiden toimien suhteen ottamalla yksi askel välillä eteen, mutta heti perään kaksi askelta taakse. Tämä ei ole pelkästään jääkiekon ongelma, vaan koskee koko yhteiskuntaa.

Taitaa olla niin, että meillä on hyvä koronatilanne osittain sen takia, että ollaan toimittu sinne päin kuin pitää.
Kyllähän korona jonkinlainen tauti on. Rekisteröidysti tautiin kuolleita melkein 4,5 miljoonaa, todellisuudessa vielä enemmän.
Jos jonkun mielestä koronahoito on vedetty Suomessa vihkoon, voipi mennä vaikka Uuteen Seelantiin (ai niin, sinne ei pääse, kun siellä on yksi koronaa sairastava) tai Brasiliaan (ai niin, ei kannata mennä, kun koronakuolemia kohta 600 000).
Mistä joku on keksinyt, että koronan tukahduttaminen/lieventäminen ei saisi rajoittaa yhteiskunnan toimintaa? Että korona täytyy pitää aisoissa, mutta mitään rajoituksia ei saa olla?
Nin kivaa kuin jääkiekko onkin tai viinan juominen klo kolme yhtä älykkäässä seurassa kuin itsekin, niin kyllähän nämä ovat niitä yhteiskunnan turhimpia toimintoja, jotka voi aivan hyvin rajoittaa, jos siitä on hyötyä. Huom: jos. Ei tietenkään sitten (varmaan aika pian), kun rajoitteilla ei ole suurta merkitystä.

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Niin että ihmisillä ei voi olla muita syitä olla ottamatta rokotetta kuin salaliittoteoria. Anna mun kaikki kestää. Kannattaisko pikkuisen arvartaa maailmankuvaa ja lukea tätäkin ketjua enemmän, niin saattaisi vaihtoehtoja löytyä pikkuisen enemmän.

Miksi ihminen ei ottaisi rokotetta? Poikkeuksetta rokotuksista tulevat haittataudit ovat huomattavasti lievempiä, kuin itse rokotettavan taudin haittavaikutukset. Jos edes niitä haittavaikutuksia siis rokotteista tulisi.

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi ihminen ei ottaisi rokotetta? Poikkeuksetta rokotuksista tulevat haittataudit ovat huomattavasti lievempiä, kuin itse rokotettavan taudin haittavaikutukset. Jos edes niitä haittavaikutuksia siis rokotteista tulisi.

Ei ihan poikkeuksetta, eikä rokotuksesta kieltäytyminen tarkoita sairastumista. Ei tämä ole ihan noin mustavalkoista.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ihan poikkeuksetta, eikä rokotuksesta kieltäytyminen tarkoita sairastumista. Ei tämä ole ihan noin mustavalkoista.
Eikä rokotuksen ottaminen tarkoita haittavaikutuksia. Kyse on siitä, että mikä on järkevin vaihtoehto. En ole vielä nähnyt kunnon perusteluja miksi rokotuksesta kieltäytyminen olisi järkevämpi vaihtoehto.

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Eikä rokotuksen ottaminen tarkoita haittavaikutuksia. Kyse on siitä, että mikä on järkevin vaihtoehto. En ole vielä nähnyt kunnon perusteluja miksi rokotuksesta kieltäytyminen olisi järkevämpi vaihtoehto.
Siihen ei ole olemassa järkeviä perusteita, on täysi mahdottomuus perustella järkevästi rokotuksista kieltäytymistä..Se, että jättää hetkellisen kuumeen tai kolotuksen (rokotuksen mahdollinen haittavaikutus) takia ottamatta, ei ole järjen kanssa missään tekemisissä..

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS

Kun kerran kysyit… yksi syy on lääketieteellinen. Mut eiköhän noista korvaava löydy.

”Jos saa rokotuksesta välittömän vakavan allergisen reaktion eli anafylaksian, samaa rokotetta tai samoja ainesosia sisältävää toista koronarokotevalmistetta ei enää anneta.”

Myöskään saattohoidossa olevalle tai kuumeiselle sitä ei voi myöskään antaa. Ja kyllä, muut syyt on sitten ihmisen itsensä omia.

Viimeksi muokattu:

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Siihen ei ole olemassa järkeviä perusteita, on täysi mahdottomuus perustella järkevästi rokotuksista kieltäytymistä..Se, että jättää hetkellisen kuumeen tai kolotuksen (rokotuksen mahdollinen haittavaikutus) takia ottamatta, ei ole järjen kanssa missään tekemisissä..

Esimerkiksi se että ei aio sairastua. Nyt tartunnan on saanut reilut 100000 suomalaista. N. 2 % suomalaisista ja niistä on nuhakuumeen sairastanut yli 95 %. Joten siitä voi jokainen laskea kuinka todennäköistä on sairastaa vaarallinen korona. Mutta eihän tilastoilla ole mitään väliä, kun pitää perustella rokotteen järkevyyttä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Esimerkiksi se että ei aio sairastua. Nyt tartunnan on saanut reilut 100000 suomalaista. N. 2 % suomalaisista ja niistä on nuhakuumeen sairastanut yli 95 %. Joten siitä voi jokainen laskea kuinka todennäköistä on sairastaa vaarallinen korona. Mutta eihän tilastoilla ole mitään väliä, kun pitää perustella rokotteen järkevyyttä.
Nyt on pakko sanoa, että vaikka olen aika paljon lukenut huonoja perusteluja rokotuksesta kieltäytymiselle, niin mitään näin naurettavaa en ole tähän mennessä lukenut. Menee ihan sanattomaksi.

Hyväksyn perustelusi vain siinä tapauksessa, että elät elämääsi täysin ilman ihmiskontakteja. En usko, että tällaisia ihmisiä on Suomessa yhtäkään, mutta ei kai se täysi mahdottomuuskaan ole.

Suosikkijoukkue
Tappara
Iltalehdessä Poikajärvi uhkailee jo AVIn kieltävän kaikki yleisötapahtumat. Vieläkö joku väittää vallan olevan osaavissa käsissä? Linkki uutiseen alla:

Oopperakohu paisuu: avi uhkaa jo kaikkien yleisötilaisuuksien kieltämisellä
Jos, ja kun, poliisi ottaa oppia eloapinoiden performansseista, tulee tämäkin asia olemaan mitä epätasa-arvoisempi eri puolilla valtakuntaa. Siinä missä Helsingin poliisi neuvottelee oopperalaulajien kanssa viikon tai pari, tamperelaiset virkaveljet ovat kantaneet kaukaloiden gladiaattorit vankilaan, kulkematta pukukopin kautta. Tämä toteutuu ennen kuin aloituskiekko on jäässä.

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Kyllä yhteiskunta nyt pitää aukaista. Ne jotka eivät rokotetta halua niin voivat kärsiä seuraukset itse. Se on jo todistettu että rokotetut kärsii lähinnä pienen nuhan joten makkarat kuumiks taas.

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Nyt on pakko sanoa, että vaikka olen aika paljon lukenut huonoja perusteluja rokotuksesta kieltäytymiselle, niin mitään näin naurettavaa en ole tähän mennessä lukenut. Menee ihan sanattomaksi.

Hyväksyn perustelusi vain siinä tapauksessa, että elät elämääsi täysin ilman ihmiskontakteja. En usko, että tällaisia ihmisiä on Suomessa yhtäkään, mutta ei kai se täysi mahdottomuuskaan ole.
Kerro ihmeessä miten tämä minuun liittyy. Minä elän täysin normaalia elämää enkä aio sitä muuttaa. Kerroin vain sinulle yhden perustelun miksi joku voi kieltäytyä rokotuksesta. Tiedätkö että Suomessa on paljonkin paikkoja missä ei ole yhtään tartuntaa nähty koko puolentoistavuoden aikana. Kaikki ihmiset kun ei asu suurissa kaupungeissa eikä niillä ole niihin mitään asiaa.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kerro ihmeessä miten tämä minuun liittyy. Minä elän täysin normaalia elämää enkä aio sitä muuttaa. Kerroin vain sinulle yhden perustelun miksi joku voi kieltäytyä rokotuksesta. Tiedätkö että Suomessa on paljonkin paikkoja missä ei ole yhtään tartuntaa nähty koko puolentoistavuoden aikana. Kaikki ihmiset kun ei asu suurissa kaupungeissa eikä niillä ole niihin mitään asiaa.
Jos et ole itse rokotevastainen ja puhuit vain siitä miten jotkut muut idiootit suhtautuvat asiaan, niin pahoittelut. Muussa tapauksessa todellakin liittyy sinuun, kun itse tuon perustelun esitit.

Itsekin asun paikkakunnalla, jossa on ollut mitätön määrä tartuntoja koko aikana, mutta en näe silti mitään syytä rokotevastaisuuteen. Ei se vaadi kuin yhden sattuman, niin pienikin paikkakunta on koronan vallassa. Rokotteesta on tutkitusti keskimäärin hyvin vähän tai ei ollenkaan haittaa, joten en ymmärrä miksi se olisi missään tilanteessa huonompi vaihtoehto, kuin ottaa riski vakavasta sairastumisesta.

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Ihan oma valinta. Kolmantena vaihtoehtona on ottaa kaksi yhteiskunnan maksamaa rokotetta.
Neljäntenä vaihtoehtona on jatkaa elämää, niin kuin tähänkin asti ja katsoa lätkää telkkarista jos niikseen. Enkä ole mikään rokotevastainen tms salaliittoteoriikko. Voi olla, että jossain vaiheessa käyn piikin ottamassa.. Mutta tällähetkellä en näe k.o piikille omalla kohdallani mitään tarvetta. Jos "rangaistukseksi" en pääse tapahtumiin, niin ihan yks paskan haile. Seurataan tilannetta..

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Jos et ole itse rokotevastainen ja puhuit vain siitä miten jotkut muut idiootit suhtautuvat asiaan, niin pahoittelut. Muussa tapauksessa todellakin liittyy sinuun, kun itse tuon perustelun esitit.

Itsekin asun paikkakunnalla, jossa on ollut mitätön määrä tartuntoja koko aikana, mutta en näe silti mitään syytä rokotevastaisuuteen. Ei se vaadi kuin yhden sattuman, niin pienikin paikkakunta on koronan vallassa. Rokotteesta on tutkitusti keskimäärin hyvin vähän tai ei ollenkaan haittaa, joten en ymmärrä miksi se olisi missään tilanteessa huonompi vaihtoehto, kuin ottaa riski vakavasta sairastumisesta.
Kyllä minä olen saanut rokotteet altistavien tekijöiden takia. Tosin jos niitä ei olisi ja asuisin pikkupaikkakunnalla, niin en välttämättä olisi rokotetta ottanut.

Kannattaa opetella ajattelemaan muidenkin kantilta asioita. Ei ihmiset ole idiootteja vaikka ajattelevat asioista eritavalla kuin sinä. Vakavan sairauden riski on suhteellisen minimaalinen kuitenkin suurimmalle osalle ihmisistä, mutta siitä ei puhuta mediassa mitään. Tai edes taudin saaminen on suurimmalle osalle ihmisistä todella pieni. Riippuu asuinkunnasta ja ihmiskontaktien määrästä, sattumasta jne...

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Kyllä minä olen saanut rokotteet altistavien tekijöiden takia. Tosin jos niitä ei olisi ja asuisin pikkupaikkakunnalla, niin en välttämättä olisi rokotetta ottanut.

Kannattaa opetella ajattelemaan muidenkin kantilta asioita. Ei ihmiset ole idiootteja vaikka ajattelevat asioista eritavalla kuin sinä. Vakavan sairauden riski on suhteellisen minimaalinen kuitenkin suurimmalle osalle ihmisistä, mutta siitä ei puhuta mediassa mitään. Tai edes taudin saaminen on suurimmalle osalle ihmisistä todella pieni. Riippuu asuinkunnasta ja ihmiskontaktien määrästä, sattumasta jne...
Melkoinen homma juosta koronaa karkuun vuodesta toiseen, kun se ei tiettävästi tule katoamaan mihinkään. Onnea sinulle laadukkaaseen elämääsi mahdollisimman pienen paikkakunnan mahdollisimman syrjäisellä kylällä ja mielellään erakkona..Asiantuntijoiden mukaan jokainen rokottamaton ihminen tulee sairastumaan koronaan..mutta ehkä löydät sellaisen kolon, että olet "elämän ulkopuolella"..Tosin tämä ei täysin täsmää sinuun, kun "jouduit" alistumaan ja ottamaan rokotteet vastoin arvojasi..mutta ajatteluusi tämä täsmää.

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Melkoinen homma juosta koronaa karkuun vuodesta toiseen, kun se ei tiettävästi tule katoamaan mihinkään. Onnea sinulle laadukkaaseen elämääsi mahdollisimman pienen paikkakunnan mahdollisimman syrjäisellä kylällä ja mielellään erakkona..Asiantuntijoiden mukaan jokainen rokottamaton ihminen tulee sairastumaan koronaan..mutta ehkä löydät sellaisen kolon, että olet "elämän ulkopuolella"..Tosin tämä ei täysin täsmää sinuun, kun "jouduit" alistumaan ja ottamaan rokotteet vastoin arvojasi..mutta ajatteluusi tämä täsmää.
Ymmärrätkö lukemaasi vai yritätkö olla vitsikäskin. Tästä voidaan lyödä vaikka vetoa ettei kaikki rokottamattomat tule tautia sairastamaan. Vai osuiko asiantuntijat oikeaan 70000 kuollutta ja 11000 tartuntaa päivässä. Ei tainnut ihan putkeen mennä.

Suosikkijoukkue
SaiPa ja Jokipojat
Olen lueskellut järkyttyneenä ja masentuneena kaikkea, mitä tähän ketjuun on kirjoiteltu. Yksi ratkaisumalli vaan ei ole vielä noussut esiin. Toki, eihän se täällä meidän nössölandiassa ikinä toteutusikaan kaiken helkatin lainsäädännön ja ihmisten tasa-arvon takia.....

Yhteiskunta velkaantuu tällä hetkellä ihan helkatinmoista kyytiä ja syynä ovat koronasta maksettavat korvaukset yrityksille, testaukset, jäljitykset ja etenkin sairaudenhoito rokotuksista puhumattakaan. Kaikille kansalaisille on tarjottu mahdollisuutta saada tieteellisesti todistettu suoja helvatin v.....mäistä tautia vastaan, joka pahimmillaan on kuolemaksi. Ongelma tuntuu olevan se, että osa kansasta milläkin verukkeella ei halua ottaa rokotetta. Tyhmäähän se mielestäni on, ettei meillä ole painostuskeinoa, jolla saisimme kaikki sen ottamaan, kun oikein ilmaiseksi olisi saatavilla.

Porukka joka ei ole halukas ottamaan piikkiä, haluaa kuitenkin osallistua kaikkeen toimintaan yhteiskunnassa, kuten seuraamaan liigapelejä. Yhteiskunta tyhmyyttään tarjoaa mahdollisuutta osallistua tapahtumiin kun on koronatesti tehty. Tietenkin se maksetaan yhteiskunnan varoilla, eikä takuulla ole ilmainen valtiolle. Jotkut sitten ilmeisesti ravaavat ennen joka ottelua ilmaisessa testissä, jotta pääsevät peliin. Aivan järjetöntä touhua ja maksaa meille veronmaksajille ihan helkatisti.

Olen sitä mieltä, että jokainen aikuinen, joka kieltäytyy ottamasta koronarokotusta tiettyyn päivämäärään mennessä, voisi varautua maksamaan oman sairaalahoitonsa täysimääräisenä, jos diagnoosina olisi korona. Suojaa on tarjottu verovaroista, mutta jos ei kelpaa, niin sitten voisi hyvinkin mennä mielestäni oman rahapussin rahoista. Mitenhän paljon tuo sairaalan tehohoitopaikka vaikkapa yhdeltä viikolta maksaisi oikeasti? Veikkaanpa, että rokotuspisteille tulisi ihan hemmetin pitkät jonot!

Valitettavasti tässä hölmöläisten maassa tämä ei ikinä toteudu. Asuisimmepa aiemmin parjatussa Uudessa-Seelannissa, niin liiga alkaisi takuulla 10.9.2021. Ei mulla muuta.....

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy