Mainos

Koronavirus – uhka myös Liigalle?

• 2 550 649
  • 16 346

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jo tapahtunutta tuomitsemalla ja tartunnan saanutta syyllistämällä ei asiat miksikään muutu. Valistus ja informointi pitää kohdistaa tulevaan, että vastaavaa ei pääsisi tapahtumaan jatkossa.
Julkinen lynkkaus varmistaa, ettei moinen perseily toistu jatkossa.

Juuri näiden minäminäminä-ihmisten takia täällä ollaan laittamassa taas lisää rajoituksia päälle. "Minä kun haluan mennä otteluun, menen sinne vaikka oireisena". Ei siinä mitään. En itsekkään välitä, enkä pelkää tätä tautia pätkääkään, mutta ajattelen myös sen verran muita, että en lähde oireilevana mihinkään yleisötilaisuuksiin.

Itsekkyyden multihuipentuma, joka ansaitsee tuomion. Ei ihmisten virheitä voi olla tuomitsematta sillä mentaliteetilla, että "ei se auta enää mitään".

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vaikka joku olisi altistanut muita katsojia niin en panikoisi. Pitää aika lähellä olla että saisi tartunnan ja jos vielä kaikilla maskit niin riski minimaalinen.

Uskon että todennäköisyys saada tartunta katsomossa on aika pieni kaikkiin muihin paikkoihin verrattuna.

Toki sairaana pitäisi jäädä himaan.

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jo tapahtunutta tuomitsemalla ja tartunnan saanutta syyllistämällä ei asiat miksikään muutu. Valistus ja informointi pitää kohdistaa tulevaan, että vastaavaa ei pääsisi tapahtumaan jatkossa.
Valistus ja informointi on aloitettu ainakin täällä Turussa jo viikkoja sitten ja uskoisin että aiko monella muullakin paikkakunnalla. Olisko aika aloittaa myös siellä Porissa?

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Valistus ja informointi on aloitettu ainakin täällä Turussa jo viikkoja sitten ja uskoisin että aiko monella muullakin paikkakunnalla. Olisko aika aloittaa myös siellä Porissa?
Mistä niin päättelet?
Onhan täällä maskipakko ja kaikki muutkin valistukset tehty. Koronatartuntaluvutkin on Suomen alhaisimpia.

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas

On aloitettu kyllä, mutta maskipakkoa ei ole tehty. Mahdetaanko edes uskaltaa? Halli on iso, mutta sen verran pyörii humalahakuista maskitonta ettei tässä ole syytä mihinkään ylpeilyyn.

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
On aloitettu kyllä, mutta maskipakkoa ei ole tehty. Mahdetaanko edes uskaltaa? Halli on iso, mutta sen verran pyörii humalahakuista maskitonta ettei tässä ole syytä mihinkään ylpeilyyn.
Mitä ylpeilyä? Vaikka aihetta olisikin kun katsoo TPS :n infovideota. Enkä mä ole edes maskeista mitään puhunut. Tuohon kommentoin kun Pratu ehdottaa infoamista ja valistusta tulevaan. Kyllä siitä on rummutettu täällä Turussa jo monta viikkoa ettei vähäiselläkään oireilulla peliin tulla, miksi se on nyt ollut jollekin Hämeenlinnalaiselle vaikee ymmärtää? Siitä pisteet että on käyttänyt maskia.

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Mitä ylpeilyä? Vaikka aihetta olisikin kun katsoo TPS :n infovideota. Enkä mä ole edes maskeista mitään puhunut. Tuohon kommentoin kun Pratu ehdottaa infoamista ja valistusta tulevaan. Kyllä siitä on rummutettu täällä Turussa jo monta viikkoa ettei vähäiselläkään oireilulla peliin tulla, miksi se on nyt ollut jollekin Hämeenlinnalaiselle vaikee ymmärtää? Siitä pisteet että on käyttänyt maskia.

Koko Suomessa on rummutettu yli puoli vuotta. Ei siinä enää tunnu yhdenkään Liiga-joukkueen ohjeistus yhtään missään. Esimerkiksi joka työpaikassa on aina henkilöitä, jotka tulevat ihan vähän vaan kipeänä töihin. On vain ajan kysymys milloin Turussa on paska tuulettimessa ja hei meillä ei ole edes sitä maskipakkoa, joka Porilaisille on.

Jäässä

Jäsen
Jos mulla todettaisiin olevan korona ja olisin sitä ennen käynyt maski päällä pelissä niin en missään nimessä sanoisi että olen käynyt pelissä. Media kusettaa ja liioittelee niin miksi itse olisin rehellinen? Ei tosta kukaan hyödy että noista ilmoitetaan. Kärsimystä se tuottaa.

Suosikkijoukkue
IFK
Jos mulla todettaisiin olevan korona ja olisin sitä ennen käynyt maski päällä pelissä niin en missään nimessä sanoisi että olen käynyt pelissä. Media kusettaa ja liioittelee niin miksi itse olisin rehellinen? Ei tosta kukaan hyödy että noista ilmoitetaan. Kärsimystä se tuottaa.
No siitä hyötyisi ainakin ne, jotka arvostavat läheisiään sen verran, etteivät halua tartuttaa heihin virusta saatuaan itse tartunnan. Itämisaika on 2-5 vrk, jona aikana itse on oireeton, mutta levittää virusta eteenpäin. Salaamalla oman tartuntasi riistät heiltä mahdollisuuden suojata omia läheisiään. Edesvastuutonta.

Jäässä

Jäsen
No siitä hyötyisi ainakin ne, jotka arvostavat läheisiään sen verran, etteivät halua tartuttaa heihin virusta saatuaan itse tartunnan. Itämisaika on 2-5 vrk, jona aikana itse on oireeton, mutta levittää virusta eteenpäin. Salaamalla oman tartuntasi riistät heiltä mahdollisuuden suojata omia läheisiään. Edesvastuutonta.

Jos minulla on ollut maski päällä niinkuin suurimmalla osalla muistakin katsojista niin tartunnan mahdollisuus on niin pieni että en ilmottaisi siitä. Edesvastuutonta olisi ilmoittaa ja johdattaa oma seura entistä pahempaan taloudelliseen kärsimykseen, kun yhä vähemmän katsojista uskaltaisi enää peleissä käydä .

Suosikkijoukkue
IFK
Jos minulla on ollut maski päällä niinkuin suurimmalla osalla muistakin katsojista niin tartunnan mahdollisuus on niin pieni että en ilmottaisi siitä. Edesvastuutonta olisi ilmoittaa ja johdattaa oma seura entistä pahempaan taloudelliseen kärsimykseen, kun yhä vähemmän katsojista uskaltaisi enää peleissä käydä .
Juuri noilla asenteilla virus leviää nyt kiivaammin kuin keväällä.
Kukaan ei ole vastuussa enää tekemisistään, kun aina löytyy joku tekosyy omaan mielenrauhaan.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Se onkin nyt olennaisinta, että sanooko lievää kurkkukipua, kuten tuossa vastauksessa tehdään vai käyttääkö termiä hieman kurkkukipua.

Lämmönnousu lienee näistä selvin merkki siitä, että jokin virus on nyt päässyt elimistöön. Ei toki ollut tarkoitus sitä vähätellä, sori siitä. =)

"Ei estä toimintaa arjessa.", sanotaan myös tuossa vastauksessa. En tiedä odottiko kysyjä tässä nyt jotain tarkkaa taulukkoa vai ei ja tietenkin kaikki on yksilöllistä, mutta jos henkilöllä X on nyt vaikkapa sitä lievää yskää, ei ole muita oireita eikä tunne oloaan mitenkään muuten kipeäksi, niin mielestäni voidaan puhua käytännössä oireettomasta kantajasta.
HPK-ketjusta siirretty sopivampaan.

Siihenhän ei varsinaisesti ole olemassa mitään mittaria, että voitaisiin sanoa milloin siirrytään pahemman kurkkukivun puolelle. Itse tulkitsin tuon vastauksen niin, että puhuttiin lievästä lämmöstä ja sitten taas kurkkukivusta, yskästä ja päänsärystä, ei noille jälkimmäisille ole siis oikein mitään mittaria. En siis lähtenyt saivartelemaan termeillä. Ei minulta tarvitse mitään anteeksi pyydellä.

En usko että "ei estä toimintaa arjessa" tarkoitetaan, että lieväoireisen olisi sopivaa lähteä lätkämatsiin tai töihin, kai tuolla nyt normaaleja kotihommia tarkoitetaan tai sitten ohjeistus on muuttunut?

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Itse tulkitsin tuon vastauksen niin, että puhuttiin lievästä lämmöstä ja sitten taas kurkkukivusta, yskästä ja päänsärystä, ei noille jälkimmäisille ole siis oikein mitään mittaria.

Esimerkiksi lievää lämpöä, kurkkukipua, yskää, päänsärkyä tai vatsavaivoja. Oli vastaus.

Jos olisi maininta, että lievää lämpöä sekä kurkkukipua, yskää päänsärkyä tai vatsavaivoja, niin en olisi alunperinkään huutelemaan asiasta. Nyt jäi nimenomaan kuva, että pelkkä lievä kurkkukipu lasketaan lieväoireiseksi.

Eipä näihin mitään mittareita ole ja pakko on luottaa siihen, että yksilö tietää parhaiten tilanteen. Viikonlopun yleisömäärät kertovat myös mielestäni siitä, että tuskin siellä kukaan on väkisin ollut selvästi kipeänä hallilla.

Sellaista asiaa kuin vilustuminen ei ole olemassakaan. Kylmä ei millään tavalla aiheuta ihmisessä mitään mystistä "vilustumista". Tätä on tutkittu ihan riittävästi. Kurkku tulee kipeäksi jos sinne pääsee virus/bakteeri tai jos huudat/laulat äänesi käheäksi, ei muuten.

No näinhän sen on oltava. Jos erehdyn viemään roskat ja kaulan alue saa riittävästi kylmää, niin kyllä se kurkku tulee kipeäksi. Kai se virus voi sattumalta ja aina tarttua tuollakin matkalla minut löytää.

-----

Laitetaan tännekin tämä. HPK:n myydyt liput / kausikortit viikonlopun peleihin oli n. 2000 kpl per peli, mutta seura ilmoittaa vain ne, jotka piipataan sisään.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Esimerkiksi lievää lämpöä, kurkkukipua, yskää, päänsärkyä tai vatsavaivoja. Oli vastaus.

Jos olisi maininta, että lievää lämpöä sekä kurkkukipua, yskää päänsärkyä tai vatsavaivoja, niin en olisi alunperinkään huutelemaan asiasta. Nyt jäi nimenomaan kuva, että pelkkä lievä kurkkukipu lasketaan lieväoireiseksi.

Eipä näihin mitään mittareita ole ja pakko on luottaa siihen, että yksilö tietää parhaiten tilanteen. Viikonlopun yleisömäärät kertovat myös mielestäni siitä, että tuskin siellä kukaan on väkisin ollut selvästi kipeänä hallilla.
Sinulle jäi sellainen kuva ja minulle toisenlainen. No, sikälihän tämä nyt on aika turhaa, kun varmasti ymmärrät, että lievä kurkkukipu on myös oire, jonka aikana ei kannattaisi lätkämatseihin lähteä.

Juurihan se nähtiin, että kuinka paljon yksilöiden varaan voidaan laskea. No, ei tietysti juuri muuta voida ja onneksi henkilö sentään käytti sitä maskia ja pysytteli jostain syystä paikallaan koko tapahtuman ajan. Miten yleisömääristä tuollaisen johtopäätöksen pystyt vetämään? Ja olihan siellä nytkin se yksi varmistettu tapaus oireisena.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

No näinhän sen on oltava. Jos erehdyn viemään roskat ja kaulan alue saa riittävästi kylmää, niin kyllä se kurkku tulee kipeäksi. Kai se virus voi sattumalta ja aina tarttua tuollakin matkalla minut löytää.

-----

Laitetaan tännekin tämä. HPK:n myydyt liput / kausikortit viikonlopun peleihin oli n. 2000 kpl per peli, mutta seura ilmoittaa vain ne, jotka piipataan sisään.
Voi herranen aika. Vai oikein kaulan alue saa kylmää ja se kylmä hypähtää siitä ihon läpi sinne 36 asteiseen kurkkuun ja aiheuttaa kurkkukipua?! Nyt mennään jo sen tason huuhaa keskusteluun, että ehkä kannattaisi saman tien siirtyä tuonne salaliittoteoriat osastolle.

Sä voit mennä vaikka munasillasi ulos ja olla siellä kunnes tunto katoaa ja yhtään sen enempää ei tule mikään paikka kipeäksi ellet jostain virusta tai bakteeria saa, se on fakta ja piste. Ihminen on tasalämpöinen olento ja mikään kylmä ei aiheuta mitään flunssia, kurkkukipuja tai nenän valumisia kenellekkään. Virukset ja bakteerit aiheuttaa. Ja tietysti ilman epäpuhtaudet, kuten siitepöly, katupöly yms.

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Voi herranen aika. Vai oikein kaulan alue saa kylmää ja se kylmä hypähtää siitä ihon läpi sinne 36 asteiseen kurkkuun ja aiheuttaa kurkkukipua?! Nyt mennään jo sen tason huuhaa keskusteluun, että ehkä kannattaisi saman tien siirtyä tuonne salaliittoteoriat osastolle.

Vaikka sä yleensä olet omasta mielestäsi oikeassa, niin tässä tapauksessa uskoisin itse tietäväni parhaiten, että miten oma kehoni reagoi eri tilanteissa.

Vai mistä vitusta sä voit tietää, että näin ei käy?

Jos mä ajan kylmällä ikkuna auki autoa ja tulee vetoa, niin kurkku tulee kipeäksi. Jos mä vien vaikka ne roskat ja saan sopivasti kylmää, niin kyllä se kurkku tulee kipeäksi. Tätä ei sun huuhaahuutelut muuta mihinkään.

En tiedä kutsutaanko tätä nyt vilustumiseksi vai meneekö sen piikkiin, että saa vetoa, aivan sama.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikka sä yleensä olet omasta mielestäsi oikeassa, niin tässä tapauksessa uskoisin itse tietäväni parhaiten, että miten oma kehoni reagoi eri tilanteissa.

Vai mistä vitusta sä voit tietää, että näin ei käy?

Jos mä ajan kylmällä ikkuna auki autoa ja tulee vetoa, niin kurkku tulee kipeäksi. Jos mä vien vaikka ne roskat ja saan sopivasti kylmää, niin kyllä se kurkku tulee kipeäksi. Tätä ei sun huuhaahuutelut muuta mihinkään.

En tiedä kutsutaanko tätä nyt vilustumiseksi vai meneekö sen piikkiin, että saa vetoa, aivan sama.
Kylmä ilma on kuivaa. Se kuivattaa kurkkua. Mitään tekemistä ei asialla ole oikean kurkkukivun kanssa, kostutat kurkun ja kipu katosi, vau. Nyt jotain järkeä tähän keskusteluun taas. Päänsärynkin saat jos lyöt pääsi seinään. Mitä järkeä tuollaisia hetkellisiä on alkaa vertaamaan sellaisiin päänsärkyihin joiden syy ei ole tiedossa? Kokeile ensi kerran kun kipität roskikselle hengittää nenän kautta, niin ei tule kurkku kipeäksi. Niin ja ne muuten tulee siitä hengityksestä kun menee kuivaa ilmaa kurkkuun, ei siitä lämpötilasta ja varsinkaan siitä miten se ilma osuu sun kurkkuusi.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Sä voit mennä vaikka munasillasi ulos ja olla siellä kunnes tunto katoaa ja yhtään sen enempää ei tule mikään paikka kipeäksi ellet jostain virusta tai bakteeria saa, se on fakta ja piste. Ihminen on tasalämpöinen olento ja mikään kylmä ei aiheuta mitään flunssia, kurkkukipuja tai nenän valumisia kenellekkään. Virukset ja bakteerit aiheuttaa. Ja tietysti ilman epäpuhtaudet, kuten siitepöly, katupöly yms.
Aika ihmeellisellä tavalla tartuit tuossa viestissä siihen, miten voisi saada kurkkukipua ilman että kyse on koronasta tai mistään sen suuntaisesta. Tuo oli vain yksi esimerkki, joka ei liittynyt varsinaiseen pointtiin oikein mitenkään.

Kyllä niitä tilapäisiä kiputiloja voi ihminen saada vaikka mistä, eikä siinä ole kyse aina jostain viruksesta tai bakteerista.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika ihmeellisellä tavalla tartuit tuossa viestissä siihen, miten voisi saada kurkkukipua ilman että kyse on koronasta tai mistään sen suuntaisesta. Tuo oli vain yksi esimerkki, joka ei liittynyt varsinaiseen pointtiin oikein mitenkään.

Kyllä niitä tilapäisiä kiputiloja voi ihminen saada vaikka mistä, eikä siinä ole kyse aina jostain viruksesta tai bakteerista.
Kannattaa käydä tuolta HPK osiosta lukemasta mistä tämä lähti. Ihan linkinkin sinne laitoin missä lääkäri selittää että ei ole mitään vilustumista olemassakaan, mutta tämä herra edelleen väittää vastaan. Toki voi saada erilaisen kuvan viestistä jos ei ole tausta keskustelulle tiedossa. " Esimerkiksi kurkku nyt voi tulla enemmän tai vähemmän kipeäksi ihan vain vilustumisen myötä. Oire, joka on vilustumisessa yleistä, mutta flunssassa epäsäännöllisempää. " Oli siis tuon herran alkuperäinen väite. Ei voi tulla. Ei ole olemassa mitään vilustumista.

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Kylmä ilma on kuivaa. Se kuivattaa kurkkua. Mitään tekemistä ei asialla ole oikean kurkkukivun kanssa, kostutat kurkun ja kipu katosi, vau. Nyt jotain järkeä tähän keskusteluun taas.

Toki voi saada erilaisen kuvan viestistä jos ei ole tausta keskustelulle tiedossa. " Esimerkiksi kurkku nyt voi tulla enemmän tai vähemmän kipeäksi ihan vain vilustumisen myötä. Oire, joka on vilustumisessa yleistä, mutta flunssassa epäsäännöllisempää. " Oli siis tuon herran alkuperäinen väite. Ei voi tulla. Ei ole olemassa mitään vilustumista.

Ei jumalauta, tää on kyllä huikeaa. Sä pystyt ihan pokkana ja tosissaan sanomaan, että mistä ja miten joku toinen voi kurkun saada kipeäksi. Onneksi kaikki me ollaan täysin samanlaisia ja jokaisen keho toimii kuten sinun. Sinä et voi saada kurkkua kipeäksi mainitsemieni syiden takia, joten ei voi kukaan muukaan.

Kyllä kurkun saa äkkiäkin kipeäksi jos saa kylmää. Yleensä kuitenkin menee nopeasti ohi.

Juuri näin. Ei se mikään päiviä kestävä olotila ole, mutta ei myöskään mene ohi lasilliselle vettä. Paitsi tietenkin BlackWolfilla. Tai siis, jos näin hälelle kävisi, mutta ei käy.

-----

Meikäläisen kurkkukipu ja siihen toisinaan johtavat syyt ei kauhean iso uhka ole Liigalle, joten voidaan mennä tästä aiheesta eteenpäin, heh. Mä olen vaan pelkkä hullu, joka toisinaan kuvittelee itselleen kurkkukivun.

Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos nukun viileällä ilmalla ikkuna auki, niin lähes varmasti kurkku on kipeä aamulla. Samoin jos kastun sateessa syksyllä, kurkku on kipeä aamulla. Se kestää pari päivää ja menee ohi, muuta oiretta ei ikinä tule.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ässät vs Pelicans
  • 2.04
  • 4.40
  • 3.30
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy