Huonoa mainosta Liigalle ja todistaa ihmisten tyhmyyden+itsekkyyden.
Tartunnan saaneiden syyllistäminen julkisuudessa ja somessa ei hyödytä ketään. Julkisen leimaamisen kohteeksi joutuminen voi vain aiheuttaa pahojakin henkisiä vammoja.
Kyllä nyt jokaisen täysijärkisen pitäisi ymmärtää se, että jos on flunssaan liittyviä oireita, niin silloin ei mennä ihmisten ilmoille, eikä varsinkaan yleisötilaisuuksiin tai paikkoihin, joissa ei voi välttää lähikontaktia muihin ihmisiin. Apteekissa ja kaupassa voi joutua käymään, mutta silloinkin käytetään sitä maskia ja käsidesiä. Samalla pidetään etäisyyttä muihin ihmisiin. Jos on joku tuttava, jota voi pyytää käymään apteekissa tai kaupassa ja tuomaan tuotteet kotiovelle, niin sekin on hyvä.
Minä väitän, että koronatilanne olisi paljon parempi, jos ihmiset vähän ajattelisivat ja käyttäisivät järkeä. Yleisötilaisuuksiakaan ei tarvitsisi rajoittaa näin paljon, kuin nyt rajoitetaan, eikä esim. liigakauden keskeytyksen uhka leijuisi koko aikaa ilmassa, jos ihmiset käyttäytyisivät fiksusti ja ottaisivat muut huomioon. Yksi ongelma koronan kanssa on se, että tartunnan saanut henkilö voi tartuttaa muita, vaikka hänellä ei olisi itsellään vielä mitään oireita. Tästä koronasta on jauhettu nyt päivästä toiseen sieltä maaliskuun alusta asti, joten kenellekään ei nyt pitäisi olla enää mitään epäselvää, mistä koronassa on kyse ja miten kuuluu nyt toimia, jotta edes vähän helpommalla päästäisiin tämän pandemian kanssa.
Korona aiheuttaa ihan tarpeeksi paljon ongelmia muutenkin yhteiskunnalle ja yksittäisille ihmisille, mutta tämä itsekeskeinen minä, minä minä ja vielä kerran minä kulttuuri vielä pahentaa ongelmaa potenssiin kymmenen. Kyllä tämä Iltalehden uutisessa mainittu henkilö, joka meni flunssaoireisena HPK:n peliin on aivan varmasti tietoinen kaikista suosituksista ja siitä, että lievä lämpö, yskä, lievä kurkkukipu, nuha voi tarkoitaa, että henkilöllä on koronavirus. Voi olla normaali flunssakin kyseessä, mutta normaali flunssaa ja koronaa ei käytänössä voi erottaa toisistaan ilman tutkimuksia. Ei ainakaan maallikko. Kyllä ihminen on itsekeskeinen idiootti, jos tässä maailmantilanteessa menee flunssaoireisena levittämään tautia muille. Kukaan ei voi enää piiloutua sen selityksen taakse, että minä en tiennyt, että se voisi olla koronaa tai en tullut ajatelleeksi. Mutta ehkä nämä katsojat sitten ovat tyytyväisiä, jotka menevät peleihin flunssaoireisina ja saavat lopulta kauden keskeytymään ja ehkä sen oman suosikkiseuransa konkurssiin. Ehkä he ajattelevat, että pääasia, että MINÄ pääsin katsomaan yhden pelin, eikä seurauksilla ole mitään väliä. Tämä kausi saataisiin pelattua läpi, jos ihmiset toimisivat nyt fiksusti, eikä sen pitäisi olla liian paljon vaadittu, eikä sen pitäisi olla liian vaikeaa. Yhteiskunta, yritykset, urheilu yms. selviäisivät pienemmillä vaurioilla, jos toimittaisiin nyt fiksusti.