Nyt en ihan saa kiinni, ei niitä jätetäkkään jos otat rokotteen, jos et jostain kumman syystä ota niin ihan oma ongelma on ettet pääse sisälle.En, vaan ihan samoilla linjoilla eli ei rajoituksia. Ei kausikortin maksaneita voi jättää pelistä pois
Nyt en ihan saa kiinni, ei niitä jätetäkkään jos otat rokotteen, jos et jostain kumman syystä ota niin ihan oma ongelma on ettet pääse sisälle.En, vaan ihan samoilla linjoilla eli ei rajoituksia. Ei kausikortin maksaneita voi jättää pelistä pois
Onnistui, mutta silloin kaikkia kohdeltiin tasa-arvoisesti ja halukkailla oli oikeus hakea hyvitystä
Ja vielä tarkennukseksi että itse en jättäisi peleissä käymättä koronapassin takia. En vaan pidä ideasta.
Kausikorttia ostaessa ei näistä ollut puhetta, minun mielestä ei ole reilua muuttaa sääntöjä kesken kaiken. Itse en näe rajoituksille tarvetta.Nyt en ihan saa kiinni, ei niitä jätetäkkään jos otat rokotteen, jos et jostain kumman syystä ota niin ihan oma ongelma on ettet pääse sisälle.
Mieluummin passi kuin muita rajoituksia, mutta en silti koe että sille olisi tarvetta. Ja kävisin peleissä vaikka olisi mitä rajoituksia, nyt kun sinne taas pääsee.Muuttuisiko mielesi, jos paikallinen Aluehallintovirasto voimakkaasti tartuntatautilain perusteella rajoittaisi osallistujamääriä, vaatisi erillisiä lohkoja, omia vessoja ja muuta ja nämä kaikki voisi passin käyttöön ottamalla välttää?
Ei mutta muuttaa kausikortin käyttöehtoja, jolloin mielestäni pitäisi olla oikeus peruuttaa kortti ja hakea korvauksia. En ole kovin tarkkaan lukenut kortin käyttöehtoja, voi olla että on joku oikeus muutoksiin
Onnistui, mutta silloin kaikkia kohdeltiin tasa-arvoisesti ja halukkailla oli oikeus hakea hyvitystä
Ja vielä tarkennukseksi että itse en jättäisi peleissä käymättä koronapassin takia. En vaan pidä ideasta.
Miksi ihmeessä ihmisellä pitäisi olla oikeus peruuttaa kortti ja hakea korvauksia? Jos kausarilainen sattuu olemaan puolet peleistä flunssassa, niin pitäisikö silloinkin saada peruuttaa kortti ja hakea korvauksia? Keltä ylipäätään hakisit korvauksia, seuralta vai valtiolta?Ei mutta muuttaa kausikortin käyttöehtoja, jolloin mielestäni pitäisi olla oikeus peruuttaa kortti ja hakea korvauksia. En ole kovin tarkkaan lukenut kortin käyttöehtoja, voi olla että on joku oikeus muutoksiin
Tuossa ei ollut yhtään syytä minkä takia rokotteen olisin hakenut. Kyllä riskiryhmäläisenä ne syyt olivat aivan toiset.Ei karanteeneja, pääsee baareihin, kohta voi olla ettei matseihinkaan pääse ilman rokotetta (tai sitten joutuu näkemään paljon vaivaa otteluun menemiseen testit yms+joutuu pulittamaan lipun lisäksi testin hinnan=tulee kalliiksi). Elämä vain helpottuu rutkasti. Elämä tulee rajoittumaan talvea kohti rokotuksettomilla vielä paljon, mutta omapa on rokotuksettomien valinta.
On aika lailla eri asia kielletäänkö tai rajoitetaanko tekemistä kuin että olet itse rajoittunut tekemään asioita.Miksi ihmeessä ihmisellä pitäisi olla oikeus peruuttaa kortti ja hakea korvauksia? Jos kausarilainen sattuu olemaan puolet peleistä flunssassa, niin pitäisikö silloinkin saada peruuttaa kortti ja hakea korvauksia? Keltä ylipäätään hakisit korvauksia, seuralta vai valtiolta?
Jos tuotteen käyttöehdot muuttuu siten ettet voi käyttää tuotetta kuin ehdollisena niin mielestäni pitäisi olla oikeus perua kauppa. Esimerkiksi ostat uuden auton ja ajelet sillä viikon. Viikon jälkeen sinulle sanotaan että sinun pitää tehdä joka kerta 10 kuperkeikkaa ennen kuin saat ajaa autollasi. Onko se sinusta reilua?
ihan kaikki.
Eikös koronapassina toimi myös x tuntia vanha neg. koronatestitulos?
@Zolomy nyt en kyllä ymmärrä, miten pidät tuota @Delta88 avausta fantasiana.
Jos ihminen X ostaa tuotteen/palvelun, jossakin tietyssä aikaikkunassa (=fani ostaa kausikortin) niin hänelle täytyy järjestää oikeus kuluttaa tuotettaan. Jos oikeutta ei järjesty niin rahat takaisin. Tämä on hyvin simppeliä.
Jos aluehallintoviranomaiset määräävät esimerkiksi koronapassin ehdoksi päästä katsomaan jääkiekkopeliä niin kyllähän siinä tulee seuroille ihan selvä velvollisuus samalla palauttaa rahat tuotteesta niille, jotka eivät voi mennä halliin.
@Ramchester juuri noin, mutten ymmärrä, mikä tuosta tekee fantasiaa?
Tapahtumajärjestäjä häviäisi oikeudessa jutun 100-0, jos ei ostohetken sopimuksessa ole kirjattuna mainintaa rokotepassin mahdollisesta vaatimisesta. Tämä on tietenkin jo tapahtumajärjestäjän tyhmyyttä, jos ei ole sitä lippuun kirjoittanut.
Jos yleisen terveystilanteen nimissä ehtoja muutetaan, on hyvin vaikeaa nähdä kuluttajan saavan mitään korvausta.
Ei sopimuksessa tarvitse olla mitään mainintaa rokotepassista. Yleinen lause ”Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään” riittää. Näin on esimerkiksi TPS kirjoittanut (linkki alla).
Kausikortit - HC TPS
Kausikortit 2023-2024 ovat myynnissä NYT! Kausikortin voi ostaa joko HC TPS:n tomistolta (arkisin klo 9-15) tai Lippupisteen kautta. Kausikorttimyyntipiste palvelee kauden alussa hallilla myös tapahtumien yhteydessä. Kulttuurieduilla voi maksaa TPS:n toimistolla sekä hallin myyntipisteellä...hc.tps.fi
Jos yleisen terveystilanteen nimissä ehtoja muutetaan, on hyvin vaikeaa nähdä kuluttajan saavan mitään korvausta.
Lukeeko kausikortin sopimusehdoissa että minulla pitää olla vaatteet päällä kun menen kausikortilla halliin? Jos en pääse alasti, olenko oikeutettu saamaan rahat takaisin? Vaatteet kuitenkin maksaa, pitääkö seuran tarjota ne minulle ilmaiseksi? Saan vaatteista syöpiä.
Lukeeko kausikortin sopimusehdoissa että minulla pitää olla vaatteet päällä kun menen kausikortilla halliin? Jos en pääse alasti, olenko oikeutettu saamaan rahat takaisin? Vaatteet kuitenkin maksaa, pitääkö seuran tarjota ne minulle ilmaiseksi? Saan vaatteista syöpiä.
Nämä on aika turhia viestejä, kun kyse on kuitenkin sopimusasioista ja mahdollisten riitatilanteiden välttämisestä. Omasta puolestani foliohatuille ei tarvitsi palauttaa senttiäkään ostetusta lipusta/kausikortista, mutta joku foliohattuinen lakimies voi olla asiasta eri mieltä ja saattaa jopa voittaa oikeudessa, jos sinne asia sattuisi päätymään.