Kyllähän tämä jääkiekkoa seuraavana ihmisenä alkaa ärsyttämään, kun halliin ei pääse katsomaan lätkää. Joo näkeehän pelit televisiosta, mutta onhan tuo aika tylsää katsoa kun lätkikään tyhjille katsomoille. Se varsinkin harmittaa näissä rajoituksissa, että jääkiekkopelit eivät tähänkään asti ole olleet mitään koronalinkoja ja mitään tartuntaketjuja ei ole peleistä lähtenyt liikkelle. Seurat ovat tehneet loistavaa työtä että katsojat ovat turvallisesti voineet tulla halliin ja minä ainakin annan täällä Tampereella molemmille seuroille täyden kympin siitä, että ovat noin hienosti hoitaneet asian. Samaan aikaan kuitenkin pääsee baariin räkimään ja siellä ei varmasti ole turvaväleistä tietoakaan. Ja baareista taas on ihan todistetusti lähtenyt liikkelle tartuntaketjuja ja silti sinne pääsee vähän kaljaa juomaan.
Tietysti ymmärrän että yhteiskunnassa on tärkeämpiäkin asioita kuin se, että pääsenkö minä Ilveksen tai Tapparan peleihin, mutta kyllä tässä jo pikku hiljaa toivoisi halliin pääsevän. Eikä tosiaan pelota yhtään mennä, paljon enemmän minua pelottaa busseilla kulkea tai esim. mennä baariin (minne en todellakaan mene) tässä tilanteessa. Karua tämä on myös seuroille, kun kuitenkin jokaisella paikkakunnalla on tehty ottelutapahtuma todella turvalliseksi, niin silti hallin ovet pysyy todennäköisesti vielä pitkään kiinni meiltä katsojilta. Kyllähän näistä pitäisi voida päättäjien kanssa keskustella ja päättäjät voisivat itse käydä katsomaan kuinka vaarallinen se ottelutapahtuma on koronan kannalta. Veikkaan että joku räkälä täällä Tampereen keskustassa on aivan varmasti paljon vaarallisempi, kuten kaupassakin käynti tai julkisilla kulkeminen. Joku järki näihin pitäisi saada kuitenkin.
Noilla syksyn rajoituksilla oli hallissa ihan helvetin väljää ja ei ollu yhdessäkään pelissä sellainen fiilis et onpa liikaa ihmisiä lähellä toisiaan. Maskit oli melkein kaikilla päässä, turvavälit on kunnossa ja pelistä pysytyi nauttimaan. Minua kiinnostaisi tietää mitä joukkueiden pitäisi tehdä eritavalla että halliin saisi edes jonkun verran ottaa porukkaa. Pitää muistaaa sekin et monella paikkakunnalla ei ollut peleissä lähelläkään täysiä tupia edes rajoituksien puitteissa. Todennäköisesti vaikka nytkin mentäisiin samoilla rajoituksilla, niin täysiä tupia ei edes olisi rajoituksien puitteissa. Eli miksi olisi ongelma päästää syksyn rajoituksien puitteissa ihmisiä halliin? Varmuuden varaltahan nämä rajoitukset ovat voimassa. Eihän syksylläkään jääkiekon ottelutapahtumien johdosta koronatartuntojen määrään mitään nousua tullut. Miksi tulisi nytkään? No onneksi minua viisaammat ihmiset tekee näitä päätöksiä ja minä voin vain turhautua siihen etten pääse halliin katsomaan jääkiekkoa.