Minä hyväksyn kyllä sen, että alkuperäiset arviot menivät aivan päin mäntyä ja jäätiin kaikista mahdollisista uhkakuvista n. 100 kertaisesti jälkeen. Tilannehan oli hyvin vaikea, kun tietoa taikka dataa itse viruksesta ei ollut ja kaikki oli niin uutta.
Toisaalta sen jälkeenkin on harvase viikko kerrottu, kuinka kaikki räjähtää käsiin kahden viikon kuluttua ja erinäisissä mallinnukseissa on aina ollut tuhatmäärin tartuntoja enemmän mitä niitä todellisuudessa sitten tulikaan. Tämä sama paniikinlietsominen ja ylimitoitettujen uhkakuvien luominen on kestänyt maaliskuusta saakka aika tähän päivään asti ja kestää varmaan vielä monta kuukautta.
Olen pahoillani, mutta minun uskottavuuden raja viranomaisten ja median suhteen koronasta (Suomen tilanteen puolesta) on tullut vastaan ja oikeastaan alkaa olla aivan sama mitä hallitus ja THL länkyttää joka viikko tiedotustilaisuuksissa, koska samaa veitsenterää ja räjähdysherkkää tilannetta on myyty aivan liian kauan, mutta mitään ei todellisuudessa ole tapahtunut, kuten susi ja poika tarinassa.
Se ei poista sitä tosiasiaa, että korona on onnistuttu torjumaan valtavan hyvin Suomessa, josta kiitos kuuluu tottakai myös hallitukselle, mutta yleistä viestintää ja johtamistapaa ei tarvitse silti ostaa ja niitä minä kritisoinkin, sillä viestintä koronasta on ollut koko pandemian aikana niin saatanan sekainen häröpallo, jossa jokainen taho puhuu päivittäin ristiin ja rastiin, eikä kukaan tunnu olevan täysin kartalla missä mennään.
No, eipä tosiaan kuulu tähän ketjuun tämä viesti ja meni vähän ohi aiheen.