Tästä voisi taas joku noheva toimittaja kysyä THL/STM akselilta, että millä helvetin perusteella tämä nykyinen linja on valittu. No ei tule tapahtumaan, itsellä leikkasi aivan kiinni eilen kun THL:n infossa oliko STTn toimittaja joka kysyi miksi Suomi jatkaa AZ:lla yli 65 vuotiaiden rokottamista kun Tanska päätti lopettaa kokonaan.
Minähän en varsinaisesti kuulu nohevien toimittajien joukkoon, enkä itse asiassa lainkaan toimittajien kategoriaan, mutta kyselenpä mielelläni silti. Tämä rokotteiden älytön jäähyboksissa pitäminen kun on rassannut todella raskaasti, niin laitoin hiukan olellisimpia kysymyksiä Hanna Nohynekille, joka on jo pari kertaa vastannutkin, ainoastaan lyhyesti kiireitään pahoitellen, mutta luvaten perusteellisen vastauksen kun aika antaa myöden. Ja mikäs siinä, en yhtään epäile etteikö kiirettä piisaisi, odotellaan siis rauhassa.
Tuossa rokotteiden jäähyllä pitämisessä kun on niin paljon kummallisuutta, että ei millään aukea, vaikka miltä kantilta yrittäisi.
Tuo älyttömän olematon haittamahdollisuuskin on niin pieni, että mä jopa ihan oikeasti epäilen, että onko edes mahdollista varmuudella osoittaa, että se määrä on tukoksia aiheuttanut. En pidä mahdottomana, että jossain vaiheessa todetaan, että ei ne loppujen lopuksi rokotteista edes aiheutunut.
Lääkepakkauksissa olevat maininnat mahdollisista vakavista haitoistakin ovat käsittääkseni usein sellaisia, että ei haitan ilmaantuvuus välttämättä ole se yksi miljoonasta, vaan se saattaa olla, ja siksi se on selosteeseen printattava. Joko varmuuden vuoksi, tai koska on pakko. Jos edes tuollainen mahdollisuus on, niin se on mainittava. En mä oikein usko että vaikka lääkkeen selosteessa lukee kuoleman mahdollisuuden olevan yksi miljoonasta, niin olisi tutkittu että näin se on. Ei tuollaista edes voi tutkia, en usko.
No, tuotakin kysyin, kuten myös muutamaa muutakin asiaa pidemmän kaavan kautta. Ja kun vastaus tulee, niin voin sen tännekin lainata, vissiin kai aika monia kiinnostaa. Näin olen ollut havaitsevinani.