Minusta Suomen rokotusjärjestys ikäihmiset ja riskiryhmät on aivan oikea, kun pyritään rajoittamaan taudin vakavia muotoja ja sen aiheuttamia kuolemia. Helsinki näyttää etenevän aikalailla samaan tahtiin Riihimäen kanssa, joka on jostain syystä Kanta-Hämeen heikoimpia rokottajia, esimerkiksi läänin suurin kunta Hämeenlinna menee yli 3,5% korkeammassa lukemassa kuin tämä reilun 28000 asukkaan Riksu. Ja eihän tuo kohdentaminen katso ollenkaan missä esimerkiksi ihminen käy töissä, minä toki teen pääosin etätöitä mutta oma työpaikkani esimerkiksi on Helsingissä. Ja ihan yleisesti pääkaupunkiseudulla käy valtavasti väkeä töissä pääkaupunkiseudun ulkopuolelta.
Minun vanhemmat saivat 1.piikkinsä tänään, tämä siis Kanta-Hämeessä ja tarkemmin Riihimäellä. Kumpikin voi ainakin tällä hetkellä ihan hyvin eivätkä ole saaneet mitään haittavaikutuksia ja rokotteena Pfizer.
Ainakin kova huuto on jo aloitettu että ainakin mut ja mut pitää rokottaa ensin, joka tietenkin on aina parempi kuin ettei halukkaita olisi.
No ei kyllä ole oikea. Olen iloinen jokaisen rokotteen saaneen ihmisen puolesta, niin sinun kuin minunkin vanhempieni puolesta.
Se vaan, että tuolla jossain Tohmajärvellä tms. ole koronasta tietoakaan. Paikalliset vahvat huhut kertoo, että Mairella oli korona heinäkuussa, mutta lääkärikäynti paljasti, että närästystähän se pentele vaan, vaikka vatta niin kuralla ja väsymys vei iltauutisetkin mennessään.
En jaksa yleisesti innostua paikkakuntien rokotuksista (
ennen kriittisiä alueita), jossa koko tautia ole oikeastaan edes esiintynyt. Nyt olisi niiiiiiin tärkeää pureutua suoraan ongelman ytimeen, eikä pyöriä ympärillä ja jahkailla viikko ja kk tolkulla. Rajahommat vihdoin kuntoon vuoden pelleilyn jälkeen, ja alueelliset rokotukset käyttöön asap.