Paljon puhutaan siitä, että mitä yksinäisyys tekee korona-aikana ihmismielelle. Itse perheettömänä ja yksinasuvana olen kyllä kallistunut siihen, että henkisesti rankempaa se on niille, jotka ovat nyt 24/7 perheidensä kanssa. Mä voin heikkona hetkenä soittaa videopuhelut sisaruksille ja 10 minuuttia kun katsoo sitä lasten kiljuntaa ja tappelua niin johan voi taas hyvin mielin pari päivää katsella sarjoja.
Siskoa lainatakseni: Vaikka hän on joskus sanonut, että "Toivottavasti viikonloppu ei lopu koskaan", niin ei hän ihan tätä kuitenkaan tarkoittanut.
Tsemppii sinne!
Avaan uuden ketjun jonne saa / pitää / voi purkaa näitä kaikkia muita Koronaan liittyviä asioita jotta tuo toinen Korona ketju pysyisi itse Koronan seurannassa eikä täyttyisi liikaa. Eli täälä ei puhuta siitä miten se leviää tai muuta vaan vaikutuksesta kaikkeen muuhun elämään. Tämä lienee tulee jatkumaan aika kauvan, ja uskon että aika monella voi alkaa vanne kiristää päätä niin kiristellään ne tänne.
-
Uskon että sitä yksinäisyyttä kokee jollain tavalla silti kaikki, olkoon perhettä tai ei, ainakin itse koen. Normaali oloissa näkis kaikkia ihmisiä töissä, salibandyssä, salilla, sillon tällön illan istujaisissa tai vaikka baarissa, nyt ei nää ketään missään. Perhe elämä ja sellainen muu sosiaalinen elämä on silti aika eri asia.
Omasta mielestäni meillä on aika rauhallinen perhe, ja aika normaali. Lapset on päivät koulussa / nuorimmat vielä sen jälkeen iltapäivä kerhossa kunnes haetaan töiden / oman koulun jälkeen kotiin. 2-3 kertaa viikossa käyvät harrastuksissa, pelaavat paljon pihalla muuten pelejä jne. Nyt kun kaikki on peruttu ja 3 viikkoa ollaan koko porukka kotona oltu, niin kyllä jo huomaa ihan itsestäkin sellaisen pienen ärtyneisyyden joka välillä tulee. Lapset tappelee paljon enemmän toisten kans, mitä normaalisti. Toisaalta tämä silti yhdistää, kun pitää / pakko keksiä jotain uutta. Ollaan käyty Geokätköileen, ei tuola pihalla jaksa muuten vaan kävellä niin löyvetty tuommonen. Suosittelen muuten jos muita lapsi perheitä, ja toki ihan kaikille! Mukavaa ajan vietettä pihalla.
Korona muuten tulee varmasti rikkomaan aika monta parisuhdetta / perhettäkin kun sen toisen naama alkaa vaan ärsyttään. Työttömyyttä / lomautuksia tulenee aika paljon ihmisille, ja joutuvat sielä kotona olemaan. Vielä jos siihen aletaan miestä voimakkaampaa ottamaan, niin ei hääviä tuu monessakaan paikkaa olemaan.
Keskustelu vapaa!