Korean Demokraattinen Kansantasavalta (Pohjois-Korea)

  • 261 575
  • 1 486

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pohjois-Korea on rikollinen, mutta ei tämän uutisoinnin tiimoilta. Eikä sitä käsitystä saa jutuista. Mutta on se mahtavaa sanailua, itse Göbbels olisi ylpeä P-Korean kielen käytöstä. "pahojen japanilaisten imperialistien" tai "”Kieroutuneet japanilaiset imperialistit syyllistyivät niinkin anteeksiantamattomiin rikoksiin kuin jopa oman aikavyöhykkeen riistämiseen Korealta”
 
Viimeksi muokattu:

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Japanilaiset ovat niin monen vuosisadan aikana hyökkineet Koreaan, valloittaneet ja hävittäneet maata, ettei mikään ihme että siellä riittää kaunanaiheita. Etelä-Koreassakin lukee monen temppelin ym. nähtävyyden infotaulussa, että alunperin tämän japanilaiset hävittivät vuoden 15xx-yyyy invaasion aikana. Joten pitkävihaisuutta piisaa.

Ja ulkoiseen viholliseen on hyvä kohdistaa kansan huomio, unohtuupa nälkä edes hetkeksi.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen mielenkiinnon vuoksi seurannut Pohjois-Korean uutisantia. Jokainen toimittaja on nainen, joka puhuu erittäin kimeästi ja intonaatio saavuttaa äärikorkeutensa vähintään kolme kertaa lauseen aikana. Mistähän tuollaisia löytyy?
Tuossa tiettyjä ohjeita monotonisille suomalaisjuontajattareille.
Jotta ketjun pääajatus ei mene hukkaan, niin:
”Harha on totta
ja totuus on harhaa
se usvaksi muuttuu
ja käsistä karkaa.”
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Eipä taida jäsen Z kuukauteen vastailla, kun lähti ansaitulle kesälomalle. Ei tule ikävä...

Ei varmasti koska eihän kukaan halua omia kulissejaan kaataa...

Koreassa on tänään paikallisvaalit. Selkeä demokratian merkki.

North Korean elections - not too close to call - Telegraph

Kansa äänestää omasta tulevaisuudestaan ja siitä mihin haluaa maansa kehittyvän.

Ongelma vain on ettei tässä todennäköisesti äänestä yhtään ketään tai sitten äänestyslipuke on jo valmiiksi täytetty.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
P-Koreassa voi äänestää annetun ehdokkaan puolesta tai vastaan. Jos äänestää vastaan saa maanpetissyytteen ja jos jättää äänestämättä, niin sekin on viranomaisille jutun aihe. Ne kaikki käy äänestämässä puolesta.

Tällaiset ovat vaalit Pohjois-Koreassa: Vain yksi ehdokas, väärin äänestäminen on maanpetos - Ulkomaat - Ilta-Sanomat

Juuri näin.

pernaveikko tulee varmaan kohta "oikaisemaan" tuon väärin uutisoiduksi tai tietämättömyydeksi.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
pernaveikko tulee varmaan kohta "oikaisemaan" tuon väärin uutisoiduksi tai tietämättömyydeksi.
Miksi tulisi? En muista hänen tai oikein kenenkään muunkaan väittäneen Pohjois-Koreaa erityisen toimivaksi demokratiaksi. Mietityttää miten tuo äänestys käytännössä järjestetään... Onkohan kulissikaupungeissa järjestetty oikeat vai olemattomat äänestyspaikat? Vai marssitetaanko koko kansa kahteen olemassaolevaan kaupunkiin?
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Miksi tulisi? En muista hänen tai oikein kenenkään muunkaan väittäneen Pohjois-Koreaa erityisen toimivaksi demokratiaksi. Mietityttää miten tuo äänestys käytännössä järjestetään... Onkohan kulissikaupungeissa järjestetty oikeat vai olemattomat äänestyspaikat? Vai marssitetaanko koko kansa kahteen olemassaolevaan kaupunkiin?

En tiedä mitä höpiset mutta uskon hänen tulevan koska hänellä on tyyli yrittää oikaista tästä aiheesta omat mukaelmat totuutena joka siis heijastaa asiaa niin, että hänen mielestä Pohjois korea olisi jotain muuta kuin suljettu, pahoin voiva valtio.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jäsen @Zalmonella Tuossa kuukausi takaperin kysyin sinulta WTC-ketjussa, että missä viestissäsi myönsit olleesi väärässä tuonne Pohjois-Koreaan matkustamisen suhteen. Toin tämän kysymyksen nyt tähän Pohjois-Korea -ketjuun, kun tännehän tuo aihe oikeasti kuuluu. Alkuperäinen kysymykseni WTC-ketjun viestissä 9913 ja tarkentava kysymykseni viestissä 9918.

Missä ketjussa? Pohjois-Korea -ketjussako? Voitko lainata ko. viestiä tai kertoa muutoin ko. viestin tiedot (esim. päivä ja aika)? Luin nimittäin ko. ketjusta aikalailla kaikki viestisi, enkä moista korjausta tai myöntöä sieltä löytänyt. Voitko auttaa minua tuon viestin löytämisessä @Zalmonella?

Se löytyy ihan ensimmäisten viestien joukosta kun tätä asiaa on olettu vääntämään.

Kirjoitat, että ihan alkumetreillä olit myöntänyt väittäneesi väärin siltä osin, kun olit ensin sitä mieltä, että maahan voi matkustaa vain Kiinasta ja junalla. Olen nyt useampaan otteeseen lukenut tästä ketjusta kaikki viestisi, enkä yhdessäkään ole nähnyt moista myöntöä. Jos nyt kuitenkin olen erehtynyt ja oletkin kertonut olleesi väärässä, niin voitko kertoa minulle sen viestin numeron, jossa näin olet tehnyt? Tai päivämäärän ja kellonajan, jona ko. viesti on kirjoitettu?

Vaihtoehtoisesti, jos nyt et kuitenkaan ole moista virheen myöntämistä sittenkään tehnyt, niin olisiko mahdollista, että myöntäisit edes siltä osin kirjoittaneesi muunneltua totuutta?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
En tiedä mitä höpiset mutta uskon hänen tulevan koska hänellä on tyyli yrittää oikaista tästä aiheesta omat mukaelmat totuutena joka siis heijastaa asiaa niin, että hänen mielestä Pohjois korea olisi jotain muuta kuin suljettu, pahoin voiva valtio.
Pernaveikko on varsin ansioituneesti kertonut kokemuksistaan maassa ja myös oikonut joitakin totaalisen vääriä käsityksiä ja "faktoja", joita täällä on väliin esitetty. En kuitenkaan muista yhtään kommenttia, joissa hän olisi väittänyt Pohjois-Korean olevan hyvinvoiva demokratia. Sen taustan perusteella en usko hänellä olevan isompaa tarvetta tuota uutista oikoa.

Sinä olet myös juttujesi perusteella tutustunut tuohon mystiseen maahan keskivertoa paremmin. Miten sinun näkemyksesi mukaan vaalit käytännössä järjesjtetään. Järjestetäänkö olemattomiin kulissikaupunkeihin äänestyspisteitä vai passitetaanko kansalaiset kahteen olemassa olevaan?
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Kirjoitat, että ihan alkumetreillä olit myöntänyt väittäneesi väärin siltä osin, kun olit ensin sitä mieltä, että maahan voi matkustaa vain Kiinasta ja junalla. Olen nyt useampaan otteeseen lukenut tästä ketjusta kaikki viestisi, enkä yhdessäkään ole nähnyt moista myöntöä. Jos nyt kuitenkin olen erehtynyt ja oletkin kertonut olleesi väärässä, niin voitko kertoa minulle sen viestin numeron, jossa näin olet tehnyt? Tai päivämäärän ja kellonajan, jona ko. viesti on kirjoitettu?

Vaihtoehtoisesti, jos nyt et kuitenkaan ole moista virheen myöntämistä sittenkään tehnyt, niin olisiko mahdollista, että myöntäisit edes siltä osin kirjoittaneesi muunneltua totuutta?

En ikinä kirjoita muunneltua totuutta ja myönsin siellä ihan alussa, että sinne voi myös lentääkkin. ei ole pakko tulla junalla.

Pernaveikko on varsin ansioituneesti kertonut kokemuksistaan maassa ja myös oikonut joitakin totaalisen vääriä käsityksiä ja "faktoja", joita täällä on väliin esitetty. En kuitenkaan muista yhtään kommenttia, joissa hän olisi väittänyt Pohjois-Korean olevan hyvinvoiva demokratia. Sen taustan perusteella en usko hänellä olevan isompaa tarvetta tuota uutista oikoa.

Sinä olet myös juttujesi perusteella tutustunut tuohon mystiseen maahan keskivertoa paremmin. Miten sinun näkemyksesi mukaan vaalit käytännössä järjesjtetään. Järjestetäänkö olemattomiin kulissikaupunkeihin äänestyspisteitä vai passitetaanko kansalaiset kahteen olemassa olevaan?

Ei hän olekkaan sitä suoraan kertonut mutta kirjoituksistaan saa sen käsityksen kun kuitenkin kiistää faktan joka on lähteissä esitetty.

Ja en tiedä mitä höpiset noista kaupungeista joten en voi niihin oikein kommentoidakkaan. Äänestykset kun eivät yleensä tälläisessä maassa täytä oikein millään äänestyksen kriteerejä.

Senhän näki jo maan viime vaaleissa kun arvottiin uutta diktaattoria. Äänestysprosennti oli 100% ja kaikki äänestivät vielä 100% nykyistä kaveria.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
En ikinä kirjoita muunneltua totuutta ja myönsin siellä ihan alussa, että sinne voi myös lentääkkin. ei ole pakko tulla junalla.

Missä viestissä? Joko olen nyt sokea tai tyhmä tai molempia, mutta en vaan kykene moista myöntöä kirjoittamanasi löytämään. Ja alkuperäiseen väitteeseesi kuului myös se, että maahan voi matkustaa ainoastaan Kiinasta ja esim. Venäjältä ei maahan voisi matkustaa. Missäs kohtaa myönsit tuossa olleesi väärässä?

Voitko opastaa minua ihan rautalankaa vääntämällä tai kädestä viemällä? Kerro viestin numero tai viestin kirjoittamisaika (tarkasti, aika löytyy jokaisesta viestistä). Olen nyt tuota yksilöllisempää viittausta mainittuun viestiin kysynyt jo useampaan kertaan, etkä sitä ole kuitenkaan antanut. Jos et kykene tuota viestiä yksilöimään, pidän väitettäsi muunneltuna totuutena.

Viikko sitten ilmestyneessä Suomen Kuvalehdessä oli juttu Pohjois-Koreasta. En tiedä aukeaako sivu ilman kirjautumista. Kuitenkin, artikkelissa oli valokuva paikasta nimeltä Hamhung. Tuo Hamhung ei liene kuulu niihin kahteen kaupunkiin, jotka sinun mukaasi on olemassa Pohjois-Koreassa. Toki, kukaanhan ei voi varmasti väittää, onko kuva oikeasti otettu tuolla Hamhungissa vai jossain ihan muualla. Kuitenkin, artikkelista sai sen kuvan, että Pohjois-Koreassa on elämää useammassa kuin kahdessa kaupungissa. Ja jutun taustana oli käytetty amerikkalaista toimittajaa, joka oli ollut maassa kirjeenvaihtajana muutamia vuosia. Ei siis liene pelkästään pohjois-korealaista propagandaa.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Missä viestissä? Joko olen nyt sokea tai tyhmä tai molempia, mutta en vaan kykene moista myöntöä kirjoittamanasi löytämään. Ja alkuperäiseen väitteeseesi kuului myös se, että maahan voi matkustaa ainoastaan Kiinasta ja esim. Venäjältä ei maahan voisi matkustaa. Missäs kohtaa myönsit tuossa olleesi väärässä?

Voitko opastaa minua ihan rautalankaa vääntämällä tai kädestä viemällä? Kerro viestin numero tai viestin kirjoittamisaika (tarkasti, aika löytyy jokaisesta viestistä). Olen nyt tuota yksilöllisempää viittausta mainittuun viestiin kysynyt jo useampaan kertaan, etkä sitä ole kuitenkaan antanut. Jos et kykene tuota viestiä yksilöimään, pidän väitettäsi muunneltuna totuutena.

Viikko sitten ilmestyneessä Suomen Kuvalehdessä oli juttu Pohjois-Koreasta. En tiedä aukeaako sivu ilman kirjautumista. Kuitenkin, artikkelissa oli valokuva paikasta nimeltä Hamhung. Tuo Hamhung ei liene kuulu niihin kahteen kaupunkiin, jotka sinun mukaasi on olemassa Pohjois-Koreassa. Toki, kukaanhan ei voi varmasti väittää, onko kuva oikeasti otettu tuolla Hamhungissa vai jossain ihan muualla. Kuitenkin, artikkelista sai sen kuvan, että Pohjois-Koreassa on elämää useammassa kuin kahdessa kaupungissa. Ja jutun taustana oli käytetty amerikkalaista toimittajaa, joka oli ollut maassa kirjeenvaihtajana muutamia vuosia. Ei siis liene pelkästään pohjois-korealaista propagandaa.

Hakisin sen jos mielenkiintoa olisi jaksaa ruveta seikkailemaan sivu-historiassa mutta kuitenkaan asia ei ole kovinkaan relevantti kun kuitenkin kerroin jo asian tuosta eteenpäin lähes joka viestissä.

Ja saattaa olla, että kyseinen kaupunki on Pohjois koreassa tai sitten ei. Siitä kun ei ota selvää, että mikä on totta ja mikä ei.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hakisin sen jos mielenkiintoa olisi jaksaa ruveta seikkailemaan sivu-historiassa mutta kuitenkaan asia ei ole kovinkaan relevantti kun kuitenkin kerroin jo asian tuosta eteenpäin lähes joka viestissä.

Ei se ehkä sinulle ole relevanttia, mutta saattaa jollekin ketjua seuraavalle olla, joten autan vähän. Tässä ovat sinun viestisi tähän ketjuun, yhteensä niitä on 34 kappaletta. Varmaan suurin piirtein osaat haarukoida, että milloin kyseinen viesti on kirjoitettu, joten et tämän viestin löytämiseen tarvitse kuin rahtusen viitseliäisyyttä, kun klikkaat tuota linkkiä, sieltä bongaat kyseisen viestin ja jos et jaksa tai viitsi sitä linkittää, niin kerro edes viestin numero, niin halukkaat voivat itse tutkia asiaa. Eikö tämä parantaisi omaakin uskottavuuttasi tässä ketjussa? Ja vaikka olisitkin sitä mieltä, että sinun ei tarvitse uskottavuuttasi todistella, niin varmaan olemme yhtä mieltä siitä, että keskustelun uskottavuuden kokonaiskuvan suhteen siitä olisi merkittävästi hyötyä?
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ei se ehkä sinulle ole relevanttia, mutta saattaa jollekin ketjua seuraavalle olla, joten autan vähän. Tässä ovat sinun viestisi tähän ketjuun, yhteensä niitä on 34 kappaletta. Varmaan suurin piirtein osaat haarukoida, että milloin kyseinen viesti on kirjoitettu, joten et tämän viestin löytämiseen tarvitse kuin rahtusen viitseliäisyyttä, kun klikkaat tuota linkkiä, sieltä bongaat kyseisen viestin ja jos et jaksa tai viitsi sitä linkittää, niin kerro edes viestin numero, niin halukkaat voivat itse tutkia asiaa. Eikö tämä parantaisi omaakin uskottavuuttasi tässä ketjussa? Ja vaikka olisitkin sitä mieltä, että sinun ei tarvitse uskottavuuttasi todistella, niin varmaan olemme yhtä mieltä siitä, että keskustelun uskottavuuden kokonaiskuvan suhteen siitä olisi merkittävästi hyötyä?

Ensinnäkään tuossa linkissäsi ei ole mitään.

toiseksi, ei ole mitään mielenkiintoa haravoida koska olen asiasta kertonut jatkossa jo lähes jokaisessa viestissä. Ei ole mekritystä, että missä ensimmäisen kerran näin sanoin kun kuitenkin olen sanonut sitä sittemmin useasti.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@pernaveikko
Normaali väestö haluaa turvallisuutta, perheen ja noin niinku säällistä eloa ja oloa. Tietysti myös Pohjois-Koreassa. Se, että siinä jotkut jopa onnistuu tuossa takapajualassa, ei kuitenkaan pelasta tuota maata tylyltä tuomiolta: paska maa ja hallinto pitäisi raahata oikeuteen ihmisoikeusrikoksista.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ensinnäkään tuossa linkissäsi ei ole mitään.
Minä kun klikkaan siitä, aukeaa sivu, jossa ovat sinun tähän ketjuun kirjoittamasi viestit. Jos muille ei käy samoin, en tiedä mistä se johtuu. Pahoittelut kuitenkin. Pääset samalle sivulle, kun klikkaat etusivun ketjulistauksessa ketjun perässä olevaa "vastauksia" -linkkiä ja siitä aukeavalta sivulta omien viestiesi lukumäärää, mutta ymmärrän sen vaativan senlaatuista viitseliäisyyttä, että sitä ei keneltäkään tule vaatia.

Eikä siinäkään mitään, jos et halua todistaa olevasi oikeassa. Meinasin vaan, että kun sinä väität, että kyllä olet sanonut jotain ja joku toinen väittää, että et ole, niin toinen on väärässä. Ja koska sen toisen on vaikea linkittää se viesti jossa olet asian jättänyt sanomatta, olisi sinun helppo linkittää viesti, jossa olet asian sanonut.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Minä kun klikkaan siitä, aukeaa sivu, jossa ovat sinun tähän ketjuun kirjoittamasi viestit. Jos muille ei käy samoin, en tiedä mistä se johtuu. Pahoittelut kuitenkin. Pääset samalle sivulle, kun klikkaat etusivun ketjulistauksessa ketjun perässä olevaa "vastauksia" -linkkiä ja siitä aukeavalta sivulta omien viestiesi lukumäärää, mutta ymmärrän sen vaativan senlaatuista viitseliäisyyttä, että sitä ei keneltäkään tule vaatia.

Eikä siinäkään mitään, jos et halua todistaa olevasi oikeassa. Meinasin vaan, että kun sinä väität, että kyllä olet sanonut jotain ja joku toinen väittää, että et ole, niin toinen on väärässä. Ja koska sen toisen on vaikea linkittää se viesti jossa olet asian jättänyt sanomatta, olisi sinun helppo linkittää viesti, jossa olet asian sanonut.

Olen sanonut tätä jo useassa, lähes joka viestissä missä olen kertonut jotain Pohjois-koreasta. Olen kertonut, että nykyään sinne pääsee myös lentämällä Kiinasta ja jossain määrin myös Venäjältä mutta muistaakseni siihen ei sisälly siviili-lennot.

ja minulla ei näy tuota linkkiä tai siellä lukee ettei sivua ole olemassa. Joka tapauksessa pitäisi mennä jo pikkuhiljaa sinne aivolohkoon tämä jankkaaminen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
@pernaveikko
Se, että siinä jotkut jopa onnistuu tuossa takapajualassa, ei kuitenkaan pelasta tuota maata tylyltä tuomiolta: paska maa ja hallinto pitäisi raahata oikeuteen ihmisoikeusrikoksista.

Toki pitäisi, mutta diktatuurien kaatamisessa pitää aina olla varovainen. Libyalla ja Irakilla menee aivan päin helvettiä, vaikka vähän aikaa sitten olivat toimivia valtioita.

Oikea ratkaisu ei ole, että kaikki vain heti oikeuteen. Eiköhän uudistukset tästä pelkästään lisäänny ja katsotaan mihin se vie.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, ei niitä tarvitse heti oikeuteen viedä. Välitön teloittaminen on myös OK.

P-K tulisi liittää Etelään ja siten välttää islamilainen hallintotapa eli kaaos tai diktatuuri.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
P-K tulisi liittää Etelään ja siten välttää islamilainen hallintotapa eli kaaos tai diktatuuri.

Tuo ei ole ollenkaan noin mustavalkoista. Loikkareilla on ollut paljon sopeutumisvaikeuksia, kun maat ovat kuitenkin nykyään aika erilaisia ja kulttuuri ja kielikin on eronnut. Puhumattakaan päivittäisten asioiden hoidosta. Ei se elämä heti onnelliseksi muuttuisi tuollakaan tavalla.

Tähän ei kyllä nopeaa ratkaisua ole tai ainakaan sellaista nopeaa mikä oikeasti toimisi.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@Trenchtown

Tuo haku ei taida toimia oikein kuin sinulla, sillä minullekin tulee herja, että hakemaani sivua ei löydy.

@Zalmonella

Alinna on (pitäisi olla) lainattuna joka ikinen tähän ketjuun heinäkuussa kirjoittamasi viesti. Missä noista kerrot tai myönnät, että olit väärässä sen suhteen, että maahan saa matkustaa vain junalla ja vain Kiinasta? Ensimmäisessä viestissä esität tuon väitteen. Kolmannessa viestissä hämmästelet sen verran, että onko sillä nyt jotain merkitystä, että Kiinasta sittenkin saa lentää sinne.

Tämä ketju poiki rönsyn myös tuonne WTC-ketjuun heinäkuussa. Siinä ketjussa kysyin sinulta heinäkuussa kysymyksen, johon vastasit seuraavasti: (en enää kaivanut niitä kysymyksen alkuun lainattuja lainauksia tähän viestiin)

@Zalmonella

Alkuperäinen väitteesi on tuossa yllä. Nyttemmin olet sanonut, että olet korjannut näkemystäsi heti alkumetreillä. Kerrotko missä viestissäsi olet myöntänyt olleesi väärässä alkuperäiseen väitteeseesi nähden jo tuossa alkumetreillä? Voitko jopa lainata ko. viestiä? Vai onko niin, että joku toinen kirjoittaja on korjannut tuon tiedon ja sinä et ole asiaan mitenkään kommentoinut?

Yleensä on tapana, jos on totaalisen väärää väitettä esittänyt sanoa jotain tyyliin "Seison korjattuna.", "Olin väärässä, kiitos korjauksesta!" tai jotain samantyylistä. Kuitenkin sellaista, josta selkeästi käy ilmi, että myöntää itsekin väittäneensä alun perin väärää tietoa.

Toisessa ketjussa.

Missä ketjussa? Pohjois-Korea -ketjussako? Voitko lainata ko. viestiä tai kertoa muutoin ko. viestin tiedot (esim. päivä ja aika)? Luin nimittäin ko. ketjusta aikalailla kaikki viestisi, enkä moista korjausta tai myöntöä sieltä löytänyt. Voitko auttaa minua tuon viestin löytämisessä @Zalmonella?

Se löytyy ihan ensimmäisten viestien joukosta kun tätä asiaa on olettu vääntämään.

Kun kysyin sinulta heinäkuussa, että missä viestissä olet myöntänyt olleesi väärässä, kerroit myönnön tapahtuneet toisessa (eli tässä Pohjois-Korea-) ketjussa. Tuossa alla nyt kaikki viestisi tästä ketjusta. Missä noista sanot tuon asian tyyliin "Seison korjattuna.", "Olin väärässä, kiitos korjauksesta!" tai jotain samantyylistä?

Sen verran voimakkaasti kerroit myöntäneesi asian, että tämä on todellakin relevanttia. Muussa tapauksessa joutunet myöntämään, että olet puhunut (kirjoittanut) tältä osin muunneltua totuutta.

Vielä tänä aamuna kirjoitit seuraavan väitteen (viesti #236 tässä ketjussa):

En ikinä kirjoita muunneltua totuutta ja myönsin siellä ihan alussa, että sinne voi myös lentääkkin. ei ole pakko tulla junalla.

Nyt sinun ei tarvitse seikkailla palstan sivu-historiassa (käyttämäsi termi viestissä # 238) vaan voit lukea kaikki tämän ketjun viestisi tästä viestistä. Missä noista viesteistä myönnät olleesi väärässä? Vai täytyykö sinun nyt taipua toteamaan, että ohoh, nyt tuli oltua väitteessä väärässä eikä kysyttyä myöntämistä ollutkaan tapahtunut? Entäpä sitten aamuinen väitteesi siitä, että et ikinä kirjoita muunneltua totuutta? Pitääkö tuokaan enää näiden todisteiden valossa paikkansa?

Vai voisiko nyt olla niin, että sinun osoitettiin olevan väärässä ja myönsit sen itsellesi, mutta et sitten sanallakaan maininnut asiasta kirjoittamissasi viesteissä? Ikään kuin otit vain sen tosiasiana ja jatkoit menoa ikään kuin et väärässä olisi ollutkaan?

Tunnen ihmisiä, joiden on käytännössä mahdotonta myöntää olleensa väärässä tai pyytää anteeksi. Onko sinulle jotenkin vaikeaa myöntää, että olet ehkä sittenkin kirjoittanut jotain, mikä tarkemmalla tarkastelulla ei pidäkään paikkaansa?

Kymmenen ensimmäistä Zalmonellan viestiä tähän Pohjois-Korea -ketjuun heinäkuussa:

Video ja kuvat: Pohjois-Korea avasi maailmanluokan lentoterminaalin - Ulkomaat - Uutiset - MTV.fi

Maikkari tiesi kertoa, että Pohjois koreaan on nyt sitten avattu ihan uusi lentokenttä. Tämä on sinällään suhteellisen outoa koska maahan ei voi lentää mistään päin vaan kaikki maahan tuleminen tapahtuu Kiinan kautta junalla. Tosin ilmeisesti tältä lentokentältä voi lentää Kiinaan mutta takaisin ei.

Melkein voin lyödä jopa että, että heillä olisi ollut tuollekkin rahalle parempaa käyttöä.

No, kyllä sitten kannattikin monta miljoonaa laittaa lentokenttään, että Kiinasta saa lentää maahan.

Mihin "sisäisiin lentoihin"??

Eihän siellä ihmisllä ole varaa edes ruokaan joten miten heillä olisi varaa lennellä lentokoneella.

Jaei oikein auennut, että mitä merkitystä sillä noihin pysähdyksiin, että Pohjoiskkoreassa on lentokenttä kun ei sinne saa lentää kuin Kiinasta ja Kiina sijaitsee naapurissa.

Kyllä siellä taitaa ihan tarkkaa sääbtö olla, että vain Kiinadta saa maahan tulla. Ja SUomalaisilta löytyykin rahaa mutta Pohjois korean kansalta ei löydy sitä alkuunkaan. Varsinkaan lentäminen ei lukeudu heidän harrastuksiin. myöskään tälläisellä lentokentällä ei tehdä mitään koska jos joku sattuu saamaan puhuttua itselleen lentolipun niin eivät pääse maasta pois. Lentokenttiä virkamiehille on sotilaslentokentät.

Ja nuo "lukuisat kaupungit" aiheuttivat lähinnä hilpeyttä. Maassa ei käytännössä ole kuin yksi kaupunki ja loput ovat tuhoon tuomittuja kyliä joissa ei ihmisyys ole huipussaan.

Kukaan ei tiedä varmasti, että onko tälläisiä kaupunkeja olemassa koska kukaan ei sinne pääse asiaa tutkimaan. Pääkaupunki on ainoa missä ulkomaalainen saa olla.

Yrititkö nyt viestittää, että sinä haluaisit päästä ääneen mutta asiaa ei ole kerrottavaksi. Hakkaa päätäsi vähän aikaa seinään alkaa veri kiertämään paremmin ja sen jälkeen voit aloittaa opiskelun aiheesta Pohjois-korea.

Otetaan sen verran takaisin, että entinen pääkaupunki taitaakin olla Pohjois-korean reissussa mukana eli siis maasta on nähtävillä toinenkin kaupunki jonne turisti pääsee.

Perusteet ovat siinä, että vain kahdesta kaupungista löytyy ns. todisteita, että siellä on ulkomaalaisia käynyt.

Olen varmaan nukkunut silloin kun sinä olet luullut nöyryttäväsi minua NATO-keskustelussa koska kovin harvoin minua on nöyryytetty yhtään missään. Tämä ei kuitenkaan koske Natoa joten koita hillitä juomistasi. Ja tätä lentoyhtiö-tarinaasi en tajunnut. Mitäköhän siinä mahdettiin hakea takaa.

Koska matkaoppaat ja valokuvat kertovat vain pääkaupunkista ja ent. pääkupungin olevan ainoita jotka seveltuvat tursteille koska siellä on propagandaa heille tyrkyttää. Kun kukaan ei ole esittänyt todisteita siitä, että olisi käynyt missään muussa kaupungissa niin melko vaikea on uskoa, että niissä kukaan olisi näin käynytkään.

Toisin sanoen, joku voisi väittää, että on käynyt atlantiksessa mutta asiasta ei ole mitään todistetta esittää ja väittää silti, että siellä on käyty.

Olet todennut mutta pohja totuudelle puuttuu. Eli olen siis jossain NATO-keskustelussa ns. polkenut sinun sekoilusi alas ja nyt turhautuneena kuljeskelet heittelemässä mitä sattuu offtopicina...Aika jäätävä suoritus.

Ja en tiedä mitä koitit tuoda ilmi tällä lentoyhtiö-tarinalla muttei siinä ainakaan mitään järkeä ollut. Ilmeisesti luulet sen liittyvän jotenkin hävittäjiin, mene ja tiedä.

No, kaikki kirjoittaminenhan on kirjoittamista kuitenkin ja nämä sinun ulostulosi ainakin on ositus siitä, että on pakko kirjoittaa vaikka ei olisi mitään sanottavaakaan.
edit: muokattu turhia välejä viestistä pois
 
Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kaikki jäsen Z:n viestit eivät mahtuneet yhteen viestiin, joten loput tässä:

Tämä uliseminen aiheesta kertoo siitä, että osuin naulan kantaan ja sinä yrität nyt pyristellä itseäsi jotenkin ulos tilanteesta.

On se kuitenkin kumma, että kukaan ei ole ottanut näistä Pohjois-korean "mahtavista" kaupungeista yhtään kuvaa kun taas muutamasta paikasta on missä saa käydäkkin. Ja epäilen ettet pääse lähellekkään Pohjois-koreaa olymppiailsten aikaan. Saattaa olla, että uhoilevat ja tekevät rajoituksia enemmän vielä tuolloin.

Ja mitään todisteita ei ole esitetty. ennen kuin joku on sieltä tuonut faktaa mukanaan niin kyse on spekulaatiosta ja tarinoimisesta asialla.

Surkea vertaus. Aikaisemmin käyttämäni Atlantis-vertaus on osuvampi koska siinä puhutaan yhtä mielikuvitellisesta kaupungista kuin mitä Pohjois-koreankin useat kaupungit.

Juurihan vastasin viestissä mihin sinä vastasit, tämän vastauksen.

Ei ole esitetty yhtäkään. Myöskään kukaan ei ole julkisesti kertonut käyneensä niissä.

Asian ytimeen taisin osua kun sinulla alkoi melkoinen itkupotkuraivari kun huomsit ettei Pohjois korean kaupungeista löydy faktaa.

Minkä ihmeen kuvien?!

Ne kuvat jotka laitoit, olivat omien sanojesi mukaan Pohjois Korean hallinnon alaisen toimijan kuvia. Näin ollen niiden alkuperää saa epäillä erittäin paljon, että onko kyseessä edes Pohjois Korea.

Ja jos et halua, että minä aloitan myös jonkinlaisen paska-myrskyn niin koita pysyä asiassa. Korean motiivit nyt ovat jo kaikille selvät enkä tiedä kannattaako tähän edes vastata.

En ole tehnyt missään itseäni naurunalaiseksi. Olen vain ampunut juttuja alas.

Ja meinaatko, että rauma ja Pohjois Korean kaupungit ovat yhtä suljettuja?!

Ei kannattaisi puhua naurun alaiseksi tekemisestä mitään.

Mitä mahdat sekoilla?!

En tarkoittanutkaan yksin tätä ketjua.

En yhdessäkkään ketjussa. Tälläisen väittäminen alentaa vain omaa statustasi.

Ja olemattomia ja suljettuja. Riippuu, että mistä puhutaan. Ja kuten olen useasti opettanut, ei trollus ole eri mieltä olemista joten kannattaa tarkistaa mitä se tarkoittaa.

Ja nämä "tietäjät" eivät tunnu saavan mitään todistetta siitä, että ne siellä on.

Niin, eli siis nuo kuvat ovat sata-varmasti oikeita eikä niitä ole kukaan sormeillut, niinkö??

Ja tiedän kyllä paljonkin ja samaa ei voi kyllä tämän ektjun kaikista "sankareista" väittää. Ja Kuvissa esiintyvät ihmiset ovat aasialaisia mutta ei voi ihan varma olla, ettäkö olisi nimenomaan Pohjois Koreasta.

Eihän kaikki muuallakaan, niin Kiinassa, Etelässä kuin Japanissakaan ole kautta maan hienoja valoja ja teknologian huipentumaa. Ihan hyvin kuvat voisivat olla niistäkin mutta voivat kyllä olla Pohjois-koreastakin. Ei varmasta voi tietää.

MIstä tiedät?! Nyt syyllistyt itse provoilemiseen. Ja perusteita on kyllä esitetty mutta en näe vaivaa vastailla itsestään selviin kysymyksiin kuten nyt tuossa motiivi-kysymyksessä vaikka.

Aika mielenkiintoista ettei modet puutu mitenkään tähän järjettömyyteesi jota esittelet täällä emlko usein. Yleensähän sinulla ei ole mitään sanottavaa mutta kirjoittelet silti. Se on silkkaa Suomi24-kamaa...

Jatkan tasan niin kauan kuin asia on selvä.

Ja juuri kommentoin noita "todisteita" viime viestissä. Ja olen vastannut olennaisiin kysymyksiin mutta en näe vaivaa vastata kysymykseen jossa kerrotaan, että rauma ja joku satunnainen pohjois Korean kaupunki ovat samlla viivalla eli siis yhtä suljetut ja olemattomat kun kukaan ei kummasskaan ole käynyt.

Voisin jopa sanie, että "mielenvikaista".

Ei ole tarvetta.

Myöskään paskan jauhamiseen tulisi löytyä jotain perusteita. Pelkkä väittäminen ei tee sitä oleellisemmaksi. Ja etkö tiedä mitä tarkoittaa "Riippuu mistä tapauksesta puhutaan"?!

Todisteita ei kylläkään ole esitetty kuin nuo valokuvat. Mutta kyseessä kun Pohjois Korea niin ei voi tietää varmasti, että mistä ne on otettu ja miten. Ja ei tarvitse kyllästyä. Saa ottaa kantaa kunhan ei alennu mihinkään järjettömään kuten tässäkin moni alentunut.

Ei käytä enkä osallistu keskusteluihin mistä en mitään tiedä joten tämä provo oli turha.

Siirsit sen siksi, että saisit vetää tätä ns. messiaan roolia täällä, omalla vääristyneellä tiedolla.

Eli kävit 2 kaupungissa mutta kuitenkin niitä tuli enemmänkin "vastaan". Nyt meni vähän ohi...

Ei oikein ole koska olen melko tarkka, että mitä kirjoitan. Näin ollen on melko haastellista harjoittaa sitä kun ei oikein tiedä mistö aloittaisi.

Ei ole perusteita. En myöskään väittänyt, että puhun paskaa joten millä näkemyskellä minun tulisi esittää persuteet asiaan mitä en ole väittnytkään??

Tarkoitan sitä mitä olen kirjoittanutkin. Kiistän kaupunkien olemassaolon jossa kukaan ei ole todistettavasti käynyt. Myöskin kiistin, että kaikki olisivat kaupunkeja laisinkaan. Hienosti olet lukenut...

Missä ne mahtavat sijaita?. En ole kiistattomia todisteita nhänyt missään. Voihan olla, että nuo kuvat ovat ihan peukaloimattomia mutta kun on kyse Pohjois Koreasta niin epäilys on suuri.

Jakaa mitä?!

Eli siis viestisi ei kertonut varsinaisesti mistään...

Minä en elä Pohjois Koreassa joten tarkisteleppa vähän kirjoituksiasi koska en ole kertonut tai antanut aihetta, että asuisin siellä.

Ei olisi mahdottomuus tuokaan...

Ja Google Earth ei oikein näytä tarkkaa kuvaa niistä. Pohjois Koreahan voi luoda kulissin jotta näyttäisi paremmalta kansainvälisesti. Mene ja tiedä.

Kun puhuaan Pohjois koreasta niin vaihtoehto B on ihan varteenotettava vaihtoehto. Kyyähän maailman sivu on osattu sotilas-tiedusteluakin huijata leluilla sun muilla vempeilellä joten mikei Pohjois korea tässä onnistuisi.

Kaikki on mahdollista...

Ihmettelen, että sekoilet täällä kirjoittelemassa vaikka et selvästikkään osaa lukea.

Vai voisiko olla vika siellä omien korvien välissä??

Et vastannut kysymykseen. Sen sijaan vastaat siihen asialla joka ei liittynyt selvityksessä olevaan asiaan. Hyvin sä vedät...

Siis, jos on todistettavasti käyty niin ei siinä mitään. Sittenhän asia on niin. Melkoisen sekoilun saa melko itsestään selvä asia.

Ja minä kysyin, että jakamaan tietoa mistä. Eli siis sinun lukutaitosi ei vakuuta. Ja olen puhunut näistä kaupungeista spekulaationa joka siis ei ole varmaa tietoa. Kuitenkin moni väittää niiden olevan varmaa tietoa joka siis ei millään mittarilla voi olla illuusioita turisteille. En voi millään puhua niistä varmana tietona koska mitään varmaa faktaa niistä ei ole tai jos on niin olen erittäin mielelläni ne näkemässä. Kuitenkin kaikkeen mikä tulee Pohjois koreasta, tulee suhtautua skeptisesti.

Maasta tiedän kuten kuvasta näkyy mutta aika vahvasti vaadit tietoa jonka voi vahvistaa vain maassa asunut.

Väärin.

Maastahan tiedetään juuri se vähän, varmana tietona ja varauksellisena "tietona" paljonkin.

Tässä esitys tyyppillisestä trollista kun on ollut joillain epäselvää, että millainen se on tai ilmenee.

Pikemminkin pyrin kumoamaan väitteet Pohjois Korean suvereenista kuvasta jota ilmeisesti ei saa kyseenalaistaa. Ja en ole kumonnut mitään tietävien tietoa. Sitä tietoa vain ei ole saatu todistettua.

ja kuten viestistä käy ilmi niin jokainen saa uskoa mihin haluaa. Kuitenkin melko naurettavaa marssia omilla agendoilla ilman totuuden mukaista pohjaa.

Vastasin tähän jo viime sivulla viesti-numerossa 147 näin:

Kun puhuaan Pohjois koreasta niin vaihtoehto B on ihan varteenotettava vaihtoehto. Kyyähän maailman sivu on osattu sotilas-tiedusteluakin huijata leluilla sun muilla vempeilellä joten mikei Pohjois korea tässä onnistuisi.

Ja sinä olet lukenut ihan alusta asti??

Muistaakseni se "paikan päällä käynyt" kertoi, että on käynyt 2 kaupungissa eli siis pääkaupungissa ja toisessa yleisessä kaupungissa kaesongissa.

Ja pohja on siinä mitä olen useasti jo sanonutkin, kyseessä on maa jolta kaikki on mahdollista. Pohjois koreahan on tunnettu illuusioista ja kuva-manipulaatiosita.

Kallistun enemmän sinne.

En tosin väitä etteikö toinen vaihtoehto voisi olla totta.

Taisi olla kolme tai kaksi. Asian voisi tarkistaa jos jaksaisi mutta sillä ei juuri sen enmpää merkitystä ole.

Ja hullun naurukin on naurua...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös