Korean Demokraattinen Kansantasavalta (Pohjois-Korea)

  • 261 474
  • 1 486

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuo haku ei taida toimia oikein kuin sinulla...

Paljon mahdollista, en sitten tiedä mikä siinä on. Zalmonellalle kirjoittamaani viestiin laitoin kyllä hänelle melko yksityiskohtaiset ohjeet noiden viestien etsimiseen, koska ilmeisesti tosiaan linkki ei toimi kuin minulla. Tämän enempää en aiheeseen jaksa panostaa, koska panoksen tuotto on ilmeisen kyseenalainen.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Selvittäkää nyt vielä pääseekö sinne kävellen sekä autollakin?

Suosittelen kaikille joita kiinnosta Pohjois-Korea kirjaa nimeltä Diktaattorin keittiömestari. Kertoo japanilaisesta kokista joka tiettyjen vaiheiden jälkeen päätyy Kim Jong Ilin keittiömestariksi, mielenkiintoinen kuvaus maasta etuoikeutetun näkökulmasta. Toki en suosittele jos häiritsee se ettei kirja käsittele kovinkaan kriittisesti Pohjois-Korean tilannetta noin yleisesti. Kirjasta myös huokuu tarinankertojan tietynlainen arvostus Kimiä kohtaan, toki jollain tavalla ymmärrettävää kun hän pääsi siihen pieneen eliittiin joka pääsi nauttimaan yltäkylläisyydestä, vaikkakin loppujen lopuksi hänkin karkasi takaisin Japaniin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Selvittäkää nyt vielä pääseekö sinne kävellen sekä autollakin?

Ei pääse. Maailma on täynnä maarajoja missä molempia voi suorittaa (jopa polkupyörän voi ottaa maasta riippuen mukaan), mutta tuolla se ei käy. Joillain mailla on myös satamia minne turistit tai kuka tahansa voi saapua. Koreassakin on satamia, mutta ne eivät ole matkustajaliikenteen käytössä.

Hyvä kirjavinkki, muistan kuulleeni japanilaisesta kokista, vaikka tuota en ole lukenut. Maassa on paljon ulkomaalaisia eri tehtävissä, vaikka kuinka haluavat olla suljettuja eikä kukaan tiedä mistään mitään.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Enkö ensin väittänyt, että sinne ei pääse lentämällä ja sen jälkeemmin kertonut, että sinne tosiaan pääse lentämällä??

Enkö jo myöskin sanonut eilen ettei ole mitään yhtä viestiä vaan olen kertonut tätä jo useassa viestissä??

Onko se nyt oikeasti noin vaikeata vastata suoraan kysymykseen suoralla vastauksella? Nytkin kiemurtelet ja vastasit kysymyksiini vastakysymyksillä. Lupaan vastata noihin kysymyksiisi kunhan olet ensin vastannut minun kysymyksiini.

Alkuperäinen väitteesi oli, että Pohjois-Koreaan saa matkustaa vain junalla ja vain Kiinasta. Sittemmin toki kirjoitit, että maahan saa myös lentää, mutta edelleen vain Kiinasta.

Pernaveikko kommentoi asiaa heinäkuussa tuolla WTC-ketjussa näin:
Alunperin väitit, että kukaan ei pääse Venäjältä, mutta onneksi tämä on nyt selvää.

Tähän vastasit seuraavasti:
ja se korjattiin jo ihan alussa joten aika ihmeellistä, että olet sivuuttanut tämän asian ja jatkanut ensimmäisellä tilannekuvalla.

Itse en moista korjausta ainakaan tuosta Venäjältä matkustamisesta, saati sitten lentämisestä (sinulle kerrottiin Vladivostokin lennoista) löytänyt kirjoittamanasi. Tämän vuoksi esitin sinulle kysymyksen. Huom! Kysyin nimenomaisesti sinulta, että missä viestissä olet myöntänyt olleesi väärässä. Ei mitään sellaista ohitusta vaan ihan puhdasta myöntämistä tyyliin "Seison korjattuna.", "Olin väärässä, kiitos korjauksesta!" tai jotain samantyylistä.

@Zalmonella

Alkuperäinen väitteesi on tuossa yllä. Nyttemmin olet sanonut, että olet korjannut näkemystäsi heti alkumetreillä. Kerrotko missä viestissäsi olet myöntänyt olleesi väärässä alkuperäiseen väitteeseesi nähden jo tuossa alkumetreillä? Voitko jopa lainata ko. viestiä? Vai onko niin, että joku toinen kirjoittaja on korjannut tuon tiedon ja sinä et ole asiaan mitenkään kommentoinut?

Yleensä on tapana, jos on totaalisen väärää väitettä esittänyt sanoa jotain tyyliin "Seison korjattuna.", "Olin väärässä, kiitos korjauksesta!" tai jotain samantyylistä. Kuitenkin sellaista, josta selkeästi käy ilmi, että myöntää itsekin väittäneensä alun perin väärää tietoa.

Tähän vastasit:

Varmistin vielä asiaa uudelleen:
Missä ketjussa? Pohjois-Korea -ketjussako? Voitko lainata ko. viestiä tai kertoa muutoin ko. viestin tiedot (esim. päivä ja aika)? Luin nimittäin ko. ketjusta aikalailla kaikki viestisi, enkä moista korjausta tai myöntöä sieltä löytänyt. Voitko auttaa minua tuon viestin löytämisessä @Zalmonella?
Johon uudelleen vastasit:
Se löytyy ihan ensimmäisten viestien joukosta kun tätä asiaa on olettu vääntämään.
Nyt sitten oletkin eilen ja tänään kirjoittanut, että asia on myönnetty jotenkin rivien välistä eikä välttämättä suoraan. Mutta useissa viesteissä kuitenkin olisit asian oikean laidan jo myöntänyt.

Eilen epäilin sinun kirjoittaneen muunneltua totuutta kun heinäkuussa vastasit kysymyksiini. Tähän vastasit, että et ikinä kirjoita muunneltua totuutta. Nyt kuitenkin vahvasti vaikuttaisi, että ainakin minulle heinäkuussa vastatessasi kirjoitit puhdasta valhetta, sillä yhdessäkään kirjoittamassasi viestissä et ole myöntänyt olleesi väärässä suorasanaisesti. Ja sitten vielä eilen jäit ns. housut nilkoissa uudelleen valheesta kiinni, kun kirjoitit, ettet ikinä valehtele.

Voitko nyt jo vihdoin vastata suoraan ilman vastakysymystä, jopa suhteellisen yksiselitteiset kyllä tai ei ovat toivottavia vastauksia?

Olitko myöntänyt olleesi väärässä lentomatkustamisesta Pohjois-Koreaan tyyliin sanoilla "Olin väärässä" tms.?

Olitko myöntänyt olleesi väärässä siitä, mistä maista Pohjois-Koreaan pääsee matkustamaan? Taas, myöntämiseksi ei lasketa sitä, että joku muu palstalainen on kirjoittanut asiasta ja sinä et totea olleesi väärässä vaan ohitat asian ja jatkat siten kuin olisit aina ollut asiasta samaa mieltä.

Yllä kirjoitettu ajatellen, mitä mieltä olet kommentistasi "En ikinä kirjoita muunneltua totuutta" - pitääkö kirjoittamasi edelleen paikkansa?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Onko se nyt oikeasti noin vaikeata vastata suoraan kysymykseen suoralla vastauksella?

Ihanko oikeasti odotit, että z vastaisi kysymykseen? Ei ole tainnut kukaan koskaan saada z:ltä suoraa vastausta mihinkään kysymykseen mikä koskee hänen viestejään ja väittämiään.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Onko se nyt oikeasti noin vaikeata vastata suoraan kysymykseen suoralla vastauksella? Nytkin kiemurtelet ja vastasit kysymyksiini vastakysymyksillä. Lupaan vastata noihin kysymyksiisi kunhan olet ensin vastannut minun kysymyksiini.

Alkuperäinen väitteesi oli, että Pohjois-Koreaan saa matkustaa vain junalla ja vain Kiinasta. Sittemmin toki kirjoitit, että maahan saa myös lentää, mutta edelleen vain Kiinasta.

Pernaveikko kommentoi asiaa heinäkuussa tuolla WTC-ketjussa näin:

Tähän vastasit seuraavasti:

Itse en moista korjausta ainakaan tuosta Venäjältä matkustamisesta, saati sitten lentämisestä (sinulle kerrottiin Vladivostokin lennoista) löytänyt kirjoittamanasi. Tämän vuoksi esitin sinulle kysymyksen. Huom! Kysyin nimenomaisesti sinulta, että missä viestissä olet myöntänyt olleesi väärässä. Ei mitään sellaista ohitusta vaan ihan puhdasta myöntämistä tyyliin "Seison korjattuna.", "Olin väärässä, kiitos korjauksesta!" tai jotain samantyylistä.


Tähän vastasit:

Varmistin vielä asiaa uudelleen:

Johon uudelleen vastasit:

Nyt sitten oletkin eilen ja tänään kirjoittanut, että asia on myönnetty jotenkin rivien välistä eikä välttämättä suoraan. Mutta useissa viesteissä kuitenkin olisit asian oikean laidan jo myöntänyt.

Eilen epäilin sinun kirjoittaneen muunneltua totuutta kun heinäkuussa vastasit kysymyksiini. Tähän vastasit, että et ikinä kirjoita muunneltua totuutta. Nyt kuitenkin vahvasti vaikuttaisi, että ainakin minulle heinäkuussa vastatessasi kirjoitit puhdasta valhetta, sillä yhdessäkään kirjoittamassasi viestissä et ole myöntänyt olleesi väärässä suorasanaisesti. Ja sitten vielä eilen jäit ns. housut nilkoissa uudelleen valheesta kiinni, kun kirjoitit, ettet ikinä valehtele.

Voitko nyt jo vihdoin vastata suoraan ilman vastakysymystä, jopa suhteellisen yksiselitteiset kyllä tai ei ovat toivottavia vastauksia?

Olitko myöntänyt olleesi väärässä lentomatkustamisesta Pohjois-Koreaan tyyliin sanoilla "Olin väärässä" tms.?

Olitko myöntänyt olleesi väärässä siitä, mistä maista Pohjois-Koreaan pääsee matkustamaan? Taas, myöntämiseksi ei lasketa sitä, että joku muu palstalainen on kirjoittanut asiasta ja sinä et totea olleesi väärässä vaan ohitat asian ja jatkat siten kuin olisit aina ollut asiasta samaa mieltä.

Yllä kirjoitettu ajatellen, mitä mieltä olet kommentistasi "En ikinä kirjoita muunneltua totuutta" - pitääkö kirjoittamasi edelleen paikkansa?


Tämä nyt tuntuu olevan sinulle oikein sydämmen asia. Olen nyt jo vastannut 2 kertaa, että olen kirjoittanut ensimmäisten väitteiden jälkeen, että sinne pääsee myös lentämällä Venäjältä mutta rajoitetusti. tähänkin muistaakseni laitoin jonkun lähteenkin.

Koita nyt päästä asiasta yli koska nämä inttämiset pilaa koko ketjun. En myöskään ole hirveän kiinnostunut toistamaan itseäni jatkuvasti kun kuitenkin kaikki on selvästi ketjussa luettavissa joten hae niistä se vastaus.

Tämä oli tältä erää tässä. Palaan kun uutta faktaa tulee kerrottavaksi.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tämä nyt tuntuu olevan sinulle oikein sydämmen asia. Olen nyt jo vastannut 2 kertaa, että olen kirjoittanut ensimmäisten väitteiden jälkeen, että sinne pääsee myös lentämällä Venäjältä mutta rajoitetusti. tähänkin muistaakseni laitoin jonkun lähteenkin.

Koita nyt päästä asiasta yli koska nämä inttämiset pilaa koko ketjun. En myöskään ole hirveän kiinnostunut toistamaan itseäni jatkuvasti kun kuitenkin kaikki on selvästi ketjussa luettavissa joten hae niistä se vastaus.

Tämä oli tältä erää tässä. Palaan kun uutta faktaa tulee kerrottavaksi.

Tämä on nyt minulle ikään kuin periaatteen tai sydämen asia ihan senkin takia, kun sinäkin usein tartut kiinni ihan pieniin nyansseihin ja luet toisen kirjoittamaa kuin piru raamattua.

Edelleenkään et vastannut kysymyksiini vaan saivartelit jostain ihan muusta etkä myöskään edelleenkään myöntänyt olleesi alkuperäisissä väitteissäsi väärässä. Olen sinulta kysynyt mm. missä viestissä tai ketjussa olet suoraan myöntänyt olleesi väärässä ja sinä vastasit, että toisessa ketjussa. Et pyynnöstä huolimatta voi kertoa tuon viestin tarkempia tietoja. (No et tietenkään, kun moista viestiä ei ole.) Tässä jäit selvästä valheesta kiinni. Sittemmin olet väittänyt, ettet koskaan kirjoita muunneltua totuutta (eli valhetta) ja tässä väittämässäsi jäit uudelleen valheesta kiinni.

Lopputulos tästä väännöstä on
  • et kykene tai halua vastata suoraan kysymykseen suoralla vastauksella
  • olet kirjoittanut palstalle ihan puhdasta puuta heinää, mutta et suostu myöntämään sitä
  • et suostu myöntämään olleesi väärässä, vaikka olet jäänyt kiinni ns. housut nilkoissa.
Kyllä tämä on minunkin osaltani tässä. Halusin katsoa, suostutko myöntämään olleesi jossain asiassa väärässä, mutta selvästi et siihen kykene tai sitä halua tehdä. Ehkä pelkäät menettäväsi kasvosi muiden palstalaisten edessä, jos joudut väärässä olon myöntämään tms. En tiedä, ihan sama minulle tässä vaiheessa. Moinen käytös vaan osaa olla ärsyttävää, mutta nytpä tiedän, miten viesteihisi kannattaa suhtautua. Toivoisin sinun vielä kertovan, että miksi suoraan kysymykseen suoraan vastaaminen on niin mahdottoman vaikeaa sinulle, että et sitä suostu tekemään. Mutta luulen tämän toiveeni olevan ihan turhaa näppäinten kulutusta.

Joku voisi väittää, että varsin politikkomaisia vastauksia ovat nuo, mutta täytyy kyllä toivoa, että noilla avuilla varustettu henkilö ei olisi mukana edes paikallispolitiikassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
P-Korea on työmies Putkosen linjoilla, mitä tulee vihamieliseen kirjoitteluun ja huuteluun, mutta ei uhkaile raastuvalla vaan ydinaseilla:

Hyvä veto etelältä kaivaa kaiuttimet naftaliinista, mutta se oli jonkinlainen viimeinen keino. Pakko oli tehdä jotain tilanteessa missä sotilastoimet eivät ole mahdollisia.

Nyt taas huudellaan hetki ja kohta ollaan taas lähtöpisteessä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noi ämyrit on naurettavia. Siis kuuluu luokkaa satoja metrejä suljetulla raja-alueella. Kimit ei siitä tykkää, mutta asia on merkityksetön.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Noi ämyrit on naurettavia. Siis kuuluu luokkaa satoja metrejä suljetulla raja-alueella.

Raja-alueella on aika paljon sotilaita mitkä kuulevat kyllä. Se on sitten eri asia miten reagoivat. Mitä miettivät nukkumaan mennessä ja uuteen päivään herätessä. Onkohan tässä mitään järkeä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
P-Koreassa tieto ja epäily asettaa välittömään varaan joutua virkakoneiston hampaisiin. Vaikka noita skobeja olisi jokaisessa keskustassa, niin vaikutus on nolla niin kauan kuin kansa pelkää, että heillä on jotain menetettävää.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Tämä on nyt minulle ikään kuin periaatteen tai sydämen asia ihan senkin takia, kun sinäkin usein tartut kiinni ihan pieniin nyansseihin ja luet toisen kirjoittamaa kuin piru raamattua.

Edelleenkään et vastannut kysymyksiini vaan saivartelit jostain ihan muusta etkä myöskään edelleenkään myöntänyt olleesi alkuperäisissä väitteissäsi väärässä. Olen sinulta kysynyt mm. missä viestissä tai ketjussa olet suoraan myöntänyt olleesi väärässä ja sinä vastasit, että toisessa ketjussa. Et pyynnöstä huolimatta voi kertoa tuon viestin tarkempia tietoja. (No et tietenkään, kun moista viestiä ei ole.) Tässä jäit selvästä valheesta kiinni. Sittemmin olet väittänyt, ettet koskaan kirjoita muunneltua totuutta (eli valhetta) ja tässä väittämässäsi jäit uudelleen valheesta kiinni.

Lopputulos tästä väännöstä on
  • et kykene tai halua vastata suoraan kysymykseen suoralla vastauksella
  • olet kirjoittanut palstalle ihan puhdasta puuta heinää, mutta et suostu myöntämään sitä
  • et suostu myöntämään olleesi väärässä, vaikka olet jäänyt kiinni ns. housut nilkoissa.
Kyllä tämä on minunkin osaltani tässä. Halusin katsoa, suostutko myöntämään olleesi jossain asiassa väärässä, mutta selvästi et siihen kykene tai sitä halua tehdä. Ehkä pelkäät menettäväsi kasvosi muiden palstalaisten edessä, jos joudut väärässä olon myöntämään tms. En tiedä, ihan sama minulle tässä vaiheessa. Moinen käytös vaan osaa olla ärsyttävää, mutta nytpä tiedän, miten viesteihisi kannattaa suhtautua. Toivoisin sinun vielä kertovan, että miksi suoraan kysymykseen suoraan vastaaminen on niin mahdottoman vaikeaa sinulle, että et sitä suostu tekemään. Mutta luulen tämän toiveeni olevan ihan turhaa näppäinten kulutusta.

Joku voisi väittää, että varsin politikkomaisia vastauksia ovat nuo, mutta täytyy kyllä toivoa, että noilla avuilla varustettu henkilö ei olisi mukana edes paikallispolitiikassa.

Yhdet vielä ja sitten lasku...

Olen useassa viestissä kertonut noista lennoista. Tästä on tosin yli kuukausi aikaa eikä mielenkiinto riitä aikaa vievään hakemiseen historiasta kun kuitenkin tiedän tätä kirjoittaneen viesti tolkulla.

ja en ota kiinni pieniin asioihin eli nussi pilkkua joten pahoittelut jos tälläinen käsitys on jostain tullut. Olen vain faktuaalisesti keskustellut aiheista ja siinä se.

Nyt loppu oikeasti tämä. Halusin vain tarkentaa tuota yleistä käsitystä.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Olen useassa viestissä kertonut noista lennoista. Tästä on tosin yli kuukausi aikaa eikä mielenkiinto riitä aikaa vievään hakemiseen historiasta kun kuitenkin tiedän tätä kirjoittaneen viesti tolkulla.

Miten se nyt olisi niin aikaavievää? Sulle ei vissiin hirveesti ole tullut viestejä viimeksi kuluneen kuukauden aikana.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Hurjaavon taas touhut Koreoiden rajalla. Vuotuisten USA:n. Ja E-Korean sotaharjoitusten yhteydessä rutiinilla puskettava P-Korean uho alkaa saamaan (mm. miinaiskun myötä) sellaisia sävyjä että riski jonkun peruuttamattoman tapahtumiseen on kasvanut huomattavan korkeaksi. Eihän paksu-Kimmo tietenkään sotaa halua, mutta milläs enää peruuttaa, jos joku intomielinen johtajaan uskoja päättää lähteä aktiivisesti toteuttamaan "yllätyksellisiä sotilaallisia toimia" ennen kuin imperialistit ehtivät.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pohjois-Korean ainoa lihava pistää kaikki omatoimiset innokkaat vartaaseen, aivan kuten stalinismissa kuuluukin.

Nuo tykkää leikkiä tulella, mutta entäs jos hyvät pojat vastaakin asianmukaisesti? Nykyinen uho on kasvanut selvästi aikaisemmasta ja pidän sitä merkkinä suuren johtajan (äännetään läskin) aseman heikkoudesta. Tuolla on valtaa järjestetty uudelleen teloittamalla vanhaa valtaa, eikä sitä ole tehty pelkästään päähänpistosta.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
P-Korean aikavyöhykkeellä ei pitkään uhittelua katsottu. E-Korean propagandaan vastattiin samalla mitalla ja etujoukot täyteen valmiuteen.

Musta on kyllä ihan helvetin kiva että tasa-arvo on hankalissakin oloissa agendana korkealla listalla. Suuri Johtaja tapasi maan ensimmäisiä naishävittäjä-ässiä ja Johtajan vaimokin tuli erikseen näyttäytymään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tässä mielenkiintoista avausta länsipropagandaan:

Nyt on metro mainittu. En jaksanut ottaa sitä mukaan aikaisempaan sekoiluun, koska tiedän miten asia on, vaikka en itse olekaan käynyt kuin niillä kahdella yleisimmällä asemalla. Muillakin asemilla oli aikaisemmin käyty, vaikka yleisesti ei oltukaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tapasin joskus 1990-luvulla p-korealaisen sotilashenkilön junassa Moskova-Helsinki, matkusti samassa vaunussa kuin vaimo ja minä. Hän oli töissä P-Korean suurlähetystössä Moskovassa, ja sanoi olevansa virkamatkalla Helsinkiin ja edelleen Tukholmaan.
Puhui melko hyvää englantia ja keskusteli muiden matkustajien kanssa varsin avoimesti. Miestä kiinnosti kovin, miksi meillä ei ollut lapsia (meillä oli koira mukanamme). Minä taas utelin hänen harrastuksiaan. Kuulemma metsästys maan vuoristoseuduilla oli hänen suosimansa lomanviettotapa.
Miehellä oli muuten askeettisessa univormussaan näyttävän näköinen rintanappi, johon oli taitavasti maalattu miniatyyrimuotokuva Suuresta Johtajasta Kim-Il-Sungista. Joku amerikkalainen grynderi tarjosi napista 500 dollaria, mutta ei ollut mitenkään yllätys, että myyntihaluja ei upseerismiehellä ollut.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Odotan innolla Zalmonellan selvitystä metromatkailusta P-Koreassa. Mielestäni on ihan itsestäänselvyys harjoittaa kritiikkiä myös länsimedian uutisointia kohtaan, totuus löytyy varmaan jostain sieltä kahden ääripään välistä.

Miksi olisin velvollinen selvittämään tätä asiaa??

Breaking news: Koreas to hold talks amid tension - BBC News

Kahden tunnin päästä aloitetaan. Kyllä tässä nyt jotain pientä jännitystä on, jos tällä lailla laitetaan neuvottelut kasaan.

Eipä taida Pohjois Korealla olla mitään palaa tulevassa, mahdollisessa suorassa sodankäynnissä etelän kanssa. Tosin olisi myös ihan mielenkiintoista nähdä kun menneisyys kohtaa teknologian, että miten tuon rytäkän jälkeen Pohjois korean kävisi ja mitä selityksiä keksittäisiin esittää sille, että turpaan tuli ja lujaa. Siinä saa propaganda-koneisto tehdä järkyttävän päivätyön.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luultavasti tuollaisen rytäkän jälkeen ei P-Korealla olisi mitään selitettävää kenellekkään, jos oletetaan että Kiina katselisi vierestä eikä puuttuisi asiaan.
Tuo sota olisi sellaista assrapea P-Korealle alusta loppuun, ja se loppu tulisi nopeasti. Suurimmat ongelmat aiheuttasivat ne valtavat pakolaisvirrat P-Koreasta ja heistä aiheutuvat kustannukset. Pakolaiset ja kustannukset ovat ehkä se suurin syy ettei E-Koreaa oikeasti kiinnosta "vapauttaa" P-Koreaa, samoista syistä myöskään Kiinaa ei paljoa napostele. Ja se että Kiinaa ei kiinnosta riittää hyväksi syyksi myöskin länsimaille olla puuttumatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös